Jammer genoeg vertrouwde ik op de adviezen van de dierenarts.marc1766 schreef: ↑16 jan 2020 16:04Vindt dat je zelf erg afwachtend en passief bent geweest met betrekking tot die kraag.
Als dit mijn hond was geweest had ik zelf meteen een kraag besteld, en niet afwachten tot het volgende bezoek. Je kunt die dingen eenvoudig online bestellen en zijn nog goedkoper uit. en vaak heb je ze de volgende dag al in huis.
Wat betreft de oogdruppels caf had je zelf toen toch ook kunnen ingrijpen door simpel te zeggen dat jij niet die druppels in het oog van je hond wilt. En ik neem aan dat je voor de eerdere oogdruppels met een verkeerde batch je geld van hebt terug gekregen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Niets mis met haar trouwens
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
U bedoelt rechtop, met de dop naar boven en bij kamertemperatuur?
Dat het ineens een bijtend goedje is geworden is natuurlijk helemaal niet goed. Ik zou dan overigens wel meer klachten verwachten of een waarschuwing van de fabrikant voor een bepaald batchnummer.CAF schreef:Wijze van bewaren Wijze van bewaren
Bij kamertemperatuur (15-25°C). Aangebroken tube 14 dagen bij kamertemperatuur
(15-25°C). Tube rechtop bewaren (dop boven).
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Misschien kunt u hier een klacht indienen over dat geneesmiddel.
https://www.knmvd.nl/dossier/diergeneesmiddelen/
https://www.knmvd.nl/dossier/diergeneesmiddelen/
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Elke Arts, dier of voor mensen die fout product mee geeft is aansprakelijk!
De gevolg schade kan deze dierenarts bij medicijn leverancier claimen en niet bij U.
Hetzelfde als een Garage foute onderdelen kreeg en monteerde, gevolg schade is voor leverancier en dan is alles voor hun.
Maar niet nummer en verpakking gekeken of zelfde of andere partij was.
En van vloeistof tot pasta, je wist het nu 2e keer dus waarom betalen voor fout leverancier, die kunnen ze bij hun inkoper declareren.
Foute medicijnen en gevolgen zijn gewoon te claimen schade.
De gevolg schade kan deze dierenarts bij medicijn leverancier claimen en niet bij U.
Hetzelfde als een Garage foute onderdelen kreeg en monteerde, gevolg schade is voor leverancier en dan is alles voor hun.
Maar niet nummer en verpakking gekeken of zelfde of andere partij was.
En van vloeistof tot pasta, je wist het nu 2e keer dus waarom betalen voor fout leverancier, die kunnen ze bij hun inkoper declareren.
Foute medicijnen en gevolgen zijn gewoon te claimen schade.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Zoals ik al eerder schreef. Bewaard comform de bijsluiter. Fabrikant heeft al aangegeven dat deze batch niet in orde is. Nu moeten ze dit alleen nog onderzoeken en publiciren.Erthanax schreef: ↑16 jan 2020 17:32U bedoelt rechtop, met de dop naar boven en bij kamertemperatuur?CAF schreef:Wijze van bewaren Wijze van bewaren
Bij kamertemperatuur (15-25°C). Aangebroken tube 14 dagen bij kamertemperatuur
(15-25°C). Tube rechtop bewaren (dop boven).
Dat het ineens een bijtend goedje is geworden is natuurlijk helemaal niet goed. Ik zou dan overigens wel meer klachten verwachten of een waarschuwing van de fabrikant voor een bepaald batchnummer.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Klopt, dat heet productaansprakelijkheid. De dierenarts vertelde me in eerste instantie om de schade bij de fabrikant te claimen. Na onderzoek ben ik erachter gekomen dat de dierenarts de partij is tot wie ik me moet wenden. En toen waren ze ineens niet meer zo aardig. Bij de 2e keer vertrouwde ik ten ontechte op het oordeel van de dierenarts. Is dat zo vreemd?Komkommertijd schreef: ↑16 jan 2020 17:46Elke Arts, dier of voor mensen die fout product mee geeft is aansprakelijk!
De gevolg schade kan deze dierenarts bij medicijn leverancier claimen en niet bij U.
Hetzelfde als een Garage foute onderdelen kreeg en monteerde, gevolg schade is voor leverancier en dan is alles voor hun.
Maar niet nummer en verpakking gekeken of zelfde of andere partij was.
En van vloeistof tot pasta, je wist het nu 2e keer dus waarom betalen voor fout leverancier, die kunnen ze bij hun inkoper declareren.
Foute medicijnen en gevolgen zijn gewoon te claimen schade.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
De fabrikant geeft aan (of toe?) dat de batch niet goed is, en gaat het daarna nog onderzoeken en publiceren?
Bij een hele batch oogdruppels die aan tal van huisdieren ernstige oogschade zou kunnen veroorzaken, vind ik dat een onwaarschijnlijke reactie.
Ik heb overigens een bevriende dierenarts geappt, maar die zal dus nog van niets weten.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
We zullen het zien. Het kan ook zijn dat die batch bij mijn hond een nare reactie teweeg bracht en bij andere dieren niet. We zullen het zien. Ik ben waarschijnlijk niet de eerste die hierover heeft geklaagd. De fabrikant is waarschijnlijk al op de hoogte van deze fout. Van de dierenarts heb ik vernomen dat bij de nieuwe batch dit probleem is opgelost.Erthanax schreef: ↑16 jan 2020 18:13De fabrikant geeft aan (of toe?) dat de batch niet goed is, en gaat het daarna nog onderzoeken en publiceren?
Bij een hele batch oogdruppels die aan tal van huisdieren ernstige oogschade zou kunnen veroorzaken, vind ik dat een onwaarschijnlijke reactie.
Ik heb overigens een bevriende dierenarts geappt, maar die zal dus nog van niets weten.
Laatst gewijzigd door Bobby2011 op 16 jan 2020 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Was die tweede tube uit dezelfde batch als de eerste?
Laatst gewijzigd door Erthanax op 16 jan 2020 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Ja, exact dezelfde batch. Vandaar dat de klacht zich weer herhaalde. Ik had de dierenarts niet moeten vertrouwen op haar blauwe ogen. De fabrikant heeft al aangegeven de kosten van de oogdruppels te vergoeden. Dit staat zwart op wit.
Laatst gewijzigd door Bobby2011 op 16 jan 2020 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
moederslink
en Komkommertijd
vinden dit leuk
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
En die derde tube, welk antibioticum is dat? Misschien is uw hond overgevoelig voor chloiramfenicol.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Je had beter naar een andere dierenarts kunnen gaan. Of overduidelijk moeten zeggen dat je die troep niet wil.
Dat je je geld terug hoort te krijgen is logisch.
Ik zou je het advies geven een andere dierenarts te gaan zoeken, dit is echt 10 x niks meer.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Voor de duidelijkheid. Ik schreef eerder dat de fabrikant aangaf dat er een foute batch was. Dit klopt niet helemaal. Volgens de dierenarts is er een foute batch en heeft dit zogenaamd van de fabrikant/leverancier vernomen.
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
Dat dacht ik dus ook. Morgen hoor ik van ze of ik mijn geld terug krijg. Zo niet dan ga ik naar de tuchtcomissie en start ik een civiele procedure.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: EVI dierenartsen maakt fouten en laat klant ervoor opdraaien
In de link en in de beschrijving hebben ze het over oogzalf, maar ook staat er oogdruppels.Bobby2011 schreef: ↑ Alleen als de tube net nieuw is dan werkt het goed. Pas de volgende dag werkt het niet goed en dan is het dikke zalf geworden.
Blijkbaar spul dat van een vloeibaar iets in een vaste substantie verandert. Vreemd.