tttlocke schreef: ↑02 apr 2020 17:50
*Debunk alert* ------> Het oordeel over de claim van Kees2850:
onwaar.
Bedankt voor alle tijd en moeite, die je neemt hiervoor. Ook voor alle vorige weerleggingen.
Nijogeth schreef: ↑02 apr 2020 18:20
Ik ben 1 van de mensen die graag ziet dat we snel weer het gewone leven gaan op pakken.
En hier zet ik de knip. Het is onmogelijk om door te gaan zoals je gewend bent, wanneer
- je personeel ziek is of inmiddels overleden.
- alle gasten wegblijven.
- door alle verboden het onmogelijk is om te produceren, je producten uit/af te leveren of de aanvoer van de grondstoffen onmogelijk is.
Dat is het nadeel van een epidemie. Angst en paniek slaan toe, je krijgt irrationeel gedrag en als je bedrijf afhankelijk is van de aanwezigheid van andere mensen, dan hang je.
Toch zie ik in je observaties een goede reden om de maatregelen te verlengen tot 1 juni. Zou die datum direct zijn gekozen, zouden veel eigenaren direct kiezen voor liquidatie / bedrijfsbeëindiging, zo aan een faillissement ontkomen en als het normale leven weer begint, direct starten. Nu zitten we in de situatie van onzekerheid, dat is mentaal en financieel slopend. Als alles voorbij is, dan is er geen geld meer voor een frisse start.