Moneyman schreef: ↑10 apr 2020 10:38
de discussie gaat over de onjuiste causaliteit en de tendentieuze weergave van BL2.
Over het laatste had ik al 'ongelukkig geformuleerd' geschreven en de causaliteit verdient juist dieper onderzoek, wat BL2 ook zelf heeft opgemerkt.
BL2 schreef: ↑10 apr 2020 11:05
Een al jaren goedgekeurd middel tegen parasieten bij de mens lijk ook te werken bij Corona.
Waar heb je deze melding gevonden?
Lady1234 schreef: ↑10 apr 2020 11:12
Achteraf lijstjes opstellen van hoe het had gemoeten, en hoe het beter kan, zit de overheid echt niet op te wachten.hebben ze zelf ook allang bedacht.
Dit is het lijstje voor de discussie achteraf en aangezien de gemiddelde beroepspoliticus lijdt aan een de chronische, licht besmettelijke ziekte met de naam ZelfproMotie, moet je ze met de juiste medicatie verzorgen. De meeste punten stonden er al op voordat de Rijksoverheid in actie kwam.
ZeerPrivé schreef: ↑10 apr 2020 11:09
Ik heb blijkbaar een heel andere invulling van 'constructief' meedenken, want ik ben ze hier zeker niet tegen gekomen. Wat niet vreemd is, want er is hier geen enkele deskundigheid op dit gebied.
Oh.
Hoe moet ik dit begrijpen?
Lowieze schreef: ↑10 apr 2020 11:33
Mij lijkt dat er wel een oplossing voor te vinden is, maar (ik heb dezelfde huisarts) die assistentes zijn verschrikkelijke kenau’s. En zelf met een voorstel komen, daar zijn ze helemaal niet van gediend. Als je al wat moe gevochten bent, heb je geen zin meer om daar telkens tegen in te gaan. Je mag dan wel verwachten dat er in oplossingen gedacht wordt, vind ik. Ik vind dit gewoon verschrikkelijk, zou zelf zo iemand het liefst over de balie trekken, maar ja daar heb je ook niets aan.
Welkom bij de club. Wij noemen deze beroepsgroep niet voor niets Voorkamerdraken.
Emotieloos, systeembureaucratisch gezien is het een vreselijk ondankbaar beroep: professioneel afwijzend reageren en ook bij jullie zo slecht luisteren, dat de gemiddelde levensverwachting van de praktijk daalt en het aantal spoedopnamen bovengemiddeld hoog is.
Er schijnt zoiets te zijn als een inspectie gezondheidszorg. Meld daar dit voorval, want dit is het
weigeren van zorg. Laat je bekende verder met het ziekenhuis (alweer een assistent) bellen om zo snel mogelijk de gewenste injectie te krijgen. Wordt het geweigerd, maak er een tweede melding van.
Lowieze schreef: ↑10 apr 2020 13:32
Het is een uitzonderlijke situatie met uitzonderlijke gevolgen. Ik denk dat we dat gewoon onder ogen moeten zien.
En ermee leren omgaan. Het is wat het is.