LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onverwachte ziekenhuiskosten niet gedekt door verzekering?
Re: Onverwachte ziekenhuiskosten niet gedekt door verzekering?
Ik denk overigens dat de Stofkommer ziek in het ziekenhuis ligt met SARS-COV2. Da's het voorstadium van COVID-19. Volgens mij is dat zo nieuw dat-ie dat gewoon mòest uitproberen. En heeft ie daarmee wéér alles meegemaakt...
Dus als het in het belang is van een cliënt, dan mag je frauderen? Heel apart.Jablan schreef: ↑20 apr 2020 20:30Nou, als je met een simpele administratieve handeling dit soort rekeningen onder een verzekering kunt krijgen ... dan handel je wel in het belang van de patiënt, cliënt.
Je ziet het aan de vraag: Iets gebeurt dit jaar, valt administratief nog onder het vorige jaar en dat klopt niet met de verwachtingen. TessaLina had verwacht, dat deze behandeling onder haar verzekering zou vallen. Dus naast je eigen gezondheid krijg je ook nog de financiële afwikkeling als kopzorg erbij.
En hoe zou u het dan willen noemen? Een trucje of zo?ElleFlowers schreef: ↑21 apr 2020 03:27Een factuur mag best naar ander jaar gezet worden zonder fraudebeschuldigingen
kweenie
vindt dit leuk
Zolang je het maar in juridische taal doet, wazig en vaak geen touw aan vast te knopen, dan is het intern best uit te leggen. Maar die trick of the trade ga ik hier niet uitleggen.
Moneyman
vindt dit leuk
-
Kan wel maar ze doen het niet.Lady1234 schreef: ↑21 apr 2020 09:27En hoe zou u het dan willen noemen? Een trucje of zo?ElleFlowers schreef: ↑21 apr 2020 03:27Een factuur mag best naar ander jaar gezet worden zonder fraudebeschuldigingen
Dat noem ik een discussie over de looptijd van een DBCLady1234 schreef: ↑21 apr 2020 09:27En hoe zou u het dan willen noemen? Een trucje of zo?ElleFlowers schreef: ↑21 apr 2020 03:27Een factuur mag best naar ander jaar gezet worden zonder fraudebeschuldigingen
Bij fraude denk ik aan rekeningen voor zorg, die niet eens geleverd is. Komt in het nieuws onder de noemer zorgcowboys
Door mooie woorden te gebruiken wordt het trucje niet mooier. Een factuur naar een ander jaar verschuiven omdat dat verzekeringstechnisch beter uitkomt is stomweg fraude.
-
Ik kan wel inbreken, maar ik doe het niet.ElleFlowers schreef: ↑24 apr 2020 01:43Kan wel maar ze doen het niet.Lady1234 schreef: ↑21 apr 2020 09:27En hoe zou u het dan willen noemen? Een trucje of zo?ElleFlowers schreef: ↑21 apr 2020 03:27Een factuur mag best naar ander jaar gezet worden zonder fraudebeschuldigingen
Ik kan wel stelen, maar ik doe het niet.
Ik kan wel frauderen, maar ik doe het niet.
Omdat het kan betekent niet dat het is toegestaan.....
v.d.Heyden
Erthanax
vindt dit leuk
-
Begrijp je niet. Fraude is niet zomaar aan orde.v.d.Heyden schreef: ↑24 apr 2020 08:23Ik kan wel inbreken, maar ik doe het niet.
Ik kan wel stelen, maar ik doe het niet.
Ik kan wel frauderen, maar ik doe het niet.
Omdat het kan betekent niet dat het is toegestaan.....
v.d.Heyden
-
Zolang je het maar in juridische taal doet, wazig en vaak geen touw aan vast te knopen, dan is het intern best uit te leggen.
Geweldig toch.
Geweldig toch.
Erthanax
vindt dit leuk
-
Ja zo gaat het vaak. De praktijk is vrij standaard in de vorm dat zon ding komt. Eerst zeggen ze A en dan verbinden ze weer voorwaarden aan A dan zeggen ze B en is die weer aan voorwaarden verbonden. Dan zeggen ze dat ze een garantie geven en daarna sluiten ze aansprakelijkheid weer uit. Lekker vaag dus.Theotrucker schreef: ↑24 apr 2020 10:39Zolang je het maar in juridische taal doet, wazig en vaak geen touw aan vast te knopen, dan is het intern best uit te leggen.
Geweldig toch.
Nou dan maar gelukkig dat het hier niet over A gaat, maar over de startdatum van een DBC.
En hoe je het wendt of keert, die startdatum is dat je de eerste keer voor een onderzoek of consult een ziekenhuis binnenstapt.
En eventuele vervolg DBC’s sluiten daar op aan. En ziekenhuizen werken er uiteraard niet aan mee om die data te verschuiven. Dat is namelijk gewoon fraude. Helemaal niets vaags aan.
En hoe je het wendt of keert, die startdatum is dat je de eerste keer voor een onderzoek of consult een ziekenhuis binnenstapt.
En eventuele vervolg DBC’s sluiten daar op aan. En ziekenhuizen werken er uiteraard niet aan mee om die data te verschuiven. Dat is namelijk gewoon fraude. Helemaal niets vaags aan.
Triest dat op deze manier fraude wordt goed gepraatElleFlowers schreef: ↑24 apr 2020 10:44Ja zo gaat het vaak. De praktijk is vrij standaard in de vorm dat zon ding komt. Eerst zeggen ze A en dan verbinden ze weer voorwaarden aan A dan zeggen ze B en is die weer aan voorwaarden verbonden. Dan zeggen ze dat ze een garantie geven en daarna sluiten ze aansprakelijkheid weer uit. Lekker vaag dus.Theotrucker schreef: ↑24 apr 2020 10:39Zolang je het maar in juridische taal doet, wazig en vaak geen touw aan vast te knopen, dan is het intern best uit te leggen.
Geweldig toch.
-
-
Dat is geen fraude hoorangel1978 schreef: ↑24 apr 2020 10:56Triest dat op deze manier fraude wordt goed gepraatElleFlowers schreef: ↑24 apr 2020 10:44Ja zo gaat het vaak. De praktijk is vrij standaard in de vorm dat zon ding komt. Eerst zeggen ze A en dan verbinden ze weer voorwaarden aan A dan zeggen ze B en is die weer aan voorwaarden verbonden. Dan zeggen ze dat ze een garantie geven en daarna sluiten ze aansprakelijkheid weer uit. Lekker vaag dus.Theotrucker schreef: ↑24 apr 2020 10:39Zolang je het maar in juridische taal doet, wazig en vaak geen touw aan vast te knopen, dan is het intern best uit te leggen.
Geweldig toch.
marnix
vindt dit leuk
Nee, dat is gezever en gezwam.ElleFlowers schreef: ↑24 apr 2020 11:05Dat is geen fraude hoorangel1978 schreef: ↑24 apr 2020 10:56Triest dat op deze manier fraude wordt goed gepraatElleFlowers schreef: ↑24 apr 2020 10:44
Ja zo gaat het vaak. De praktijk is vrij standaard in de vorm dat zon ding komt. Eerst zeggen ze A en dan verbinden ze weer voorwaarden aan A dan zeggen ze B en is die weer aan voorwaarden verbonden. Dan zeggen ze dat ze een garantie geven en daarna sluiten ze aansprakelijkheid weer uit. Lekker vaag dus.
Erthanax
, Theotrucker
en kweenie
vinden dit leuk
Ik heb altijd gedacht dat een HBO of universiteitstitel iets betekende.. Maar begin soms wel ernstig te twijfelen.
-
-
Het geldt voor meer mensen, maar ik denk het met je mee iddPietertjeTwee schreef: ↑24 apr 2020 11:22Ik denk eigenlijk dat de persoon waar je doel überhaupt niet zo'n titel heeft.
Erthanax
vindt dit leuk