LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

U zult nu wel wat moeite hebben om Oeganda binnen te komen. Maar ik zou zeggen probeer het eens, tenslotte is buurmans gras altijd groener.

Toch wel wonderlijk dat er zoveel inwoners van Afrika naar Europa willen komen, blijkbaar is Oeganda niet zo erg gastvrij.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

WA, ook in Afrika rukt het behoorlijk op nu:
Congo- Algerije-Burkina Faso- Kameroen-Egypte-Marokko-Nigeria-Zuid Afrika-Senegal-Tunesië.

Tot nu toe waren er slechts 3 test laboratoria in Afrika.
WHO heeft nu meer testkits geleverd plus beschermende uitrusting voor gezondheidswerkers en bv ook thermometers.
Er zijn nu 39 laboratoria operationeel.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

StevieNL81 schreef:
12 mar 2020 16:51
Het blijft een dilemma. Zelf snotter ik en heb een hoestje....maar ben ook een roker.
Mijn leidinggevende zegt....we gaan gewoon door...maar enkele collega's willen me niet in hun buurt hebben.
Provincie Groningen dus niet direct het epicentrum....

Op welk moment ga je tegen je leidinggevende in....
Dat bepaald u helemaal zelf, daar heeft uw leidinggevende helemaal niets over in te brengen, of het moet een arts zijn !
Ga een paar dagen uitzieken en hopen dat het daarbij blijft, ongeacht wat de "chef" er van vindt.

Overigens, de meeste slachtoffers vallen altijd buiten het epicentrum !? :oops:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

witte angora schreef:
12 mar 2020 17:28
Lowieze schreef:
12 mar 2020 17:21
witte angora schreef:
12 mar 2020 17:15
Ik heb al eens eerder gezegd dat ik inderdaad steeds beter begin te begrijpen waarom mijn nichtje met een Oegandees is getrouwd en daar is gaan wonen.
Heeft u het zo slecht in Nederland? Wat let u?
Nicht is laaiend enthousiast over de gastvrijheid van mensen daar. Heel anders dan hier. Plus wat Obelix aangeeft: dáár begrijpen ze de ernst van de situatie. Is het je nog niet opgevallen dat het virus in een groot deel van Afrika nog niet is opgedoken, terwijl er in de rest van de wereld nog maar enkele splintertjes virusvrij zijn? Hoe zou dat nu komen?

Kijk hier maar eens: https://localfocus2.appspot.com/5e6a4cd93a4ec
Ik denk dat dat komt omdat ze in Oeganda geen RIVM hebben of een organisatie die zich daar mee kan meten. Hetzelfde geldt voor Mongolië. Daar is maar 1 besmet persoon volgens het kaartje. Het grenst tevens aan China. Hoe zou dat nou komen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch heeft ook Oeganda zeker al maatregelen getroffen om het virus buiten de deur te houden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Net krijg ik te horen dat op de Filipijnen grote bijeenkomsten niet langer toegestaan zijn. In een land met ruim 100 miljoen inwoners en momenteel 52 besmettingen. Lees ook maar eens dit verslag:

https://www.bndestem.nl/oosterhout/oost ... oogle.com/

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
Nicht is laaiend enthousiast over de gastvrijheid van mensen daar. Heel anders dan hier. Plus wat Obelix aangeeft: dáár begrijpen ze de ernst van de situatie. Is het je nog niet opgevallen dat het virus in een groot deel van Afrika nog niet is opgedoken, terwijl er in de rest van de wereld nog maar enkele splintertjes virusvrij zijn? Hoe zou dat nu komen?

De levensverwachting is daar 62 jaar, dus als het u trekt?

Obelix1

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Lowieze schreef:
12 mar 2020 17:57
witte angora schreef:

De levensverwachting is daar 62 jaar, dus als het u trekt?
@Lowieze laat mij maar praten hoe oud ze daar worden, zit er pas 15 jaar ik zou het toch moeten weten. Maar ik hou u niet tegen met denken, en corana bij 30+ graden...daar worden apen nog niet eens verkouden van.

Mij trekt het wel, heerlijk de natuurlijke natuur. En Heineken hebben we hier ook dus we blijven de Nederlandse traditie trouw.

Obelix1

Bob Schurkjens schreef:
12 mar 2020 17:51
witte angora schreef:
Lowieze schreef:
12 mar 2020 17:21

Heeft u het zo slecht in Nederland? Wat let u?

Ik denk dat dat komt omdat ze in Oeganda geen RIVM hebben of een organisatie die zich daar mee kan meten. Hetzelfde geldt voor Mongolië. Daar is maar 1 besmet persoon volgens het kaartje. Het grenst tevens aan China. Hoe zou dat nou komen?
Omdat ze elkaar daar niet lopen te zoenen in de bloedhitte en geven elkaar een voetje....low 5. Ze zijn toch niet gek!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit virus zou mogelijk uitsterven wanneer de warmte , de zomer komt, toch?
Bizar dat in Australië waar het net lente en zomer is daar zoveel besmettingen zijn, ook Indonesië, Afrika , en noem maar op.

Kunnen we dit dan nog voor wáár aannemen?
Het maakt vlg mij allemaal geen bal meer uit .

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dat het virus het uithoudt in een menselijk lichaam met een temperatuur van meer dan 37 graden Celsius? Misschien gaat het vanzelf weg als je koorts krijgt?

Obelix1

Nee natuurlijk niet, iedereen wauwt er maar op los, niemand kan het weten het is toch een nieuw verschijnsel?

Mijn gedachte was het ook, maar op Sal, Boa Vista waar elke week 2 vliegtuigen landen uit Europa besmetten gewoon heel de zooi daar bij 30 graden.

Daar gaan ze een stokje voor steken, geloof mij maar. Italië vliegt al niet meer daarheen..zal niet lang meer duren en de regering volgt Trump op de voet. Goeie actie.

Obelix1

Theotrucker schreef:
12 mar 2020 18:34
Dat het virus het uithoudt in een menselijk lichaam met een temperatuur van meer dan 37 graden Celsius? Misschien gaat het vanzelf weg als je koorts krijgt?
Als je dood gaat zakt de koorts, tot zover kan ik het begrijpen Theo.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
12 mar 2020 18:34

Daar gaan ze een stokje voor steken, geloof mij maar. Italië vliegt al niet meer daarheen..zal niet lang meer duren en de regering volgt Trump op de voet. Goeie actie.

Goede actie?? de hele economie ligt dan plat.

Theotrucker

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Een virus wat niet bestand is tegen lichaamstemperatuur zou natuurlijk niet gevaarlijk zijn. Verdwijnt vanzelf of blijft over als iemand dood is.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

moederslink schreef:
12 mar 2020 17:46
WA, ook in Afrika rukt het behoorlijk op nu:
Congo- Algerije-Burkina Faso- Kameroen-Egypte-Marokko-Nigeria-Zuid Afrika-Senegal-Tunesië.

Tot nu toe waren er slechts 3 test laboratoria in Afrika.
WHO heeft nu meer testkits geleverd plus beschermende uitrusting voor gezondheidswerkers en bv ook thermometers.
Er zijn nu 39 laboratoria operationeel.
En hoe gaat het in India?
Dat land ligt ook in Azië, heeft evenveel bewoners als China, en er reizen ook massa's mensen in en uit.
In de steden en openbaar vervoer ziiten de mensen daar hutje mutje op elkaar. Begroetingen gaan er gepaard met knuffels of een stevige 'vingerveeg'-hand.
Toch lijkt daar weinig aan de hand.
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 12 mar 2020 18:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Obelix, Heineken is dan niet te zuipen, maar misschien helpt het wel tegen Corona. Bavaria hier in het zuiden van Nederland heeft in elk geval niet het virus kunnen temmen, maar misschien is Heineken wel de reden dat het in andere delen van Nederland nog niet zo extreem is.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dat ze met dat pisbier de wereld hebben veroverd. Het blijft verbazen.

Obelix1

Even serieus @reggie, als je mag kiezen tussen economie plat voor bepaalde tijd, of heel de bevolking plat voor onbepaalde tijd met gevolg doden.

U mag kiezen.

Obelix1

Ik zuip het zelf niet maar mijn vrienden worden er zo snel dronken van, scheelt weer een kratje toch.
En wie weet helpt het tegen corona, toch maar meedoen voor de sfeer.

Gesloten