We hadden al lessen moeten trekken , je kon hier op wachten !
Die smerige (on)overdekte markten met levende have die ter plekke nog geslacht worden zijn een broeinest van vieze virussen gebleken.
Ook al in het verleden immers.
En dat is hun handel , hun leven.
Als je in de geschiedenis duikt komt dit soort epidemieën bijna altijd uit Azië.
En dat zal zo blijven, want Chinezen reizen veel en ver weg.
Nederland heeft te maken gehad met eerdere virussen , er had een draaiboek voor een pandemie moeten klaar liggen in de hele Westerse ontwikkelde samenleving.
Misschien l***ig gezegd , maar nmm hebben " ze " die oudjes en hun verzorgers in de tehuizen plus de thuiszorg zonder beschermingsmiddelen veel te lang laten verr ****ken.
En nu is het alle hens aan dek , dweilen met de kraan open en verzorgers en medici over de rooie.
En waarom zo.n doodzieke patiënt nog aan die kl*** beademing leggen en zo.n 3 weken en waar ze kats beroerd uitkomen en verward zijn, hallucineren , spierkracht verloren en dan ben je dik in de 70 - 80 , geen dierbaren om je heen en ellendig alleen sterven.
En wat heb je misschien gewonnen .....een levensjaar, twee levensjaren ?
Ik mag en kan dit misschien helemaal niet zo zeggen , maar het een en ander gaat wel door mij heen .
Ik heb de mazzel dat wij geen oudjes meer in de familie hebben, wij , broers en zussen staan nu bovenaan , maar niemand is ziek ( geworden ) .
Ik ga weer verder in de tuin.....