LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De webcare van Wehkamp
Re: Wehkamp maakt nieuwe account aan bij inlog op Facebook
Wehkamp maakt overigens geen geheim van de kosten.
JAARLIJKSE KOSTEN PERCENTAGE
Het jaarlijkse kostenpercentage is een prijsaanduiding voor het krediet. Hierin komen alle kosten van het krediet tot uitdrukking. De effectieve rente bij wehkamp.nl bedraagt 1,171% per maand (15% per jaar). De berekening van de effectieve rente op jaarbasis is in de Wet Financiële Toezicht beschreven en geldt voor alle kredietgevers op dezelfde
Site Wehkamp Finance.
JAARLIJKSE KOSTEN PERCENTAGE
Het jaarlijkse kostenpercentage is een prijsaanduiding voor het krediet. Hierin komen alle kosten van het krediet tot uitdrukking. De effectieve rente bij wehkamp.nl bedraagt 1,171% per maand (15% per jaar). De berekening van de effectieve rente op jaarbasis is in de Wet Financiële Toezicht beschreven en geldt voor alle kredietgevers op dezelfde
Site Wehkamp Finance.
Re: De webcare van Wehkamp
Aan de andere kant: niemand dwingt die mensen die leningen aan te gaan. Verantwoordelijkheid begint bij jezelf, je financiële huishouding op een ander afschuiven is allengst aanmatigend te noemen.Kees2850 schreef: ↑15 feb 2020 16:30Kijk eens op de website van de Volkskrant van vandaag: undercoverreportage bij Wehkamp: Nog meer bijlenen? Natuurlijk mevrouw hoeveel wilt U? (tegen 14 procent rente)
Ik kan niet kopiëren maar reportage geeft mooi inzicht in hoe bedrijven als Wehkamp omgaan met mensen die op krediet kopen en schulden hebben.
Helaas, dat lijkt een opvatting uit het verleden. Kijk naar de laatste initiatieven van deze regering. Eigen verantwoordelijkheid bestaat niet meer. De pijlen worden nu gericht op bedrijven zoals Wehkamp.
Wat heeft dat met “meer meeleven met Wehkamp” van doen?
Ik heb dat hele artikel gelezen, overigens een prima artikel.
Maar u begrijpt blijkbaar niet waar het over gaat. Het is min of meer een aanklacht tegen die call centra.
Net zoals bijvoorbeeld zijn vorige undercover werk in een distributiecentrum. Ook een uitstekende inkijkje in de gang van zaken.
En waarom zou een man van 54 die ondeskundig is op dat werkgebied meer moeten verdienen dan eentje van zeg 30?
En de Ts van dit onderwerp loopt daar helemaal niet tegenaan. Niemand verplicht hem bij Wehkamp te kopen, niemand verplicht hem op afbetaling te kopen en voor zover ik het kan zien worden klanten vriendelijk te woord gestaan. .
Ik heb dat hele artikel gelezen, overigens een prima artikel.
Maar u begrijpt blijkbaar niet waar het over gaat. Het is min of meer een aanklacht tegen die call centra.
Net zoals bijvoorbeeld zijn vorige undercover werk in een distributiecentrum. Ook een uitstekende inkijkje in de gang van zaken.
En waarom zou een man van 54 die ondeskundig is op dat werkgebied meer moeten verdienen dan eentje van zeg 30?
En de Ts van dit onderwerp loopt daar helemaal niet tegenaan. Niemand verplicht hem bij Wehkamp te kopen, niemand verplicht hem op afbetaling te kopen en voor zover ik het kan zien worden klanten vriendelijk te woord gestaan. .
-
De beloning van het personeel van de klantenservice heeft erg weinig te maken met het door de TS zelf aangemaakte tweede account waar de verwarring door is ontstaan.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Elk bedrijf wat niet betaald wordt door zijn klanten, zal uiteindelijk een incassobureau inzetten. Lijkt me compleet logisch.
Heeft heel weinig van doen met het personeel in een callcenter.
En het “probleem” van de Ts stelt toch helemaal niets voor. Hij is zijn geld niet kwijt, maar heeft er zelf een potje van gemaakt en het is heel simpel op te lossen.
Heeft heel weinig van doen met het personeel in een callcenter.
En het “probleem” van de Ts stelt toch helemaal niets voor. Hij is zijn geld niet kwijt, maar heeft er zelf een potje van gemaakt en het is heel simpel op te lossen.
En hoe lost dat het echte probleem op? Namelijk de hebberigheid van de mensen. Kan het niet bij het ene bedrijf, dan zal er wel op een andere manier gepoogd worden om ergens krediet op te nemen. En gaat dat tegen een laag rentepercentage, dan nemen ze gewoon meer op totdat ze uiteindelijk alsnog in de problemen komen.Kees2850 schreef: ↑16 feb 2020 01:50@theotrucker dat klopt wat je zegt. Maar TS wordt door klantenservice niet echt geholpen met haar/zijn probleem. En Jeroen van Bergeijk beschrijft gedetailleerd hoe medewerkers in de callcentra worden opgedragen geen compassie met klanten te hebben maar liefst zo veel mogelijk schulden op te bouwen tegen een rente van 14 procent.
Wat mij dan opvalt en stoort is dat die medewerkers slechts het minimumloon krijgen terwijl bedrijven als Wehkamp mensen bij wijze van spreken het vel over de neus halen. En liefst ook nog incassobureau's inzetten.
Natuurlijk is het ieders eigen verantwoordelijkheid om op krediet te kopen maar wat mij betreft mogen ze al die bedrijven die inspelen op de hebberigheid van burgers door op krediet te kopen tegen woekerrentes aan te bieden opdoeken.
Niemand krijgt een pistool tegen het hoofd om een krediet af te sluiten en niemand krijgt een pistool op het hoofd om bij zo’n callcenter te gaan werken. Het is te makkelijk om alle eigen verantwoordelijkheid maar af te schuiven.
dmv
, tttlocke
en moederslink
vinden dit leuk
Topic afgesplitst van dit topic. ^FG
-
Ik vind het erg netjes van het callcenter van Wehkamp dat ze een 54 jarige de kans geven om dit werk te doen. Die jongeren krijgen hetzelfde loon en werken net zo hard als die 54 jarige.
het artikel geeft 'mooi inzicht in hoe bedrijven als Wehkamp omgaan met mensen die op krediet kopen en schulden hebben'.
Inderdaad, meelevend en steeds bereid opnieuw te lenen. Wat is daar mis mee? Dat heet een bedrijfsmodel. En blijkbaar blijven mensen die op krediet kopen en schulden hebben alsmaar opnieuw op krediet kopen en schulden maken.
Ik zie als enige oplossing dat de overheid bedrijven verbiedt om consumentenkredieten van meer dan 500 euro toe te staan..
Inderdaad, meelevend en steeds bereid opnieuw te lenen. Wat is daar mis mee? Dat heet een bedrijfsmodel. En blijkbaar blijven mensen die op krediet kopen en schulden hebben alsmaar opnieuw op krediet kopen en schulden maken.
Ik zie als enige oplossing dat de overheid bedrijven verbiedt om consumentenkredieten van meer dan 500 euro toe te staan..
Af en toe denk ik dat half Nederland onder curatele gesteld moet worden.
NeoDutchio
vindt dit leuk
Dan nemen ze wel tientallen mini-kredieten op..rvjapio schreef: ↑16 feb 2020 13:49het artikel geeft 'mooi inzicht in hoe bedrijven als Wehkamp omgaan met mensen die op krediet kopen en schulden hebben'.
als je mensen echt tegen zichzelf wil beschermen dan moet je op krediet kopen gewoon geheel verbieden. Dan verschuift het echter naar het zwarte circuit dus of je daar dan iets mee opschuift is de vraag.
-
Lady1234
vindt dit leuk
-
En wat als ze dreigen met korten op jou uitkering als je dit werk gaat weigeren?
Dan is erg slecht je best doen de manier om hier zonder korting van af te komen.
En wij maar proberen de klagers die hiermee veroorzaakt zijn te helpen?
Voor dit loon kun je geen perfecte helpdesk verwachten,
was iedereen maar vrij om dit werk te weigeren... ik vermoed dat vele gestuurd worden en hopen het minder lang vol te houden als deze Volkskrant medewerker!
Dan is erg slecht je best doen de manier om hier zonder korting van af te komen.
En wij maar proberen de klagers die hiermee veroorzaakt zijn te helpen?
Voor dit loon kun je geen perfecte helpdesk verwachten,
was iedereen maar vrij om dit werk te weigeren... ik vermoed dat vele gestuurd worden en hopen het minder lang vol te houden als deze Volkskrant medewerker!
-
Ja, daar hebben we dan ferratum saldodipje en consorten voor. Half legaal, maar altijd beter dan een lening bij de plaatselijke Chinees. Die hebben hun eigen incassocolonne.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Hoe ziet u dat voor zich? Wie komen dan bij de "echte boeven" terecht, de hardleersen of de onnozelen? Ik zie dat onderscheid niet zo.
Als kopen op krediet niet meer mag, moeten dan ook alle (kleine) kredieten van financiële aanbieders worden verboden?
Moet dan ook niet het leasen en huurkoop aan banden worden gelegd, bv. van bedden, fietsen, cv-ketels, enz.? En wat te doen met telefoons op afbetaling, "abonnementen" op scheermesjes, onderbroeken, sokken?
Van mij mag het hoor, ik zie helemaal niets in dergelijke constructies, maar zou men dat niet zien als ongewenste overheidsbemoeienis?
Komkommertijd
vindt dit leuk
Men wil pas bemoeienis als de schulden ver boven het hoofd gegroeid zijn. Dan is de schuldeiser ineens een boef, zijn het wurgkredieten, is het schandelijk dat dat zomaar kan, maar men is vooral zielig en schuldeloos aan de situatie.
NeoDutchio
en v.d.Heyden
vinden dit leuk
-
Daarom willen ze liever meteen de boeven gebruiken, saldodipje, de Chinees of de plaatselijke hennepkwekerij organisatie. Dan is de webwinkel tenminste losgekoppeld van de bank.
Kees2850 schreef: ↑16 feb 2020 17:49@angel1978 ben het met je eens dat kopen op krediet verboden zou moeten worden. Of tot een maximale limiet van bv € 500,- en gekoppeld aan bepaald percentage van je inkomen bv. En dat het dan verschuift naar het zwarte circuit lijkt mij geen probleem. Dan worden de hardleersen wellicht gescheiden van de onnozele.
Tja hier wordt half Nederland even weg gezet als hardleers OF onnozel. Maar alle kredieten worden geregistreerd en je moet ook nog je gehele inkomen overleggen .. bed, auto, telefoon,niets meer mogelijk voor velen.
Hoe kom je er overigens bij dat ik vind dat het verboden moet worden?
Het woord ‘als’ maar compleet negerend.Kees2850 schreef: ↑16 feb 2020 19:56@angel1978 paar berichten terug zeg je dat dat misschien beter zou zijn maar dan gaan veel het zwarte circuit zeg je. Mijn reactie was op dat bericht van jou.
En ja in mijn ogen zijn mensen die kopen op krediet en schuld op schuld stapelen alleen maar om weer iets te hebben hardleers of onnozel.
Erthanax
vindt dit leuk