LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Las dat velen, net als mij, in deze tijd fitness apparatuur koopt. Halters, kettlebells, bankjes, lange stangen etc.
In deze corona tijdperk bijna twee weken geleden, een bestelling gedaan bij Gorilla Sports, maar nu blijkt niks binnen te zijn. Ook niks van het bedrijf vernomen.
Hun klantenservice functioneert niet (niet bereikbaar) en eigenlijk sowieso elke vorm van digitaal/tel contact is niet mogelijk. Nu na even op het net te hebben gespit blijken velen de producten niet te hebben ontvangen. Is dit iets wat al eerder voorbij is gekomen in deze forums? Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Misschien meer iets voor opgelicht, maar zo ver wilde ik nog niet gaan. Wel heeft het er alle schijn van,....
In deze corona tijdperk bijna twee weken geleden, een bestelling gedaan bij Gorilla Sports, maar nu blijkt niks binnen te zijn. Ook niks van het bedrijf vernomen.
Hun klantenservice functioneert niet (niet bereikbaar) en eigenlijk sowieso elke vorm van digitaal/tel contact is niet mogelijk. Nu na even op het net te hebben gespit blijken velen de producten niet te hebben ontvangen. Is dit iets wat al eerder voorbij is gekomen in deze forums? Hebben meer mensen hier ervaring mee?
Misschien meer iets voor opgelicht, maar zo ver wilde ik nog niet gaan. Wel heeft het er alle schijn van,....
Laatst gewijzigd door Radar op 26 mar 2020 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Als ik bij TrustPilot kijk, zie ik toch wel een zeer groot aantal hele tevreden klanten. Pas de laatste dagen zijn er ineens heel veel 1-ster-reviews. Dat wijst op twee dingen:
1) een logistiek issue vanwege een onverwacht grote hoeveelheid werk;
2) iemand die onder verschillende namen slechte reviews plaatst.
https://nl.trustpilot.com/review/gorillasports.nl
Het is niet bepaald een dropshippertje ofzo, maar een grote, goed bekend staande winkel. Verkoopt ook via Bol.com enzo. Vermoedelijk komt het wel goed.
1) een logistiek issue vanwege een onverwacht grote hoeveelheid werk;
2) iemand die onder verschillende namen slechte reviews plaatst.
https://nl.trustpilot.com/review/gorillasports.nl
Het is niet bepaald een dropshippertje ofzo, maar een grote, goed bekend staande winkel. Verkoopt ook via Bol.com enzo. Vermoedelijk komt het wel goed.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Ik zie trouwens dat ze bij "contact" een groot rood blok hebben geplaatst met onderstaande tekst:
Kortom, dit bevestigt mijn inschatting.Net als iedereen hebben wij ook te maken met de maatregelen ter bestrijding van het Coronavirus. Door de sluiting van sportscholen hebben wij momenteel te maken met grote drukte.
De reactietijd van de klantenservice kan iets oplopen. Wij doen ons uiterste best om alle e-mails zo snel mogelijk te beantwoorden. Mocht het iets langer duren vragen we je uitdrukkelijk niet opnieuw te e-mailen. De kans bestaat dat je vraag dan weer onderop belandt omdat deze als 'nieuw' gezien wordt en het juist langer duurt voor je een reactie ontvangt.
Om het aantal e-mails te verminderen willen we jou verzoeken geen bericht te sturen indien jouw vraag en antwoord hieronder staan:
Levertijd:
Ondanks dat onze collega’s in het magazijn dag en nacht én in het weekend doorwerken kan de levertijd iets langer zijn dan dat je van ons gewend bent. Vooralsnog lijken er geen vertragingen van meer dan 1 a 2 werkdagen te ontstaan.
Ik mis nog een deel van mijn bestelling:
Jouw bestelling wordt in meerdere zendingen geleverd als het totale gewicht zwaarder is dan 30 kg. Check alle trackings alvorens ons te mailen, want er kan nog een zending onderweg zijn.
De tracking werkt niet:
Zodra onze bezorgpartner DPD jouw pakket heeft ingescand, zal de tracking actief worden. Probeer het op een later tijdstip nogmaals.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
wanneer precies? En is die bestelling ook bevestigd door hen?
wat was de voorraadstatus op het moment van bestellen? En wat is de voorraadstatus nu?
Ik zie hier niets dat op dit moment de schijn wekt van oplichting, helemaal niet in:
juist in dit "tijdperk" hebben bedrijven die dit soort zaken leveren het ongelofelijk druk. Je geeft het zelf ook al aan:
Eigenlijk geef je zelf al de mogelijke redenen van de vertraging. Corona, dus slechtere bezetting, moeilijkere aanvoer van goederen, en drukte omdat iedereen opeens thuis wil gaan sporten.
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Nou ik kan me hier toch wel in vinden. Contact loopt heel slecht. Zit zelf al 2 weken te wachten en was nog niet uitverkocht. Mis ook nog 1 deel.
Vandaag gebeld over mijn bestelling met het antwoord wij zijn nu bezig met jouw ticket je hoort vandaag nog wat van ons. Nou nee dus.
Hier kun je helaas over mailen maar je krijgt geen antwoord op je vraag. Alleen een standaard bericht. Wat ze op facebook, instagram en op de site zetten. Maar hier zijn de klanten allang achter. Dus waarom niet een oplossing zoeken en meteen met een oplossing komen ipv een standaard bericht sturen en vervolgens niks meer horen
En trustpilot zet pas reviews na 7 dagen erop als gorilla sports niet reageerd vandaar alleen de positieve reacties. Want vind raar dat daar alleen de positieve reacties op zijn. Op andere recensie sites (en zijn er al veel) zie je veel bestelling niet ontvangen/incompleet. Vanaf 2016 al wat ik heb gezien.
Nou snap ik de drukte zeker wel. Maar zorg dan dat je bereikbaar bent. Mails kunnen ook vanuit thuis beantwoord worden. Klantenservice telefonisch tot 12 uur bereikbaar.
Vandaag gebeld over mijn bestelling met het antwoord wij zijn nu bezig met jouw ticket je hoort vandaag nog wat van ons. Nou nee dus.
Hier kun je helaas over mailen maar je krijgt geen antwoord op je vraag. Alleen een standaard bericht. Wat ze op facebook, instagram en op de site zetten. Maar hier zijn de klanten allang achter. Dus waarom niet een oplossing zoeken en meteen met een oplossing komen ipv een standaard bericht sturen en vervolgens niks meer horen
En trustpilot zet pas reviews na 7 dagen erop als gorilla sports niet reageerd vandaar alleen de positieve reacties. Want vind raar dat daar alleen de positieve reacties op zijn. Op andere recensie sites (en zijn er al veel) zie je veel bestelling niet ontvangen/incompleet. Vanaf 2016 al wat ik heb gezien.
Nou snap ik de drukte zeker wel. Maar zorg dan dat je bereikbaar bent. Mails kunnen ook vanuit thuis beantwoord worden. Klantenservice telefonisch tot 12 uur bereikbaar.
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Iets beter kijken misschien...Didierg schreef: ↑26 mar 2020 19:17En trustpilot zet pas reviews na 7 dagen erop als gorilla sports niet reageerd vandaar alleen de positieve reacties. Want vind raar dat daar alleen de positieve reacties op zijn. Op andere recensie sites (en zijn er al veel) zie je veel bestelling niet ontvangen/incompleet. Vanaf 2016 al wat ik heb gezien.
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Dat zou inderdaad fijn zijn. Ik kan dat echter vanaf mijn toetsenbord makkelijk zeggen. Niet ieder bedrijf heeft daar de middelen voor om dit in deze uitzonderlijke situatie waarin we zitten zo even in te regelen. Daar komt bij dat ze wellicht enerzijds op mindere kracht moeten draaien en anderzijds overspoeld worden met bestellingen.
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Ook ik heb hier besteld, namelijk een rug/buiktrainingsbankje, ik krijg echter 2 halterschijven van 15 kg opgestuurd.
Uiteraard bericht gestuurd, heb alle begrip dat zij aangeven dat het in deze barre tijd wat langer kan duren voor zij reageren, 3 tot 4 werkdagen zoals zij aangeven, maar ook ik wacht al veel langer, en ik hoor maar niets.
Inmiddels heb ik ook op hun site gezien dat het door mij bestelde artikel niet meer leverbaar is intussen.
Zij geven inderdaad aan dat de klantenservice telefonisch bereikbaar is mooi niet.
Intussen ben ik wel mijn geld kwijt zoals zovelen
Uiteraard bericht gestuurd, heb alle begrip dat zij aangeven dat het in deze barre tijd wat langer kan duren voor zij reageren, 3 tot 4 werkdagen zoals zij aangeven, maar ook ik wacht al veel langer, en ik hoor maar niets.
Inmiddels heb ik ook op hun site gezien dat het door mij bestelde artikel niet meer leverbaar is intussen.
Zij geven inderdaad aan dat de klantenservice telefonisch bereikbaar is mooi niet.
Intussen ben ik wel mijn geld kwijt zoals zovelen
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Ik heb 26 maart ook een bestelling gedaan. Een stang (2 kg), een set gewichten (17,5 kg) en twee losse gewichten van 10 kg. Alle artikelen waren op dat moment leverbaar.
Op 2 april is de stang door DPD geleverd. Pakket kwam uit Duitsland. De bezorger gaf aan dat hij geen gewichtenpakketten mocht bezorgen omdat die te zwaar waren. Dat lijk met sterk. Los komen ze niet boven de 20 kg uit. Maar wellicht verkeerd verpakt?
Omdat in de verzendbevestiging niet stond dat het om een deelzending zou gaan en ik opheldering wilde over de uitspraak van de bezorger heb ik 3 april een ticket aangemaakt en via de mail bevestigd gekregen.
Hierop heb ik tot nog toe (16 april) nog geen antwoord gehad. Ook telefonisch zijn ze niet bereikbaar, je krijgt te horen dat je een mail moet sturen. Dat lijkt me in mijn geval niet handig want op de website staat dat je door het sturen van een nieuwe mail over hetzelfde weer onder aan de stapel terecht komt.
Op de website wordt een levertijd van 7 dagen en een reactietijd van de klantenservice van 4 dagen aangegeven. Die reactietijd wordt dus bij lange na niet gehaald. Dat kan gebeuren, maar laat het dan weten en pas het aan op je website of op Facebook!
Als ik naar de beoordelingen kijk, dan wordt er momenteel wel geleverd maar niet via de mail gecommuniceerd. Op Facebook wordt sporadisch een reactie geplaatst.
Op 2 april is de stang door DPD geleverd. Pakket kwam uit Duitsland. De bezorger gaf aan dat hij geen gewichtenpakketten mocht bezorgen omdat die te zwaar waren. Dat lijk met sterk. Los komen ze niet boven de 20 kg uit. Maar wellicht verkeerd verpakt?
Omdat in de verzendbevestiging niet stond dat het om een deelzending zou gaan en ik opheldering wilde over de uitspraak van de bezorger heb ik 3 april een ticket aangemaakt en via de mail bevestigd gekregen.
Hierop heb ik tot nog toe (16 april) nog geen antwoord gehad. Ook telefonisch zijn ze niet bereikbaar, je krijgt te horen dat je een mail moet sturen. Dat lijkt me in mijn geval niet handig want op de website staat dat je door het sturen van een nieuwe mail over hetzelfde weer onder aan de stapel terecht komt.
Op de website wordt een levertijd van 7 dagen en een reactietijd van de klantenservice van 4 dagen aangegeven. Die reactietijd wordt dus bij lange na niet gehaald. Dat kan gebeuren, maar laat het dan weten en pas het aan op je website of op Facebook!
Als ik naar de beoordelingen kijk, dan wordt er momenteel wel geleverd maar niet via de mail gecommuniceerd. Op Facebook wordt sporadisch een reactie geplaatst.
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Ik vrees dat er maar weinig zijn die op die manier redeneren. De meeste mensen denken dat als ze maar genoeg mailtjes sturen, ze vanzelf wel een hogere prioriteit krijgen. Echter zal het proces hierdoor alleen maar ondersneeuwen.
Maar een oplossing kan ik zo niet bedenken, dat is wel het lastige.
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Heb 21/3 besteld. Tot vandaag geen enkele reactie op 6 mailen. En evenzoveel telefoontjes. Ziet er slecht uit.
Hebben geen enkel belang om klanten te binden, eerder ze op te lichten.
Hebben geen enkel belang om klanten te binden, eerder ze op te lichten.
Re: Gorilla Sports: na bestelling geen contact meer
Ook ik heb op 17 maart besteld en betaald. Nooit een bevestiging ontvangen. 3 weken later ontving ik ineens 1 van de 4 bestelde producten en een paar dagen later de 2e. Daarna niets meer ontvangen. telefonisch is het bedrijf niet bereikbaar. Opmijn diverse mails heb ik 2x een totaal willekeurig antwoord gekregen. Waar ik dus niets mee kon. Ik heb nooit een ordernummer, noch verzendbevestiging noch track & trace ontvangen. Antwoorden die je via Facebook krijgt of leest daarmee kun je niks. Op de site staat al sinds het begin van corona dat de levertijd langer is dan normaal te weten 7 werkdagen....ik wacht nu al 2 hele maanden! Inmiddels zijn de sportscholen buiten weer begonnen en volgende maand binnen ook weer dus ik zit niet meer op die 2 nog niet geleverde producten te wachten. Maar anuleren kan niet, en mochten ze ooit nog komen dan is retourzenden ook geen optie want je krijgt toch nooit je geld terug. Dan maar linea recta naar zolder en hopen op een tweede coronagolf? Pure oplichting!!!