Dank voor de suggesties. Maar het geld is al meteen terug gestort en ik heb uitvoerig contact met Essent hier over gehad.
Mijn probleem ligt bij het feit dat bedrijven en de Rabobank geen controle uitvoeren of de incasso terecht is. Normaliter geef je toestemming aan een bedrijf voor een incasso zodat zij gemachtigd zijn. In dit geval was dit niet zo en zou het dus niet mogelijk moeten zijn dat de incasso uitgevoerd werd.
Ik laat dit voor wat het is, gezien de reacties is mijn vraag niet helder genoeg of ziet men het niet als een probleem.
Ik herken het probleem. Het zou beter zijn als jij jouw bank kon machtigen om door een bedrijf een automatische incasso te laten uitvoeren. Dan kan je bij vergissingen altijd bij je bank terecht. Nu kan iedereen een bedrijf machtigen, terwijl de bank niets controleert. Daarom ben ik ook huiverig voor automatische incasso's.
Maar ze zullen dit systeem niet willen veranderen.
Een NIEUWE incasso wordt apart aangekondigd. Eerdere incasso’s staan gewoon in het rijtje “voorspeld”.
Ik heb geen rijtje "voorspeld" , alleen "toekomst" waar alle overboekingen + half complete voorspellingen (deze kun je uitzetten) in staan; jij hebt Rabo?
Ik kan me niet herinneren ooit een melding van nieuwe incasso's van te voren gezien te hebben.....maar ik heb dan ook nauwelijks nieuwe incasso's sinds internetbankieren, maar dan zou ik paar maandjes terug toch 1tje gemist moeten hebben.
Overigens zijn wel "Alerts" in te stellen, dan is het wel al gebeurd maar ben je bijv meteen op de hoogte mocht je bijv rood staan voor wie het treft.
Waar zou ik de nieuwe incasso aankondiging moeten zien?
Ik heb ING. De laatste keer dat ik een nieuwe incasso heb afgegeven, stond er een 1 bij berichten. En toen ik dat bericht opende, stond er dat er op een bepaalde datum een eerste incasso zou plaatsvinden voor een bedrijf met het bedrag erbij.
De lopende incasso worden aangegeven onder “kijk vooruit”.
Ik heb ING. De laatste keer dat ik een nieuwe incasso heb afgegeven, stond er een 1 bij berichten. En toen ik dat bericht opende, stond er dat er op een bepaalde datum een eerste incasso zou plaatsvinden voor een bedrijf met het bedrag erbij.
De lopende incasso worden aangegeven onder “kijk vooruit”.
In berichtgeving is men sowieso ook niet consequent.
Ik heb Rabo....TS ook.....voor komende maand zie ik bijv van al langer lopende incasso's er 5 gewoon niet bijstaan....dus hoe wil je iets voorkomen?
Wat is daar flauw aan? Men zou meer zijn zijn bankrekening moeten kijken. Voorkomt een hoop gedoe.
Uiteraard vind ik een foutieve incasso niet zo'n wereldprobleem, maar voorkomen gaat je gewoon niet/nauwelijks lukken.
Ik herken het probleem. Het zou beter zijn als jij jouw bank kon machtigen om door een bedrijf een automatische incasso te laten uitvoeren. Dan kan je bij vergissingen altijd bij je bank terecht. Nu kan iedereen een bedrijf machtigen, terwijl de bank niets controleert. Daarom ben ik ook huiverig voor automatische incasso's.
Maar ze zullen dit systeem niet willen veranderen.
Op die manier moet je iedere machtiging dus dubbel aanleveren: een keer bij je bank en een keer bij het betreffende bedrijf. Lijkt me wat omslachtig en alleen maar vaker leiden tot problemen.
Bovendien kun je op dit moment bij een vergissing ook al bij je bank terecht. Met een kleine handeling wordt de incasso immers gestorneerd.