LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Re: Coronavirus - algemeen topic
Gooi die vitamine C maar in het kwakzalvers topic bij genezen.
moederslink
vindt dit leuk
Het belangrijkste voor deze weken: positief blijven en improviseren maar! Ontdek de wereld opnieuw.moederslink schreef: ↑29 mar 2020 14:13ik vind dit nu zo surrealistisch allemaal, net of we in een film zitten. Wat een onwerkelijke wereld waarin we zitten . Zo ongekend en nieuw en wat niemand ooit eerder heeft meegemaakt met een ' griepje '![]()
moederslink
vindt dit leuk
Aanstaande woensdag zijn de eerste 1000 doden te betreuren in Nederland. Dat even uitzetten naar de piek in eind mei, dat is nog 2 volle maanden elke dag een stijging, dan kan je daar een heel droevige berekening op los laten. Er komen nog duizenden en duizenden doden bij als er NU niet heel hard wordt ingegrepen !
Helaas kan ik niet positiver zijn, het zal de harde realiteit zijn !
Helaas kan ik niet positiver zijn, het zal de harde realiteit zijn !
moederslink
vindt dit leuk
Gisteren geluk een leuke avond gehad met wat vrienden. Was een stuk leuker geweest als we ook nog even de kroeg in konden duiken om wat mislukte versierpogingen te ondernemen, maar helaas zit dat er niet in. Ik verwacht dat de maatregelen tot 6 april in eerste instantie met 2 weken verlengd gaan worden.
Persoonlijk denk ik dat een aantal dingen te makkelijk onder de tafel worden geschoven en in mijn ogen op hetzelfde niveau als fysieke gezondheid moeten staan in deze crisis. In mijn ogen worden de economie, de lange termijn, maar ook de geestelijke gezondheid aardig ver weg geschoven, maar zijn deze net zo belangrijk als het bestrijden van het virus. We proberen de ene crisis te verhelpen, maar creëren zo wel weer volgende crisissituaties en dat lijkt me ook niet de bedoeling te zijn. Op de lange termijn lijken de huidige maatregelen alleen maar een averechts effect te hebben.
Persoonlijk denk ik dat een aantal dingen te makkelijk onder de tafel worden geschoven en in mijn ogen op hetzelfde niveau als fysieke gezondheid moeten staan in deze crisis. In mijn ogen worden de economie, de lange termijn, maar ook de geestelijke gezondheid aardig ver weg geschoven, maar zijn deze net zo belangrijk als het bestrijden van het virus. We proberen de ene crisis te verhelpen, maar creëren zo wel weer volgende crisissituaties en dat lijkt me ook niet de bedoeling te zijn. Op de lange termijn lijken de huidige maatregelen alleen maar een averechts effect te hebben.
16again
vindt dit leuk
Onderzoek is prima en in dit geval van levensbelang. Dat juich ik alleen maar toe. Aan niet nader genoemde betrouwbare bronnen heeft niemand wat. (Interne bronnen bij NS of Prorail had ook niemand wat aan, als ik me goed herinner.)Kees2850 schreef: ↑29 mar 2020 13:34Het wordt ook wereldwijd al mondjesmaat toegepast, zelfs in Nederland weet ik uit betrouwbare bronnen. En is advies van Chinese Gezondheidsautoriteiten op basis van hun ervaringen in Wuhang en andere Chinese ziekenhuizen.
Ik heb er heel veel meer over op mijn website maar dat vinden jullie maar niets, maar hier om jullie gerust te stellen dat het geen kwakzalversadvies is een artikel uit The Lancet:
“Rescue therapy with high-dose vitamin C can also be considered.”
Bron: https://bibliotheek.ortho.nl/wp-content ... taminC.pdf
Het citaat dat u aanhaalt uit The Lancet is helemaal geen advies; het staat bijna helemaal aan het eind van het artikel, als voorlaatste van een opsomming van kanttekeningen. Dat artikel gaat helemaal niet over het toedienen van vitamine C, het gaat over beademing. Voor de andere forumleden even de titel en de eerste alinea:
U komt elke keer met iets anders op de proppen en geeft zelden of nooit antwoord op concrete kritische vragen. Zo is het lastig discussiëren.The Lancet schreef:Treatment for severe acute respiratory distress syndrome from COVID-19
In The Lancet Respiratory Medicine, Kollengode Ramanathan and colleagues1 provide excellent recommendations for the use of extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) for patients with respiratory failure from acute respiratory distress syndrome (ARDS) secondary to coronavirus disease 2019 (COVID-19). The authors describe pragmatic approaches to the challenges of delivering ECMO to patients with COVID-19, including training health-care personnel, resolving equipment and facilities issues, implementing systems for infection control and personal protection, providing overall support for health-care staff, and mitigating ethical issues. They also address some of the anticipated challenges with local and regional surges in COVID-19 ARDS cases; although there has been an increase in hospitals with the capacity to provide ECMO, the potential demand might exceed the available resources. Furthermore, some health-care systems offer advanced therapies such as ECMO but lack a coordinated
local, regional, or national referral protocol.
kuklos
, tttlocke
en moederslink
vinden dit leuk
Van de overleden baby in de VS met de coronabesmetting is niet vastgesteld dat dit door het virus komt. Er moet nog een uitgebreid onderzoek plaatsvinden wat de exacte doodsoorzaak is.
-
Je hoort er niet zo gek veel over maar ik denk bv ook aan al die honderden instellingen .
Psychiatrie, gehandicapten etc etc.
Ook voor deze bewoners is de realiteit bitter __ geen verlof, geen bezoek en beperkende maatregelen.
Ook zijn er mantelzorgers die voor voor hun demente ouder ( bv in hun huis ) zorgen , die niet meer naar een dagopvang kunnen , het allemaal niet snappen en kwaadaardig worden.
Het water staat deze mantelzorgers aan de lippen.
Psychiatrie, gehandicapten etc etc.
Ook voor deze bewoners is de realiteit bitter __ geen verlof, geen bezoek en beperkende maatregelen.
Ook zijn er mantelzorgers die voor voor hun demente ouder ( bv in hun huis ) zorgen , die niet meer naar een dagopvang kunnen , het allemaal niet snappen en kwaadaardig worden.
Het water staat deze mantelzorgers aan de lippen.
Het aantal patienten loopt veel te snel op, daardoor liggen de ICs al zeer vol, binnen enkele dagen, een kleine week, is er in Nederland geen plek meer. En dan gaan het aantal slachtoffers als een speer omhoog.
Let maar eens op wat er vanaf donderdag gaat gebeuren.
NL had begin vorige week al in Lockdown gemoeten. Je moet eens zien wat er op zo'n dag als vandaag nog door de stad loopt (maar bv ook de Wilhelminaberg was megadruk met sporters en wandelaars vanmiddag) dicht op elkaar in groepen zitten en staan.
Zelfs het plaatselijke jonge AH personeel staat op geen 40 cm van elkaar af gezellig te geinen.
Vele snappen er echt niets van !
Let maar eens op wat er vanaf donderdag gaat gebeuren.
NL had begin vorige week al in Lockdown gemoeten. Je moet eens zien wat er op zo'n dag als vandaag nog door de stad loopt (maar bv ook de Wilhelminaberg was megadruk met sporters en wandelaars vanmiddag) dicht op elkaar in groepen zitten en staan.
Zelfs het plaatselijke jonge AH personeel staat op geen 40 cm van elkaar af gezellig te geinen.
Vele snappen er echt niets van !
moederslink
en alfatrion
vinden dit leuk
Wat ik dan niet snap is dat we naar een kwakzalverswebsite worden gestuurd, in plaats van naar het artikel zelf.Kees2850 schreef: ↑29 mar 2020 13:34Ik heb er heel veel meer over op mijn website maar dat vinden jullie maar niets, maar hier om jullie gerust te stellen dat het geen kwakzalversadvies is een artikel uit The Lancet:
“Rescue therapy with high-dose vitamin C can also be considered.”
Bron: https://bibliotheek.ortho.nl/wp-content ... taminC.pdf
Hierbij de link naar het artikel zelf, zonder te verwijzen naar kwakzalverij websites:
https://www.thelancet.com/journals/lanr ... 2/fulltext
Laatst gewijzigd door kuklos op 29 mar 2020 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Een klassiek geval: De gesprekspartner beschuldigen van iets wat hij nooit gezegd heeft en direct over iets anders beginnen, om de discussie af te leiden. Theotrucker vliegt daar niet in, ik natuurlijk wel, sukkel die ik ben.Kees2850 schreef: ↑29 mar 2020 12:12@Theo je verbindt twee zaken met elkaar die niets met elkaar te maken hebben.Theotrucker schreef: ↑29 mar 2020 12:05Het ia moeilijk genoeg als je hoort dat de kinderen en kleinkinderen ziek zijn maar je mag niemand opzoeken om jezelf te beschermen. En dan die kwakzalvers die New York genezen met vitamine C. Al meer doden dan in Nederland zonder vitamine C.
Stuur die bewijzen maar rechtstreeks naar Trump. Die gelooft je!
Ook ik en met mij miljoenen anderen heb al drie maanden mijn kinderen en kleinkinderen niet gezien behalve op de App. Dat is ook moeilijk.
Maar dat heeft niets te maken met vitamine C informatie.
Heeft u werkelijk al drie maanden uw kinderen en kleinkinderen niet meer gezien? Dus niet meer sinds 29 december 2019? En als dat zo is, is dat dan vanwege de corona uitbraak? Wist u toen al dat u binnen moest blijven? Volgens Buitenlandse Zaken ging Wuhan namelijk pas op 23 januari op slot. En in Nederland pas op 12 maart, dacht ik. Als u echt uw (klein)kinderen al drie maanden niet hebt gezien, spijt mij dat oprecht. Ik vind die kleine drie weken dat ik me moet behelpen met foto's en filmpjes van de kleinkinderen al lang.
moederslink
vindt dit leuk
Gelukkig is gebleken dat zo'n lockdown effectief is. Misschien moet er ook maar eens geaccepteerd worden dat dit bij het leven kan horen en we nog altijd onderdeel van de natuur zijn.
lockdownNijogeth schreef: ↑29 mar 2020 15:24
[/quote]
Helemaal niet nodig, enigste wat je hier leest zijn negatieve berichten.
Wel eens aan het winkel personeel gedacht die er al weken in zitten? Neem corona serieus maar maak er niet zo'n drama van.
-
Aantal Corona doden vandaag toegenomen met 132 personen. Totaal nu al 771 doden.
Aantal besmettingen nu bijna 11.000 .
In Groenland is er een tijdelijk verbod op alcohol i.v.m toename huiselijk geweld en kindermishandeling.
In Groenland is er een tijdelijk verbod op alcohol i.v.m toename huiselijk geweld en kindermishandeling.
https://www.ad.nl/buitenland/ruim-51-00 ... NL&plvar=0moederslink schreef: ↑29 mar 2020 16:28Aantal Corona doden vandaag toegenomen met 132 personen. Totaal nu al 771 doden.
moederslink
vindt dit leuk
-
Dat is ook zo, Reggie. Natuurlijk erg hoopvol.
Desalniettemin zijn we er nog lang niet.
Dit heeft een gigantische impact, én qua doden, én qua zieken met mogelijk blijvende longschade én financieel én emotioneel .
En huiselijk geweld en straks suïcide ivm wanhoop?
Desalniettemin zijn we er nog lang niet.
Dit heeft een gigantische impact, én qua doden, én qua zieken met mogelijk blijvende longschade én financieel én emotioneel .
En huiselijk geweld en straks suïcide ivm wanhoop?
reggie2
vindt dit leuk
Het was dan ook sarcasme. Die lockdowns schijnen nergens te werken, dat is ondertussen wel gebleken. Waarom dan toch die kant op willen? Laat ik het zo zeggen: het is nu al vervelend, waarom zouden we nog erger maken?
Ik zal maar afsluiten met mijn nieuwe motto geheel aangepast aan deze tijden. 'Corona heerst, maar verveling, eenzaamheid en depressie heersen erger.'
reggie2
vindt dit leuk
De mensen die zich vrijwillig van alles afzonderen moeten dat ook gewoon zelf weten. De mensen die nog enigszins normaal willen blijven doen, die moeten in mijn ogen daar ook de kans toe blijven houden.
reggie2
, 16again
, Jablan
en witte angora
vinden dit leuk
Economie wordt zeker niet vergeten, als ik alle berichten over miljard steun hier, biljard steun daar zie. Wat mij dan weer ongerust maakt, want onbeperkt de geldpers aanzetten werd in de afgelopen ca. 150 jaar een paar jaar later gevolgd door een oorlog.Nijogeth schreef: ↑29 mar 2020 14:28Persoonlijk denk ik dat een aantal dingen te makkelijk onder de tafel worden geschoven en in mijn ogen op hetzelfde niveau als fysieke gezondheid moeten staan in deze crisis. In mijn ogen worden de economie, de lange termijn, maar ook de geestelijke gezondheid aardig ver weg geschoven, maar zijn deze net zo belangrijk als het bestrijden van het virus. We proberen de ene crisis te verhelpen, maar creëren zo wel weer volgende crisissituaties en dat lijkt me ook niet de bedoeling te zijn. Op de lange termijn lijken de huidige maatregelen alleen maar een averechts effect te hebben.
Lange termijn. Duitsland denkt daar wel over na, dat wil zeggen hoe ze een economisch programma zo kunnen inzetten, dat de hele economie structureel daarvan profiteert. Die gedachtegang ontbreekt nog in Nederland.
Geestelijke gezondheid heeft naar mijn idee alles te maken met veerkracht of hoe makkelijk je je aanpast aan nieuwe omstandigheden. Verder speelt angst een rol: laat je je gek maken en kijk je iedereen, die te dichtbij komt, al boos aan of blijf je vriendelijk, terwijl je afstand houdt? Bij het laatste is de angst onder controle, niet leidend voor het gedrag.
Wel meegenomen in de lijst voor later, ooit.
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
- Te weinig capaciteit, overal. (te strakke normen?)
- Minstens net zoveel standaard IC-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
- Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
- Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
- Betere communicatie met burgers. => eenduidig (voorbeeld NS/Dagjesmensen)
- Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
- Adviezen WHO echt opvolgen (testen)