Je vraagt allemaal zaken, die de voorstanders van huidige aanpak evengoed niet kunnen geven.tttlocke schreef: ↑02 apr 2020 09:57[Dit wilde ik plaatsen in het inmiddels, terecht, verwijderde topic]
Dit kan toch gewoon in het algemene topic besproken worden?
Daar is ook de plaats om duidelijk te maken voor welk beleid precies voorstanders van dit idee zich verantwoordelijk zouden willen maken. Ik bedoel: ik wil een cijfermatige onderbouwing, een antwoord op de vraag naar aantallen slachtoffers bijvoorbeeld en hoe ziet de situatie in ziekenhuizen eruit. Hoe lang gaat het duren en wat zullen de resultaten zijn.
Het is gemakkelijk om de huidige aanpak met een veelheid aan speldenprikken te blijven aanvallen. Nog gemakkelijker is het dat te doen zonder concrete informatie over de gevolgen, Of op basis van selectieve of zelfs onjuiste informatie. Maar als je echt vindt dat er een beter alternatief is, zul je meer moeten doen.
Dus voor de tegenstanders van de huidige aanpak (mensen die meer op de lijn zitten van 'laat gaan dat virus') de vraag; voor welke aanpak zou jij je wel verantwoordelijk willen maken en wat zijn de gevolgen ervan?
'Op hoop van zegen' of 'we wagen de gok' is volgens mij niet voldoende.
Aantal slachtoffers, duur etc. Men schroeft voor een aantal weken de vrijheidsknop terug, om daarna opnieuw te gaan evalueren, en dan die periode weer te verlengen.
We accepteren jaarlijks 150.000 doden. En de Coronateller staat nog maar op < 1200.