| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
moederslink
Re: Coronavirus - algemeen topic
Men kan ook gewoon een sloop over zn hoofd trekken met 2 gaten voor de ogen____is gelijk die " coupe Corona " bedekt. 
Erthanax
vindt dit leuk
Ik was vanmiddag een tijdje in het ziekenhuis voor een onderzoek. Surrealistische ervaring. Ben denk ik niet meer dat vijf personen tegen gekomen die op de heel uitgebreide poliklinieken een afspraak hadden voor het een of ander.
Maar ik heb bij niemand van het personeel een mondkapje gezien. Niet achter de balie, niet de dokter, niet ander personeel wat in de gangen liep.
Een grappig voordeel, de slagboom van het parkeerterrein stond omhoog. Je hoefde niet te betalen voor het parkeren. Je hoefde ook niet echt een plekje te zoeken. Plaats zat.
Maar ik heb bij niemand van het personeel een mondkapje gezien. Niet achter de balie, niet de dokter, niet ander personeel wat in de gangen liep.
Een grappig voordeel, de slagboom van het parkeerterrein stond omhoog. Je hoefde niet te betalen voor het parkeren. Je hoefde ook niet echt een plekje te zoeken. Plaats zat.
moederslink
en reggie2
vinden dit leuk
Ik heb mijn witte toga en witte puntmuts al van de zolder gehaald. Dat maagdelijk wit heb ik altijd een mooie kleur gevonden.
Of ging dit te ver?
Of ging dit te ver?
Dat soort knopjes bedien ik altijd al zoveel mogelijk met mijn vinger in mijn mouw. En dat doe ik al jarenmoederslink schreef: ↑17 apr 2020 22:39Een mondkapje voorkomt in ieder geval voor een groot deel dat je zelf je gezicht aanraakt met een eventueel besmette hand/ vinger van bv een deur of liftknopje .
marnix
vindt dit leuk
-
moederslink
Ik doe dat idd nu sinds Corona ook met een papieren zakdoekje of ook met mn mouw .
Jullie begrijpen wel dat bacteriën ed nog veel beter kunnen gedijen in stof? En dat draag je dan heerlijk de rest van de dag bij. Om je pols.
Slim, not.
Slim, not.
Count me in
AMEN!!!
Nee, dat weet ik niet. Als dat zo is, dan lijkt mij dat allesbehalve een diskwalificatie. Ik ben het vast op veel punten met haar eens.
Ik weet niet waarover je het hebt. Doel je op een specifieke bijdrage? 'Likes' van mij hebben altijd betrekking op de inhoud van de bijdrage. Staat mijn 'like' eronder, dan was ik het er (van harte) mee eens, (of vond ik het erg grappig). En als mijn 'like' eronder stond, dan mag u aannemen dat er naar mijn oordeel er geen sprake was van hatelijkheid of op de persoon gericht zijn. Dus inderdaad, geen enkele moeite daarmee.
Erthanax
en witte angora
vinden dit leuk
Als het een mouw van een jas is.....die doe ik uit bij binnenkomst. En met mijn mouw van een trui zit ik niet aan neus of mond. Sabbel jij op je mouw?
-
Theotrucker
Dan hebben we het geluk dat de bacteriën misschien het virus uitschakelen want virussen houden zich beter op een glad oppervlak.
-
witte angora
Er is een voorzichtig positief nieuwtje uit het Radboudumc. Als dit helpt, kan het veel ellende schelen.
'Bloeddrukverlager kan mogelijk ernstige complicaties corona voorkomen'
Cardiologen van het Radboudumc in Nijmegen zijn een groot onderzoek gestart naar de behandeling van het coronavirus met een bloeddrukverlager. Het medicijn Valsartan kan mogelijk ernstige vochtophopingen in de longen voorkomen, een complicatie die bij veel ernstig zieke coronapatiënten voorkomt. Dat zou op termijn veel opnames op de intensive care kunnen voorkomen.
Ruim 600 coronapatiënten gaan meedoen aan het onderzoek, verspreid over 10 tot 15 Nederlandse ziekenhuizen. De ene helft krijgt Valsartan, de andere helft een placebo. De onderzoekers hopen binnen een half jaar te kunnen concluderen of het middel werkt. In dat geval kan het medicijn snel worden toegepast, doordat Nederland over grote voorraden van het goedkope medicijnen beschikt.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2330854-53-poke ... ening.html
Maar je zou toch juist verwachten dat veel oudere patiënten al een bloeddrukverlager slikken.
Misschien is het bij de ouderen die in het ziekenhuis of op de ic belanden niet het geval. Goed onderzoek brengt hopelijk meer duidelijkheid.
-
Theotrucker
Dat is nu juist het medicament waar zoveel heibel over is geweest door onzuiverheden in de bestanddelen.
Ik gebruik het inmiddels twee jaar zonder bijwerkingen.
Ik gebruik het inmiddels twee jaar zonder bijwerkingen.
reggie2
vindt dit leuk
-
witte angora
Waarom zou je dat verwachten? Mijn vader is 82, maar die heeft dat ook niet nodig. Iemand anders, nog een stukje ouder, heeft het wel nodig, maar vertikt het te slikken omdat ze er zo beroerd van wordt.
-
Theotrucker
Ik was gewaarschuwd door de apotheker voor de bijwerkingen. Eerst op bed zitten en dan de tablet pas slikken. Ik kon er duizelig van worden. Maar ze doet mij niets. Mijn bloeddruk is wel flink omlaag! Van 210/160 naar 130/80…
Nou, als ik dit zo lees op de site van Zorgnu/avro
“Een nieuwe multidisciplinaire richtlijn voor artsen moet bepalen wanneer een medicijn voor bloeddrukverlaging voorgeschreven moet worden. Maar liefst 2,8 miljoen Nederlanders slikken bloeddrukverlagers”
Maar ik weet natuurlijk niet of die bijzondere eigenschap alleen bij Valsartan voorkomt, of ook bij andere bloeddrukverlagers. Die mensen hebben dan wellicht al “voordeel”.
“Een nieuwe multidisciplinaire richtlijn voor artsen moet bepalen wanneer een medicijn voor bloeddrukverlaging voorgeschreven moet worden. Maar liefst 2,8 miljoen Nederlanders slikken bloeddrukverlagers”
Maar ik weet natuurlijk niet of die bijzondere eigenschap alleen bij Valsartan voorkomt, of ook bij andere bloeddrukverlagers. Die mensen hebben dan wellicht al “voordeel”.
Hoe kan die uitslag nu pas over 6 maanden bekend zijn. Er komen iedere dag meer dan honderd mensen op de IC terecht met corona. Laat die gewoon zoveel mogelijk meedoen en je hebt binnen 2 weken het antwoord, lijkt me. Waarom moet dat nu weer zo omslachtig?