reggie2 schreef: ↑29 mar 2020 18:45
Kees2850 schreef: ↑29 mar 2020 18:38
@lowiese het zou mij niet uitmaken. Hoewel ik behoorlijk kwetsbaar ben. Maar dat ligt persoonlijk. Ik vind dat in het algemeen belang
we zullen moeten accepteren dat er een paar duizend mensen zullen gaan overlijden de komende maanden. Maar het leven gaat door, MOET door. Er is geen andere keuze.
Dat kan best wel zo zijn, maar niet door egoisme van Nijogeht, kom op zeg, houd rekening met andere mensen.
ja het leven moet leuk zijn , maar nu is het ff minder. Maar vergeet niet , je bent niet alleen op de wereld.
Je beticht mij van egoïsme, terwijl ik juist de persoon ben die vindt dat iedereen eigen keuzes moet kunnen maken. Ik heb hier al zo vaak gelezen 'ja, maar als het jouw oma of andere bekende is dan piep je wel anders'. Als ik mijn mening daardoor zou aanpassen, dat zou pas egoïstisch zijn. Mensen die andere hun mening op willen leggen, omdat ze bang zijn dood te gaan of dat bekenden van ze dood gaan, dat zijn de ware egoïsten in mijn ogen.
Ik denk puur op de langere termijn en als we dadelijk deze crisis hebben gehad stappen we in de volgende zelf gecreëerde crisis, omdat de algehele tendens is dat we zoveel mogelijk mensen in leven moeten houden.
Ik zet mezelf al heel lang af tegen het idee dat we allemaal maar ouder moeten worden en dat ziektes vaak niet behandeld worden om te genezen, maar om het leven te verlengen (ook al gaat de kwaliteit van leven achteruit). Dat hele idee brengt gewoon gigantische problemen met zich mee. Klimaatproblemen, pensioenproblemen, woningtekort, allemaal (mede) veroorzaakt door overbevolking en vergrijzing.
En Lowieze, ik ben 30. De oudste personen waar ik mee in aanraking kom, dat zijn mijn ouders (mijn beide oma's zitten heel verstandig in isolatie) en die halen de 60 niet. Dan mijn collega van in de 40 en verder is alles onder de 40. In mijn ogen zit er nogal verschil in het soort contact dat je hebt met mensen. Ik ben ook voorzichtig met contact met mensen, maar dat wil niet zeggen dat een beetje normaal kunnen doen niet mogelijk moet zijn. Een klein beetje risico heb je toch altijd, dus een biertje met mijn vrienden, een beetje gamen, potje kaarten, dat ga ik echt niet laten. Ook tijdens een lockdown niet, dan zal ik buiten het werk om ook gewoon bij vrienden langs gaan.
Maar zoals gezegd, ik heb als het goed is corona gehad (ik ben niet getest), die conclusie trok de dokter omdat ik merk dat mijn longen een flinke tik hebben gehad toen ik een maand geleden 2 dagen ziek was. Testen werd toen niet gedaan, omdat ik direct contact met patiënten niet kon aantonen.