Fiesiekus schreef: ↑04 jan 2020 11:53
Welkom in de wereld van hypotheeknemers en instituten. Wat moeten "we" (incl. mijzelf?) nu leren??
Natuurlijk zeg ik niet dat ik nu alles weet, maar een paar dingen heb ik echt wel geleerd.
Bij een klacht over een complex financieel product via tussenpersoon:
- Stel direct alle betrokken financiële partijen verantwoordelijk (bijv. Hypotheek verstrekker en Vermogensbeheerder en/of Verzekeraar, maar ook tussenpersoon), vraag bij alle partijen formeel het dossier op en leg alle communicatie schriftelijk vast;
- Vertrouw geen van de betrokken partijen, niet je eigen tussenpersoon, maar ook zeker KiFiD niet (neem ook niks zo maar zonder sluitend bewijs voor waar aan – want iedereen zit er voor zichzelf);
- Wantrouw alle product en service veranderingen gedurende looptijd (ga er vanuit dat elke wijziging goed is voor een financiële dienstverlener en niet per definitie ook voor jou – hieruit kun je mogelijk ook leren wat er fout was aan het product en/of service);
Ik heb voorzitter van Geschillen Commissie van KiFiD ook gevraagd hoe zo’n klacht in te dienen, haar antwoord:
Dank voor uw bericht. Ik zal daar niet op ingaan.