16again schreef: ↑01 jan 2020 12:58
Dan vrrag ik me af: Dient een contract , welke je kunt vernietigen, gerespecteerd te worden?
Dat is natuurlijk een retorische vraag. Je weet heel goed dat het hoofdbestanddeel van dat contract overeind blijft. Het verandert door de vernietiging slechts van karakter. Dus ja; zolang er na de te verrekenen bedragen een te betalen bedrag overblijft, moet dat gewoon betaald worden.
16again schreef: ↑01 jan 2020 12:58
Maar als we toch gaan stigmatiseren, laten we dan ook structureel over woekeraar ipv Ferratum spreken
Triest, dit gekleurde geframe en gekronkel. Er is natuurlijk geen sprake van stigmatiseren als je (voor welke partij dan ook) de juiste termen gebruikt. Er is evenmin sprake van structureel over "wanbetaler" spreken.
16again schreef: ↑01 jan 2020 16:53
En zodra een partij het contract vernietigd…..ben je met terugwerkende kracht geen wanbetaler meer.
Dat is alleen waar als je na de vernietiging het te betalen bedrag betaalt. Anders ben en blijf je wanbetaler.
16again schreef: ↑01 jan 2020 16:53
Echte wanbetalers kun je incassokosten opleggen. Het geeft te denken dat dit niet lukt zolang bestaande contract niet vernietigd is.
Ook dit is geen juiste weergave van de realiteit. Er is geen sprake van "niet lukken", maar van "niet doen". Een cruciaal verschil. Want jij weet net zo goed als ik dat een vordering op basis van verontschuldigde betaling gewoon toegewezen wordt - inclusief bijbehorende kosten, als daar op de juiste wijze aanspraak op is gemaakt.
Kees2850 schreef: ↑02 jan 2020 10:05
Niets betalen aan die dieven bendes. Berekening maken van wat je geleend hebt en al betaald en de reeds betaalde garantiekosten daarvan aftrekken.
De tweede zin is juist, de eerste niet. Nadat je die berekening hebt gemaakt, moet het overblijvende deel gewoon betaald worden.
Milan76 schreef: ↑02 jan 2020 15:22
Ik heb gezegd dat de bal nu bij Ferratum ligt. Het aanbod dat ik die is het openstaande bedrag voldoen minus de garant kosten. Waardoor een bedrag van een paar tientjes overblijft. Ferratum gaat niet akkoord hier mee.
Moet ik nu op deze mails juridisch gezien blijven reageren of volstaat mijn e-mail?
Je moet geen aanbod doen, je moet gewoon het restant betalen. Dan kan je ze daarna in hun sop gaar laten koken. Of ze wel of niet akkoord gaan (uiteraard niet...) is helemaal niet relevant.
Milan76 schreef: ↑02 jan 2020 15:37
"U lening is inmiddels 11 dagen over de verval datum. U kunt uw lening nu niet nietig verklaren, graag zo spoedig mogelijk uw lening terug betalen. /quote]
Dit is een onzinnig standpunt. Je kunt op ieder willekeurig moment een nietigverklaring sturen. Gewoon het restant betalen en that's it.
Milan76 schreef: ↑02 jan 2020 17:07
Ik heb gevraagd om een nieuwe betaallink te maken waar ik het verschuldigde bedrag naar over kan maken.
Geen uitvluchten zoeken. Gewoon betalen. Je weet het rekeningnummer en de omschrijving, meer heb je niet nodig. Dit soort uitvluchten werkt alleen maar tegen je.