Er is juist voor Canyon gekozen omdat ze behalve dat het erg mooie fietsen zijn ook
6 jaar garantie bieden op het frame.
De fiets is 3 jaar geleden gekocht en nu brak pas geleden het frame.
De fiets is opgestuurd en de fietsenmaker heeft van te voren foto's gemaakt van de staat van
de fiets (die er nog als nieuw uit ziet, want mijn vader is ontzettend zuinig op zijn fiets).
Nu beweert Canyon dat er krassen zitten in de buurt van de breuk en dat deze krassen "mogelijk"
hebben gezorgd voor de breuk.
Ze schrijven zelf dus al "mogelijk" en zijn blijkbaar niet eens zeker van hun zaak.
Er is diverse malen heen en weer gemaild en gebeld, maar Canyon blijft bij hun standpunt.
Dit is het enige dat ze bieden:
Als laatste aanbod willen we uit coulance nog aanbieden de ombouwkosten á € 200,- en verzendkosten voor het frame á € 12,90 te laten vervallen.
(Voor het aangeboden frame ter vervanging moet mijn vader 1250 euro betalen)
Wij vinden dit geen goed oplossing en mijn vader heeft gewoon recht op garantie.
Op de fiets zijn een paar ontzettend lichte krasjes, dat is ook op onze foto's amper te zien, zo licht zijn ze.
Op de foto van Canyon lijken er heel diepe krassen in het frame te zitten, met een sleutel gemaakt ofzo.
Dat is in het echt helemaal niet zo en mijn vader is sowieso nooit gevallen met de fiets, is er zeer zuinig op
en rijdt voorzichtig.
Wat zouden we nog kunnen doen? Wij zouden iedereen afraden om bij Canyon te kopen, want je krijgt gewoon geen garantie, ookal
heb je er duidelijk wel recht op.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt en wat zouden wij nog kunnen doen?