LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Indertijd waren velen met een stacaravan al niet zo heel blij dat ze van de camping af gejaagd werden omdat de (nieuwe) eigenaar zo nodig 'chalets' op zijn 'park' wilde hebben. Die chaletjes leverden hem natuurlijk een stuk meer op.

Iemand die in nood is, en dan geruime tijd in zo'n stacaravan bivakkeert, dan kan ik nog wel begrijpen. Maar mensen die voor goudgeld een 'chalet' of iets dergelijks kunnen kopen en zonder reden daar gaan wonen - ik begrijp het wel, maar het mocht niet. Zo simpel is het. Met die groep heb ik maar weinig medelijden. Ze konden ook doen wat lang geleden een buurvrouw deed: Ze had gewoon een sociale huurwoning waar ze ook woonde, maar in de zomer zat ze lekker in haar caravan op de camping. En die mensen zijn er nog steeds.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Waarom hebben ze mijn niet voor Redactie gevraagd?

1 Er zijn enkele parken gelegaliseerd tot woonwijken!

2 Kringloop ouderen? Als je een groepje en telkens 1 park & gemeente opschuif en permanent verhuurde en verrekende.
Elke keer de volgende in jou rondje, permanent tijdelijk verhuren voor maand of soms 2 mag en dan opschuiven.

Permanent bewonen mag niet, wel permanent verhuren bij vele.... en die mogen doorschuiven.
Dat is veel extra werk maar binnen de regels en voor de Ambtenaren veel werk.
De uitdraai van GSM antenne is wettelijk bewijs dat je niet permanent in 1 huis woonde en de rond trekkende werkte prima.
Alleen voor werkende lastig en kinderen die naar school moeten.
Maar vooral de 65+ en afgekeurde gaat dit prima.

Ik heb dit verhaal al meerdere keren hier geplaatst dus dom van redactie dat ze geen Krom Kommer met creatieve
geest uitnodigen van hoe je de mazen van de wet (teloosheid) kunt vinden.

Verder is dit gedrag zeer gewenst door de mensen die het voor recreatie gebruiken volgens de regels.
De sociale controle voorkomt diefstal.

En 1 oude caravan, daar slaapt iemand die 4 ploegendienst werkte op 800 meters van zijn woning tijdens elke nachtdienst!
Ook die is gecontroleerd en aangeschreven en die rechtszaak + bewijs Mobieltje gewoon gewonnen, hoge kosten en
niets boete!

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
04 feb 2020 12:02
Lady1234 schreef:
04 feb 2020 11:56
. Nu had ze daarvoor een vrijstaand huis. Dus nu niet klagen dat je daar niet permanent mag wonen.


Dus ......maakt niet uit of iemand dakloos wordt??? Wat een hardvochtige mentaliteit heb jij.
Nee, daar kan ik echt geen meelij mee hebben. Verkopen en flatje kopen. Is niet zo luxueus, maar klaar.

Lady1234
Berichten: 27209
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan al die rondverhuizende bejaarden inschrijven bij Komkommertijd zeker?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Jouw plan is te ambitieus :D

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door witte angora »

Komkommertijd schreef:
04 feb 2020 12:39
2 Kringloop ouderen? Als je een groepje en telkens 1 park & gemeente opschuif en permanent verhuurde en verrekende.
Elke keer de volgende in jou rondje, permanent tijdelijk verhuren voor maand of soms 2 mag en dan opschuiven.

Permanent bewonen mag niet, wel permanent verhuren bij vele.... en die mogen doorschuiven.
Dat is veel extra werk maar binnen de regels en voor de Ambtenaren veel werk.
Zie jij die oudjes al met een rollator hun hele hebben en houden van de ene caravan naar de andere sjouwen? Extra werk is het zeker..

Waarom hebben ze mijn niet voor Redactie gevraagd?
Ja dat begrijp ik ook niet... :roll:

Moneyman
Berichten: 30253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
04 feb 2020 12:02
Lady1234 schreef:
04 feb 2020 11:56
. Nu had ze daarvoor een vrijstaand huis. Dus nu niet klagen dat je daar niet permanent mag wonen.
Dus ......maakt niet uit of iemand dakloos wordt??? Wat een hardvochtige mentaliteit heb jij.
Als het nemen van dat risico een bewuste keuze is, nee, dan heb ik geen medelijden.

Want laten we eerlijk zijn: dit probleem raakt vooral diegenen die er bewust voor gekozen hebben om permanent tegen de regels in op de camping te wonen. Dit gaat helemaal niet om mensen die uit pure nood tijdelijk in een caravan wonen.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door marnix »

Lady1234 schreef:
04 feb 2020 12:41
reggie2 schreef:
04 feb 2020 12:02
Lady1234 schreef:
04 feb 2020 11:56
. Nu had ze daarvoor een vrijstaand huis. Dus nu niet klagen dat je daar niet permanent mag wonen.


Dus ......maakt niet uit of iemand dakloos wordt??? Wat een hardvochtige mentaliteit heb jij.
Nee, daar kan ik echt geen meelij mee hebben. Verkopen en flatje kopen. Is niet zo luxueus, maar klaar.
Ik vrees dat het verkopen van kasteeltje niet meer gaat lukken voor de prijs die aan een flatje gespendeerd moet worden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door sylvesterb »

breien schreef:
04 feb 2020 13:18
Als het gaat om gepensioneerden dan zijn ze niet aan een regio gebonden. Dus een leuk flatje voor een schappelijke prijs moet echt wel lukken. Zelfs in deze barre tijden van woningnood.
Nu was het op Radar, maar hoe lang de woningzoekenden het al wisten werd niet duidelijk.
In Haarlemmermeer had mijn vader binnen enkele maanden een 55+ woning gevonden. Wel in een klein dorpje maar 95% is daar bejaard dus de voorzieningen zijn prima voor die doelgroep.

Ik kan me niet voorstellen dat dit in andere regio's heel anders zal zijn, in senioren woningen is gewoon een natuurlijk verloop waardoor ze vaak beschikbaar komen.

Veelal heeft het dan toch met eisen stellen te maken.

Een recreatie woning is bedoeld voor recreatie. Permanente bewoning heeft andere eisen en dus meer kosten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door moederslink »

Mensen die bewust gekozen hebben voor een klein paleisje midden in de natuur en de rust en daar een hypotheek voor konden krijgen, hebben geweten dat er niet permanent gewoond mag worden.

Het gaat hier toch om iets anders??
Deze uitzending vond ik daarom té eenzijdig belicht.
Het moet er nmm over gaan dat er mensen zijn die geen dak boven hun hoofd hebben door scheidingen bv en dat déze, bijna , daklozen de kans moeten krijgen om op een vd vele parken zolang permanent te mogen gaan wonen totdat er zich een " gewone " woning aanbiedt ?
Dat gaat dus echt niet alleen om ' aow-ers ' , maar ook om starters en alleenstaanden en gescheiden mensen.
Dáárvoor zouden de regels versoepeld moeten worden .
Niet voor mensen die er nu al permanent wonen en die al wel of niet een huis/ flat achter de hand hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ouderen een Gezinswoning bleven bewonen.... en vrijwillig gaan Kamperen?
Dat is oplossing woningnood voor jonge gezinnen.

En Rollator, heb ik wel, maar leen hem vaak uit, 4 kratten bier halen zonder auto bij de buurt super zonder te tillen,
bij 2 kratten en 2x moeten lopen heb je lamme handen en met spanbanden kunnen er 4 op!
Dat je ook een steekwagen kunt nemen, moet je die wel hebben.

En ouderen die illegaal op een park wonen lossen juist door de vrijgekomen gezinswoningen elders problemen op en dat word nu afgestraft helaas... registratie bij kinderen, klein kinderen of achter kleinkinderen... ja bij 18 moeder, 36 oma, 54 ... en nu 73 weer raak! Na jarenlang gedogen en ook nog op enkele gelegaliseerde, dat is rechtsongelijkheid in Nederland!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
04 feb 2020 12:41


Nee, daar kan ik echt geen meelij mee hebben. Verkopen en flatje kopen. Is niet zo luxueus, maar klaar.

De huizen liggen voor het oprapen!
Ben blij dat jij hier niet over gaat. Ik wens niemand toe om dakloos te worden.

ad.de-gans
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2020 14:13

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door ad.de-gans »

Belachelijk van de gemeentes. Het is ook deels te wijten aan de vorige minister van Volkshuisvesting (Blok). Hij heeft allerlei beperkende maatregels ingesteld voor deze woningen. O.a. geen huurtoeslag voor huurders. Ik blijf bij het standpunt dat zolang er geen ruimte is op de woningmarkt men er moet kunnen verblijven voor een langere tijd. Uiteraard mag men controleren of de woningen wel aan de eisen voldoen.

Zodra een bewoner voldoet aan criteria (geen crimineel of zoiets) mag die voor mij zijn/haar hele leven wonen.

Het standpunt van de gemeente Beuningen is WAARDELOOS. Eerst bouwen en dan pas evt gaan handhaven en NIET andersom. De gemeente fungeert VOOR de bewoners en NIET TEGEN de bewoners. Typisch overheid weer.

Nijogeth
Berichten: 10070
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
04 feb 2020 14:04
De huizen liggen voor het oprapen!
Ben blij dat jij hier niet over gaat. Ik wens niemand toe om dakloos te worden.
Er is een verschil tussen geen medelijden hebben met mensen die bewust gefraudeerd hebben en iemand toewensen dakloos te worden.

Al die mensen die er voor hebben gekozen een huis op zo'n park te kopen, terwijl ze op dat moment een hypotheek konden krijgen daarvoor en ook eventueel een normale woning konden krijgen, die moeten niet zeuren over de gevolgen van hun keuzes.

Niemand wil dat huis van ze nu nog kopen, dus krijgen ze het nooit meer verkocht voor wat ze ervoor hebben betaald, maar voorheen was dat gewoon een interessante markt. En velen zijn nog steeds niet bezig te kijken wat er mogelijk is voor ze.

Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Oblomova »

Een paar maandjes per jaar recreëren voor de welgestelden is dus belangrijker voor onze bestuurders (gemeentelijk en landelijk), die er voor ALLE inwoners zouden moeten zijn, dan de woningnood nou eens definitief te gaan oplossen in dit land.

witte angora
Berichten: 30912
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door witte angora »

De welgestelden die ik ken en gekend heb, hadden anders heel gewone inkomens.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 feb 2020 15:36

Er is een verschil tussen geen medelijden hebben met mensen die bewust gefraudeerd hebben en iemand toewensen dakloos te worden.

Ik heb totaal geen medelijden met deze mensen, ik vind dat niemand , maar dan ook niemand dakloos moet zijn/worden.
Feit dat je geen plekje hebt waar je tot rust kan komen lijkt mij afschuwelijk en wens ik ook niemand toe.

Er gaat toch niks boven een dak boven je hoofd.

[quote
terwijl ze op dat moment een hypotheek konden krijgen daarvoor en ook eventueel een normale woning konden krijgen, die moeten niet zeuren over de gevolgen van hun keuzes.][/quote]
Nogmaals, zoveel keus is er niet.

Nijogeth
Berichten: 10070
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nu is die keus er niet. Maar mensen die er al meer dan 5 jaar wonen, die hadden ondertussen wel al eens verder mogen kijken.

Moneyman
Berichten: 30253
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
04 feb 2020 13:29
Het moet er nmm over gaan dat er mensen zijn die geen dak boven hun hoofd hebben door scheidingen bv en dat déze, bijna , daklozen de kans moeten krijgen om op een vd vele parken zolang permanent te mogen gaan wonen totdat er zich een " gewone " woning aanbiedt ?
Het probleem van "net zo lang totdat zich er iets aandient" is (juist bij deze groep!) dat de prikkel om te zoeken er dan niet is. Gevolg: velen zullen blijven hangen.
witte angora schreef:
04 feb 2020 15:47
De welgestelden die ik ken en gekend heb, hadden anders heel gewone inkomens.
Precies. Het gaat vooral om wat je met je geld doet, niet per sé om hoeveel er binnenkomt. Natuurlijk kan niet iedereen zich een recreatiewoning veroorloven, maar veel van de mensen die er een hebben, hebben dar gewoon keihard voor gewerkt en hard voor gespaard.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Zelfs tijdens woningnood moeten mensen hun huis uit

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
04 feb 2020 16:01
Nu is die keus er niet. Maar mensen die er al meer dan 5 jaar wonen, die hadden ondertussen wel al eens verder mogen kijken.
En die mogen dakloos worden?? rare wensen voor je medemens.

Gesloten