Nijogeth schreef: ↑17 apr 2020 21:38Je kunt helaas het virus al verspreiden voor je er ziek van wordt. Dan zijn die mondkapjes wel degelijk een uitkomst. Het zal geen 100% effect hebben, maar als het maar iets helpt, waarom dan niet proberen te promoten. Verplicht stellen vind ik dan weer een ander uiterste.angel1978 schreef: ↑17 apr 2020 20:55Nijogeth schreef: ↑17 apr 2020 18:55Wat een onnozele discussie. Ik denk zeker dat mondkapjes helpen tegen de verspreiding en dan vooral bij mensen die ziek zijn. Een groot deel van de eerste virus deeltjes zullen toch in dat kapje terecht komen, in plaats van in de lucht. Dat lijkt me gewoon simpele logica.
In hoeverre het effectief zal zijn in de bestrijding van het virus, dat durf ik dan weer niet te zeggen, maar ook daarbij zal het moeilijk zijn met echte cijfers te komen, zoals dat met alles is in deze hele crisis.
Mensen die ziek zijn moeten niet met een mondkapje naar buiten.. die moeten binnen blijven.
Omdat als je niet hoest en niet proest en gewoon een goede handhygiene hanteert het gewoon simpelweg onmogelijk is om anderen te besmetten als je de 1,5 meter netjes hanteert? Dan kan dat eigenlijk alleen door fysiek contact ( neusvocht op je handen overbrengen ) op een ander.. maar dan biedt het mondkapje eigenlijk geen toegevoegde waarde meer als je je toch al niet aan de regels houdt.. sterker nog, met mondkapje ben je toch veilig en dan kan er toch net iets meer? Toch?