Ik zou zeggen: Gelukkig klopt de headline niet.
Ook op de 2 andere afdelingen vallen slachtoffers
In mijn beleving is het pas walgelijk, dat die besmette mensen niet naar het ziekenhuis gaan, en in verpleeghuis blijven. Vandaar de botte eye-opener
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Ik zou zeggen: Gelukkig klopt de headline niet.
In mijn beleving is het pas walgelijk, dat die besmette mensen niet naar het ziekenhuis gaan, en in verpleeghuis blijven. Vandaar de botte eye-opener
40% van de tehuizen heeft een besmetting en 1 of meer besmette bewoners. Dat is toch echt iets anders.moederslink schreef: ↑09 apr 2020 00:37Zeker waar, minder écht verpleegkundigen ook.
Verzorgingshuizen en verpleeghuizen zijn er nog zat , Theo.
Mensen overlijden daar aan de lopende band nu.
40% vd mensen in de verpleeghuizen is nu besmet.
Dus bijna de helft.
En zijn zeker ook veel ouderen thuis, maar die zijn relatief gezond en blijven veelal nu binnen denk ik.
Ik wil het niet geloven !
Je kunt je afvragen: is die verpleeghuis setting daarvoor geschikt? De Leeuwenhoek in ieder geval niet, daar heeft men nu alleen nog maar Corona afdelingen
'Spanje gaat buitenlands toerisme weren'
De Spaanse regering werkt aan een plan om buitenlands toerisme deze zomer te weren, dat meldt de Spaanse krant ABC. De Spanjaarden zelf worden aangemoedigd in eigen land op vakantie te gaan.
Normaal gesproken zouden deze periode ook veel Spanjaarden onderweg zijn om de voor christenen Heilige Week te vieren. Semana Santa, zoals ze het in Spanje noemen, wordt daar groots gevierd. Met name de steden Málaga en Sevilla staan bekend om hun processies. Maar correspondent Rop Zoutberg twittert dat het nu rustig blijft op de snelwegen.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2329896-klm-hel ... apjes.html
Daar is dus overduidelijk iets fout gegaan.. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat de 'normale' gang van zaken is, als je daar al van kan spreken in deze tijd. Als ik om me heen kijk, dan is deze situatie zoals die daar is gelukkig een uitzondering.
Uitzonderlijk lijkt me iets totaal anders dan 'normale' gang van zaken..16again schreef: ↑09 apr 2020 10:09Zo uitzonderlijk lijkt dat me toch niet:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bdcf318f/
Inderdaad, ik ben bang dat het helemaal niet uitzonderlijk is. Laten we eerlijk zijn: al die verpleeg- en verzorgingstehuizen zijn de afgelopen jaren compleet uitgekleed, met onder meer een chronisch materiaal- en personeelstekort tot gevolg. Dat personeel werkt zich de tandjes, maar kan natuurlijk ook niet meer dan roeien met de beperkte middelen die er zijn.16again schreef: ↑09 apr 2020 10:09Zo uitzonderlijk lijkt dat me toch niet:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bdcf318f/
Ik denk dat je overdrijft en dat er heel veel mensen zijn die prima in de gaten hebben wat er gebeurt.
Persoonlijke bronnen vertellen mij iets anders, maar goed blijven er nog 6 eilanden over die niet besmet zijn volgens uw bron. Dat is iets anders dan heel Kaapverdië zoals gezegd werd.Erthanax schreef: ↑08 apr 2020 21:26Omdat u het niet aan iemand in het bijzonder vraagt, heb ik het antwoord maar opgezocht: Volgens de website covid19.cv van de Kaapverdiaanse overheid zijn er in totaal 7 besmettingen:
4 op Boa Vista
2 op Santiago
1 op São Vicente
Ik neem aan dat u dat ook wel wist.
Op diezelfde website lees ik overigens ook (in de lichtelijk kromme vrrtaling van Google)Het lijkt erop dat mevr. da Luz Lima iets minder vertrouwen heeft in het naleven van de maatregelen.Het is in die zin dat de president van het Nationaal Instituut voor Volksgezondheid, Maria da Luz Lima, deze maandag 6 april een beroep deed op de hele bevolking om te voldoen aan preventieve maatregelen, met name sociale afstand. Dit komt omdat er volgens haar informatie is geweest over het houden van feesten, het bijwonen van begrafenissen van meer dan het aanbevolen aantal personen en die de preventiemaatregelen tegen covid19 niet ondersteunt.
Kaapverdië ook niet amigo, je komt er niet en ook niet uit. Een kameraad van me die in Spanje woont (ex vlieger) baalt als een stekker.witte angora schreef: ↑09 apr 2020 10:02Naar Spanje gaan zal er dit jaar niet in zitten, voor zover het al mogelijk zou zijn. Spanjaarden worden, volgens onderstaand bericht, aangespoord om in eigen land op vakantie te gaan. Hoe gaat dit met de zomervakantie in Nederland? Voor het paasweekend worden Duitsers en Belgen gevraagd vooral thuis te blijven. Uit verre landen zullen weinigen hierheen komen. Maar waar gaan Nederlanders straks op vakantie? Mogen we, al is het in eigen land, in de zomer een paar weken op een ander adres de benen strekken? En zo ja, wat is er dan te doen? Restaurants zijn dicht, kustwegen zijn afgezet, parken en natuurgebieden zijn gesloten. Hoe gaat de komende vakantieperiode er uit zien?
De Spaanse regering werkt aan een plan om buitenlands toerisme deze zomer te weren, dat meldt de Spaanse krant ABC. De Spanjaarden zelf worden aangemoedigd in eigen land op vakantie te gaan.
Normaal gesproken zouden deze periode ook veel Spanjaarden onderweg zijn om de voor christenen Heilige Week te vieren. Semana Santa, zoals ze het in Spanje noemen, wordt daar groots gevierd. Met name de steden Málaga en Sevilla staan bekend om hun processies. Maar correspondent Rop Zoutberg twittert dat het nu rustig blijft op de snelwegen.
De door mij aangehaalde bron covid19.cv is een website van uw Kaapverdiaanse overheid, inclusief uw INSP, zoals u ongetwijfeld weet. Zeer betrouwbaar dus.Obelix1 schreef: ↑09 apr 2020 11:46Persoonlijke bronnen vertellen mij iets anders, maar goed blijven er nog 6 eilanden over die niet besmet zijn volgens uw bron. Dat is iets anders dan heel Kaapverdië zoals gezegd werd.
Wij worden verder prima elke dag geïnformeerd via INSP van de ontwikkelingen, (...)
Wij hebben het geluk dat we net voor de crisis op safari zijn geweest zijn in Tanzania, met een stop op Zanzibar voor wat tropisch niksdoen, dus, hoe luxe/decadent, onze "grote" vakantie van dit jaar hebben we al genoten, en kunnen we nog wel even wat op teren.witte angora schreef: ↑09 apr 2020 10:02Naar Spanje gaan zal er dit jaar niet in zitten, voor zover het al mogelijk zou zijn. Spanjaarden worden, volgens onderstaand bericht, aangespoord om in eigen land op vakantie te gaan. Hoe gaat dit met de zomervakantie in Nederland? Voor het paasweekend worden Duitsers en Belgen gevraagd vooral thuis te blijven. Uit verre landen zullen weinigen hierheen komen. Maar waar gaan Nederlanders straks op vakantie? Mogen we, al is het in eigen land, in de zomer een paar weken op een ander adres de benen strekken? En zo ja, wat is er dan te doen? Restaurants zijn dicht, kustwegen zijn afgezet, parken en natuurgebieden zijn gesloten. Hoe gaat de komende vakantieperiode er uit zien?