"het" sarsvirus is een coronavirus. Net als het nu rondgaande Sars-CoV-19 virus dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt.
Ik hoor zoveel termen voorbijkomen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
"het" sarsvirus is een coronavirus. Net als het nu rondgaande Sars-CoV-19 virus dat de ziekte COVID-19 veroorzaakt.
Bekijk de demo's uit dit artikel eens. Dan zien je letterlijk wat die muur inhoudt. Zelfs voor mijn 7-jarige zoontje werd het daarmee (dankzij het Jeugdjournaal) duidelijk.Jasper45 schreef: ↑19 mar 2020 07:43Uit de Volkskrant:
De huidige strategie is:Vind ik op zich ook; 'beschermen' is m.i. typisch Rutte-praat; klinkt alsof de overheid speciaal iets zou doen voor die groepen, maar betekent m.i. niet méér, dan dat die dan ook méér kans hebben op medische zorg dan in andere scenario's?? waar ik het dus mee eens ben.het virus gecontroleerd laten rondgaan in de samenleving, kwetsbare groepen (zoals ouderen) zo veel mogelijk beschermen, zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken en toestaan dat sterkere groepen (zoals jongeren) immuniteit door besmetting opbouwen.
Hetzelfde als de z.g. 'beschermende muur'; snap niet, wat die zou zijn; snap wel, dat individuen in de genoemde groepen ook meer kans krijgen, naarmate er binnen de bevolking meer immuniteit hebben opgebouwd.
Er is geen 'beschermende muur rond kwetsbaren' (Rutte-praat) maar idd een omgeving, die iig tot aan het algemeen beschikbaar komen van vaccin maar héél langzaam minder levensgevaarlijk zal worden.sjohie schreef: ↑19 mar 2020 09:28...Die muur zijn de mensen die door eerdere, gecontroleerde, blootstelling, al antistoffen hebben. Die kunnen het niet meer, of in ieder geval een stuk lastiger, doorgeven aan anderen. Tip, de youtube video's van Diederik Jekel, die kan al dat wetenschappelijke gewauwel prima terugdestilleren naar de essentie, in klare taal.
Heb je de demo's al bekeken? En zo ja, wat begreep je er niet aan?Jasper45 schreef: ↑19 mar 2020 10:42Er is geen 'beschermende muur rond kwetsbaren' (Rutte-praat) maar idd een omgeving, die iig tot aan het algemeen beschikbaar komen van vaccin maar héél langzaam minder levensgevaarlijk zal worden.sjohie schreef: ↑19 mar 2020 09:28...Die muur zijn de mensen die door eerdere, gecontroleerde, blootstelling, al antistoffen hebben. Die kunnen het niet meer, of in ieder geval een stuk lastiger, doorgeven aan anderen. Tip, de youtube video's van Diederik Jekel, die kan al dat wetenschappelijke gewauwel prima terugdestilleren naar de essentie, in klare taal.
Komkommertijd schreef: ↑19 mar 2020 10:25Als U over 1 maand geen bijdragen van mijn meer ziet;
1 Ik heb een permanente Ban gekregen.
2 Heb Covid 19 opgelopen.
3 Ben het Corona gezeur gewoon zat.
Wat het zal worden, dat weet U pas als U mijn gaat missen!
De noodmaatregelen in Italië tegen het coronavirus blijven net zo lang van kracht als nodig is. Dat heeft premier Guiseppe Conte gezegd. Het virus blijft zich verspreiden.
Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... nsive-care
Humanitaire ramp dreigt in Noord-Korea, Kim geeft problemen toe
Bron: https://nos.nl/artikel/2327604-humanita ... n-toe.html
Kwetsbare groepen (zoals ouderen) beschermen !!het virus gecontroleerd laten rondgaan in de samenleving, kwetsbare groepen (zoals ouderen) zo veel mogelijk beschermen, zorgen dat de ziekenhuizen niet overbelast raken en toestaan dat sterkere groepen (zoals jongeren) immuniteit door besmetting opbouwen.