Gestoord die man, en nog gevaarlijk en asociaal ook dus.Komkommertijd schreef: ↑02 jan 2020 12:03Met de bestelbus geladen tot 3500 Kg weiger ik de kant in te gaan!
Gewoon links rijden en via zijraam is zelfs bij dichte mist de rand nog te zien!
De tegenligger mag hetzelfde doen, mijn rechts erlangs en ik wacht wel, een rijdende die iets raakte moet het stilstaande voertuig vergoeden!
Verder lekker groot licht aan, Fietsers en Voet Gangsters jammer dan... maar ik ga vooral bij Mist niet zomaar achteruit.
Dan is het beeld op die camera onder de bumper niet voldoende, en stuur de rest een zij pad op of laat die lekker achteruit gaan.
En bij lijnen zijkant, rij ik in midden!
Dan is er geen slijtage strepen en moeten ze wel afremmen want vol gas gepasseerd worden door een blik opener zie ik niet zitten.
Wel heb ik hoog in de bus kleiner neusje voor dus betere zicht op de strepen dan normale auto.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Help, er is geen middenstreep meer
-
Re: Help, er is geen middenstreep meer
Komkommertijd
, Lady1234
, Frantic2
en sjohie
vinden dit leuk
-
Laat je niet zo op de kast jagen...
Komkommertijd
vindt dit leuk
Maar als je schrijft dat je hoop dat niemand zijn reacties serieus neemt, krijg je een waarschuwende PB dat je op de man speelt.
Maar ik hoop toch echt werkelijk dat niemand zo stom is om met flinke mist zijn grote licht aan te zetten en in het midden of links van de weg te gaan rijden.
Maar ik hoop toch echt werkelijk dat niemand zo stom is om met flinke mist zijn grote licht aan te zetten en in het midden of links van de weg te gaan rijden.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertje hoort er gewoon bij. Soms schrijft hij heel zinvolle dingen, soms zit hij de boel te stangen, en soms heeft hij geen idee waar hij het over heeft. Maar dat laatste kan iedereen overkomen. Ik zit er ook wel eens flink naast.
Ik kan me niet indenken dat iemand zijn grappen en grollen serieus zou nemen. Het is wel zo duidelijk dat het verkeerde adviezen zijn, dat je het helemaal geen adviezen kan noemen. Probeer het maar eens, grootlicht aan met de mist. Gegarandeerd dat je het binnen drie tellen weer uit doet. Dan heb je mooi weer iets geleerd, of niet dan?
En dan dat links rijden in dichte mist - wie gaat dat nou doen? Niemand toch? Dan is het toch duidelijk dat het volslagen onzin is?
Maar dit gaat allemaal off-topic. Zullen 'we' de discussie over komkommer in het feedbacktopic voortzetten en ons hier weer concentreren op het eigenlijke onderwerp: 'er is geen middenstreep meer'?
Ik kan me niet indenken dat iemand zijn grappen en grollen serieus zou nemen. Het is wel zo duidelijk dat het verkeerde adviezen zijn, dat je het helemaal geen adviezen kan noemen. Probeer het maar eens, grootlicht aan met de mist. Gegarandeerd dat je het binnen drie tellen weer uit doet. Dan heb je mooi weer iets geleerd, of niet dan?
En dan dat links rijden in dichte mist - wie gaat dat nou doen? Niemand toch? Dan is het toch duidelijk dat het volslagen onzin is?
Maar dit gaat allemaal off-topic. Zullen 'we' de discussie over komkommer in het feedbacktopic voortzetten en ons hier weer concentreren op het eigenlijke onderwerp: 'er is geen middenstreep meer'?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Als je in dichte mist niets ziet!
Dan is alleen met raam open alleen de linker zijkant weg nog goed zichtbaar!
Dan moet je helaas wel links gaan rijden en als beide het doen bij tegenliggers kun je vaak prima passeren,
zonder vast te komen in de modder, met een volle zware bus neem ik geen enkel risico op sleepkosten of meer schade!
En groot licht, ik ga in de Euro II bus van eind vorige eeuw die Mistlampen die je zelden nodig hebt echt niet monteren!
Met de koplamp verstelling op stand 4 dus extra laag is de verblinding nihil!
Dan is groot of dim nauwelijks verblindend meer!
Test het maar eens, en met de koplamp op extra laag kom je een heel eind zonder Mistlampen.
Op dit soort Polder en/of Kolder wegen zonder midden streep is door de streep aan de zijkant Links rijden handiger dan de niet of moeilijk zichtbare rechter volgen , in mijn busje een ramp, in auto alleen via spiegel dus rij je naast en niet op de streep... niemand heeft zijkant verlichting!
Als we beide de streep volgen en bij tegenliggers niet de streep maar zijkant weg pakken dus nog iets meer op het randje zonder vast te komen, dat mag toch?
Verder hebben vele geen Mist maar Verstralers in hun bumper die bij Mist ook totaal foute verblinding geven helaas!
Op een normale weg zal ook ik gewoon Rechts blijven en de middenstreep volgen... maar bij 2 strepen aan de zijkant?
Dan is bij dichte mist Links het alternatief wat de overheid veroorzaakt heeft.
Ik ben voor de oude middenstreep, en dat is prima zichtbaar en iedereen op eigen helft!
Maar geen Middenstreep is het Topic, en meestal 2 aan de zijkant... dan is Links rijden bij dikke mist een goede oplossing!
Het links moeten rijden wegens ontbreken midden streep is dus de beste oplossing, alleen moeten we dat nog leren!
Niets Komkommer aan!
Dan moet je helaas wel links gaan rijden en als beide het doen bij tegenliggers kun je vaak prima passeren,
zonder vast te komen in de modder, met een volle zware bus neem ik geen enkel risico op sleepkosten of meer schade!
En groot licht, ik ga in de Euro II bus van eind vorige eeuw die Mistlampen die je zelden nodig hebt echt niet monteren!
Test het maar eens, en met de koplamp op extra laag kom je een heel eind zonder Mistlampen.
Op dit soort Polder en/of Kolder wegen zonder midden streep is door de streep aan de zijkant Links rijden handiger dan de niet of moeilijk zichtbare rechter volgen , in mijn busje een ramp, in auto alleen via spiegel dus rij je naast en niet op de streep... niemand heeft zijkant verlichting!
Als we beide de streep volgen en bij tegenliggers niet de streep maar zijkant weg pakken dus nog iets meer op het randje zonder vast te komen, dat mag toch?
Verder hebben vele geen Mist maar Verstralers in hun bumper die bij Mist ook totaal foute verblinding geven helaas!
Op een normale weg zal ook ik gewoon Rechts blijven en de middenstreep volgen... maar bij 2 strepen aan de zijkant?
Ik ben voor de oude middenstreep, en dat is prima zichtbaar en iedereen op eigen helft!
Maar geen Middenstreep is het Topic, en meestal 2 aan de zijkant... dan is Links rijden bij dikke mist een goede oplossing!
Het links moeten rijden wegens ontbreken midden streep is dus de beste oplossing, alleen moeten we dat nog leren!
Niets Komkommer aan!
-
Op zich is het niet eens zo'n slecht idee, maar je geeft het zelf al aan: we moeten dat nog leren. En daar zit in dit landje een beetje een probleem.Komkommertijd schreef: ↑03 jan 2020 09:56Het links moeten rijden wegens ontbreken midden streep is dus de beste oplossing, alleen moeten we dat nog leren!
In dit land ga je mensen niet leren te anticiperen op dit soort uitzonderlijke situaties. Ze weten al niet eens hoe ze in de supermarkt rekening kunnen houden met anderen. En bovendien: wie geeft het startsein dat er ineens anders gereden moet worden? Hoe zorg je dat iedere automobilist tegelijkertijd hetzelfde gaat doen? De wegen in dit landje zijn overvol. Ik kan me indenken dat er in sommige gebieden in Rusland nauwelijks verkeer is, dan zou je dit kunnen doen. Maar hier zie ik dat niet gebeuren.
-
Komkommer moet een (Engelse) rechts bestuurde auto rijden zoals de Italianen 50 jaar geleden ook in de vrachtwagens hadden om in de bergen veilig kort langs de randen te kunnen rijden. Dan kan hij vanuit het zijraampje de strepen naast zich zien.
Komkommertijd
, witte angora
, Moneyman
en Erthanax
vinden dit leuk
Een brede witte streep in het midden op de motorkap en probleem van de onzichtbare strepen is opgelost !!
Jablan
, Theotrucker
, Komkommertijd
, witte angora
en Erthanax
vinden dit leuk
-
Die streep is er al ruim 20 jaren en wel erg breed, en de naden links en rechts van de kap!
En Theo, ik weet dat de maffia niet op een oude Euro II diesel zit te wachten.
Ook zit ik niet op een voertuig uit Brexitannië te wachten vaak roestig en heb al de achterkant waar de wielen vast hoorden te zitten gelast en gegalvaniseerd en kan nu weer jaren mee, en nogmaals dit vele werk doen?
Ook is deze tot Kampeerauto omgebouwde door de 15% Roet Veeg Piet Boete niet van €2000, - naar €2300,- gegaan maar mag nu
per 2020 gewoon geen €500,- maar €575,- betalen en is goedkoper dan menige kleine Mister Bean auto!
Verder mag ik na Rondje Amsterdam de E bike pakken en toch het Centrum in... niets mis met deze oude Sjoemel Diesel!
En links rijden, probeer eens een kaartje te trekken bij parkeerplaats met achteraf parkeren? Of de betaalpaal die dan ook fout staat?
Ooit een TR 6 gehad en nooit meer vreemd gaan met dat pookje!
Onze verkeerswetten hebben één bovenliggend doel, en dat is een stuk voorspelbaarheid introduceren. Zo leert iedereen hetzelfde, en kan je er van uitgaan dat elke andere weggebruiker bijvoorbeeld net als jou stopt bij een rood licht, en gaat rijden bij groen. Wat je voorstelt is persoonlijke willekeur, en dus levensgevaarlijk, want ik kan vanuit een andere auto niet zien wat jij bedenkt om te gaan doen.Komkommertijd schreef: ↑03 jan 2020 09:56Als je in dichte mist niets ziet!
Niets Komkommer aan!
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ik heb middelste pedaal op dit op te lossen.
Mag geheel Nederland deze Links geparkeerde passeren en ik sukkel weer verder!
Als er een Midden streep is is mijn verhaal een broodje aap en totaal overbodig.
Helaas heeft de Overheid is vreemds bedacht en dan krijg je Brexit gedrag voor mijn!
In extreem dichte mist is Links rijden op zichtbare beter dan in midden alles blokkeren!
Links stilstaan met verlichting is legaal en dus bekijken jullie het maar!
Verder zijn dit soort wegen erg rustig tenzij er een ongeval in regio is en ze massaal gaan omrijden!
Dus risico zal nihil zijn dat een lastig word gevallen door verdwaalde en zoekende Komkommer!
Mag geheel Nederland deze Links geparkeerde passeren en ik sukkel weer verder!
Als er een Midden streep is is mijn verhaal een broodje aap en totaal overbodig.
Helaas heeft de Overheid is vreemds bedacht en dan krijg je Brexit gedrag voor mijn!
In extreem dichte mist is Links rijden op zichtbare beter dan in midden alles blokkeren!
Links stilstaan met verlichting is legaal en dus bekijken jullie het maar!
Verder zijn dit soort wegen erg rustig tenzij er een ongeval in regio is en ze massaal gaan omrijden!
Dus risico zal nihil zijn dat een lastig word gevallen door verdwaalde en zoekende Komkommer!
Volgens mij is het achterliggende idee van deze wegindeling dat je voor het gevoel een weg met maar één rijstrook krijgt. En dat je in het geval van een tegenligger beiden een stuk aan de kant gaat een elkaar dan bijna automatisch al iets voorzichtiger (en langzamer) passeert. Althans, in het geval van de rustige wegen 'in het buitengebied'. Dan is het dus niet zo heel gek om de linker streep als referentie aan te houden.witte angora schreef: ↑03 jan 2020 10:10Op zich is het niet eens zo'n slecht idee, maar je geeft het zelf al aan: we moeten dat nog leren. En daar zit in dit landje een beetje een probleem.Komkommertijd schreef: ↑03 jan 2020 09:56Het links moeten rijden wegens ontbreken midden streep is dus de beste oplossing, alleen moeten we dat nog leren!
Maar uiteraard geldt door niet als het een brede weg is een je helemaal links zou gaan rijden.
Komkommertijd
vindt dit leuk
En ook niet om links aan te houden om je rechts te laten passeren in dichte mist.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Mist !!! Geen probleem, ik kijk op het scherm van m'n 'Tom voor een ommetje' en volg strikt de spraak gegeven aanwijzingen en zo komt alles vanzelf wel ergens terecht !
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Komkommertijd
en scontra
vinden dit leuk
-
Normaal zal ook ik altijd netjes rechts houden en de streep in rechter spiegel mag net weg vallen...maar.....
bij Mist die zo dicht is kun je veiliger links elkaar passeren, zonder in de misschien zachte berm vast te komen en gaat prima.
Dus met deze wegen geld mijn advies alleen bij dikke mist!
En laat dat nu zelden voor komen dus jullie leren het nooit, code Rood dus thuisblijven!
bij Mist die zo dicht is kun je veiliger links elkaar passeren, zonder in de misschien zachte berm vast te komen en gaat prima.
Dus met deze wegen geld mijn advies alleen bij dikke mist!
En laat dat nu zelden voor komen dus jullie leren het nooit, code Rood dus thuisblijven!
Komkommertijd schreef: ↑03 jan 2020 19:08(...) bij Mist die zo dicht is kun je veiliger links elkaar passeren, zonder in de misschien zachte berm vast te komen en gaat prima.
Ik werd een jaar of wat geleden bij zeer dichte mist links gepasseerd door iemand die meende dat ik te langzaam reed. Een paar km verder stond hij zwaar in de kreukels in de berm. Heb jij ooit een rode Opel Astra gehad?
Laatst gewijzigd door Erthanax op 03 jan 2020 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
Ik kan me van zeer lang geleden iemand herinneren die het aanpassen van de snelheid vanwege mist maar onzin vond. 'Als iedereen gewoon 120 blijft rijden kan er niks gebeuren', zei die. 'Het probleem ontstaat doordat mensen op de snelweg ineens langzamer gaan rijden, dan knal je er in de mist bovenop omdat je ze niet op tijd ziet'.
Die heeft nooit een rode Astra gehad, wel een Honda, dat zat in die familie. Of het een rode was weet ik niet.
Je moet natuurlijk ook nooit direct op de stampen. Maar dit geval was op een binnenweg én in een uitgebreid mistgebied. Het was gewoon een gevaarlijke gek, die gelukkig alleen zijn eigen auto total loss had gereden.