LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meer loonheffing op pensioen
-
Meer loonheffing op pensioen
ik ben een 70 plusser en krijg pension van het ABP waar sinds Jan.2020 meer loonheffing wordt ingehouden.
De AOW omhoog maar wat dat wordt door de loonheffing van ABP weer terug gehaald.
Ik werk ook nog een dag in de week, ook daar wordt meer ingehouden.
We zouden er allemaal op vooruit gaan.
De AOW omhoog maar wat dat wordt door de loonheffing van ABP weer terug gehaald.
Re: Meer loonheffing op pensioen
Maar de algemene heffingskorting is ook omhoog gegaan. Daardoor zul je in het algemeen per saldo minder belasting betalen.
Maar u zult bij de AOW niet de volledige heffingskortingen gebruiken, dus als u volgend jaar aangifte doet, zult u ongetwijfeld wat van de i gehouden loonheffing terugkrijgen.
Cornelis7
vindt dit leuk
Precies, de algemene heffingskorting is zo'n € 150 gestegen voor AOW'ers met een inkomen onder de € 20.711 in 2020.
Dus na aangifte krijgt u (volgend jaar) meer terug van uw belasting over uw pensioen dat u dit jaar betaald hebt.
U kunt ook een voorlopige teruggave aanvragen.
-
Makkelijker kunnen we 't niet maken.
Met de linkerhand geven, en met de rechter weer afpakken en vice versa.
Het een belasten, en het ergens anders weer terugkrijgen?
Waarom steeds meer regeltjes waar niemand beter van zal worden. ( behalve de belastingdienst waarschijnlijk)
Meer regeltjes geeft meer fouten. En laat dat nou net zijn waar de belastingdienst goed in is.
Maar wel allemaal over onze rug, en nooit in ons voordeel. Gek he.
Waarom steeds meer regeltjes waar niemand beter van zal worden. ( behalve de belastingdienst waarschijnlijk)
Meer regeltjes geeft meer fouten. En laat dat nou net zijn waar de belastingdienst goed in is.
Maar wel allemaal over onze rug, en nooit in ons voordeel. Gek he.
Aad van Hoorn
vindt dit leuk
De reacties op Fred F507 zijn wat kort door de bocht. Fred F507 ziet dat er meer LB wordt ingehouden op zijn pensioen dan voorheen en daardoor netto minder op zijn rekening ontvangt en is terecht hierover verbolgen. Of en hoeveel hij hiervan tijdens zijn aangifte gaat terugzien is nog maar de vraag. Dat hangt helemaal van zijn persoonlijke situatie af en valt nu niet exact te beoordelen.
Nou zo terecht is het niet dat de Ts verbolgen is. De hoogte van de AOW staat vast en ongetwijfeld zal de hoogte van het pensioen ook vaststaan. Dus de Ts kan eventueel teveel ingehouden loonheffing ook met een VA terugkrijgen.
Het zijn helemaal niet meer regeltjes. Het zijn gewoon de bestaande regels, alleen de percentages en bedragen veranderen. Net als ieder jaar...Gert v.d. Berg schreef: ↑04 mar 2020 16:10Makkelijker kunnen we 't niet maken.
Waarom steeds meer regeltjes waar niemand beter van zal worden.
En waarin deze aanpassing? Heel simpel, zodat mensen met een laag inkomen er iets op vooruit gaan. Omdat die wel volledig profiteren van de gestegen heffingskorting, en tegelijk maar een klein bedrag extra betalen vanwege het gestegen belastingtarief.
dat laatste lees ik nergens, geen idee waar u dat vandaan haalt. Ik lees alleen dat ts ziet dat hij meer belasting betaalt, ik lees niets over het bedrag dat ts netto overhoudt en of dit veranderd is.
is dat zo? Als u uitgaat van uw aanname misschien, ik lees ook niet echt verbolging, eerder verbazing, maar zoals ik al aangaf lees ik nergens dat ts minder overhoudt.
Dat klopt allemaal, alleen slaat u het stukje waarbij de algemene heffingskorting verhoogd is, over. En ja, dan krijgt u een iets negatiever plaatje. Had u dat laatste wel meegenomen, dan is het een positief plaatje, want u houdt daardoor iets meer over 2019 als u de belastingaangifte heeft gedaan.Fred Flinstone507 schreef: ↑20 feb 2020 10:00ik ben een 70 plusser en krijg pension van het ABP waar sinds Jan.2020 meer loonheffing wordt ingehouden.
-
klopt bij mij ook bruto hoger maar ook de belasting meer afgetrokken en neto nul procent er bij gehad
Ach, we weten toch allemaal dat het motto van dit kabinet is;
Halen, halen, halen en uitgeven aan de meest waanzinnige dingen BEHALVE aan de bevolking!
Waardeloze club die voor mij snel weg mag.
Halen, halen, halen en uitgeven aan de meest waanzinnige dingen BEHALVE aan de bevolking!
Waardeloze club die voor mij snel weg mag.
Dan is het motto van de club van tegenstanders van het kabinet zeker niet verder kijken dan je neus lang is en met onjuiste argumenten komen?
-
Pensioen en nog werken?
Fred wil graag iets meer geld en ze houden belasting in volgens de tabel.
Maar volgende jaar een aangifte doen en je kreeg het eventueel teveel betaalde terug.
Ze doen dit om te voorkomen dat je volgende jaar moet bijbetalen.
En het Pensioenfonds en werkgever voor gepensioneerde weten niet of er nog een kranten wijkje bij zit of zo.
Daarom staat nu elk weekend een digitale file van mensen die aangifte proberen te doen en hopen iets terug te krijgen.
Fred wil graag iets meer geld en ze houden belasting in volgens de tabel.
Maar volgende jaar een aangifte doen en je kreeg het eventueel teveel betaalde terug.
Ze doen dit om te voorkomen dat je volgende jaar moet bijbetalen.
En het Pensioenfonds en werkgever voor gepensioneerde weten niet of er nog een kranten wijkje bij zit of zo.
Daarom staat nu elk weekend een digitale file van mensen die aangifte proberen te doen en hopen iets terug te krijgen.
-
Bij mij was dat ook met de pensioen nabetaling, van diverse kanten dat ik geld terug zou krijgen.
Vorige week was er in mijn berichten box een bericht dat € 970,00 terug zou krijgen, Via DGD met code ingelogd en moest ik naar mijn bank ING verwijzen om het bedrag te kunnen ontvangen maar dat mislukte en ook alles,
Kees Goezinne
Vorige week was er in mijn berichten box een bericht dat € 970,00 terug zou krijgen, Via DGD met code ingelogd en moest ik naar mijn bank ING verwijzen om het bedrag te kunnen ontvangen maar dat mislukte en ook alles,
Kees Goezinne
Kunt u uw bericht wat verduidelijken? Van wie was dat bericht in uw berichtenbox?
Was het wel echt een mailtje dat er in uw berichtenbox iets klaarstond?
Als ik u was zou ik mijn bankrekening maar controleren, lijkt me phishing. Neem contact op met uw bank.
Was het wel echt een mailtje dat er in uw berichtenbox iets klaarstond?
Als ik u was zou ik mijn bankrekening maar controleren, lijkt me phishing. Neem contact op met uw bank.
kuklos
, D34M0N
, grun
, peter17111962
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
Ook ik kreeg een een paar weken geleden een bericht dat er in mijn berichtenbox een
mededeling stond van de belasting, ingelogd en gekeken wat dat was.
Het was het antwoord op mijn aangifte die ik begin maart had gedaan.
Bedrag was exact gelijk aan hetgeen er op mijn ingevulde aangifte stond.
Paar dagen later dezelfde mededeling weer gekregen maar dan per post.
Heb geen actie hoeven ondernemen, werd een paar dagen later bij mij bijgeschreven.
Als U ooit geld terg hebt gekregen van de belasting of hebt betaald, dan weten hun uw nummer
en via dat nummer wordt een eventuele terug gave gestort zonder dat U iets hoeft te doen.
Dit lijkt heel erg op een valse mail, Mijn advies is om dat bericht uit te printen en daarmee
persoonlijk langs te gaan bij uw bank en daar vertellen wat U daarmee heeft gedaan.