LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoop van producten via partners op bol.com

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Radar
Site Admin
Berichten: 5559
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Radar »

Bol.com verkoopt steeds vaker producten via partners. Als je een probleem hebt met zo'n product zegt bol.com niet de partij te zijn om de problemen op te lossen, want zij zou de artikelen niet verkopen. Heb je hier ook weleens mee te maken gehad?

Bekijk het fragment hier
Laatst gewijzigd door Radar op 17 feb 2020 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 10356
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door moederslink »

In mijn huis zijn genoeg ' buitenlandse ' producten te vinden....bij wie niet? :D
de klant moet ook eens zelf nadenken, je kunt toch niet alles voorkauwen 8) ?

Bob Schurkjens
Berichten: 9153
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je maar levert wat je verkoopt. Kennelijk is daar hier geen sprake van.

Nijogeth
Berichten: 9867
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
17 feb 2020 17:31
Als je maar levert wat je verkoopt. Kennelijk is daar hier geen sprake van.
Jawel, alleen heeft de tv in zo'n geval geen Nederlandse gebruiksaanwijzing en geen Nederlands menu. Engels echter wel.

Revoked
Berichten: 1673
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Revoked »

Nijogeth schreef:
17 feb 2020 18:36
Bob Schurkjens schreef:
17 feb 2020 17:31
Als je maar levert wat je verkoopt. Kennelijk is daar hier geen sprake van.
Jawel, alleen heeft de tv in zo'n geval geen Nederlandse gebruiksaanwijzing en geen Nederlands menu. Engels echter wel.
En die Nederlandse gebruiksaanwijzing...is wettelijk verplicht.

Nijogeth
Berichten: 9867
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Revoked schreef:
17 feb 2020 18:40
Nijogeth schreef:
17 feb 2020 18:36
Bob Schurkjens schreef:
17 feb 2020 17:31
Als je maar levert wat je verkoopt. Kennelijk is daar hier geen sprake van.
Jawel, alleen heeft de tv in zo'n geval geen Nederlandse gebruiksaanwijzing en geen Nederlands menu. Engels echter wel.
En die Nederlandse gebruiksaanwijzing...is wettelijk verplicht.
Daarom kun je m vaak ook op de website downloaden.

Theotrucker
Berichten: 4730
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik heb ook een Samsung tv zelf in Duitsland gekocht. Gebruiksaanwijzing in 18 talen ook Nederlands en Nederlands menu in te stellen. In Nederland werd ook gewoon de garantie door Samsung Nederland verleend. Dus geen probleem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9153
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb een teevee met Engelse stekker. Online gekocht toen het Britse pond was ingezakt. Scheelde een kwart.

Bob Schurkjens
Berichten: 9153
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Misschien is er een fusie op komst?

16again
Berichten: 17021
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door 16again »

Vooruitlopend op de uitzending, wat moet ik me voorstellen bij "niet geschikt voor de Nederlandse markt?"
Vroeger in de PAL vs SECAM tijden kon ik me daar iets bij voorstellen, speelt zoiets nu nog steeds?

riddert
Berichten: 2363
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door riddert »

Revoked schreef:
17 feb 2020 18:40
Nijogeth schreef:
17 feb 2020 18:36
Bob Schurkjens schreef:
17 feb 2020 17:31
Als je maar levert wat je verkoopt. Kennelijk is daar hier geen sprake van.
Jawel, alleen heeft de tv in zo'n geval geen Nederlandse gebruiksaanwijzing en geen Nederlands menu. Engels echter wel.
En die Nederlandse gebruiksaanwijzing...is wettelijk verplicht.
Een gebruiksaanwijzing dient in 1 van de moderne talen te zijn. Engels, Duits, Frans of Spaans.
Een gebruiksaanwijzing in de NL taal is niet verplicht.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0005587/2007-09-05

Radar
Site Admin
Berichten: 5559
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Radar »

N.B.: wij hebben de openingspost aangepast; de woordkeuze was te kort door de bocht. Reacties die specifiek daarop inhaakten hebben wij om die reden dan ook verwijderd. Excuses voor eventuele verwarring!

Radar ^KL

Lady1234
Berichten: 25016
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En naast het artikel staat wie de verkoper is. Als je die verkoper niet wil, koop je toch rechtstreeks bij Bol. Zo moeilijk is dat toch niet.

Ik heb ook weleens iets gekocht bij een andere verkoper via Bol, omdat Bol dat niet had. En toen er iets fout ging, omdat ik zelf een fout maakte, heeft Bol keurig geadviseerd hoe het probleem op te lossen.

Nijogeth
Berichten: 9867
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Raar, een 4K Qled tv kopen, terwijl je via de antenne kijkt. Want het probleem was dus ook dat de zenders handmatig gezocht moesten worden en dit niet automatisch ging.

tonio2002
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2020 20:51

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door tonio2002 »

Tja, hoe duidelijk wil je het hebben....
..als er staat dat je koopt bij een partner, koop je niet bij Bol.
Voor mij betekent dat automatisch dat ik dan niet via Bol.com koop omdat ik immers ook direct met de partner kan onderhandelen.
Je kunt "foute" partners bij Bol.com melden.
Overigens heb ik in 2018 een Nokia telefoon via Bol.com gekocht. Dus niet via een partner, maar via Bol.com. Toen mijn toestel na 1 1/2 kapot ging wendde ik me eerst naar Nokia. Zij konden niets voor me doen. Toen ik Bol.com belde, kreeg ik te horen dat zij als verkoper aansprakelijk zijn en dat ik geen contact met Nokia hoefde op te nemen.
Ik kreeg binnen een maand het volledige aanschafbedrag terug op mijn rekening. Van Bol.com dus.
Kijk zo kan het ook. En zo hoort het ook.
U begrijpt dat sindsdien ik zweer bij deze webshop....zolang je maar niet met partners van doen hebt.

Lowieze

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Lowieze »

Het ligt toch altijd aan de bedrijven in de gevallen die Radar behandelt? Nooit worden de klagers erop gewezen dat zij ook een deel schuld hebben.

Bob Schurkjens
Berichten: 9153
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bol.com wil wel de lusten (commissie) maar niet de lasten van verkoop op hun platform. Je kan ook niet bij Thuiswinkel.org terecht wanneer je met een klacht zit zoals de gedupeerde in de uitzending.

seroos
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 feb 2020 21:07

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door seroos »

Wij zijn al jaren zakelijk verkoper bij bol.com (partners dus).
Daarnaast zijn wij privé ook jaren klant bij bol.com.
Als zakelijk verkoper(partner van bol.com) worden wij uitstekend ondersteund door bol.com. Ja we betalen commissie over de verkochte producten maar wanneer er klachten zijn van klanten dan is het de bedoeling dat we dit eerst zelf oplossen met de klanten. Wanneer dit niet lukt dan zullen we altijd ondersteuning krijgen van bol.com. Ik begrijp dan ook helemaal niet waar dit onderwerp overgaat want dit is zeker niet waar wij ons in herkennen, er is juist een uitstekende samenwerking tussen bol.com en zijn partners.

Ik vind het dan ook zeer jammer dat radar nu het vuur opent op bol.com, al vele jaren werkt bol.com via deze werkwijze en dit is bij iedereen bekend. Bol is daar niet geheimzinnig over. Daarnaast is bol.com tevens ook zeer streng en treedt regelmatig op tegen malafide of onbetrouwbare partners. Wat radar misschien beter eens kan doen is eens bezien al die consumenten die :oops: bestellen, de producten gebruiken en vervolgens deze weer retour sturen. Met alle kosten hiervan voor de verkopers, volgens mij ligt er een taak bij Radar als consumentenprogramma om zijn kijkers daar eens bewust van te maken.

Laten we trotst zijn op onze blauwe bol i.p.v. ze aan de schandpaal te nagelen, of heeft het ermee te maken dat Amzon voor de deur staat en klaar is om Nederland te veroveren. Bol.com in de media slecht afschilderen, welke belang speelt hier.....??? het is een nonsens onderwerp dat radar aankaart.

Privé kopen wij ook al jaren bij bol.com en ook bij partners van bol.com naar volle tevredenheid. Bol is transparant, eerlijk en zal altijd voor de klant gaan, en dat doen alle partners ook.

sylvesterb
Berichten: 5044
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:
17 feb 2020 21:09
Bol.com wil wel de lusten (commissie) maar niet de lasten van verkoop op hun platform. Je kan ook niet bij Thuiswinkel.org terecht wanneer je met een klacht zit zoals de gedupeerde in de uitzending.
Maar Bol.com wijst je heel duidelijk erop dat je bij een partner besteld. Die lusten zijn voor het leveren van een platform niet voor het afdichten van garanties e.d. van hun partners.

Amazone werkt niet anders en vele platforms werken op deze manier. Als ze alle lasten zouden moeten nemen zou de commissie flink omhoog moeten en gaan de partners wel naar een andere partij.

claassew
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2009 09:52

Re: Verkoop van producten via partners op bol.com

Ongelezen bericht door claassew »

Op 28 januari 2020 heb ik via Bol.com een LG OLED televisie gekocht bij TV-Online. De recensies over TV-Online waren veelbelovend. Ik betaalde aan Bol.com het bedrag van 1749,- en leverde een cadeaubon ter waarde van 50,- in. De televisie kostte dus 1799,-. De 65 inch televisie werd op donderdag 30 januari 2020 bij mij thuis afgeleverd.
Op 31 januari 2020 heb ik de TV aangesloten, deze werkte naar behoren. Op zondagochtend 02 februari 2020 verscheen een groene streep verticaal over het beeldscherm. Na uitzetten van de TV ging deze niet meer aan, er verscheen alleen een verticale streep en na een seconde of 3 viel de TV uit. Ik heb onmiddellijke telefonisch contact gezocht met de klantenservice van Bol.com, ik dacht immers dat ik de televisie bij Bol.com had gekocht, weliswaar door een ander bedrijf geleverd en bezorgd. De vriendelijke heer van de klantenservice nam mijn probleem echt serieus op en ging ruggespraak houden met de leverancier TV-Online. Dit laatste bedrijf was tijdens het weekend helaas gesloten en onbereikbaar. De klantenservice heeft mijn probleem genoteerd en ‘doorgezet’ naar TV-Online.
Een probleem was dat ik de originele verpakking reeds had vernietigd. In ons appartement past niet een doos van bijna 2 bij 1 meter. Wij wilden immers de televisie houden en geen gebruik maken van de retourmogelijkheid bij kopen op afstand.
Maandagochtend heb ik zelf telefonisch contact gezocht met El Vidas, van TV-Online kon ik geen telefoonnummer vinden, via KvK.nl had ik gezien dat El Vidas hetzelfde bedrijf is. De medewerker van El Vidas had vlot het bericht van Bol.com gevonden en nam mijn probleem in behandeling. Enige tijd later kreeg ik van TV-Online een e-mail met het verzoek om enkele foto’s te e-mailen waarop het defect te zien was. Gedaan! Weer enige tijd later kreeg ik een e-mail met een link naar een reparatie bedrijf van LG (CE repair). In mijn antwoord hierop stelde ik voor om de televisie om te ruilen, deze was immers pas 2 dagen in gebruik. De nieuwe doos zou dan als retourverpakking kunnen dienen. TV-Online kon hiermee niet instemmen.
Omdat defect andere regels met zich meebrengt dan kopen op afstand, heb ik conform TV-Online gehandeld en een reparatieafspraak gemaakt. De reparatie zou echter zeker 3 weken op zich laten wachten. Nu kon ik niet meer instemmen met de oplossing om de televisie te laten repareren.
Via de klantenservice van Bol.com heb ik bovenstaande telefonisch gemeld. De mevrouw snapte mijn probleem en vond het vreemd dat TV-Online niet met een betere oplossing kwam. Zij ging ruggespraak houden met TV-Online. Even later meldde zij mij dat TV-Online het issue nogmaals zou bekijken, enige tijd later kreeg ik een positief bericht van TV-Online.
Mijn defecte televisiescherm zal worden omgeruild. Niet de bijbehorende accessoires (afstandsbediening, tv-voet etc). Met deze oplossing kon ik zeker instemmen, ik zou immers een dag later een nieuw TV-scherm krijgen. Zoals beloofd is het afgehandeld, wat mij betreft volledig naar wens. Jammer dat Bol.com moest bemiddelen maar voor mij telt het eindresultaat.
In tegenstelling tot andere, op Radar-televisie getoonde berichten, heeft de klantenservice van Bol.com uitstekend gehandeld. Ik denk dat ikzelf als consument niet hetzelfde resultaat had bereikt bij TV-Online.
De oplossing is uiteindelijk zoals je mag verwachten, het omruilen van het scherm is misschien hetzelfde als een defect onderdeel vervangen.
Een positief bericht m.b.t. Bol.com! :)

Gesloten