LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ThomasBalder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
Locatie: 2613RA Delft, Nederland
Contacteer:

Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door ThomasBalder »

Voor mijn keuken was ik op zoek naar 2 barkrukken van Hay. Na wat zoeken op internet vond ik ze bij Ambientedirect.com voor een erg scherpe prijs (ongeveer 40 euro per stuk goedkoper dan de rest). De levertijd was wel 2 weken, maar voor dat geld wil ik best even wachten. Dit gebeurde er:

2 januari: bestelling geplaatst. Bevestiging gekregen per email.
3 januari: mail met statusupdate ontvangen, levering vertraagd tot 31 januari. Jammer, maar ok. Nog steeds de moeite waard voor dat prijsverschil.
3 januari: Levertijd volgens de site is nog gewoon 2 weken, maar dat geldt blijkbaar niet voor mij, of ze moeten het nog aanpassen.
10 januari: Levertijd volgens de site is 2 weken.
17 januari: Levertijd volgens de site is 2 weken.
24 januari: Levertijd volgens de site is 2 weken.
31 januari: geen barkrukken. Levertijd volgens de site is 2 weken.
1 februari: geen barkrukken. Levertijd volgens de site is 2 weken.
2 februari: barkrukken volgens de website op voorraad! Maar als ik daar op klik blijkt het om een andere kleur te gaan. Levertijd volgens de website van de kleur die ik heb besteld is nog steeds 2 weken.

Het zal nog wel even duren voordat die barkrukken geleverd worden vermoed ik zo. Maar wat ik vooral me afvraag: mag een webshop (bewust?) een verkeerde levertijd op de site vermelden? Het was na 1 dag al duidelijk dat de 2 weken niet gehaald ging worden, maar al die tijd heeft er een levertijd van 2 weken op de site gestaan. En na ruim 4 weken heb ik nog steeds niks ontvangen. Ben benieuwd hoe dat zit.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door mahadma »

Gecombineerde duits / nl site, verzending met ups gfls dhl. te bereiken op 0204990283 (volgens site) Geen pers nummer.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Heb je al betaald? Lijkt me niet verstandig. Als iets te mooi is om waar te zijn hebben ze meestal wel hun betaalsysteem in orde. De rest is tussen hoop en vreze!

ThomasBalder
Berichten: 12
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:04
Locatie: 2613RA Delft, Nederland
Contacteer:

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door ThomasBalder »

Betaald via PayPal. Geld wordt afgeschreven als het pakket bezorgd (of verzonden?) is dus feitelijk nog niet betaald.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat valt nog mee. Dan nog maar een maandje afwachten. Of annuleren?

alfatrion
Berichten: 22042
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door alfatrion »

ThomasBalder schreef:
02 feb 2020 15:41
Maar wat ik vooral me afvraag: mag een webshop (bewust?) een verkeerde levertijd op de site vermelden?
Nee, dat is bedrog en ook een misleidende handelsprakrijk.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door Revoked »

alfatrion schreef:
Nee, dat is bedrog en ook een misleidende handelsprakrijk.
Geen idee welke pillen ik geslikt heb, maar ik ben het zowaar met Alfa eens.

thecure
Berichten: 2724
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door thecure »

En wat zeiden ze toen je hun erover belde?

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door witte angora »

thecure schreef:
03 feb 2020 05:55
En wat zeiden ze toen je hun erover belde?
Bitte?

Maar goed, volgens het Nederlands recht is het een misleidende handelspraktijk en mag het niet. Geen idee hoe het met het Duitse recht gesteld is. En... als het ook in Duitsland niet mag, wat ga je er aan doen? Eisen dat de mededeling op de site aangepast wordt? Bestelling annuleren? Dan ben je 40 euro per stuk meer kwijt.

witte angora
Berichten: 31975
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Adverteert Ambientedirect met verkeerde levertijd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Bij de FAQ zie ik dit staan:
Volgens de online shop was mijn gewenste product op voorraad. Waarom krijg ik dan een deellevering resp. moet ik op mijn product wachten?
De informatie „op voorraad“ laat zien dat we tenminste 1 stuk van het gewenste product op voorraad hebben. Het betekent echter niet altijd dat we het totaal aantal van het door u gewenste product op voorraad hebben. We verzoeken u begrip te hebben voor het feit dat we altijd slechts een beperkt aantal per artikel op voorraad hebben en bij de bestelling van meerdere artikelen van een product bij de fabrikant moeten nabestellen. De levertijd wordt verlengd in dit geval totdat de ontbrekende artikelen bij ons binnen zijn gekomen.
Wat is de leverstatus van mijn bestelling?
De actuele status van uw bestelling kunt u te allen tijd in uw account bij „Mijn bestellingen“ bekijken. Daar noemen we u de vermoedelijke leverdatum. Is de status van uw bestelling „Verstuurd“ dan wordt ook het nummer van de vrachtbrief getoond. Mocht u geen account hebben kunt u voor vragen over de leverstatus contact opnemen met de klantenservice.
Oftewel: wat staat er in je account?

Gesloten