Het verwachtingspatroon bij een handelaartje die van alles en nog wat heeft staan is heel anders dan bij een officiële verkoper van jacuzzi's.
Hoezo? Je hebt evengoed recht op een deugdelijk product.
Dat betwist Neo ook niet gezien zijn eerdere posts in dit topic, echter heeft hij natuurlijk wel gelijk dat je bij het kopen bij een handelaar normaliter wel andere verwachtingen hebt dan wanneer je bij een gespecialiseerde verkoper koopt.
Bij een handelaartje zou ik zelf het minimale verwachten, namelijk een werkend product. Echter verwacht ik ook dat wanneer er toch wat mis is met het product dat het handelaartje lastig gaat doen. Dat gebeurt nu eenmaal zeer regelmatig. Dat neem je dus als het goed is wel mee in je beslissingstraject.
De een gespecialiseerde verkoper zou ik dan weer eerder verwachten dat je meer betaald dan bij het handelaartje, mogelijk veel meer, maar dat je bij eventuele problemen wel een veel hoger service niveau kan verwachten.
Dat lager service nivo kan ingecalculeerd zijn.....bosedemieterd worden niet.
Dat moet je juist wel incalculeren naar mijn mening. Het is vrij algemeen bekend dat handelaren op bijvoorbeeld marktplaats hun handelswaar beter doen voorkomen dan dat het daadwerkelijk is. Juist als je daar vooraf geen rekening mee houd kom je in dit soort situaties terecht.
Is het netjes van de handelaar, nee, uiteraard niet.
Moet je er als consument rekening mee houden dat er handelaren bestaan die simpelweg de boel proberen te flessen, uiteraard.
Moet je er als consument rekening mee houden dat er handelaren bestaan die simpelweg de boel proberen te flessen, uiteraard.
Tuurlijk loop je dat risico.
Maar dat doet niets af aan het gegeven, dat je juridisch recht hebt op een deugdelijk product.
Dat laatste betwist dan ook helemaal niemand in dit topic. Je moet er alleen niet raar van opkijken wanneer zo'n handelaar niet echt meewerkt, of zelfs tegenwerkt om dat recht ook te krijgen.
Ik heb er ervaring mee, hij probeerde mijn niet te flessen, kreeg er geen fles jenever bij!
Maar een Demo is nog garantie op, maar een retour wegens klachten en defecten of zo ingekocht zit geen garantie meer.
Soms is nieuwe leveren handiger dan probleem oplossen en gaat de oude enig sinds gebruikte naar de Handel!
Dit is inkoop, nakijken en nood oplossing en probeer winst te maken.
Garantie koste geld en uurloon is duur, als ik deze uren en echte leidingen nieuw had gekocht dus niet zelf hersteld was deze zo duur dat ook ik in dat geval liever een nieuwe had gehad.
Dat betwist Neo ook niet gezien zijn eerdere posts in dit topic, (...).
Die indruk ontstaat door de context waarbinnen hij die opmerking maakt. Het lijkt mij niet nuttig om een discussie te voeren over hoe hij dat wel of niet bedoelt zal hebben, ND kan beter zelf duiden hoe hij het bedoelt heeft en waarom hij die opmerking plaatst als reactie op het juiste antwoord.
Als de laatst genoemde opmerking van ND geen reactie is op mijn antwoord, dan heeft hij mijn werk niet nodig voor zijn werk en pleegt hij inbreuk op auteursrecht. Het lijkt mij daarom redelijk om er vanuit te gaan dat zijn opmerking wel een reactie en het daarom gelezen moet worden als dat het verwachtingspatroon bij een handelaar op de een of andere manier zou inhouden dat de koper niet mag verwachten dat het product geschikt is voor normaal gebruik. Dit laatste is uiteraard onjuist.
Die indruk ontstaat door de context waarbinnen hij die opmerking maakt. Het lijkt mij niet nuttig om een discussie te voeren over hoe hij dat wel of niet bedoelt zal hebben, ND kan beter zelf duiden hoe hij het bedoelt heeft en waarom hij die opmerking plaatst als reactie op het juiste antwoord.
Cro heeft het netjes beschreven en het heeft dus geen nut om tweemaal eenzelfde reactie neer te zetten.
Als de laatst genoemde opmerking van ND geen reactie is op mijn antwoord, dan heeft hij mijn werk niet nodig voor zijn werk en pleegt hij inbreuk op auteursrecht. Het lijkt mij daarom redelijk om er vanuit te gaan dat zijn opmerking wel een reactie en het daarom gelezen moet worden als dat het verwachtingspatroon bij een handelaar op de een of andere manier zou inhouden dat de koper niet mag verwachten dat het product geschikt is voor normaal gebruik. Dit laatste is uiteraard onjuist.
Je kan een Ferrari kopen bij een groot duur pand bij een bedrijf gespecialiseerd in duurdere sportauto's. Netjes met haal en breng service, een kopje koffie bij het gesprek en een flesje wijn bij de aflevering. Je kan natuurlijk ook naar een braakliggend terreintje gaan waar een aantal auto's staan met een bouwkeet waar iemand zijn Ferrari verkoopt. Waar hebt u het meeste vertrouwen in en bij wie durft u blind een auto te kopen?
Het lijkt mij redelijk om een TS te helpen en niet te blijven reageren op andere forumleden. Juist hierdoor ontstaan elke keer discussie die elk topic om zeep helpen.
Je kan een Ferrari kopen bij een groot duur pand bij een bedrijf gespecialiseerd in duurdere sportauto's. Netjes met haal en breng service, een kopje koffie bij het gesprek en een flesje wijn bij de aflevering. Je kan natuurlijk ook naar een braakliggend terreintje gaan waar een aantal auto's staan met een bouwkeet waar iemand zijn Ferrari verkoopt. Waar hebt u het meeste vertrouwen in en bij wie durft u blind een auto te kopen?
Het antwoord op die laatste vraag is evident, maar irrelevant voor de discussie. De vraag was of in beide gevallen het product voor normaal gebruik geschikt moet zijn. En dat is in beide situaties het geval. Jouw opmerking waarop werd gereageerd, gaf een andere en daarmee onjuiste indruk.
Het lijkt mij redelijk om een TS te helpen en niet te blijven reageren op andere forumleden. Juist hierdoor ontstaan elke keer discussie die elk topic om zeep helpen.
Het gaat niet om de persoon, maar om wat die persoon schrijft. Dat daarop wordt gereageerd is nogal logisch, enerzijds omdat dat nu eenmaal het basisidee van een forum is, en anderzijds omdat de onjuiste indruk die gewekt werd gecorrigeerd moet worden. Want het zal niemands bedoeling zijn de TS met onjuiste informatie het bos in te sturen.
Je kan een Ferrari kopen bij een groot duur pand bij een bedrijf gespecialiseerd in duurdere sportauto's. Netjes met haal en breng service, een kopje koffie bij het gesprek en een flesje wijn bij de aflevering. Je kan natuurlijk ook naar een braakliggend terreintje gaan waar een aantal auto's staan met een bouwkeet waar iemand zijn Ferrari verkoopt. Waar hebt u het meeste vertrouwen in en bij wie durft u blind een auto te kopen?
Het antwoord op die laatste vraag is evident, maar irrelevant voor de discussie. De vraag was of in beide gevallen het product voor normaal gebruik geschikt moet zijn. En dat is in beide situaties het geval. Jouw opmerking waarop werd gereageerd, gaf een andere en daarmee onjuiste indruk.
Je weet dat je bij een handelaartje die in van alles en nog wat handelt altijd op de hoede moet zijn. Ja, het hoort ook te werken (dat is ook te lezen in mijn eerdere reacties), maar je moet altijd in je achterhoofd houden dat een dergelijk apparaat niet gekocht is bij iemand met kennis van zaken maar bij een dozenschuiver. Een combinatie van een (te) lage prijs, extra korting en de handelaar moeten je voelsprieten omhoog laten gaan. Blind kopen is dan zeker niet slim.
Dat laatste is natuurlijk juist, maar dát was niet de discussie.
Nee, want 1 regel uit een hele reactie halen en daarop verder gaan is de manier van discussies voeren natuurlijk. Ik gaf uitleg aan iemand waarin netjes omschreven staat waar je recht op het. Ook bij tweedehands spullen. Ook dat ik blij ben dat TS doorpakt en een jurist op de zaak zet is geen probleem. Maar o wee als ik zeg dat je moet opletten bij een handelaartje.
Netjes, goed gedaan, weer een topic om zeep. En waarom? Schijnbaar is het aanvallen van andere forumleden belangrijker dan de juiste hulp geven. Ik haak af in deze discussie, het is het niet waard.
Netjes, goed gedaan, weer een topic om zeep. En waarom? Schijnbaar is het aanvallen van andere forumleden belangrijker dan de juiste hulp geven. Ik haak af in deze discussie, het is het niet waard.
Eerst draaien en dan afhaken is wel erg zwak. Het topic wordt niet om zeep geholpen door het corrigeren van onjuiste indrukken, maar door dit soort verdraaiing.
Niet voor het een of ander, maar er wordt een tweedehands apparaat gekocht zonder het zelfs maar te gaan bekijken. Als men wel was gaan kijken, had men de knoei reparatie gezien, en waarschijnlijk niet gekocht.
Ach. Als ik op een forum kom voor een onderwerp waarvan ik totaal geen verstand heb, kost het mij toch echt niet zoveel moeite om in te schatten wiens adviezen ik wel en wiens adviezen ik niet serieus neem. Met gezond verstand en logica komt je meestal een heel eind.
Een 2e hands jacuzzi ' blind ' kopen voor 850 euro plus 100 euro spenderen aan transport van zo.n ding op zo.n afstand had ik zelf nooit zo gedaan.
Je kunt er heel waarschijnlijk wel van uitgaan dat er wel íets aan zal mankeren dus moet je de handel goed persoonlijk bekijken en checken voor bijna € 1000 , dat is geen kattenpis tenslotte.
Een opgestuurd filmpje zegt niets.
Je hoeft niet in het leven zéér wantrouwend te zijn of te worden, maar vaak zat word je beduveld, helaas door vage handelaartjes . Met dit soort forse bedragen mag je en móet je voorzichtig( er ) zijn .
Waar hebt u het meeste vertrouwen in en bij wie durft u blind een auto te kopen?
Het ontgaat mij wat een aspitant Ferrari te koper met deze casus te maken heeft. TS heeft voor 850 een kleine tweedehands jaccuz gekocht bij verkoper Handelshuis Friesland/ Men Giessen uit Drachten. De printplaat is kapot, het ozonsysteem is niet aangesloten en de blower voor gewone bubbels werkt niet. Je mag van een tweedehands product verwachten dat het geschikt is voor normaal gebruik. Het verwachtingspatroon dat TS van deze verkoper zou moeten hebben veranderd daar niets aan.