Er wordt verantwoording genomen door de verkopende partij. Het gaat gewoon om een simpel foutje zoals ze vaker worden gemaakt. Een foutje dat ook opgelost wordt. De reactie van Crazyme is niet zo zwart wit dat er geen fouten gemaakt zouden mogen worden, maar dat er meteen geïnformeerd wordt naar de mogelijkheid om geld te vangen terwijl het, tot op heden, netjes en zonder overlast opgelost wordt. TS wil enkel weten hoe hoog de vergoeding is die eruit gesleept kan worden en niet of er schade te vergoeden is. Het gaat dus puur om het geld. En vandaar de opmerking dat er geen fouten meer gemaakt mogen worden, immers zijn er altijd mensen die daar van proberen te profiteren.alfatrion schreef: ↑20 feb 2020 22:28Oneens. Dat er fouten gemaakt mogen worden betekend niet dat er voor die fout geen verantwoordelijkheid hoeft te worden genomen. Dit topic zou slechts moeten gaan over de vraag of er schade is die voor vergoeding in aanmerking komt. Daarover is het tussenoordeel dat er schade is in de vorm van tijd, dat dit ander nadeel is en niet voor vergoeding in aanmerking komt.NeoDutchio schreef: ↑20 feb 2020 21:00Als er fouten gemaakt mogen worden, dan is een dergelijk topic dus overbodig. Dat is de strekking van de reactie van Crazyme.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
En waarom zou je überhaupt een vergoeding vragen wanneer je onverhoopt wat langer op de levering moet wachten?
Als ik mijn kleding laat vermaken of mijn schoenen laat lappen en het duurt te lang of is niet goed gemaakt dan hebben ze meer tijd nodig en zit ik wat langer zonder die spullen , tja....is dat schade?
Als ik mijn kleding laat vermaken of mijn schoenen laat lappen en het duurt te lang of is niet goed gemaakt dan hebben ze meer tijd nodig en zit ik wat langer zonder die spullen , tja....is dat schade?
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Ligt eraan waar je überhaupt woont, dan is dat wel eens schade...nicht wahr.moederslink schreef: ↑20 feb 2020 23:16En waarom zou je überhaupt een vergoeding vragen wanneer je onverhoopt wat langer op de levering moet wachten?
Als ik mijn kleding laat vermaken of mijn schoenen laat lappen en het duurt te lang of is niet goed gemaakt dan hebben ze meer tijd nodig en zit ik wat langer zonder die spullen , tja....is dat schade?
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Ik zou gaan voor 10% korting op het inmeten.
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Het gaat om een binnendeur. Schade: nul. Vergoeding: 2x nul.
Fout is hersteld, einde verhaal.
Fout is hersteld, einde verhaal.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
10% van € 65,00 daar wordt je rijk van
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Dat zeg ik, een vergoeding ter grootte van een zak chips per week. Dat klopt dan wel aardig...
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
We kunnen ook al deze prima meedenkmomenten en goede adviezen weer in rekening brengen bij de topicstarter........
-
- Berichten: 32465
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Tegen welk tarief?
BL2
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Gewoon tegen de geldende marktprijs. Ik ga geen korting geven.
BL2
vindt dit leuk
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
De vraag was alleen wat een redelijke prijs zou kunnen zijn.
Iedereen kan fouten maken, maar dan zeggen dat er door het bedrijf al zoveel extra kosten worden gemaakt daar heb ik als klant niets mee, toch? Ik maakte de fout. Dat ik over aan de professional.
Iedereen kan fouten maken, maar dan zeggen dat er door het bedrijf al zoveel extra kosten worden gemaakt daar heb ik als klant niets mee, toch? Ik maakte de fout. Dat ik over aan de professional.
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Die discussie is er nooit op het moment dat een consument niet op tijd heeft betaald en incassokosten voor zijn kiezen krijgt. Daar zijn vaak wel argumenten om de kosten niet te hoeven betalen, bijvoorbeeld als er automatisch e-mails worden verstuurd of als gebruik wordt gemaakt van eigen medewerkers.
Tijd is ander schade en komt niet voor vergoeding in aanmerking. De uitkomst is hetzelfde. Dat wordt anders als de consument een extra verlofdag moet opnemen en jij dan hetzelfde zegt: "de ondernemer heeft al voldoende schade."
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Het is niet redelijk om überhaupt over een vergoeding te praten. Als u het helemaal volgens de regeltjes had willen doen had u de verkoper na aflevering van de verkeerde deur in gebreke moeten stellen en een ultimatum moeten stellen waarin redelijkerwijs de klacht opgelost zou moeten zijn. Pas daarna zou u verdere stappen kunnen ondernemen en over geld gaan beginnen.
Gelukkig hebt u een fatsoenlijk bedrijf gevonden die uit zichzelf alles meteen oplost. Dus geen reden om überhaupt al te gaan denken aan een zaak.
Persoonlijk vind ik het een schande dat u een goede verkoper zo behandelt. Hoe zou u het vinden als u zo behandeld zou worden als u die vraag kreeg als u een foutje maakt? U lijdt geen schade, u hebt geen extra kosten en in Nederland zijn geen regels te bedenken waardoor u enig recht zou hebben op een vergoeding. Het leven zit vol tegenslagen, daar staat geen geld tegenover.
Lowieze
en Justmeagain
vinden dit leuk
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
En als dat er nu eens wel is, waarom zou het dan onredelijk zijn om überhaupt over een vergoeding te praten?NeoDutchio schreef: ↑21 feb 2020 12:20Het is niet redelijk om überhaupt over een vergoeding te praten. (...) U lijdt geen schade, u hebt geen extra kosten (...)
-
- Berichten: 12822
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
In dit geval heeft TS geen schade. Ook na meerdere keren de vraag te hebben gesteld komt er geen antwoord dat het toch anders zou zijn. Het gaat enkel om de paar extra weken dat het duurt om de nieuwe deur te maken. In dit geval is het dus niet redelijk om over een vergoeding te praten. Wat in andere gevallen zou kunnen hebben we hier niets mee te maken.alfatrion schreef: ↑21 feb 2020 12:35En als dat er nu eens wel is, waarom zou het dan onredelijk zijn om überhaupt over een vergoeding te praten?NeoDutchio schreef: ↑21 feb 2020 12:20Het is niet redelijk om überhaupt over een vergoeding te praten. (...) U lijdt geen schade, u hebt geen extra kosten (...)
moederslink
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Als Ts over schade praat , denk ik eerder aan géén deur hebben, dus hij kijkt tegen het gat vd deur :
"" dáár is het gat vd deur . ""
In dit geval is er geen schade dus is het onzin om over een vergoeding te ( willen) discussiëren.
"" dáár is het gat vd deur . ""
In dit geval is er geen schade dus is het onzin om over een vergoeding te ( willen) discussiëren.
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Kosteloze vervanging lijkt me hier wel een juiste vergoeding. Dit zou ik aan het bedrijf voorstellen.
-
- Berichten: 5239
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Hoezo kosteloze vervanging? Wat moet er dan vervangen worden. De deur is nog niet opgehangen dus
Re: Vergoeding voor te groot ingemeten deur?
Ik denk dat het ironisch bedoeld is. Die kosteloze vervanging krijgt hij al, het klinkt alleen anders.juliomariner schreef: ↑21 feb 2020 12:58Hoezo kosteloze vervanging? Wat moet er dan vervangen worden. De deur is nog niet opgehangen dus
Nijogeth
, Erthanax
en NeoDutchio
vinden dit leuk