LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Compensatie abonnement BigGym
Re: Compensatie abonnement BigGym
Yup. Ook ik denk dat het weleens nà de zomervakantie kan gaan worden. Ik neem China als voorbeeld, en daar is de lockdown pas wat "gebruiksvriendelijker" geworden, maar nog steeds van kracht. En het begon eind november 2019....
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Compensatie abonnement BigGym
Ik zeg niet wat mijn mening is, maar wat nu de feiten zijn. En die zijn dat nu alle sportscholen tot 6 april dicht zijn. Alle adviezen die gegeven zijn tellen ook tot die datum al. Als blijkt dat sluitingen langer gaan duren, dan zal dat weer op een andere manier opgelost, danwel aangestuurd gaan worden.
Vandaar: gewon afwachten tot het einde in zicht is en bespreek dan een definitieve oplossing. Dus niet voor steeds een paar weken.
Re: Compensatie abonnement BigGym
De lockdown begon daar 23 januari. Dus ruim 2 maanden voor de eerste versoepeling. Maar geen 5.
Erthanax
vindt dit leuk
Re: Compensatie abonnement BigGym
Ik ben het ook totaal niet eens met deze compensatieregeling en ik ben ook niet van plan door te betalen voor een dienst die niet geleverd kan worden: iedereen die dat wel wil moet dat natuurlijk gewoon doen, maar dat zou dan op basis van vrijwilligheid moeten zijn. Wat ik daarnaast bizar vind is dat het bedrijf de contactmogelijkheden van de website heeft gehaald en als er negatief gereageerd wordt op de compensatieregeling op Social Media worden de posts verwijderd. (Best vreemde praktijken, als je het mij vraagt).
Ik heb uiteindelijk mailcontact gehad met het bedrijf en dan zeggen ze dat ze gewoon blijven incasseren en dat ik akkoord moet gaan met hun compensatieregeling.
Ik heb uiteindelijk mailcontact gehad met het bedrijf en dan zeggen ze dat ze gewoon blijven incasseren en dat ik akkoord moet gaan met hun compensatieregeling.
Re: Compensatie abonnement BigGym
Er zijn al meer mensen die met mijn hulp hebben gestorneerd.
viewtopic.php?p=2743314#p2743314
viewtopic.php?p=2743314#p2743314
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Compensatie abonnement BigGym
Het is en blijft kiezen tussen kwaden. Iedereen terug betalen en hopen dat je niet failliet gaat. Leuk voor de klant, niet voor jezelf. Of een compensatieregeling met de weet dat je niet failliet gaat, maar ontevreden klanten. Of gaan schipperen en een enorme administratie gaan bijhouden wie welke oplossing wil en de komende tijd een controle dat iemand die zijn geld heeft terug gekregen/gehaald niet gebruik maakt van de compensatie. Oftewel, onuitvoerbaar.MissyKay schreef: ↑07 apr 2020 20:08Ik ben het ook totaal niet eens met deze compensatieregeling en ik ben ook niet van plan door te betalen voor een dienst die niet geleverd kan worden: iedereen die dat wel wil moet dat natuurlijk gewoon doen, maar dat zou dan op basis van vrijwilligheid moeten zijn. Wat ik daarnaast bizar vind is dat het bedrijf de contactmogelijkheden van de website heeft gehaald en als er negatief gereageerd wordt op de compensatieregeling op Social Media worden de posts verwijderd. (Best vreemde praktijken, als je het mij vraagt).
Ik heb uiteindelijk mailcontact gehad met het bedrijf en dan zeggen ze dat ze gewoon blijven incasseren en dat ik akkoord moet gaan met hun compensatieregeling.
Wat ik dan weer vreemd vind, mensen klagen over mogelijke oplossingen, maar zelf met een oplossing komen ho maar. Hoe zou ik het kunnen oplossen zodat er aan beide zijde geen schade is?
Re: Compensatie abonnement BigGym
Als mensen dáár al hulp bij nodig hebben...
Nobel streven. Maar helaas onmogelijk denk ik. Iedereen gaat hier schade van hebben. Vraag is hoe verdelen we dat op de beste manier (gewoon storneren is dat niet zeg maar).NeoDutchio schreef: ↑08 apr 2020 08:16Hoe zou ik het kunnen oplossen zodat er aan beide zijde geen schade is?
NeoDutchio
vindt dit leuk
Re: Compensatie abonnement BigGym
Ieder gewoon zijn eigen schade laten dagen.
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Compensatie abonnement BigGym
Makkelijker gezegd dan gedaan. De eerste faillisementen zijn al een feit. Veel bedrijven kunnen hun eigen schade niet dragen.
Het was geschreven uit oogpunt van de klagende klant. Mensen klagen graag, maar hebben zelf geen oplossing.JozJan schreef: ↑08 apr 2020 10:01Nobel streven. Maar helaas onmogelijk denk ik. Iedereen gaat hier schade van hebben. Vraag is hoe verdelen we dat op de beste manier (gewoon storneren is dat niet zeg maar).NeoDutchio schreef: ↑08 apr 2020 08:16Hoe zou ik het kunnen oplossen zodat er aan beide zijde geen schade is?
Re: Compensatie abonnement BigGym
Dat is hier gewoon een kwestie van storneren en een briefje schrijven.
Re: Compensatie abonnement BigGym
Het was geschreven uit oogpunt van de klagende klant. Mensen klagen graag, maar hebben zelf geen oplossing.NeoDutchio schreef: ↑08 apr 2020 10:54
[/quote]
De oplossing zou zijn als ze de incasso stopzetten voor de maanden dat er geen gebruik gemaakt kan worden van de sportschool. Die maanden kunnen ze er wat mij betreft aan het einde van de contractsperiode weer aan plakken (er vanuit gaande dat er uiteindelijk weer gewoon gesport kan worden). Andere sportscholen lossen het ook op deze wijze op. Andere sportscholen stoppen zelfs de incasso, geven elke dag online sportlessen (ipv 3x in de week bij biggym) en laten hun leden gym equipment lenen om deze periode door te komen. Ook communiceren zij met hun leden; wij moeten zelf actief op zoek naar informatie online, het online opzegformulier is van de website gehaald en indien er kritische vragen op social media aan het bedrijf gesteld worden, worden deze verwijderd/ worden leden geblokkeerd.
Wellicht had ik welwillender geweest om te blijven betalen (ook al zijn mijn inkomsten ook gehalveerd) indien uit communicatie van Biggym zou blijken dat zij haar klanten serieus neemt en waardeert.
Re: Compensatie abonnement BigGym
Het is niet de verantwoordelijkheid van de klant om een faillissement te voorkomen. Sterker nog de schuldeiser mag een faillissement aanvragen.NeoDutchio schreef: ↑08 apr 2020 10:54Het was geschreven uit oogpunt van de klagende klant. Mensen klagen graag, maar hebben zelf geen oplossing.
Stoppen met betalen en storneren is een prima oplossing voor de klant, dus die klant heeft zelf wel een oplossing.
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Compensatie abonnement BigGym
Ikke ikke ikke. Hele goede insteek. Vooral als schuldeiser een faillissement aanvragen. Weet je zeker dat je zonder geld staat en je anderen de grond in getrapt hebt. Je moet het maar willen. Sorry dat ik het zeg, maar er zit geen greintje menselijkheid in uw reactie.alfatrion schreef: ↑16 apr 2020 19:13Het is niet de verantwoordelijkheid van de klant om een faillissement te voorkomen. Sterker nog de schuldeiser mag een faillissement aanvragen.NeoDutchio schreef: ↑08 apr 2020 10:54Het was geschreven uit oogpunt van de klagende klant. Mensen klagen graag, maar hebben zelf geen oplossing.
Stoppen met betalen en storneren is een prima oplossing voor de klant, dus die klant heeft zelf wel een oplossing.
JozJan
vindt dit leuk
Re: Compensatie abonnement BigGym
Het is simpelweg niet het probleem van de klant. Het verschuiven van het probleem van het bedrijf naar de klant is onredelijk. Klagen over hoe mensen (de klant) klagen maar zelf geen oplossing hebben (voor het probleem van het bedrijf) veranderd dat niet.
In dit geval is het heel simpel. De klant kan eenvoudig weg niet betalen voor wat hem niet geleverd wordt en loopt zo geen risico dat hij zonder geld komt te staan. Juist als hij wel betaald en "gewoon afwacht tot het einde in zicht is" om dan "een definitie oplossing te bespreken" loopt het risico dat hij zonder geld komt te staan.
Een faillissement wordt natuurlijk aangevraagd door de schuldeiser omdat dan liquide middelen dan vrijgemaakt worden en tenminste een bepaald percentage terug komt.NeoDutchio schreef: ↑16 apr 2020 20:50Vooral als schuldeiser een faillissement aanvragen. Weet je zeker dat je zonder geld staat en je anderen de grond in getrapt hebt.
In dit geval is het heel simpel. De klant kan eenvoudig weg niet betalen voor wat hem niet geleverd wordt en loopt zo geen risico dat hij zonder geld komt te staan. Juist als hij wel betaald en "gewoon afwacht tot het einde in zicht is" om dan "een definitie oplossing te bespreken" loopt het risico dat hij zonder geld komt te staan.
-
- Berichten: 12718
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Compensatie abonnement BigGym
De ondernemer heeft ook niet gevraagd voor deze situatie. Waarom zou je je dan niet van beide kanten menselijk kunnen opstellen?
De laatste in de rij mag blij zijn dat er überhaupt iets komt. Voor een paar centen een ander de vernieling in helpen is natuurlijk niet netjes te noemen.alfatrion schreef: ↑16 apr 2020 21:38Een faillissement wordt natuurlijk aangevraagd door de schuldeiser omdat dan liquide middelen dan vrijgemaakt worden en tenminste een bepaald percentage terug komt.NeoDutchio schreef: ↑16 apr 2020 20:50Vooral als schuldeiser een faillissement aanvragen. Weet je zeker dat je zonder geld staat en je anderen de grond in getrapt hebt.
Als corona er niet was liepen de kosten ook gewoon door. Als de klant niet meer kan betalen moet er simpelweg opgezegd worden.alfatrion schreef: ↑16 apr 2020 21:38In dit geval is het heel simpel. De klant kan eenvoudig weg niet betalen voor wat hem niet geleverd wordt en loopt zo geen risico dat hij zonder geld komt te staan. Juist als hij wel betaald en "gewoon afwacht tot het einde in zicht is" om dan "een definitie oplossing te bespreken" loopt het risico dat hij zonder geld komt te staan.
Re: Compensatie abonnement BigGym
Als ik alles lees denk ik dat het veel lijkt op hamsteren. Maar dam "hamsteren" om de gym oid leeg te trekken en failliet te laten gaan, Maar dat doet de "hamsteraar" geen pijn.
Re: Compensatie abonnement BigGym
Het gaat in de meeste gevallen gewoon om een zakelijke overeenkomst. Je kan begrip hebben voor het feit dat hij niet kan leveren, maar dat betekend niet dat je op eens moet doen alsof het geen zakelijke overeenkomst is. Dit blijft het probleem van de ondernemer. De oplossing moet daarom ook bij hem komen. Het is niet gepast om van de klant te verwachten dat hij door betaald, afwachten tot de crisis voorbij is en dan nog eens kijkt of en wat de ondernemer wilt. Dat is de omgekeerde wereld. Dit is het probleem van de ondernemer en de oplossing moet bij hem vandaan komen. Als hij wilt dat klanten nu doorbetalen dan zal hij nu met een aantrekkelijk aanbod moeten komen. Emotionele chantage hoort daar niet bij. De klant mag altijd zeggen dat hij dat niet wilt.NeoDutchio schreef: ↑16 apr 2020 23:08De ondernemer heeft ook niet gevraagd voor deze situatie. Waarom zou je je dan niet van beide kanten menselijk kunnen opstellen?
Als de consument in de problemen zit dan kan de ondernemer ook een incassobureau in de arm nemen en naar de rechter gaan met alle financiële gevolgen. Ik kan mij niet herinneren dat jij daarvan ooit hebt aangegeven dat dat niet netjes is. Voor mensen zijn er mechanismes waarmee een streep wordt gezet (schone lei) en die zijn er voor bedrijven ook (faillissement). Ik zie er niets verkeerds aan om van deze mechanismes gebruik te maken.NeoDutchio schreef: ↑16 apr 2020 23:08De laatste in de rij mag blij zijn dat er überhaupt iets komt. Voor een paar centen een ander de vernieling in helpen is natuurlijk niet netjes te noemen.alfatrion schreef: ↑16 apr 2020 21:38Een faillissement wordt natuurlijk aangevraagd door de schuldeiser omdat dan liquide middelen dan vrijgemaakt worden en tenminste een bepaald percentage terug komt.NeoDutchio schreef: ↑16 apr 2020 20:50Vooral als schuldeiser een faillissement aanvragen. Weet je zeker dat je zonder geld staat en je anderen de grond in getrapt hebt.
Dit is wederom een heel eenzijdige kijk op de zaak. Wat je vergeet is dat als Corona er niet was dan kon er gesport worden.NeoDutchio schreef: ↑16 apr 2020 23:08Als corona er niet was liepen de kosten ook gewoon door. Als de klant niet meer kan betalen moet er simpelweg opgezegd worden.alfatrion schreef: ↑16 apr 2020 21:38In dit geval is het heel simpel. De klant kan eenvoudig weg niet betalen voor wat hem niet geleverd wordt en loopt zo geen risico dat hij zonder geld komt te staan. Juist als hij wel betaald en "gewoon afwacht tot het einde in zicht is" om dan "een definitie oplossing te bespreken" loopt het risico dat hij zonder geld komt te staan.
Je zou voorzichtiger zijn in het gebruik van woorden als moeten. Als de klant niet meer kan betalen dan is het verstandig om op te zeggen als er geen zekerheid is dat hij of zij na de crisis wel kan betalen. Immers, de ondernemer kan dan weer leveren, zal zich zakelijk opstellen en je niet gratis laten sporten omdat je inkomen door Corona is gehalveerd.
Re: Compensatie abonnement BigGym
Neodutchio een eenzijdige kijk verwijten, terwijl je zelf geen moment van het standpunt dat je gewoon moet claimen waar je recht op hebt (ongeacht de situatie) afwijkt. Een beetje hypocriet vind ik dat wel, Alfatrion.
NeoDutchio
en JozJan
vinden dit leuk
Re: Compensatie abonnement BigGym
Ik niet. Het probleem in deze discussie is het bekende:
- Alfatrion bekijkt de discussie zakelijk/ juridisch en betrekt daar geen gevoelsmatige argumenten bij.
- NeoDutchio zit meer op de gevoelsmatige kant van de zaak, maar maakt daar een juridisch standpunt van.
Ziehier de tweespalt waardoor zo vaak een eindeloze discussie ontstaat. Daar kan je van alles van vinden, maar hypocrisie zit er volgens mij niet in.
Re: Compensatie abonnement BigGym
Niet waar. Het is 'kunt', niet 'moet'.
'...maar maakt daar een juridisch standpunt van'.
En daar zit het probleem.
Moneyman
vindt dit leuk