| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
witte angora
Re: Coronavirus - algemeen topic
Als het een bloedverdunner moest wezen, was een paracetamolletje ook wel voldoende geweest. En dat werkt dus juist niet.
U zult een aspirientje bedoelen. Paracetamol werkt niet bloedverdunnend,
witte angora
vindt dit leuk
-
witte angora
Kees, je kan ook gewoon toegeven dat je Erthanax iets toegeschreven hebt wat hij niet geschreven heeft. Dat probeer ik je immers duidelijk te maken.
En dat gebiedende toontje, 'Lees het studieprotocol', daar ben ik niet van gediend.
En dat gebiedende toontje, 'Lees het studieprotocol', daar ben ik niet van gediend.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Theotrucker
Zoals hier weer blijkt. Bepaalde beroepsgroepen kunnen veel beloven voor veel geld.
Wie is Jan Willem in hemelsnaam? Ik zie en ken helemaal geen Jan Willem op dit forum.Kees2850 schreef: ↑19 apr 2020 11:34Hoe bedoel je gebiedende toontje? Je hoeft het van mij niet te lezen maar als je de juiste informatie wilt hebben over die studie: lees het studieprotocol.
En Jan Willem had dat blijkbaar niet gedaan. Dat verbaast mij van een man die er altijd prat op gaat de juiste informatie te willen.
Zelf heb ik het nooit gehad over de duur van het onderzoek. Ik heb wél geschreven dat het normaal gesproken maanden duurt voordat een onderzoek kan beginnen en dat het mooi is dat dit onderzoek zo snel van start kon.
Bobo Monteiro
vindt dit leuk
-
mh73
Toch begin ik steeds meer vraagtekens te zetten en moeite te hebben met de maatregelen (die ik overigens netjes naleef).
Jaarlijks vallen er 20000 doden door het roken. Die doden schijnen maatschappij en overheid niet te raken, want roken is niet verboden. Tegelijkertijd zijn er een hoop mensen die de komende jaren zullen overlijden door het roken, die nu in de groep 'kwetsbare mensen' vallen. Mensen met copd, met long- en andere soorten kanker. Die moeten we nu beschermen tegen corona, maar als ze volgend jaar of het jaar erop overlijden door hun door roken veroorzaakte aandoening, maakt dat blijkbaar niet uit.
Wat ook duidelijk is geworden is dat zo'n 80% van de mensen die beademd worden, overgewicht heeft. Ook een probleem waar normaal gesproken eigenlijk niemand zich druk om maakt. We weten allemaal dat overgewicht voor allerlei gezondheidsproblemen kan zorgen. Toch eten veel mensen veel te veel en veel te vet en bewegen ze nauwelijks. Als ze doodgaan aan een hartinfarct, slaapt geen mens er slecht van. Maar als ze op de IC liggen met corona moet alles uit de kast gehaald worden om ze in leven te houden en rept er niemand meer over iets als eigen verantwoordelijkheid.
Er werd in dit topic weleens gezegd: we hebben te weinig IC bedden. Maar hoeveel IC bedden minder hadden we nu nodig gehad als de mens wat beter voor zichzelf zou zorgen, wat gezonder zou eten en wat meer zou bewegen?
De maatregelen die genomen zijn beperken ons in onze vrijheid. Iets wat alleen zou mogen wanneer er omstandigheden zijn die de nationale veiligheid zouden bedreigen of ter bescherming van de gezondheid, als ik dat lees in het Europees verdrag voor de rechten van de mens. Maar is die nationale veiligheid wel in het geding? Ik weet het niet hoor, de gevolgen van de maatregelen voor het economisch welzijn van het land lijken mij in verhouding juist steeds zwaarder te worden. Moet onze gezondheid beschermd worden? Natuurlijk, maar in hoeverre zijn de huidige maatregelen daarin te verdedigen? Juist bij de diverse tehuizen en instellingen is er een groot tekort aan beschermende materialen. Juist in die kwetsbare groep gaat het nu zo vreselijk mis.
Daarnaast staat de reguliere zorg op een laag pitje. Voor een ander topic keek ik even op de website van epilepsiecentrum Sein en het eerste wat ik las was dat de poliklinieken de afspraken telefonisch doen. Bij mijn huisarts kun je niet terecht, ook dat wordt allemaal telefonisch afgehandeld, maar het opnemen van de bloeddruk en luisteren naar hart of longen lijkt me dan toch erg lastig.
Ik hoorde van iemand binnen de wijk dat de trombosedienst niet meer langs kwam. Een zorgaanbieder die mensen hier in de gemeente helpt met het aan- en uittrekken van de steunkousen komt ook niet meer langs. En dan verbazen ze zich dat er zoveel mindere kankerdiagnoses gesteld worden op het moment en dat minder mensen met hartklachten zich melden. Moet de gezondheid van deze mensen dan niet beschermd worden?
Dan hebben we nog de VS. De maatregelen zijn daar laat ingezet en worden door de omstandigheden daar minder goed nageleefd. Men verwachtte 100000 tot 200000 doden. Ik verwachtte daar echt een dodental van ongekende grootte. Inmiddels is dat bijgesteld naar 65000. Dat is fors minder, Is het virus wel zo besmettelijk als men denkt?
Wat mij ook opvalt is dat iemand met een afwijkende mening gelijk wordt vergeleken met Hitler, dat op social media men dan echt met de dood of andere enge dingen bedreigd wordt, of dat iemand allerlei nare dingen naar zijn of haar hoofd geslingerd krijgt. Terwijl degene met die afwijkende mening de maatregelen vaak juist netjes naleeft, en je op straat de gemiddelde burger toch vaak de dingen ziet doen zoals het hem/haar het beste uitkomt. Zie de drukte bij de tuincentra en bouwmarkten en het steeds minder afstand nemen van elkaar in de supermarkten.
Jaarlijks vallen er 20000 doden door het roken. Die doden schijnen maatschappij en overheid niet te raken, want roken is niet verboden. Tegelijkertijd zijn er een hoop mensen die de komende jaren zullen overlijden door het roken, die nu in de groep 'kwetsbare mensen' vallen. Mensen met copd, met long- en andere soorten kanker. Die moeten we nu beschermen tegen corona, maar als ze volgend jaar of het jaar erop overlijden door hun door roken veroorzaakte aandoening, maakt dat blijkbaar niet uit.
Wat ook duidelijk is geworden is dat zo'n 80% van de mensen die beademd worden, overgewicht heeft. Ook een probleem waar normaal gesproken eigenlijk niemand zich druk om maakt. We weten allemaal dat overgewicht voor allerlei gezondheidsproblemen kan zorgen. Toch eten veel mensen veel te veel en veel te vet en bewegen ze nauwelijks. Als ze doodgaan aan een hartinfarct, slaapt geen mens er slecht van. Maar als ze op de IC liggen met corona moet alles uit de kast gehaald worden om ze in leven te houden en rept er niemand meer over iets als eigen verantwoordelijkheid.
Er werd in dit topic weleens gezegd: we hebben te weinig IC bedden. Maar hoeveel IC bedden minder hadden we nu nodig gehad als de mens wat beter voor zichzelf zou zorgen, wat gezonder zou eten en wat meer zou bewegen?
De maatregelen die genomen zijn beperken ons in onze vrijheid. Iets wat alleen zou mogen wanneer er omstandigheden zijn die de nationale veiligheid zouden bedreigen of ter bescherming van de gezondheid, als ik dat lees in het Europees verdrag voor de rechten van de mens. Maar is die nationale veiligheid wel in het geding? Ik weet het niet hoor, de gevolgen van de maatregelen voor het economisch welzijn van het land lijken mij in verhouding juist steeds zwaarder te worden. Moet onze gezondheid beschermd worden? Natuurlijk, maar in hoeverre zijn de huidige maatregelen daarin te verdedigen? Juist bij de diverse tehuizen en instellingen is er een groot tekort aan beschermende materialen. Juist in die kwetsbare groep gaat het nu zo vreselijk mis.
Daarnaast staat de reguliere zorg op een laag pitje. Voor een ander topic keek ik even op de website van epilepsiecentrum Sein en het eerste wat ik las was dat de poliklinieken de afspraken telefonisch doen. Bij mijn huisarts kun je niet terecht, ook dat wordt allemaal telefonisch afgehandeld, maar het opnemen van de bloeddruk en luisteren naar hart of longen lijkt me dan toch erg lastig.
Ik hoorde van iemand binnen de wijk dat de trombosedienst niet meer langs kwam. Een zorgaanbieder die mensen hier in de gemeente helpt met het aan- en uittrekken van de steunkousen komt ook niet meer langs. En dan verbazen ze zich dat er zoveel mindere kankerdiagnoses gesteld worden op het moment en dat minder mensen met hartklachten zich melden. Moet de gezondheid van deze mensen dan niet beschermd worden?
Dan hebben we nog de VS. De maatregelen zijn daar laat ingezet en worden door de omstandigheden daar minder goed nageleefd. Men verwachtte 100000 tot 200000 doden. Ik verwachtte daar echt een dodental van ongekende grootte. Inmiddels is dat bijgesteld naar 65000. Dat is fors minder, Is het virus wel zo besmettelijk als men denkt?
Wat mij ook opvalt is dat iemand met een afwijkende mening gelijk wordt vergeleken met Hitler, dat op social media men dan echt met de dood of andere enge dingen bedreigd wordt, of dat iemand allerlei nare dingen naar zijn of haar hoofd geslingerd krijgt. Terwijl degene met die afwijkende mening de maatregelen vaak juist netjes naleeft, en je op straat de gemiddelde burger toch vaak de dingen ziet doen zoals het hem/haar het beste uitkomt. Zie de drukte bij de tuincentra en bouwmarkten en het steeds minder afstand nemen van elkaar in de supermarkten.
moederslink
, Nijogeth
en Jablan
vinden dit leuk
-
moederslink
Steeds meer zie en hoor ik twijfels rondom.
De gevolgen van deze crisis zullen nog wel 3- 5 jaar te zien zijn. We duiken met zn allen in een gigantische recessie , de 1.5 meter samenleving is niet te doen in bepaalde beroepen , de een na de ander gaat omvallen en ik verwacht veel suïcide, huiselijk geweld neemt toe , verschrikkelijk.
Of wat Nederland heeft gedaan het juiste was zal pijnlijk duidelijk worden.
Als ik bv naar Denemarken kijk, met héél weinig overledenen en ook met directe maatregelen en voortvarend te werk gegaan zie ik dat als leek wel als heel gunstig.
De reguliere zorg ligt op zijn gat en ook dat zal dramatische gevolgen hebben wanneer we nóg langer moeten wachten , ook al wordt het eea hier en daar weer wat opgestart.
Dat alle focus op de IC.s lag met doodzieke mensen met bijna allemaal onderliggende problematiek en bv idd te dik en en niet op ' redelijk ' gezonde oudjes in de tehuizen vind ik nog steeds erg.
De mensen op de IC.s gingen bijna allemaal dood alleen en érg eenzaam.
Voor de nabestaanden een drama plus ik vraag mij ook af: " wilde iedereen wel ' gered ' worden ? "
Nu komen ze vd beademing af, sterk geïnvalideerd en overlijden misschien alsnog binnen een jaar want ze hebben nog steeds obesitas en diabetes en hartklachten en/of hoge bloeddruk.
Het leed nu aangedaan voor de overblijvende ouderen en hun families ___ geen fysiek contact __ vind ik ook vreselijk. Waar is voor hen dan nóg de sjeu en de levenswil gebleven?
Ik las ook ergens dat bv in Afrika het inenten tegen mazelen is opgeschort in 37 landen.
Dit zou miljoenen en miljoenen kinderlevens kunnen gaan kosten.
De gevolgen van deze crisis zullen nog wel 3- 5 jaar te zien zijn. We duiken met zn allen in een gigantische recessie , de 1.5 meter samenleving is niet te doen in bepaalde beroepen , de een na de ander gaat omvallen en ik verwacht veel suïcide, huiselijk geweld neemt toe , verschrikkelijk.
Of wat Nederland heeft gedaan het juiste was zal pijnlijk duidelijk worden.
Als ik bv naar Denemarken kijk, met héél weinig overledenen en ook met directe maatregelen en voortvarend te werk gegaan zie ik dat als leek wel als heel gunstig.
De reguliere zorg ligt op zijn gat en ook dat zal dramatische gevolgen hebben wanneer we nóg langer moeten wachten , ook al wordt het eea hier en daar weer wat opgestart.
Dat alle focus op de IC.s lag met doodzieke mensen met bijna allemaal onderliggende problematiek en bv idd te dik en en niet op ' redelijk ' gezonde oudjes in de tehuizen vind ik nog steeds erg.
De mensen op de IC.s gingen bijna allemaal dood alleen en érg eenzaam.
Voor de nabestaanden een drama plus ik vraag mij ook af: " wilde iedereen wel ' gered ' worden ? "
Nu komen ze vd beademing af, sterk geïnvalideerd en overlijden misschien alsnog binnen een jaar want ze hebben nog steeds obesitas en diabetes en hartklachten en/of hoge bloeddruk.
Het leed nu aangedaan voor de overblijvende ouderen en hun families ___ geen fysiek contact __ vind ik ook vreselijk. Waar is voor hen dan nóg de sjeu en de levenswil gebleven?
Ik las ook ergens dat bv in Afrika het inenten tegen mazelen is opgeschort in 37 landen.
Dit zou miljoenen en miljoenen kinderlevens kunnen gaan kosten.
-
mh73
moederslink
vindt dit leuk
-
moederslink
Ik vind dit niét leuk natuurlijk .
Ook in de instellingen vd psychiatrie kunnen deze maatregelen niet worden volgehouden.
Bv medicatie uitdelen , spuiten zetten , iemand in de isoleer met 3 man zetten.
Ook op psychiatrie heeft men onvoldoende PBM
Ook in de instellingen vd psychiatrie kunnen deze maatregelen niet worden volgehouden.
Bv medicatie uitdelen , spuiten zetten , iemand in de isoleer met 3 man zetten.
Ook op psychiatrie heeft men onvoldoende PBM
-
Theotrucker
Dat we in de meest heftige recessie terecht komen vergelijkbaar met 1930 is heel zeker. Daarbij vergeleken was 2008 maar een dipje.
En dat we de economische redding zelf moeten betalen is heel zeker. De btw misschien naar 30 procent om de staatsschuld te verminderen. Misschien komt er wel een Europese btw.
Wij in Europa betalen met Euros.
Het ergste zal Afrika, Zuid Amerika en Azië er aan toe zijn. Dat is niet met geld goed te maken.
En dat we de economische redding zelf moeten betalen is heel zeker. De btw misschien naar 30 procent om de staatsschuld te verminderen. Misschien komt er wel een Europese btw.
Wij in Europa betalen met Euros.
Het ergste zal Afrika, Zuid Amerika en Azië er aan toe zijn. Dat is niet met geld goed te maken.
moederslink
vindt dit leuk
-
mh73
Theotrucker schreef: ↑19 apr 2020 14:47Het ergste zal Afrika, Zuid Amerika en Azië er aan toe zijn. Dat is niet met geld goed te maken.
Dat ben ik met je eens. Ik ben een beetje bang dat niet alleen de corona maar juist ook de corona maatregelen daar voor doden gaan zorgen. Niet werken is geen geld. Geen geld geen eten. En dat op heel grote schaal.
-
moederslink
Inderdaad, geen eten dus honger >>>>>plunderingen>>>>gewelddadige overvallen ??
Waarom was de wereld hier niet op voorbereid ? Je kon er toch op wachten op een pandemie?
Heeft China het eea te lang onder de pet gehouden? Ja dus.
En ook zal het wel weer gaan oplaaien .
En waarom is er geen Europees eenduidig beleid ( geweest ) ?
Ik hou mn hart vast wanneer die vluchtelingenstromen weer gaan komen, want die komen, 100 %.
Wat nemen zij mee uit die smerige kampen?
Waarom was de wereld hier niet op voorbereid ? Je kon er toch op wachten op een pandemie?
Heeft China het eea te lang onder de pet gehouden? Ja dus.
En ook zal het wel weer gaan oplaaien .
En waarom is er geen Europees eenduidig beleid ( geweest ) ?
Ik hou mn hart vast wanneer die vluchtelingenstromen weer gaan komen, want die komen, 100 %.
Wat nemen zij mee uit die smerige kampen?
“Wat nemen zij mee uit die smerige kampen?”
Vooralsnog geen corona zo te lezen op het net.
Vooralsnog geen corona zo te lezen op het net.
-
witte angora
Dat zeg ik al een tijdje. Daarom ben ik bezig een klein moestuintje in de achtertuin aan te leggen. Eigenlijk had er gras moeten komen, maar een paar tomatenplanten, een courgetteplant, wat boontjes, bietjes, worteltjes, en verse kruiden is ook niet verkeerd. Hopen dat de bollenboer hier achter van de zomer geen gif gaat strooien.Theotrucker schreef: ↑19 apr 2020 14:47En dat we de economische redding zelf moeten betalen is heel zeker.
Tomaten zijn misschien wat lastiger, maar courgette is heel simpel. Doorgaans heb je aan één plant ruimschoots voldoende. Dat ding wordt al gauw een meter in doorsnede. In één zakje courgettezaadjes zit genoeg voor vele jaren aan planten. Of om te delen met familie, buren, vrienden, kennissen. Zaai er twee of drie, voor het geval niet alles op komt. Zoek een mooi plekje, geef het goed water, en zie eens.
Begin ik hieruit op te maken dat er steeds meer mensen het eens zijn met mijn mening dat we het anders hadden moeten doen en niet alles zomaar stil hadden moeten leggen? Want een maand geleden was die mening niet echt populair bij de meesten en nu neigen er toch steeds meer mensen naar het beperken van de economische schade.
Laat dat nu juist de bedrijfstak zijn, die het meest kwistig met gif strooit. Lijkt me , zacht gezegd, geen ideale plek voor moestuinwitte angora schreef: ↑19 apr 2020 15:24Hopen dat de bollenboer hier achter van de zomer geen gif gaat strooien.
-
mh73
Eén ding wat het bij mij juist nooit doet is de courgette. De radijsjes, sla en cherrytomaatjes doen het prima.
Alleen tot nu toe, doe het nu een paar jaar, nooit het idee gehad dat het substantieel iets toevoegt aan onze maaltijden. Wel leuk om te doen.
Alleen tot nu toe, doe het nu een paar jaar, nooit het idee gehad dat het substantieel iets toevoegt aan onze maaltijden. Wel leuk om te doen.
Iemand enig idee over de beslissing van de regering over het al dan niet versoepelen of voortzetten van de maatregelen zoals a.s. dinsdag wordt bekend gemaakt. Waar gaan we naar toe?
-
mh73
Nijogeth schreef: ↑19 apr 2020 15:33Begin ik hieruit op te maken dat er steeds meer mensen het eens zijn met mijn mening dat we het anders hadden moeten doen en niet alles zomaar stil hadden moeten leggen? Want een maand geleden was die mening niet echt populair bij de meesten en nu neigen er toch steeds meer mensen naar het beperken van de economische schade.
Ik heb dat heel in het begin al eens geopperd.
Wat ik wel vind is dat de regering nu alleen maar lijkt te luisteren naar het RIVM. Er is geen compleet plaatje. Waar men het altijd heeft over een multidisciplinair overleg, lijkt men zich nu alleen maar te focussen op het virus en al het andere uit het oog te verliezen. Ik kan het mis hebben hoor, maar zo komt het op mij over.
Ik verwacht een versoepeling sowieso wat betreft het thuis bezoek krijgen en mogelijk duidelijkheid voor de horeca voor na de meivakantie. Er zal vast ook wel iets bekend worden voor het onderwijs en stiekem verwacht ik dat de zomervakantie wordt vervroegd en de herfstvakantie mogelijk verlengd. Op vakantie in de zomer zal ten strengste worden afgeraden, zeker omdat bekende vakantielanden toeristen zullen weigeren.