LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Landal recreatie voucher (Corona)
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Landal recreatie voucher (Corona)
Het zit er in. Ook Landal deelt vouchers uit voor reeds gedane reserveringen die ze geannuleerd hebben vanwege de C-crisis.
Ze hebben Park Vennebos gesloten.
Ik heb ze dus maar een email gestuurd:
Geachte mevrouw, heer,
Op 20 januari 2020 heb ik een boeking gemaakt, met nummer 8xxxx2 voor het Park Vennebos in de periode 28 april tot 4 mei 2020.
Op 22 januari en 28 februari heb ik daarvoor de gewenste termijnen betaald. Het restant, in de vorm van een cadeaucheque ter waarde van € 150.- kon aan de receptie van het perk worden overhandigd.
Op 29 maart ontvang ik een aankondiging dat er een recreatie voucher zou volgen omdat het park tot tenminste 1 juni 2020 gesloten is.
Daarop heb ik op het mailadres [email protected] geantwoord dat ik niet akkoord wil gaan met een voucher. Hierop heb ik geen antwoord ontvangen.
Nu ik alsnog van Landal een recreatie voucher ontvangen met kaartnummer 60000009 ter waarde van € 000,88.
De voucher biedt mij geen zekerheid dat ik een vakantie kan boeken op hetzelfde park, Vennebos. Dit park is bewust uitgekozen vanwege mijn dochter.
Er wordt geen garantie gegeven dat de prijs van een nieuwe boeking, in hetzelfde park en dezelfde type bungalow ook hetzelfde zal gaan kosten. Daarmee veranderd Landal eenzijdig de afspraken ten nadele van de klant.
Het vreemde is dat de recreatievoucher slechts een geldigheidsduur heeft van een jaar en wel tot 2 april 2021. De cadeaucheque heeft een onbeperkte geldigheidduur.
Voor na de zomer zijn er andere vakantieafspraken. Het is nog te vroeg om nu al te denken aan een vakantie in 2021.
Landal kan zich niet houden aan de afspraken en biedt ook geen passende, gelijkwaardige oplossing. Dan ontbind ik de overeenkomst. U hoeft de reservering 811652592 dan niet meer uit te voeren.
Landal schuift de reeds gedane boekingen door. Na de Corona crisis zullen de mensen met een voucher boeken, maar er zullen óók geheel nieuwe boekingen volgen. Dat betekend dat het ‘vechten om een huisje’ wordt, zeker in een vakantietijd waarvan ik en vele anderen afhankelijk zijn.
Daarnaast is Landal niet aangesloten bij SGR of een ander garantiefonds. De klant heeft daarmee geen enkele zekerheid dat de voucher daadwerkelijk in te wisselen is in de toekomst.
De wet geeft klanten het recht op hun geld terug indien de aanbieder niet kan leveren en wel binnen 14 dagen. Hierop wil ik mij beroepen.
Ik verzoek u dan ook het tegoed binnen 14 dagen na vandaag, 2 april 2020, aan mij retour te betalen. Dat kan op mijn rekening [NL...] tnv janTinusPlukvet.
Indien u niet op tijd een oplossing biedt dan leg ik mijn klacht voor aan De Geschillencommissie. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie.
Ze hebben Park Vennebos gesloten.
Ik heb ze dus maar een email gestuurd:
Geachte mevrouw, heer,
Op 20 januari 2020 heb ik een boeking gemaakt, met nummer 8xxxx2 voor het Park Vennebos in de periode 28 april tot 4 mei 2020.
Op 22 januari en 28 februari heb ik daarvoor de gewenste termijnen betaald. Het restant, in de vorm van een cadeaucheque ter waarde van € 150.- kon aan de receptie van het perk worden overhandigd.
Op 29 maart ontvang ik een aankondiging dat er een recreatie voucher zou volgen omdat het park tot tenminste 1 juni 2020 gesloten is.
Daarop heb ik op het mailadres [email protected] geantwoord dat ik niet akkoord wil gaan met een voucher. Hierop heb ik geen antwoord ontvangen.
Nu ik alsnog van Landal een recreatie voucher ontvangen met kaartnummer 60000009 ter waarde van € 000,88.
De voucher biedt mij geen zekerheid dat ik een vakantie kan boeken op hetzelfde park, Vennebos. Dit park is bewust uitgekozen vanwege mijn dochter.
Er wordt geen garantie gegeven dat de prijs van een nieuwe boeking, in hetzelfde park en dezelfde type bungalow ook hetzelfde zal gaan kosten. Daarmee veranderd Landal eenzijdig de afspraken ten nadele van de klant.
Het vreemde is dat de recreatievoucher slechts een geldigheidsduur heeft van een jaar en wel tot 2 april 2021. De cadeaucheque heeft een onbeperkte geldigheidduur.
Voor na de zomer zijn er andere vakantieafspraken. Het is nog te vroeg om nu al te denken aan een vakantie in 2021.
Landal kan zich niet houden aan de afspraken en biedt ook geen passende, gelijkwaardige oplossing. Dan ontbind ik de overeenkomst. U hoeft de reservering 811652592 dan niet meer uit te voeren.
Landal schuift de reeds gedane boekingen door. Na de Corona crisis zullen de mensen met een voucher boeken, maar er zullen óók geheel nieuwe boekingen volgen. Dat betekend dat het ‘vechten om een huisje’ wordt, zeker in een vakantietijd waarvan ik en vele anderen afhankelijk zijn.
Daarnaast is Landal niet aangesloten bij SGR of een ander garantiefonds. De klant heeft daarmee geen enkele zekerheid dat de voucher daadwerkelijk in te wisselen is in de toekomst.
De wet geeft klanten het recht op hun geld terug indien de aanbieder niet kan leveren en wel binnen 14 dagen. Hierop wil ik mij beroepen.
Ik verzoek u dan ook het tegoed binnen 14 dagen na vandaag, 2 april 2020, aan mij retour te betalen. Dat kan op mijn rekening [NL...] tnv janTinusPlukvet.
Indien u niet op tijd een oplossing biedt dan leg ik mijn klacht voor aan De Geschillencommissie. Ik vertrouw erop dat het niet zo ver hoeft te komen.
Ik ontvang graag binnen twee weken uw reactie.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Wij geven hier geen reactie en betalen al helemaal geen geld uit. Verder kunt u alles lezen omtrent vouchers. Ik zou zeggen, vooral naar de geschillencommissie gaan. En als we dat nu eens allemaal gaan doen weten we zeker dat we nooit meer op vakantie hoeven omdat alles failliet gaat.
Snapt u waarom er vouchers uitgegeven worden? Snapt u waarom een een vakantie een bepaalde prijs heeft? Snapt u waarom vakantieparken gesloten worden? Snapt u ook waarom er tijdelijk zeer weinig personeel beschikbaar is overal waardoor u niet direct te woord gestaan kan worden?
Accepteer gewoon voor nu even die voucher, wacht de situatie af en als het weer wat rustiger is kunt u gewoon uw geld terug gaan halen.
Snapt u waarom er vouchers uitgegeven worden? Snapt u waarom een een vakantie een bepaalde prijs heeft? Snapt u waarom vakantieparken gesloten worden? Snapt u ook waarom er tijdelijk zeer weinig personeel beschikbaar is overal waardoor u niet direct te woord gestaan kan worden?
Accepteer gewoon voor nu even die voucher, wacht de situatie af en als het weer wat rustiger is kunt u gewoon uw geld terug gaan halen.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
@ Neo,
Ik snap alles,...maar ook niet.
De huidige boekingen worden doorgeschoven tot in de toekomst. In diezelfde toekomst komen er ook nieuwe boekingen. Dat betekend een ophoping met grote kans dat je niet eens kunt boeken op het door jou gewenste park.
Daarnaast kan je erop rekenen dat de prijzen dan ineens een stuk hoger liggen (Meer vraag, is hogere prijs)
Mogelijk zelfs, zullen ze nieuwe boekingen, is nieuw geld, eerder toewijzen dan de 'voucherklanten'. Op die manier verliezen die laatsten dus geld.
Meer garanties bieden aan de voucherhouders zou aanbevolen zijn.
Ik snap alles,...maar ook niet.
De huidige boekingen worden doorgeschoven tot in de toekomst. In diezelfde toekomst komen er ook nieuwe boekingen. Dat betekend een ophoping met grote kans dat je niet eens kunt boeken op het door jou gewenste park.
Daarnaast kan je erop rekenen dat de prijzen dan ineens een stuk hoger liggen (Meer vraag, is hogere prijs)
Mogelijk zelfs, zullen ze nieuwe boekingen, is nieuw geld, eerder toewijzen dan de 'voucherklanten'. Op die manier verliezen die laatsten dus geld.
Meer garanties bieden aan de voucherhouders zou aanbevolen zijn.
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Vouchers worden nu uitgegeven zodat organisaties niet A la minute alles uit moeten geven en geen geld meer overhouden. Het aannemen van een voucher zegt niet dat het consumentenrecht teniet gedaan wordt. Op dit moment staat bij elke organisatie de telefoon roodgloeiend. Nu gaan klagen en geld terug eisen heeft simpelweg geen zin. Er is geen personeel vrij om u te woord te staan en om u het geld nu terug te betalen.
Dat vakanties verschillen in prijzen is ook normaal. In vakanties is het altijd duurder dan in het laagseizoen.
Als u uw geld terug wilt hebben, wacht dan even af tot er weer personeel is. Met kalmte en rust nu bereik je straks meer.
Dat vakanties verschillen in prijzen is ook normaal. In vakanties is het altijd duurder dan in het laagseizoen.
Als u uw geld terug wilt hebben, wacht dan even af tot er weer personeel is. Met kalmte en rust nu bereik je straks meer.
Erikdepooter
vindt dit leuk
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Als je met zo'n brief bij mij zou aankomen, sta je direct op code XX99: van deze klant geen nieuwe boekingen accepteren.
De voucher is weliswaar geldig tot 2-4-21, maar dat betekent alleen, dat je voor die tijd opnieuw moet boeken. Bij Landal mag je behoorlijk ver vooruit boeken en jij kiest bewust voor een park van dit bedrijf. In jouw plaats zou ik vragen om een reservering op datum XX in voorjaar of zomer of najaar van 2021.
De voucher is weliswaar geldig tot 2-4-21, maar dat betekent alleen, dat je voor die tijd opnieuw moet boeken. Bij Landal mag je behoorlijk ver vooruit boeken en jij kiest bewust voor een park van dit bedrijf. In jouw plaats zou ik vragen om een reservering op datum XX in voorjaar of zomer of najaar van 2021.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
@ Jablan, Zou ik ook nog willen doen, ware het niet dat geen mens nog de schoolvakanties 2021 in handen heeft.
Bovendien heb ik voor dat jaar een veel duurdere reis in gedachten, naar de States, familiebezoek. Dat kost een stuk duurder en zal ik voor moeten sparen.
Ondanks dat de boeking op Landal betaald is, kost zo'n week toch flink extra. Dat kan ik in dat jaar niet hebben.
Ik vind niet dat een reis- of recreatie-organisatie mijn agenda kan bepalen.
Als de voucher een langere looptijd heeft (onbepaalde tijd, net als de cadeaucheque) heb ik er geen problemen mee. Ook het feit dat de voucher, net als bij o.a. Corendon, niet overdraagbaar is aan anderen helpt niet mee.
Bovendien heb ik voor dat jaar een veel duurdere reis in gedachten, naar de States, familiebezoek. Dat kost een stuk duurder en zal ik voor moeten sparen.
Ondanks dat de boeking op Landal betaald is, kost zo'n week toch flink extra. Dat kan ik in dat jaar niet hebben.
Ik vind niet dat een reis- of recreatie-organisatie mijn agenda kan bepalen.
Als de voucher een langere looptijd heeft (onbepaalde tijd, net als de cadeaucheque) heb ik er geen problemen mee. Ook het feit dat de voucher, net als bij o.a. Corendon, niet overdraagbaar is aan anderen helpt niet mee.
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Dan zou ik nog eerst contact opnemen en vragen hoe ver je vooruit kunt boeken. Op zich ben je tevreden over het park. Als jij in maart 2021 al kunt boeken voor 2022, kun je die voucher daarvoor inzetten.
Schoolvakanties 2021
Zelf verhuren wij ook en ik heb nog een annulering uit 2017 staan. Elk jaar neem ik in februari en november even contact op of ze willen komen (zodat ze eerste keus hebben). Tot nu toe is dat niet gelukt omdat de omstandigheden ongewijzigd zijn. Een van de kinderen staat op een wachtlijst voor begeleid wonen / uithuisplaatsing en zolang het kind nog thuis woont, kunnen deze mensen niet op reis. Maar al zouden ze in 2027 komen, dan verrekenen we nog de aanbetaling uit 2017. En ze willen ook komen, zodra het kan.
Maar om nu gelijk te reageren met zo'n brief op pootjes ... nee, dank je. Dan heb ik bij voorbaat geen zin meer om je te ontvangen.
Schoolvakanties 2021
Zelf verhuren wij ook en ik heb nog een annulering uit 2017 staan. Elk jaar neem ik in februari en november even contact op of ze willen komen (zodat ze eerste keus hebben). Tot nu toe is dat niet gelukt omdat de omstandigheden ongewijzigd zijn. Een van de kinderen staat op een wachtlijst voor begeleid wonen / uithuisplaatsing en zolang het kind nog thuis woont, kunnen deze mensen niet op reis. Maar al zouden ze in 2027 komen, dan verrekenen we nog de aanbetaling uit 2017. En ze willen ook komen, zodra het kan.
Maar om nu gelijk te reageren met zo'n brief op pootjes ... nee, dank je. Dan heb ik bij voorbaat geen zin meer om je te ontvangen.
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Ik heb het elders ook al geschreven: dergelijke vouchers dienen alleen de belangen van de organisator.PietertjeTwee schreef: ↑03 apr 2020 12:50Ik vind de voucher in de huidige vorm ook niet echt bevredigend vanwege de korte geldigheidsduur en het feit dat niet gegarandeerd wordt dat je niet bij hoeft te betalen voor dezelfde vakantie in een vergelijkbare periode.
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Ik begrijp niet dat TS, welke al een tijdje op het forum actief is, niet snapt wat er gaande is.
Het nut van dit zoveelste topic ontgaat mij.
Het nut van dit zoveelste topic ontgaat mij.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Dat siert je.Elk jaar neem ik in februari en november even contact op of ze willen komen (zodat ze eerste keus hebben).
Helaas werkt dat met grote bedrijven meestal niet zo. Wat Truus vandaag beloofd, weet Bep over 2 weken niets meer van. Zo gaat dat meestal.
Landal heeft gevraagd om niet te bellen. Dat snap ik en doe ik dus ook niet.
Wat me vooral tegenstaat is de beperkte geldigheidsduur.
Bovendien zit Landal bij geen enkel garantiefonds. Mochten ze omvallen ben je op zeker je geld kwijt.
En nog een keer: ze moeten deze tijd als verloren zien. Gedane boekingen zorgen over 2-3 maanden voor een verstopping omdat er ook nieuwe boekingen bij komen, die toch al gedaan worden. Je kunt een huisje nu eenmaal maar 1x tegelijkertijd toewijzen. Er is dus grote kans dat je niet eens kunt boeken, juist in de vakantieperiodes.
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Dat zal wel meevallen. Veel mensen hebben nu al problemen om de maand door de komen en als alles nog veel langer duurt, kunnen er straks veel minder mensen op vakantie. Is er plek genoeg voor de mensen met een voucher.
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
En alle mensen die voor zo'n organisator (of bedrijf) werken natuurlijk.alfatrion schreef: ↑03 apr 2020 13:16Ik heb het elders ook al geschreven: dergelijke vouchers dienen alleen de belangen van de organisator.PietertjeTwee schreef: ↑03 apr 2020 12:50Ik vind de voucher in de huidige vorm ook niet echt bevredigend vanwege de korte geldigheidsduur en het feit dat niet gegarandeerd wordt dat je niet bij hoeft te betalen voor dezelfde vakantie in een vergelijkbare periode.
NeoDutchio
vindt dit leuk
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Dat wil niet zeggen dat de vakantie ook binnen 1 jaar gedaan moet zijn. U kunt rustig boeken dan voor pasen, pinksteren of hemelvaart 2021.PietertjeTwee schreef: ↑03 apr 2020 16:52De voucher heeft slechts een geldigheid van een jaar. Als Landal zich zo op zou stellen als jij doet zou dat denk ik al een hoop weerstand schelen.
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Ze stellen zich zo soepel mogelijk op zonder de continuïteit van het bedrijf in gevaar te brengen.PietertjeTwee schreef: ↑03 apr 2020 16:52Als je dat zo doet is dat natuurlijk ontzettend netjes, maar het punt is juist dat dat in deze situatie niet het geval is. De voucher heeft slechts een geldigheid van een jaar. Als Landal zich zo op zou stellen als jij doet zou dat denk ik al een hoop weerstand schelen.
Normaal: in september-oktober een pakketreis boeken, een plek huren, een stoel reserveren en aanbetalen. Reisdatum: voorjaar Acht maanden vooruit betalen.
Nu: een voucher, een toezegging, dat je tot april 2021 de tijd hebt om opnieuw te boeken.
Wat te doen?
- Voucher accepteren. Dat is voor de overgrote meerderheid een bedrag ter hoogte van de aanbetaling.
- Nu direct reserveren voor het voorjaar van 2021
- Voor de aanbetaling de voucher inzetten.
- Voucher accepteren. Dat is voor de overgrote meerderheid een bedrag ter hoogte van de aanbetaling.
- Wachten totdat de beperkingen worden opgeheven.
- Wachten totdat de grenzen weer opengaan.
- Wachten tot het september-oktober is.
- Toeslaan en boeken voor het voorjaar van 2021
- Voor de aanbetaling de voucher inzetten.
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Jablan, doet het heel netjes.
Landal volgt gewoon de trend die door de reisbranche is neergezet. Het idee daar was dat de klant geen kant op kon.PietertjeTwee schreef: ↑03 apr 2020 16:52Of zouden ze er misschien stiekem op hopen dat een groot deel vergeet de voucher in te ruilen? Heeft iemand een andere verklaring?
Toen de banken werden gered kregen ze een lening van de overheid en daar moest gewoon voor betaald worden. Dat is normaal.PietertjeTwee schreef: ↑03 apr 2020 16:52Je beroepen op wat normaal is terwijl je zelf af wil wijken van wat normaliter zou moeten gebeuren is natuurlijk niet sterk.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Update:
Er worden alleen auto-reply mails gestuurd, of mails met een standaard 'corona tekst'
"Het is zo druk vanwege corona!"
Volgens mij zijn de parken zowat leeg, dus zo druk hebben ze het niet. Landal durft over dit soort standaard teksten ook rustig weken te doen.
Gebeld, ik moest een ander mailadres hebben. gemailed ( [email protected] ). Wéér een standaard tekst als antwoord
Vandaag weer gebeld.
Er wordt gewoon gemeld dat de voucher goedkeuring heeft van het Ministerie van ... en de ACM. Als je dan tegenwerpt dat dat idd zo is, maar dat mensen, wanneer ze hierom vragen, gewoon geld terug moeten krijgen geven ze als reactie: "zoek een advocaat of een andere juridische weg!"
"Voucher is overdraagbaar"
huh? in mijn mail staat heel iets anders!
"Da kunnen we niet controleren, we hebben 40.000 voucher uitgegeven"
Ook werd, bij een telefonisch contact even gemeld dat de voucher geldig is tot .. april 2021 en alleen in te wisselen is voor verblijven tot september 2021!
Er zit dus een duidelijke limiet op! Over al dan niet terugbetalen tegen die tijd wordt met geen woord gerept.
Een bedrijf die dat roept, kan het ook als zodanig krijgen wat mij betreft. Advocaat geeft aan dat het bedrag te klein is en dat bedrijven daar op gokken.
Vooralsnog dus gemeld bij De geschillencommissie.nl
Verder zal ik de ACM ook op de hoogte stellen hiervan.
Collega's zien bij Center Parcs nú al een prijsopdrijving voor reserveringen in oktober. Logisch ook. Zoals ik al eerder schreef: Je hebt na de Corona crisis 'voucher klanten' en gewoon nieuwe boekingen. Er zal een stuwmeer effect gaan optreden en dus kan niet iedereen een huisje huren in de door hun gewenste periode. Denk eraan dat gezinnen gelimiteerd zijn in hun keuzes!
Meer vraag = prijs hoger maken. Dus de voucher klant kan straks flink gaan bijbetalen voor hetzelfde huisje, zo vermoed ik.
Buiten de vraagstelling voor wat betreft beschikbaarheid. Ik persoonlijk zal dit jaar zeker niet meer op vakantie gaan. Ik heb een verhuizing in het verschiet en dus geen tijd om vakantie te vieren. Volgend jaar heb ik andere reisplannen en zit ik niet te wachten op een weekje Landal.
Hier hebben ze totaal lak aan.
Ik zeg VOUCHER NEE!
Er worden alleen auto-reply mails gestuurd, of mails met een standaard 'corona tekst'
"Het is zo druk vanwege corona!"
Volgens mij zijn de parken zowat leeg, dus zo druk hebben ze het niet. Landal durft over dit soort standaard teksten ook rustig weken te doen.
Gebeld, ik moest een ander mailadres hebben. gemailed ( [email protected] ). Wéér een standaard tekst als antwoord
Vandaag weer gebeld.
Er wordt gewoon gemeld dat de voucher goedkeuring heeft van het Ministerie van ... en de ACM. Als je dan tegenwerpt dat dat idd zo is, maar dat mensen, wanneer ze hierom vragen, gewoon geld terug moeten krijgen geven ze als reactie: "zoek een advocaat of een andere juridische weg!"
"Voucher is overdraagbaar"
huh? in mijn mail staat heel iets anders!
"Da kunnen we niet controleren, we hebben 40.000 voucher uitgegeven"
Ook werd, bij een telefonisch contact even gemeld dat de voucher geldig is tot .. april 2021 en alleen in te wisselen is voor verblijven tot september 2021!
Er zit dus een duidelijke limiet op! Over al dan niet terugbetalen tegen die tijd wordt met geen woord gerept.
Een bedrijf die dat roept, kan het ook als zodanig krijgen wat mij betreft. Advocaat geeft aan dat het bedrag te klein is en dat bedrijven daar op gokken.
Vooralsnog dus gemeld bij De geschillencommissie.nl
Verder zal ik de ACM ook op de hoogte stellen hiervan.
Collega's zien bij Center Parcs nú al een prijsopdrijving voor reserveringen in oktober. Logisch ook. Zoals ik al eerder schreef: Je hebt na de Corona crisis 'voucher klanten' en gewoon nieuwe boekingen. Er zal een stuwmeer effect gaan optreden en dus kan niet iedereen een huisje huren in de door hun gewenste periode. Denk eraan dat gezinnen gelimiteerd zijn in hun keuzes!
Meer vraag = prijs hoger maken. Dus de voucher klant kan straks flink gaan bijbetalen voor hetzelfde huisje, zo vermoed ik.
Buiten de vraagstelling voor wat betreft beschikbaarheid. Ik persoonlijk zal dit jaar zeker niet meer op vakantie gaan. Ik heb een verhuizing in het verschiet en dus geen tijd om vakantie te vieren. Volgend jaar heb ik andere reisplannen en zit ik niet te wachten op een weekje Landal.
Hier hebben ze totaal lak aan.
Ik zeg VOUCHER NEE!
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Precies dat! Kennelijk ziet niemand dit!
Er zal op zeker een stuwmeer aan reserveringen ontstaan van nieuwe en voucherklanten. Die kunnen ze niet allemaal kwijt. Zeker niet als het om gezinnen gaat die afhankelijk zijn van vakantieperiodes.
De voucher is inwisselbaar als je een boeking maakt binnen een jaar na dato,.. maaarrrr wel met een limiet van boekingen tot september 2021!
Daarnaast zullen er vrijwel zeker prijsopdrijvingen komen: meer vraag = lekker rekenen
-
- Berichten: 12809
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
De prijs in de zomerperiode is altijd al hoger dan in de rustige tijden. En bedenk ook dat er nu geen inkomsten zijn en dat vele kosten gewoon doorlopen. Dat moet op de een of andere manier gecompenseerd worden.JanTinusPlukvet schreef: ↑23 apr 2020 17:09Collega's zien bij Center Parcs nú al een prijsopdrijving voor reserveringen in oktober. Logisch ook. Zoals ik al eerder schreef: Je hebt na de Corona crisis 'voucher klanten' en gewoon nieuwe boekingen. Er zal een stuwmeer effect gaan optreden en dus kan niet iedereen een huisje huren in de door hun gewenste periode. Denk eraan dat gezinnen gelimiteerd zijn in hun keuzes!
Meer vraag = prijs hoger maken. Dus de voucher klant kan straks flink gaan bijbetalen voor hetzelfde huisje, zo vermoed ik.
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Ik snap het probleem ook niet zo. Het voucher is exact hetzelfde bedrag waard als gewoon geld volgend jaar of aan het einde van het jaar is. Is dezelfde vakantie dan duurder, dan betaal je bij of je kiest voor een goedkopere vakantie. En ook die vakantie kan met de voucher worden betaald.
Het is een illusie te denken dat als je nu het geld krijgt, dat dan dezelfde vakantie voor dezelfde prijs is te boeken. Ze gaan allemaal stuk voor stuk duurder worden, dus minder kwaliteit voor dezelfde prijs.
Het is een illusie te denken dat als je nu het geld krijgt, dat dan dezelfde vakantie voor dezelfde prijs is te boeken. Ze gaan allemaal stuk voor stuk duurder worden, dus minder kwaliteit voor dezelfde prijs.
-
- Berichten: 441
- Lid geworden op: 18 apr 2010 15:03
Re: Landal recreatie voucher (Corona)
Zoals aangegeven, het gaat om een reservering in oktober.NeoDutchio schreef: ↑23 apr 2020 17:27De prijs in de zomerperiode is altijd al hoger dan in de rustige tijden.
Niet direct hoogzomer seizoen, wel een zodanige prijs.
Collega geeft al aan dat een vakantie naar de Canarische eilanden goedkoper is