LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
"Maar" 812 slachtoffers in Spanje op één (1) dag. Een paar minder dan gisteren.
Corrigeer mij als ik mij vergis, maar naar die faillissementen is toch extra onderzoek geweest met de conclusie, dat ze vermijdbaar waren? Onderzoek in opdracht van het ministerie voor Volksgezondheid.witte angora schreef: ↑30 mar 2020 12:15Ehmmm... hadden we in Lelystad niet zoiets? Ziekenhuis van 4 verdiepingen, de 4e verdieping is nooit gebruikt. Ja, voor een of andere medi-serie. Dat ziekenhuis is inderdaad al lang en breed failliet.
Lelystad is wel het slechtste voorbeeld, omdat die gemeente nooit zo groot is geworden als tijdens de bouw van het ziekenhuis werd verwacht.
-
Kopt dat Lelystad niet zo groot is geworden als gepland. Niettemin: in dat ziekenhuis was er de benodigde overcapaciteit, een capaciteit die nu zeer goed van pas zou komen.
En nu we het er toch over hebben... Lelystad ligt lekker centraal, er kan een helikopter landen, een vliegveld dichtbij, en er zit nog steeds iets van een poli in. Waarom worden er daar niet een paar verdiepingen open gegooid voor Corona's? De IC op de bovenste verdieping, op de twee verdiepingen er onder de 'gewone' Corona zorg, en de benedenverdieping kan blijven zoals het is. Zoiets dan. De kamers zijn gebouwd en ingericht als ziekenhuiskamers, daar hoeft niet veel meer aan te gebeuren. Een mortuarium is er ook nog, dus dat is ook een pluspuntje.
Waarom in problemen denken als de oplossingen zo eenvoudig zijn.
En nu we het er toch over hebben... Lelystad ligt lekker centraal, er kan een helikopter landen, een vliegveld dichtbij, en er zit nog steeds iets van een poli in. Waarom worden er daar niet een paar verdiepingen open gegooid voor Corona's? De IC op de bovenste verdieping, op de twee verdiepingen er onder de 'gewone' Corona zorg, en de benedenverdieping kan blijven zoals het is. Zoiets dan. De kamers zijn gebouwd en ingericht als ziekenhuiskamers, daar hoeft niet veel meer aan te gebeuren. Een mortuarium is er ook nog, dus dat is ook een pluspuntje.
Obelix1
en moederslink
vinden dit leuk
-
In de US gaat het hard: inmiddels ruim 140.000 besmettingen. Als ik het goed heb: in drie dagen iets van 60.000 patiënten erbij. Met een week of 6 zitten die op het miljoen, als dit zo doorgaat. Misschien eerder al.
Misschien het leeg staande Slotervaartziekenhuis inrichten voor de opvang van coronapatiënten die geen intensive-care zorg (meer) nodig hebben?
moederslink
en reggie2
vinden dit leuk
Volgens mij dient die tent een ander doel: besmette personen scheiden van niet-besmette personen, zodat je niet pas in het reguliere Eerste Hulp-kanaal er achter komt dat mensen besmet zijn. Dat kanaal wordt vrij gehouden van besmettingen.
De voorselectie is dus wat minder macaber van aard dan je aangeeft.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 30 mar 2020 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Jablan
vindt dit leuk
reggie2
vindt dit leuk
Massa traagheid van het denkvermogen, in Nederland kan het niet in een, twee, drie..hup daar moet eerst wekenlang over gedebatteerd worden in de kamer. Gooi open die zooi, en ga mensen redden.witte angora schreef: ↑30 mar 2020 13:04Kopt dat Lelystad niet zo groot is geworden als gepland. Niettemin: in dat ziekenhuis was er de benodigde overcapaciteit, een capaciteit die nu zeer goed van pas zou komen.
China had in een week tijd complete nood ziekenhuizen overeind staan, en zie eens de resultaten. Het voorbeeld ligt er, doe er iets mee. Geen gemakkelijke klus maar het is te doen.
Corona vrij, ja het kan. En de economie dan?? jaaa.. die heeft het dan even moeilijk. Of drijft de economie dan alleen maar op jongere mensen, dus de oudjes tellen niet mee. Het treft veel ouderen dat is inmiddels wel duidelijk, keuze`s maken maar een lockdown biedt naar mijn gevoel de beste oplossing.
Hier ook lockdown, niemand de deur uit en niemand erin. Spic en span.
Je kan het idd veel beter op de chinese manier doen:Obelix1 schreef: ↑30 mar 2020 13:27Massa traagheid van het denkvermogen, in Nederland kan het niet in een, twee, drie..hup daar moet eerst wekenlang over gedebatteerd worden in de kamer. Gooi open die zooi, en ga mensen redden.witte angora schreef: ↑30 mar 2020 13:04Kopt dat Lelystad niet zo groot is geworden als gepland. Niettemin: in dat ziekenhuis was er de benodigde overcapaciteit, een capaciteit die nu zeer goed van pas zou komen.
China had in een week tijd complete nood ziekenhuizen overeind staan, en zie eens de resultaten. Het voorbeeld ligt er, doe er iets mee. Geen gemakkelijke klus maar het is te doen.
Corona vrij, ja het kan. En de economie dan?? jaaa.. die heeft het dan even moeilijk. Of drijft de economie dan alleen maar op jongere mensen, dus de oudjes tellen niet mee. Het treft veel ouderen dat is inmiddels wel duidelijk, keuze`s maken maar een lockdown biedt naar mijn gevoel de beste oplossing.
Hier ook lockdown, niemand de deur uit en niemand erin. Spic en span.
https://www.ad.nl/buitenland/zes-doden- ... ~a249b7bf/
Weg regels en alles gewoon zo snel mogelijk.. Je ziet er meteen resultaat van.
volgens mij heb je nog wat dingen te rectificeren..
moederslink
vindt dit leuk
Keuze`s maken, het leven is een risico. In Groningen vallen de muren ook om van huizen, lekker doordacht bezig met GAS.Weg regels en alles gewoon zo snel mogelijk.. Je ziet er meteen resultaat van.
Maar daar is Corona wel minder actief, weer een pluspuntje.
Hoeveel besmettingen komen er op dit moment nog bij in China? En hoeveel in Nederland? percentage gewijs uitgedrukt.
China pakt het gewoon goed aan, leer er van.
Hoeveel doden vallen er in nederland door corona-hotels en in china?Obelix1 schreef: ↑30 mar 2020 14:06Keuze`s maken, het leven is een risico. In Groningen vallen de muren ook om van huizen, lekker doordacht bezig met GAS.Weg regels en alles gewoon zo snel mogelijk.. Je ziet er meteen resultaat van.
Maar daar is Corona wel minder actief, weer een pluspuntje.
Hoeveel besmettingen komen er op dit moment nog bij in China? En hoeveel in Nederland? percentage gewijs uitgedrukt.
China pakt het gewoon goed aan, leer er van.
Leer ervan...
Wat een kul-argumenten zeg..
HIer zijn verhoudingsgewijs heel wat minder besmettingen zonder lockdown dan in landen MET een lockdown.. Dus effectiviteit?
Lockdown werkt natuurlijk beter in repressieve omgeving, dat heeft China op ons voor.
Maar of dit de oplossing is? Hoe lang dient die lockdown te duren?
Grote kans dat maatregelen opheffen er toe lijdt dat het virus weer de kop op steekt.
-
Nou... het kabinet is van plan de maatregelen die tot 6 april gelden, te verlengen. Een nieuwe einddatum is er nog niet, dat horen we morgen. Zal wel eind april/begin mei worden, of 1 juni, zodat alles gelijk word getrokken. Maar 1 juni is nog zover weg, nog twee maanden...
Bron: https://nos.nl/liveblog/2328775-rivm-me ... gelen.html
Ik verwacht in eerst instantie met 2 weken, zoals ook Duitsland en België hebben gedaan.witte angora schreef: ↑30 mar 2020 14:16Nou... het kabinet is van plan de maatregelen die tot 6 april gelden, te verlengen. Een nieuwe einddatum is er nog niet, dat horen we morgen. Zal wel eind april/begin mei worden, of 1 juni, zodat alles gelijk word getrokken. Maar 1 juni is nog zover weg, nog twee maanden...
Dat zie je nu toch ook al gebeuren. Nu moet het land op slot en mag er niemand meer terugkeren omdat daar nu juist de besmettingen vandaan komen.. en zo gauw er een toch doorkomt en een ander aansteekt begint het hele verhaal weer opnieuw.
-
Een complimentje krijgen is altijd fijn!
Zouden we meer moeten doen ipv deze kul
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Naar CV gaan staat al een aantal jaren op mijn bucketlist.
We zullen zien.
Kort bij het rivm gekeken. 864 overleden => mijn schatting 172.800 besmettingen (mortaliteit 0,5%)
Rond Zwolle, Oudewater en Tholen/Goeree veel gemeenten met een hoog aantal patiënten. Is daar meer getest dan elders of heeft iemand een betere verklaring?
Rond Zwolle, Oudewater en Tholen/Goeree veel gemeenten met een hoog aantal patiënten. Is daar meer getest dan elders of heeft iemand een betere verklaring?
Biblebelt?
moederslink
vindt dit leuk