LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

16again
Berichten: 16379
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
06 apr 2020 21:05
16again schreef:
06 apr 2020 19:57
Of het (gebrek aan) realisme. Oogkleppen op, blik vooruit op het aantal Corona slachtoffers en IC bedden
Eerlijk? Ik vind je mening - economie heeft voorrang - eigenlijk weinig realistisch.
In linkjes die ik postte, lag de focus helemaal niet op economie, maar op de reguliere zorg , die ook vrijwel tot stilstand gekomen is. Wat ook vele doden tot gevolg gaat hebben

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
06 apr 2020 19:56

Ik sluit niet uit, dat door het huidige beleid juist meer mensen sterven. En dat zuig ik niet uit mijn duim:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b64d16ef/
https://www.vrijspreker.nl/wp/2020/03/k ... et-corona/
Dat is zo klaar als een klontje , dit gaat extra levens kosten.
Ook bv mensen met een TIA lopen kans op een herseninfarct of bloeding hierna.
Gaan of kunnen niet naar de neuroloog.
Uitgestelde kankerbehandelingen / operaties/ scans , noem maar op.
Ook mijn behandeling van morgen is afgebeld. Maar ik weet het ook allemaal niet.
En dit gaat allemaal veel langer duren ,dit Corona , we zijn hier nog bij lange na niet vanaf.
Ik ben echt bezorgd.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Theotrucker schreef:
06 apr 2020 20:30
Wat er gebeurt met te weinig maatregelen wordt helaas pijnlijk bewezen door de USA, UK, en binnenkort Zweden en Wit Rusland.
Voor de USA en de UK zal dat wel meevallen: maatregelen te over, niet anders dan in de meeste West-Europese landen.

Boris Johnson ligt overigens inmiddels op de IC.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
06 apr 2020 21:14
In linkjes die ik postte, lag de focus helemaal niet op economie, maar op de reguliere zorg , die ook vrijwel tot stilstand gekomen is. Wat ook vele doden tot gevolg gaat hebben
Sorry, ik reageerde eigenlijk op je 2e post. De Volkskrant bracht oud nieuws voor mij. Het artikel in de Vrijspreker gaat in het vakje 'demagogie', vooral omdat de cijfers meer zijn gegokt dan opgezocht.

Het stilvallen van de reguliere zorg kost levens, maar dat kost het in normale tijden ook, vanwege het 'neem een pijnstiller en als de klachten aanhouden, bel nog een keer'-beleid, waardoor mensen te laat bij een arts komen. Nu wordt het alleen iets meer zichtbaar, omdat het ook mensen betreft, die al over de drempel van de zorg zijn gekomen, in principe in beeld zijn, nu tijdelijk uit beeld gejaagd of - zoals Moederslink - afgezegd. Ik zou ervan gaan stuiteren en indringend navragen of er echt gegronde redenen zijn om zo'n afspraak af te zeggen danwel direct met de zorgverzekeraar gaan bellen en vragen waar de behandeling nog wel wordt uitgevoerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Veel ligt stil in de reguliere zorg. Ook bv transplantaties.
Veel cardio patiënten , hoge bloeddruk , maar ook simpele ingrepen zoals bv staaroperaties , het belemmert toch het zicht.
En zo kan eenieder wel het nodige bedenken of meemaken in je directe omgeving.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
06 apr 2020 22:02
Veel ligt stil in de reguliere zorg. Ook bv transplantaties. Veel cardio patiënten , hoge bloeddruk , maar ook simpele ingrepen zoals bv staaroperaties , het belemmert toch het zicht. En zo kan eenieder wel het nodige bedenken of meemaken in je directe omgeving.
Ja. Vandaag drie keer meters gemaakt en tussendoor veel buren gesproken, want mooi weer. De minder gezonde mensen missen hun fysiotherapeut of zwemuurtje, verder is alles hier wel voorbij gekomen. Voor de rest wordt druk geklust, gegrilld, gestudeerd of school aan huis. En er wordt weer gevoetbald op straat. Speeltuin heeft een rood-wit lint bij de ingang, wordt wel gebruikt.


Alweer bijna twintig pagina's terug opgediept.
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
- Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
- Minstens net zoveel standaard IC-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
- Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan
- Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
- Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
- Betere communicatie met burgers. => eenduidig (voorbeeld NS/Dagjesmensen)
- Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
- Adviezen WHO echt opvolgen (testen)
- Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
Duitse Regering heeft vergaderd. Grens blijft open want Nederland en België zijn te belangrijk voor Duitsland. Zorgpersoneel krijgt 1500 euro belastingvrije bonus, wie nog in opleiding is 900 euro. Voorbeeld voor NL?

Erthanax
Berichten: 10014
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het is allemaal écht geen toeval, als je maar de juiste bronnen hebt, zie bv deze oproep en deze keiharde informatie. Uit dezelfde zeer betrouwbare bron komt ook deze scherpe analyse van de situatie in Italië. Dat is andere koek dan dat gezever hier. Niet iedereen gelooft het helaas, zie bv deze desinformatie, maar dat zijn onbenullen of handlangers van het complot.

kuklos
Berichten: 10093
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
06 apr 2020 18:32
40 miljoen op 7 miljard. Dat is 1 op 225. Ervan uitgaande dat je 225 familieleden hebt, dan gaat er dus 1 van sterven. Daar kan ik mee leven als dat de idioot zware gevolgen verminderd.
Dit is een ja en een nee. Puur mathematisch gezien zou je niet voor zo'n percentage de wereld(economie) moeten stilleggen. Maar er speelt ook nog een emotionele factor mee.

witte angora
Berichten: 31910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Met Boris lijkt het niet zo goed te gaan, juist door het gebrek aan informatie. Wel is duidelijk dat hij gisteren naar de IC is gebracht omdat hij ademhalingsproblemen had. Maar de berichten zijn nu dat hij maar kort aan de beademing heeft gelegen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Van de 2 jonge broers (31 en 29 ) in Brabant is de jongste nu toch overleden op de IC.
Geen gezondheidsproblemen o.i.d .
Triest.

16again
Berichten: 16379
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Italiaans dorp, omsingeld met militairen. Niemand mag er meer in of uit
https://www.bbc.com/news/av/world-europ ... laboratory
Doet me denken aan een getto, wat van oorsprong overigens een Italiaans woord is

Moneyman
Berichten: 31031
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat zijn wel bizarre beelden... :shock:

Ben ik overigens de enige die langzamerhand "corona-moe" wordt? Ik lees feitelijk alleen nog maar dit algemene topic, al die reis-topics ben ik wel een beetje klaar mee inmiddels :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee, ook ik word wat Coronamoe. Ik denk iedereen wel zo.n beetje.
Als dat maar niet betekent dat men nonchalanter met de adviezen zal omgaan en er weer massaal op uit trekt .
Hoe lang nog blijft men braaf en gedisciplineerd , vooral nu met dat mooie weer?

witte angora
Berichten: 31910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Je bent niet de enige die Corona-moe is, Moneyman. Ik laat me de laatste dagen wat minder op het forum zien, juist omdat ik Corona-moe ben. Al die reis-topics lees ik ook nog amper, dat is over het algemeen steeds weer hetzelfde. Dezelfde vragen, dezelfde antwoorden, dezelfde discussies, en dat terwijl de informatie gewoon op internet is te vinden.

Moneyman
Berichten: 31031
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
07 apr 2020 12:00
Als dat maar niet betekent dat men nonchalanter met de adviezen zal omgaan en er weer massaal op uit trekt .
Helemaal eens! Ik bedoel 'm ook vooral forum-technisch ;)

Net nog een telefoontje: uw ketelonderhoud-beurt komt er weer aan. Kunnen we volgende week langs komen? Eh nee, doe maar niet. Ik bel wel. Ja, maar, onze monteurs zijn natuurlijk niet ziek hoor... :roll:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
07 apr 2020 12:01
Je bent niet de enige die Corona-moe is, Moneyman. Ik laat me de laatste dagen wat minder op het forum zien, juist omdat ik Corona-moe ben. Al die reis-topics lees ik ook nog amper, dat is over het algemeen steeds weer hetzelfde. Dezelfde vragen, dezelfde antwoorden, dezelfde discussies, en dat terwijl de informatie gewoon op internet is te vinden.
Maar misschien mogen we wel helemaal niet zo denken , hier te lezen heeft niemand tot nu toe te maken gehad met groot verdriet door overledenen of IC patiënten .
Maar die reisellende en vouchergedoe dat geloof ik nu ook wel.
Het is idd allemaal terug te vinden op internet.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Persoonlijk zie ik niet in waarom dat ketel onderhoud niet zou kunnen gebeuren. Als er thuis niemand hoest of proest, en die monteur ook niet, is er toch niets aan de hand. Blijf uit zijn buurt, ontsmet desnoods de deurknop als hij klaar is.

witte angora
Berichten: 31910
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

En vooral: hou gewoon anderhalve meter afstand.

angel1978
Berichten: 11249
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
07 apr 2020 12:23
Persoonlijk zie ik niet in waarom dat ketel onderhoud niet zou kunnen gebeuren. Als er thuis niemand hoest of proest, en die monteur ook niet, is er toch niets aan de hand. Blijf uit zijn buurt, ontsmet desnoods de deurknop als hij klaar is.
Ik zie dat ook niet zo. Als je gewoon afstand houd, de monteur of handschoenen draagt of achteraf gewoon netjes schoon maakt. Dan kan dat onderhoud volgens mij gewoon plaatsvinden.

Moneyman
Berichten: 31031
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Natuurlijk kán het wel. Ik denk echter meer vanuit "moet je het willen" dan vanuit "kan het". Persoonlijk mijdt ik onnodige risico's liever. Waarom zou ik het opzoeken?

Ik vind met name de argumentatie "ja maar, de monteurs zijn niet ziek" slecht. Men is immers besmettelijk voordat men klachten heeft.

Gesloten