LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

alfatrion schreef:
22 mar 2020 18:39
NOS: Minder doden dan gisteren in Italië
https://nos.nl/liveblog/2327944-minder- ... r-405.html
Dat is mooi, al was gisteren nog sprake van echt een forse stijging.

ZeerPrivé
Berichten: 6073
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ziekenhuizen experimenteren met behandeling corona, maar 'geen bewijs dat het werkt'

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... ent-vaccin

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Vraag eens aan de bewoners wat er nog voor leven is in Bergamo.
Voor mij zou het niet meer van belang zijn boven 65 hoge bloeddruk en een herseninfarct gehad. Ik was allang uitgesorteerd. Je had dan wel de oplossing voor de pensioenfondsen. Dan hoeven die de eerste tien jaar niet uit te betalen. Dan krijg je het land zonder opa's en oma's.

Arizonakid
Berichten: 1241
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Arizonakid »

mh73 schreef:
22 mar 2020 19:47
alfatrion schreef:
22 mar 2020 18:39
NOS: Minder doden dan gisteren in Italië
https://nos.nl/liveblog/2327944-minder- ... r-405.html
Dat is mooi, al was gisteren nog sprake van echt een forse stijging.
Dat heet een omslagpunt. Hopelijk bereikt in Italië, want dan is er ook hier zicht op.

Nijogeth
Berichten: 10551
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Op NOS staat ook dat de RIVM verwacht deze week het eerste effect van de maatregelen te zien. Ondertussen lijkt de lockdown in Spanje het tegenovergestelde effect te hebben.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Arizonakid schreef:
22 mar 2020 20:30
Dat heet een omslagpunt. Hopelijk bereikt in Italië, want dan is er ook hier zicht op.

Pas als die tendens een dag of drie aanhoudt beginnen ze een beetje blij te worden, zei een arts op het journaal net.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kort over de meldingen met de aantallen: overal in Europa wordt een voorbehoud gemaakt, omdat het weekend is en er data ontbreken.
Kees2850 schreef:
22 mar 2020 20:02
wat is het leven nog waard te leven als je niets meer mag en kan doen?
O jee, de depressieve fase slaat toe. Dokter Jablan grijpt het receptenformulier:
1/ Alles van vroeger in het verleden laten. Mooi was die tijd, dat je nog vrij kon reizen, maar voorlopig alleen nog in je dromen.
2/ Alles van nu is net zo tijdelijk. Leven met beperkingen is precies wat het is: beperk jezelf en geniet van de kleine dingen.
3/ Beperk je mediaconsumptie. Als de wereld vergaat, dan merk je het vanzelf.
4/ Probeer zo min mogelijk te zeuren en te klagen. Dat haalt de stemming omlaag, roept agressie op en uiteindelijk word je er zelf alleen maar vervelender van, maar een oplossing is het niet. Op de achterkant van dit formulier vind je de telefoonnummers van de echtscheidingsadvocaat, de kinderhulplijn, de schoonmoeder-in-huis-advieslijn en van het dierenasiel, net wat je het meeste nodig hebt.
5/ Gun een ander de ruimte. Het is niet erg om angstig, onzeker, verdrietig te zijn. Ook die emoties horen erbij.

:wink:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

IEDEREEN ANDERHALVE METER AFSTAND

=

MINDER DODEN

sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
22 mar 2020 19:36
...en voor de eigen portemonnee: : Omzetdaling bij sluiting voldoet wellicht aan aan de regels voor werktijdverkorting.
De werktijdverkortingregeling is al niet meer van toepassing, deze is vervangen door de NOW regelgeving. Elke ondernemer komt hiervoor in aanmerking wanneer er sprake is van een omzetdaling van 20% door deze crisis.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aatregelen

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »


sylvesterb
Berichten: 5052
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Theotrucker schreef:
22 mar 2020 18:26
Ik denk dat een lock down hard nodig is om niet de helft van de bevolking te verliezen. Niet voor een heel land maar voor heel Europa.
Helft van de bevolking? Zo dodelijk is corona ook weer niet een heel klein % die de ziekte krijgt overlijdt. Het aantal doden op dit moment wereldwijd zit nog ver onder het aantal griepdoden per jaar.

Bij het griepvirus wordt ruim vooraf via de griepprik voor bepaalde varianten ingeënt als een nieuwe variant toeslaat heb je binnen de risico groep veel doden, echter hoor je daar weinig over.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je corona niet serieus moet nemen, maar roepen dat de helft van de bevolking kan overlijden is nergens op gebaseerd en puur angstmakerij. En ook geen enkel argument om voor een lock-down te zijn.

Ik verwacht echter wel dat er een vorm van lock-down in Nederland gaat komen, gezien wat er dit weekend gebeurde in bijvoorbeeld Noordwijk.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

sylvesterb schreef:
22 mar 2020 22:07
Theotrucker schreef:
22 mar 2020 18:26
Ik denk dat een lock down hard nodig is om niet de helft van de bevolking te verliezen. Niet voor een heel land maar voor heel Europa.
Helft van de bevolking? Zo dodelijk is corona ook weer niet een heel klein % die de ziekte krijgt overlijdt. Het aantal doden op dit moment wereldwijd zit nog ver onder het aantal griepdoden per jaar.

Bij het griepvirus wordt ruim vooraf via de griepprik voor bepaalde varianten ingeënt als een nieuwe variant toeslaat heb je binnen de risico groep veel doden, echter hoor je daar weinig over.

Daarmee wil ik niet zeggen dat je corona niet serieus moet nemen, maar roepen dat de helft van de bevolking kan overlijden is nergens op gebaseerd en puur angstmakerij. En ook geen enkel argument om voor een lock-down te zijn.

Ik verwacht echter wel dat er een vorm van lock-down in Nederland gaat komen, gezien wat er dit weekend gebeurde in bijvoorbeeld Noordwijk.
Enige vorm van relativering is compleet verdwenen ben ik bang..

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zondag met Lubach gezien? Aanbevelenswaardig.

Erthanax
Berichten: 10067
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ook aanbevelenswaardig: Frontberichten. Zorgprofessionals (artsen, ambulanceverpleegkundigen) vertellen over hun werk. Kun je goed zien en horen wat zij moeten doen om corona te bestrijden.

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
22 mar 2020 22:00
16again schreef:
22 mar 2020 19:36
...en voor de eigen portemonnee: : Omzetdaling bij sluiting voldoet wellicht aan aan de regels voor werktijdverkorting.
De werktijdverkortingregeling is al niet meer van toepassing, deze is vervangen door de NOW regelgeving. Elke ondernemer komt hiervoor in aanmerking wanneer er sprake is van een omzetdaling van 20% door deze crisis.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... aatregelen
Welk etiketje er nu op de regeling zit, maakt niet zo veel uit. Waar het me om ging, is dat de ondernemer ook kijkt naar de eigen portemonnee bij het nemen van dergelijk besluit. En dan biedt zo'n regeling de ruimte om "uit voorzorg" dicht te gaan.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Bijzonder vreemd. Ik wil dus mijn treinabonnement wijzigen, in die zin dat ik geen weekendvrij meer heb. Immers, het verzoek is om voorlopig geen gebruik meer te maken van de trein. Dat zou online toch makkelijk kunnen, nietwaar? Het kan dus niet, want producten kunnen 'niet geladen' worden.

Vanmiddag nog maar een keer proberen.

Overigens, voor mijn 'vrienden' hier, was ik gisteren met de auto op pad naar een rustige plek. Trein had gekund, had ook een stuk lopen gescheeld, maar ja...

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Kees2850 schreef:
23 mar 2020 09:01
Je zou ook Jensen eens kunnen bekijken. Ik vind hem helemaal niks en kijk hem nooit eigenlijk maar kreeg een aflevering van hem doorgestuurd en daarin vergelijkt hij de cijfers van de doden met een gewone griep. En heeft hij wel een sterk punt dat we onze vrijheid van leven in 1x kwijt zijn. Gedicteerd door de angst voor een virus.
Is wel iets om over na te denken.
En als je daar nu toch over na denkt…..hoe zou die vergelijking van doden aantallen er uit gezien hebben, als we al die vrijheidsbeperkende maatregelen niet hadden genomen?

BL2
Berichten: 5016
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Tsja, de moderne mens anno 2020 is niet veel gewend meer, in de jaren '40 tot '45 waren mensen hun vrijheid 5 jaren (!) kwijt, en was het op straat nog gevaarlijker dan nu, nu zijn we het pas een kleine week iets van onze vrijheden kwijt.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Denk eens aan sommige chronisch zieken, voor wie het wereldje altijd zo klein is... en nu nog geen bezoek ook. Dat is pas erg.

Blijft het voor ons heel makkelijk oordelen. Wanneer de sterftecijfers achteraf meevallen, dan gaat men roepen: maatregelen waren te zwaar. Wanneer we naar de 50 000 doden gaan, gaat men roepen: te weinig maatregelen. Wanneer achteraf blijkt dat dit enorme economische gevolgen heeft (wat volgens mij echt heel veel mensen zich nog niet realiseren), is bij de eerste bezuiniging dit kabinet weer een graaikabinet.

Waar we het allemaal beter weten is het een klein groepje mensen dat daadwerkelijk de knoop door moet hakken en ik sta nu niet graag in hun schoenen.

witte angora
Berichten: 31996
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
23 mar 2020 09:21
Tsja, de moderne mens anno 2020 is niet veel gewend meer, in de jaren '40 tot '45 waren mensen hun vrijheid 5 jaren (!) kwijt, en was het op straat nog gevaarlijker dan nu, nu zijn we het pas een kleine week iets van onze vrijheden kwijt.
Velen waren nog veel meer kwijt zelfs... Als je bijvoorbeeld het Westerborkpad (met gids) hebt gelopen weet je wel wat ik bedoel. Hoe mensen keer op keer steeds meer hun vrijheid en spullen kwijt raakten, en vaak volkomen machteloos waren. Vooral dat laatste... :cry:

De vrijheid die we hebben moeten we koesteren, en er slim mee om gaan. En dan is er nog ongelooflijk veel mogelijk. Mensen moeten alleen in mogelijkheden denken, niet in wensen, eisen en rechten. Dat zeg ik, ik was gisteren op twee plekken waar het normaal zeer druk was. En nu was het zeer stil, en dat wist ik, omdat ik weet waarom het er doorgaans zo druk is, Weet je dat, dan weet je ook waarom het er nu zo rustig was. Straks de foto's van de gesloten Keukenhof beoordelen... Unieke plaatjes. Maar ik heb ook elders unieke foto's kunnen maken. Wandelen mag, fietsen mag, met de auto mag, en het advies van 1 1/2 meter was zeer goed te handhaven. En dan kom je prima de dag door. :wink:

Gesloten