LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
Re: Coronavirus - algemeen topic
Ik baseer me overigens op dit bericht in het NRC:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/09/ne ... g-a3996447
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/04/09/ne ... g-a3996447
Hoewel ongelukkig geformuleerd, ben ik het wel eens met BL2. Als een fabrikant meldt, dat ze 2 weken geleden al hadden kunnen beginnen met de productie, is de overheid ouderwets traag geweest of inflexibel.
En er is wel een verband. Kroatië heeft aan allerlei medische artikelen tekort en daardoor zijn er in totaal 9 artsen besmet geraakt. De opmerking, dat de productie van PBM in Nederland een uitgebreid onderzoek verdient, is meer dan terecht.
Het stond al in de sleeplijst
En er is wel een verband. Kroatië heeft aan allerlei medische artikelen tekort en daardoor zijn er in totaal 9 artsen besmet geraakt. De opmerking, dat de productie van PBM in Nederland een uitgebreid onderzoek verdient, is meer dan terecht.
Het stond al in de sleeplijst
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
- Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
- Minstens net zoveel standaard IC-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
- Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan
- Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
- Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
- Betere communicatie met burgers. => eenduidig (voorbeeld NS/Dagjesmensen)
- Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
- Adviezen WHO echt opvolgen (testen)
- Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
BL2
vindt dit leuk
In bijna alle verzorgings- en bejaardenhuizen wordt er alles behalve veilig gewerkt. Juist deze kwetsbare bewoners moet je op een veilige manier benaderen, minimaal met een mondkapje. Maar dat gebeurt dus niet, en daardoor loopt het aantal slachtoffers in die huizen gierend uit de hand.
De veroorzakende factor is natuurlijk de medewerker, welke met honderden in en uit lopen, zonder in de gaten te hebben dat ze in het priveleven besmet raken, en het zo de tehuizen binnenbrengen.
Onbeschermd werken omdat er geen mondkapjes zijn doet de rest !
De veroorzakende factor is natuurlijk de medewerker, welke met honderden in en uit lopen, zonder in de gaten te hebben dat ze in het priveleven besmet raken, en het zo de tehuizen binnenbrengen.
Onbeschermd werken omdat er geen mondkapjes zijn doet de rest !
Het is vast geen toeval dat dát ook totaal niet het punt is waar over gediscussieerd wordt... de discussie gaat over de onjuiste causaliteit en de tendentieuze weergave van BL2.
Dat vind ik ook heel verontrustend dat mensen niet meer met klachten naar een arts durven. Maar assistentes van huisartsen doen hier zelf ook aan mee. Een vriendin van mij met uitgezaaide kanker heeft injecties met vit. B12 nodig. In het verleden is gebleken dat zij zonder deze injecties hard achteruit gaat.Kees2850 schreef: ↑10 apr 2020 10:33Elke week dat Nederland “op slot zit” kost het ontzettend veel. Niet alleen in geld en werkgelegenheid, maar zeker ook op allerlei andere terreinen. We zien de voorbeelden dagelijks op televisie. Zo hebben de maatregelen (en de angst op besmetting) een negatief effect op de volksgezondheid. Er is onder mensen met serieuze, niet COVID-19 gerelateerde klachten, een terughoudendheid ontstaan om naar doktoren en ziekenhuizen te gaan en worden er in ziekenhuizen behandelingen met een lagere “prioriteit” uitgesteld.
Dus elke week dat we eerder de eerst stappen van een exit-strategie kunnen zetten, levert hele grote winst op. Bron: https://www.maurice.nl/2020/04/10/het-k ... -28-april/
De assistente van de huisarts weigert haar deze injecties nu, zij mag namelijk niet zelf naar de praktijk komen i.v.m. besmettingsgevaar.
Dan denk ik, kan zo’n assistente nu niet een oplossing hiervoor bedenken?
Een beetje flexibiliteit is toch niet teveel gevraagd in deze tijd?
-
Dan komt er dus nu eentje bij:
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
- Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
- Minstens net zoveel standaard IC-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
- Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan
- Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
- Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
- Betere communicatie met burgers. => eenduidig (voorbeeld NS/Dagjesmensen)
- Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
- Adviezen WHO echt opvolgen (testen)
- Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
- Veel sneller reageren/vergunningen zo snel mogelijk (binnen enkele uren) verlenen (mondkapjes)
Jablan
vindt dit leuk
-
Inderdaad, zeerprivé, dat zijn degenen die wel op iedereen commentaar leveren maar zelden constructief meedenken... ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Nou ja meedenken....witte angora schreef: ↑10 apr 2020 11:00Inderdaad, zeerprivé, dat zijn degenen die wel overal commentaar op leveren maar zelden constructief meedenken...![]()
Ik merk dat we het in deze tijd meer moeten hebben van de stille wateren.
Je hoort ze niet, maar ze ondernemen wel actie.
Een al jaren goedgekeurd middel tegen parasieten bij de mens lijk ook te werken bij Corona.
Een interresante ontdekking, immers als het help zou dit groot nieuws zijn.
In plaats van dit al bekende en goedgekeurde en vetder redelijk onschadelijke middel gelijk uit te proberen op een aantal doodzieke patienten, heeft men nu bedacht dat men eerst langdurige proeven op virusstammen in kweekbakjes wil doen, dan op dieren.
Ook hier gaat veel zeer kostbare tijd verloren !
Test het NU uit, er zijn helaas proefpersonen genoeg, helpt het niet, niets aan verloren.
Een interresante ontdekking, immers als het help zou dit groot nieuws zijn.
In plaats van dit al bekende en goedgekeurde en vetder redelijk onschadelijke middel gelijk uit te proberen op een aantal doodzieke patienten, heeft men nu bedacht dat men eerst langdurige proeven op virusstammen in kweekbakjes wil doen, dan op dieren.
Ook hier gaat veel zeer kostbare tijd verloren !
Test het NU uit, er zijn helaas proefpersonen genoeg, helpt het niet, niets aan verloren.
“Test het NU uit, er zijn helaas proefpersonen genoeg, helpt het niet, niets aan verloren”
Fijntjes, “niets aan verloren”. Het zal je moeder of kind maar wezen.
Fijntjes, “niets aan verloren”. Het zal je moeder of kind maar wezen.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 10 apr 2020 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Lowieze
vindt dit leuk
-
Nou ja, niets aan verloren ze worden dan toch wel begraven?
Achteraf lijstjes opstellen van hoe het had gemoeten, en hoe het beter kan, zit de overheid echt niet op te wachten.hebben ze zelf ook allang bedacht.
Lowieze
vindt dit leuk
-
De reguliere spreekuren zijn hier al lang gestopt, men mag niet nd praktijk komen .
Indien nodig gaan huisartsen wel op huisbezoek , ingepakt en wel.
Dat moet toch ook mogelijk zijn met een VIT B 12 injectie?
Indien nodig gaan huisartsen wel op huisbezoek , ingepakt en wel.
Dat moet toch ook mogelijk zijn met een VIT B 12 injectie?
Mij lijkt dat er wel een oplossing voor te vinden is, maar (ik heb dezelfde huisarts) die assistentes zijn verschrikkelijke kenau’s. En zelf met een voorstel komen, daar zijn ze helemaal niet van gediend.
Als je al wat moe gevochten bent, heb je geen zin meer om daar telkens tegen in te gaan. Je mag dan wel verwachten dat er in oplossingen gedacht wordt, vind ik.
Ik vind dit gewoon verschrikkelijk, zou zelf zo iemand het liefst over de balie trekken, maar ja daar heb je ook niets aan.
ZeerPrivé schreef: ↑10 apr 2020 11:45Lowieze schreef: ↑10 apr 2020 11:33Ik weet niet of de huisarts nu nog een telefonisch spreekuur heeft, maar ik vroeg me af of ze die injectie niet zelf zou kunnen zetten of eventueel haar man.ZeerPrivé schreef: ↑10 apr 2020 11:21
Zou me niet verbazen dat de huisarts zelf niet eens weet dat de boot wordt afgehouden door zijn assistentes. Zou ze het voor elkaar kunnen krijgen (desnoods met één of andere smoes) de huisarts zelf aan de telefoon te krijgen? Het is te erg voor woorden dat zij de voor haar noodzakelijke behandeling niet krijgt. Ben geen arts, maar zou i.p.v. een injectie ook de vitamine B12 pillen mogelijk zijn?
Van moe gevochten weet ik alles van en begrijp ik daarom heel goed. Denk zelf ook regelmatig: laat maar, zoek het zelf wel uit. Of: ik zie wel waar het schip strandt.
Vitaminepillen helpen bij haar niet, ze heeft een forse stoot in één keer nodig.
-
Lowieze , kan je vriendin geen terugbelverzoek of een telefonisch consult bij haar huisarts vragen ?
Dan kan ze zelf haar grote zorgen bij hem neerleggen. Hij weet toch hoe hard ze deze injectie nodig heeft?
Dan kan ze zelf haar grote zorgen bij hem neerleggen. Hij weet toch hoe hard ze deze injectie nodig heeft?
Ze heeft elke week telefonisch contact met haar oncoloog, ik zei: vraag dan of hij even contact met de huisarts opneemt.moederslink schreef: ↑10 apr 2020 12:11Lowieze , kan je vriendin geen terugbelverzoek of een telefonisch consult bij haar huisarts vragen ?
Ik hoor het volgende week waarschijnlijk wel of er een oplossing gevonden is.
Ik vind het zo erg dat ze zich over zoiets nu ook nog druk moet gaan maken.
-
Ja dat is ook erg.
Onbegrijpelijk dat dit zo lang moet duren.
Zo.n assistente weet dit toch ook?
Onbegrijpelijk dat dit zo lang moet duren.
Zo.n assistente weet dit toch ook?