Van de week pakte ik een grote tros bananen , het was teveel dus haalde ik er 4 van af en legde die terug ....ik kreeg een boze blik
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
Neem alleen die ene gratis. Dan ben je nog goedkoper uit.
Is het muggezifters of muggenzifters? Of is het mugge(n)zifterig om daar over te beginnen?witte angora schreef: ↑18 apr 2020 21:39Precies. De ene Corona krijg je gratis en voor niks, de ander koop je.
Een nuanceverschilletje, ik weet het, maar toch goed om even te benadrukken voor de muggezifters en puntenslikkers hier.![]()
Ik begrijp die verschrijving wel.redindy schreef: ↑18 apr 2020 09:01
Droogte en water tekort zullen in de nabije toekomst een steeds grotere rol gaan spelen.
Dat zal allemaal hun neerslag hebben in hogere productiekosten en dus hogere groenteprijzen in de supermarkt.
Dus iedereen die een tuin tot zijn beschikking heeft zou er goed aan doen zelf veel gebruikte groenten te gaan kweken.
Kennelijk eet diegene met die boze blik ook de schil op?moederslink schreef: ↑18 apr 2020 23:19Van de week pakte ik een grote tros bananen , het was teveel dus haalde ik er 4 van af en legde die terug ....ik kreeg een boze blik![]()
Toen ik nog een klein hommeltje was, leerde ik 'muggeziften' te schrijven. Tot zeer geleerde menschen over die tussen-n gingen mugge(n)ziften en het gebiedend noodzakelijk vonden dat die er tussen kwam te staan.NeoDutchio schreef: ↑19 apr 2020 07:47Is het muggezifters of muggenzifters? Of is het mugge(n)zifterig om daar over te beginnen?witte angora schreef: ↑18 apr 2020 21:39Precies. De ene Corona krijg je gratis en voor niks, de ander koop je.
Een nuanceverschilletje, ik weet het, maar toch goed om even te benadrukken voor de muggezifters en puntenslikkers hier.![]()
![]()
Er wordt gezift over meerdere muggen, dus meervoud. Maar ja, aan de andere kant is het aspergesoep. Wellicht omdat er tegenwoordig maar 1 asperge in een pak soep gaat. Of is het blik soep? En pannenkoeken, wordt dat in meerdere pannen gemaakt dan? Of is het tegenwoordig weer pannekoek?witte angora schreef: ↑19 apr 2020 09:58Toen ik nog een klein hommeltje was, leerde ik 'muggeziften' te schrijven. Tot zeer geleerde menschen over die tussen-n gingen mugge(n)ziften en het gebiedend noodzakelijk vonden dat die er tussen kwam te staan.NeoDutchio schreef: ↑19 apr 2020 07:47Is het muggezifters of muggenzifters? Of is het mugge(n)zifterig om daar over te beginnen?witte angora schreef: ↑18 apr 2020 21:39Precies. De ene Corona krijg je gratis en voor niks, de ander koop je.
![]()
Dus nee, ik verwijt je niks.
Maar dit gaat eigenlijk niet zoveel over duurdere boodschappen. Een mug meer of minder legt niet zoveel gewicht op de groenteschaal.