LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Obelix1

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Maar ik zelf denk niet dat het zo'n vaart gaat lopen , al draaien sommigen echt wel door. Bij sommige winkels mag je niet meer contant betalen
Ik denk juist van wel dat het een vaart gaat lopen, en doordraaien geeft al aanwijzingen genoeg. Zullen we elkaar eens over 2 weken weer spreken, niet persoonlijk natuurlijk maar op het forum. Wel zo veilig.

En ja, ik woon gelukkig niet meer in Nederland...had nl. een vooruitziende blik.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het heeft lang geduurd, maar de WHO heeft eindelijk aangegeven dat het wel degelijk een pandemie is. Het voldeed al sinds januari aan de oude standaarden, maar dan nu toch eindelijk durft men het een naam te geven.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
11 mar 2020 17:55

En ja, ik woon gelukkig niet meer in Nederland...had nl. een vooruitziende blik.
:lol:
Tja , ik zou NL niet willen ruilen.

Wij spreken elkaar hier over 2 weken.:-)

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

En dan zit het publiek bij DWDD heerlijk knusjes bij dichtjes in de studio.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Hier maar drie klanten tegelijkertijd bij de apotheek naar binnen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Net bij AH geweest. Er lagen minstens 30 doosjes paracetamol in het schap à 20 tabletten. De andere verpakkingen waren wel uitverkocht. Ook de Italiaanse deegwaren zijn nog ruim verkrijgbaar. Pandemie of niet.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

IJsbergsla was ook geen probleem. Meteen maar twee kratten meegenomen.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Google "griepgolf mortaliteit" https://www.ad.nl/binnenland/forse-stij ... uckgo.com/

Even grof gemiddeld: 500 per week in Nederland.
Dat was ondermeer het geval in 2014/2015 en 2017/2018

Voorlopig komen we er dus nog heel genadig van af :D

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat lijkt maar zo, want nu worden alleen de Corona doden gemeld. De “normale” ca 2.500 per jaar doden voor de “gewone” griep waren al nooit interessant.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het AD staat vol met onzin. Ze kloppen zaken altijd op. Slagroom is er niets bij.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Bob Schurkjens schreef:
11 mar 2020 23:18
Het AD staat vol met onzin. Ze kloppen zaken altijd op. Slagroom is er niets bij.
OK, andere bron, met een mooie grafiek over meerdere jaren: https://www.volksgezondheidenzorg.info/ ... xt/sterfte

oversterfte-2010-2019.png
oversterfte-2010-2019.png (37.31 KiB) 512 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Het openbaar vervoer neemt ingrijpende maatregelen om besmetting met het coronavirus in trein, bus, tram en metro te beteugelen. „Hand-hand contact tussen reizigers en personeel - conducteurs, chauffeurs, boa’s en kaartjesverkopers - is vanaf donderdag overal in het ov taboe. NS en alle streek- en stadvervoerders doen landelijk mee.”

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach ja, en het is volgens sommigen allemaal overdreven. Allemaal paniek om niets. Ja toch?

In Italië zijn tot nu toe 12.000 bekende besmettingen, en er zijn 827 mensen overleden. Dat is dus 7% van het aantal besmettingen. Dat is best wel een hoog percentage. En dan is een flink deel van die 12.000 nog ziek, en kan een deel daarvan nog komen te overlijden, zodat het percentage nog wat omhoog kruipt.

De boel zit daar intussen nóg verder op slot dan het al was. Maar dat zal hier uiteraard niet gaan gebeuren. Hier denken we met de kop in het zand vrolijk verder te kunnen fietsen.

Q: Kan dat dan, fietsen met de kop in het zand?
A: Wat denk je zelf?

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben het met je eens hoor, WA , nu nog naïef zijn is wel ' een beetje dom ' :(
Vanavond bij Op1 was de voorzitter politiebond aan het woord :
dit alles heeft een enorme vergaande impact op de politie-inzet.
zij zullen straks overal tegelijk moeten zijn..
het rechercheren komt op een laag pitje te staan ..
wat te doen bij arrestaties ( het fysieke contact ) ..
bij gebieden die op slot gaan is politie hard nodig..
snelheidscontroles kunnen minder worden uitgevoerd ( van 130-100 km per uur) .
En zo nog het een en ander.
Deze man was zéker niét ( meer ) naïef over de gevolgen vwb het politiewerk bij deze Corona uitbraak.

Scholen en universiteiten gaan dicht .
Waar worden de schoolkinderen opgevangen , je kunt ze niet naar opa en oma sturen, toch?

Deze pandemie is er nu ....wat is wijsheid ...zijn we ( nog ) te laks...welke maatregelen moeten we nu nemen ?
Ik hou het vooralsnog op mijn gezonde verstand en luister naar de richtlijnen.
Ik ben niet in paniek, zeker niet, wel erg bezorgd.

Nog maar niet te spreken over de ziekenhuizen, verzorgings-en verpleeghuizen en daarbij de medici , de verpleegkundigen, de verzorgenden en allen die daar werken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Eigenlijk had ik nog een weekje willen wachten, maar ik denk toch maar morgen of overmorgen al naar de kapper te gaan. Dan is dat vast gebeurd. Om het nog een week of 4, 5 te laten groeien als de kapper ineens dicht is, dan ziet het er echt niet meer uit... :(

Vanavond met de andere vrijwilligers duidelijke afspraken gemaakt over de autistenborrel van komende maand. Erg prettig om min of meer een draaiboek klaar te hebben liggen. Ook als het achteraf niet nodig blijkt te zijn. Het was binnen 10 minuten helder wat we wilden, inclusief wie wat gaat doen. Ook erg prettig, om met mensen te werken die kunnen brainstormen en knopen door kunnen hakken.

mh73

In de VS mag je 100-500 dollar betalen voor een test op Corona als je verzekerd bent. Zo niet, dan kost het 1600 dollar.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

mh73 schreef:
12 mar 2020 06:51
In de VS mag je 100-500 dollar betalen voor een test op Corona als je verzekerd bent. Zo niet, dan kost het 1600 dollar.
En dat is alleen de test. Kun je nagaan wat het medicijn gaat kosten

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
12 mar 2020 08:17
mh73 schreef:
En dat is alleen de test. Kun je nagaan wat het medicijn gaat kosten
Naja, door het inreisverbod voor Europeanen zijn ze daar nu veilig natuurlijk. Ik bedoel, het is niet zo dat er nog ~75 andere landen met besmettingen zijn ofzo.

mh73

En het is al in de VS. Met die dure testen zal het aantal geregistreerde gevallen niet eens in de buurt komen van de realiteit, als dat hier al het geval is.

En Trump dan maar zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat ze het onder controle hebben.

Ik heb het in eerste instantie onderschat, al ben ik zelf nog steeds niet zo bang voor de ziekte. Meer voor de gevolgen: overbelasting van ziekenhuizen, lege schappen, bedrijven die financieel in de problemen komen.

Dat het virus zich gewoon blijft verspreiden, daarvan ben ik overtuigd. Er zijn altijd mensen die de adviezen aan hun laars lappen.
Die buurman in slechte conditie past bijvoorbeeld nog steeds een aantal keer per week op zijn kleindochters, terwijl andere oudere buren dat sinds vorige week al niet meer doen.

Zaterdag moet ik een kinderfeestje verzorgen. Moeder zag geen reden om het niet te doen en volgens het RIVM kan het gewoon. Voor mij zijn het, zeker met het oog op mogelijke nog verder gaande maatregelen, welkome inkomsten. Een goed bezochte beurs begin april gaat vooralsnog ook gewoon door, er is geen bezwaar tegen staat op de website van het RIVM.

Wat ik me trouwens als hondenbezitter afvraag: als je nu in thuisisolatie geplaatst wordt, mag je dan wel je honden uitlaten? En zo nee, wat doe je daar dan mee?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

mh73 schreef:
Ook in de VS wordt gewoon kosteloos getest als het oordeel is dat dat noodzakelijk is, bijvoorbeeld om dit virus in te dammen. Het belang van de volksgezondheid staat natuurlijk voorop.

Daarnaast zorgt het systeem ervoor dat iemand die een test wil laten uitvoeren dat ook kan doen. Tegen betaling natuurlijk, door verzekeraar of individu. Kom daar in Nederland maar eens om. We zien de gevolgen.

Er moeten natuurlijk wel voldoende tests beschikbaar zijn. Maar dat is een andere vraag. En die geldt ook voor Nederland.

Gesloten