LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Het is dus niet mogelijk om je reis te annuleren via de reisverzekering omdat ze dat alleen doen wanneer er een negatief reisadvies is (code rood). Mijn vlucht naar Singapore en Australië kan helaas niet door gaan want wanneer ik in Australië aankom moet ik 14 dagen in quarantaine terwijl ik korter dan 14 dagen naar Australië ga. Wat moet ik nu doen?
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Proberen om te boeken naar betere tijden?
Of ergens anders heen gaan, vanuit Singapore.
Of ergens anders heen gaan, vanuit Singapore.
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Heeft u een pakketreis geboekt of heeft u vlucht en verblijf los van elkaar geboekt? Bij een pakketreis zie ik wel mogelijkheden, omdat ze namelijk het deel verblijf niet kunnen nakomen. Heeft u vlucht en verblijf los van elkaar geboekt, dan zie ik alleen mogelijkheden als u het soort ticket heeft genomen waarbij u de mogelijkheid heeft tot omboeken. Vaak de tickets die iets duurder zijn dan de goedkoopste tickets.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Er zal dus niet worden geleverd wat u heeft besteld. Dat is grond voor kosteloze annulering.
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Waar maak je uit op dat er niet geleverd wordt wat er is besteld?
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Als de vlucht er is en het hotel is beschikbaar, dan wordt er toch geleverd? Dat TS vervolgens niet komt opdagen bij het hotel en de terugvlucht, daar kan de reismaatschappij niets aan doen.
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
dat is veel te kort door de bocht. Tuurlijk kan er wel geleverd worden als ts een vlucht geboekt heeft, tenzij de vlucht niet door gaat. Maar dat is hier niet aan de orde, de vlucht is op dit moment niet geannuleerd, het probleem is alleen dat ts bij aankomst niet verder het land in mag omdat ze in quarantaine moet. Alleen als de vlucht onderdeel zou zijn van een pakketreis zouden er mogelijkheden zijn, maar daar heeft ts verder geen duidelijkheid in gegeven.
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Volgens ACM mag je kosteloos annuleren bij een pakketreis als de reis niet aan de verwachting kan voldoen (gister in telegraaf):
„Wij hebben te maken met een uitzonderlijke situatie voor reisbureaus”, zegt woordvoerster Saskia Bierling van de ACM. „Daarnaast heeft de consument allerlei rechten. Het is zaak daar een balans in te vinden. Maar in principe heeft de consument bij annulering van een pakketreis recht om zijn geld terug te krijgen. Het is aan de consument zelf om te kijken of een voucher voor hem een goed alternatief is.”
Ook hoogleraar consumentenrecht Marco Loos zegt dat de vakantieganger het voucher niet hoeft te accepteren. „De wet is hier vrij duidelijk over. Zowel de reiziger als de reisorganisator kan de overeenkomst voor vertrek beëindigen als door overmacht de reis niet volgens de verwachtingen van de reiziger kan worden uitgevoerd. De reisorganisator moet dan de betaalde kosten volledig terugbetalen.” Dat moet in geld en binnen veertien dagen, aldus Loos.
Volgens Loos is de consument ook in de huidige situatie volledig beschermd. „Wanneer de reis door het coronavirus wordt beïnvloed, bijvoorbeeld omdat de reiziger het land niet binnenkomt, is zonder meer aan deze eisen voldaan.
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Verplaatst naar corona reizen ^FG
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Bij een losse vlucht wordt dus geleverd wat er overeengekomen is.
(Terzijde: het is niet geheel duidelijk, maar het 'klinkt' meer als een losse vlucht)
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Bij een losse vlucht komt wee accommodatie kijken en daar wordt niet geleverd.
-
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48
Re: Geen negatief reisadvies dus geen vergoeding maar wel 14 dagen bij aankomst op de bestemming in quarantaine?
Lichtpuntje voor ts, vanaf vanavond 21.00 uur gaat er in Australie een inreisverbod in voor mensen die geen staatsburger zijn:
Soms blijkt het dus wel te lonen om het even af te wachten, even los van juridische rechten. En hoewel ts hier verder ook weinig juridische rechten had op basis van deze informatie, is dit wat er vaak bedoeld wordt met even afwachten hoe het zich ontwikkelt.Australië stelt inreisverbod in
De Australische premier Scott Morrison stelt een inreisverbod in voor iedereen die geen Australisch staatsburger is of niet in het land woont. De maatregel geldt vanaf vrijdag 21.00 uur (lokale tijd). Hij nam dit besluit omdat "het overgrote deel van de besmette personen van buiten Australië is gekomen". In het land zijn ongeveer zeshonderd besmettingsgevallen vastgesteld, maar de autoriteiten zijn bezorgd dat dit aantal in rap tempo zal gaan toenemen.