LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tegoedbon als restwaarde omruilen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
hoogie35

tegoedbon als restwaarde omruilen

Ongelezen bericht door hoogie35 »

Hallo,
ik heb onlangs voor mijn vriendin oorbellen gekocht, ze vond deze niet helemaal bij haar passen, dus hebben we samen nieuwe uitgezocht. De nieuwe oorbellen waren 30 Euro goedkoper, hierop kreeg ik een waardebon van 30 Euro. Mijn vriendin zei nog: krijgen we geen cash terug?" We werden hierop verwezen naar de kassabon die aangaf dat bij retour of ruilen alleen een tegoedbon uitgekeerd werd.
Ik was eigenlijk ook wel in de veronderstelling dat dit niet mocht.
Misschien zijn er regels veranderd, maar mag dit wel? en zo nee, bij wie moet ik me wenden om mijn recht te halen?

bvd.

riddert

Re: tegoedbon als restwaarde omruilen

Ongelezen bericht door riddert »

Dat mag weldegelijk. Sterker nog, het ruilen is niet eens verplicht. Dat is een gunst van de winkelier.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

hoogie35 schreef:
19 mar 2020 15:10
Misschien zijn er regels veranderd, maar mag dit wel?
jazeker, als ze het maar aangeven. Sterker nog, ze hoeven dit niet eens te doen. Als dit alles tenminste in een fysieke stenen winkel was, want voor online geldt wel de mogelijkheid tot retour (bij oorbellen wel met voorwaarden).

Dus neem die tegoedbon mooi in ontvangst voor een volgende keer.
hoogie35 schreef:
19 mar 2020 15:10
bij wie moet ik me wenden om mijn recht te halen
u heeft uw recht gekregen.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

bij wie moet ik me wenden om mijn recht te halen?

Uw recht heeft u conform de kassabon gehad.

Vergeet nu niet die bon op tijd te besteden, anders krijgen we straks een topic: "Help, mijn tegoedbon is verlopen"

hoogie35

Ongelezen bericht door hoogie35 »

mahadma schreef:
19 mar 2020 15:29

Vergeet nu niet die bon op tijd te besteden, anders krijgen we straks een topic: "Help, mijn tegoedbon is verlopen"
Dat is heel bijdehand, we hebben inderdaad gevraagd hoe lang de bon geldig was. Dat is een jaar, maar kan na het jaar een jaar verlengd worden.
Voor de rest: dank voor de antwoorden, ik was er van overtuigd dat ik een aantal jaren geleden had gelezen dat dit niet mocht.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

hoogie35 schreef:
20 mar 2020 21:51
mahadma schreef:

Dat is heel bijdehand, we hebben inderdaad gevraagd hoe lang de bon geldig was.
Die bijdehandheid valt wel mee. Je wil niet weten hoe vaak hier topics geopend worden dat tegoedbonnen, dinerbonnen etcetera jarenlang in de la liggen te verstoffen, en dan zijn mensen kwaad dat ze verlopen en waardeloos zijn.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

witte angora schreef:
20 mar 2020 21:59
hoogie35 schreef:
20 mar 2020 21:51
mahadma schreef:

Dat is heel bijdehand, we hebben inderdaad gevraagd hoe lang de bon geldig was.
Die bijdehandheid valt wel mee. Je wil niet weten hoe vaak hier topics geopend worden dat tegoedbonnen, dinerbonnen etcetera jarenlang in de la liggen te verstoffen, en dan zijn mensen kwaad dat ze verlopen en waardeloos zijn.
Ik vond bij het opruimen nog een aantal boekenbonnen met guldens er op. Zat in een ongeopende verjaardagskaart van een jaartje of 25 geleden. Het is dus zelfs mij overkomen. Moet ik daarvoor een topic openen?

En nu on-topic: Oorbellen zouden zelfs onder hygiëne kunnen vallen, dus heel netjes van deze winkel dat ze het terug genomen hebben.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

breien schreef:
20 mar 2020 22:54
NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 22:38
Ik vond bij het opruimen nog een aantal boekenbonnen met guldens er op. Zat in een ongeopende verjaardagskaart van een jaartje of 25 geleden....
Helaas. Boekenbonnen, aangeschaft voor september 2017 zijn maar 10 jaar geldig.
Nou, dan had ik een paar weken geleden zeker geluk bij de boekhandel. Een boekenbon uit 1999 van fl 30,- werd gewoon ingenomen tegen een waarde van €20,-. Inflatie en verzamelaars waarde......

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
20 mar 2020 22:38
Ik vond bij het opruimen nog een aantal boekenbonnen met guldens er op. Zat in een ongeopende verjaardagskaart van een jaartje of 25 geleden. Het is dus zelfs mij overkomen. Moet ik daarvoor een topic openen?
nee, een verkooptopic op een verzamelaarssite ;)

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

@hoogie35 »

Ik ben niet "bijdehand" zoals u zegt. Ik heb hier honderden topic's zien passeren met als titel: "Mijn kadobon, kadokaart of tegoedbon is verlopen. Wat nu?". U zal eerder een uitzondering zijn van de groep tegoedbonbezitters die er wèl op let dat tegoedbonnen een einde geldigheidswaarde heeft. Fijn weekend.

Gesloten