16again schreef: ↑28 jan 2020 22:50
Ik heb gehackt mail account gezien, waar een extra forward was ingesteld. Alle inkomende mail kwam in de inbox, EN werd doorgestuurd.
Dat is inderdaad een listige. Veel mensen weten uberhaupt niet waar de forward-instellingen staan, laat staan dat ze dat checken.
NeoDutchio schreef: ↑28 jan 2020 23:48
Ik verdraai niks. Er zijn 3 verschillende accounts gemaakt met het mailadres van TS. Dat doe je niet zonder reden. Bewust andermans gegevens gebruiken zonder medeweten mag simpelweg niet. Een keer een foutje zou kunnen, maar 3 keer hetzelfde foutje in 3 aanvragen kan er bij mij niet in.
Dat het er bij jou niet inkan, wil niet zeggen dat het niet gebeurt. De wereld is groter dan jouw verbeeldingskracht, dat is al vaak genoeg gebleken.
Ik zal je op weg helpen met een voorbeeld uit eigen ervaring. Laten we er even van uitgaan dat ik Jan Klasen heet en in 1970 geboren ben. Mijn e-mailadres is in dit voorbeeld
[email protected]. Ik kreeg daar ook ineens allerlei mails op van mensen die ik niet kende en die ook niet voo rmij bestemd waren. Ik heb daar toen op gereageerd en kwam uiteindelijk bij degene uit voor wie de mails wel bedoeld waren. Wat bleek? Hij had een nieuw e-mailadres aangemaakt (
[email protected]), maar per ongeluk een aantal keer de "19" vergeten. Zo simpel kan het zijn.
Dus nee, jouw stellige bewering dat er hoe dan ook sprake is van oplichting is gewoon op niets gebaseerd. Natuurlijk mag je waarschuwen om alert te zijn, maar de bankmakerij en stelligheid die je hier in het topic laat zien is gewoon gebaseerd op je aannames en niet op feiten.
witte angora schreef: ↑29 jan 2020 07:42
Maar ook al heeft de TS er zelf niets van te vrezen: het blijft oplichting.
Dat weet je dus niet...