16again schreef: ↑03 jan 2020 09:06
Moneyman schreef: ↑03 jan 2020 08:24
16again schreef: ↑01 jan 2020 16:53
Echte wanbetalers kun je incassokosten opleggen. Het geeft te denken dat dit niet lukt zolang bestaande contract niet vernietigd is.
Ook dit is geen juiste weergave van de realiteit. Er is geen sprake van "niet lukken", maar van "niet doen". Een cruciaal verschil. Want jij weet net zo goed als ik dat een vordering op basis van verontschuldigde betaling gewoon toegewezen wordt - inclusief bijbehorende kosten, als daar op de juiste wijze aanspraak op is gemaakt.
Zolang geen der partijen vernietiging van het contract inroept, is er nog geen sprake van onverschuldigde betaling, en dus valt er nog niets te vorderen op grond van onverschuldigde betaling.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Er zijn slechts twee situaties:
- het contract is nog niet vernietigd. Dan de schuldenaar nog steeds gehouden zijn deel na te komen en is men - als men dat niet doet- nog immer wanbetaler (en kunnen er dus gewoon kosten gevorderd worden);
- het contract is al vernietigd. Dan is de schuldenaar nog steeds gehouden het onverschuldigd betaalde terug te betalen en is men - als men dat niet doet- nog immer wanbetaler (en kunnen er dus gewoon kosten gevorderd worden).
Je kunt er omheen blijven praten, maar dat maakt de werkelijkheid niet anders.
16again schreef: ↑03 jan 2020 09:06
En dat is precies de situatie waar het hier om gaat . Uit mijn hoofd Youss geeft aan: Ik wil de hoofdsom als onverschuldigde betaling terug storten, zodra jullie het contract vernietigen.
De juiste volgorde:
-Ferratum vernietigt contract
-Ferratum vordert hoofdsom als onverschuldigde betaling
-Indien Youss dan in verzuim blijft , komen incassokosten om de hoek kijken
Dat is niet "de juiste volgorde", dat is één van de mogelijke volgorden. Jezelf afhankelijk maken van keuzes van een ander, waarvan je weet dat zij die niet gaan maken, ontslaat je niet van je eigen verplichtingen.