LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorwaarden vakantieparken

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
Rienkvannijkerk

Voorwaarden vakantieparken

Ongelezen bericht door Rienkvannijkerk »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik zou heel graag een probleem willen vertellen en hopelijk hebben jullie advies of opmerkingen.

Het volgende is het geval:

In Maart hebben wij een vakantie geboekt voor een week bij een vakantiepark. De helft van de 1e termijn is betaald. Nu is er veel twijfel ivm het coronavirus over hoe en wat. Wij zouden 6 juli in het huisje gaan. Nu hebben wij eigenlijk besloten dat we niet meer willen omdat we midden in de coronacrisis zitten en de onzekerheid er is hoe lang we er nog in blijven zitten. Bij een annulering moeten we 50% betalen en na 6 mei zelfs 75%. In hoe verre is het nog reëel dat er in deze tijd de parken zich vast blijven houden aan de voorwaarden?
En bij een omboeking later in het jaar voor een weekend moeten we het zelfde betalen? Is dat reëel en juridisch mogelijk?

Graag luister ik naar jullie reacties en advies!

Vriendelijke groet,

Rienk

NeoDutchio

Re: Voorwaarden vakantieparken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Niemand kan in de toekomst kijken. Dus wat de regels zijn op 6 juli is koffiedik kijken. Geen idee om wat voor vakantiepark het is en wat er aangeboden wordt. Als blijkt dat op 6 juli het park niet volledig open is, dan kunt u kosteloos annuleren of omboeken. Als blijkt dat alle faciliteiten gewoon geboden kunnen worden, dan is er geen noodzaak om te annuleren.

Het enige dat u kunt doen is afwachten. Op dit moment wilt u annuleren, dat komt dan voor uw rekening. Er is ook geen reden voor een aanbieder om af te wijken van de overeenkomst. Angst is in deze een slechte raadgever.

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Als u al besloten hebt om niet te gaan, kunt u zo te zien nu ook al omboeken. Een service van het park zeg maar, vanzelfsprekend tegen de voorwaarden die het park eraan verbindt.

Of van mening veranderen en er het beste van maken door te zeggen: 'als het kan, dan gaan we gewoon'. Waarom niet?

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kan er voor kiezen om niet te annuleren maar gebruik te maken van je opschortingsrecht. Je schrijft dan een brief waarin je uitlegt dat je niet zult betalen omdat het onzeker is of er wel geleverd zal kunnen worden.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

alfatrion schreef:
25 apr 2020 18:42
Je kan er voor kiezen om niet te annuleren maar gebruik te maken van je opschortingsrecht. Je schrijft dan een brief waarin je uitlegt dat je niet zult betalen omdat het onzeker is of er wel geleverd zal kunnen worden.
Dat wordt toch helemaal niet gevraagd?

tttlocke

Zo'n brief schrijven kan altijd. Maar dan?

Waarom zou je trouwens betaling opschorten als je zelf al besloten hebt om niet te gaan? Je loopt het risico dat de kosten van annulering alleen maar oplopen. Een reëel risico omdat de onzekerheid waarop je je beroept helemaal niet evident is.
Laatst gewijzigd door tttlocke op 25 apr 2020 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

alfatrion

Afwachten. Als het park dicht blijft dan heb je recht op je aanbetaling. Als het park open gaat kun je op vakantie en moet je alsnog het restant betalen.

tttlocke

Voorlopig is de keuze van TS dat hij niet meer op vakantie wil gaan.
Het staat helemaal niet vast dat het park gesloten is. Misschien is het wel gewoon open.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Rienkvannijkerk schreef:
24 apr 2020 20:50
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier en ik zou heel graag een probleem willen vertellen en hopelijk hebben jullie advies of opmerkingen.
[...]
Ik ben hier al wat ouder. :D

Je bent bepaald niet de eerste die hiermee te maken heeft, er zijn er velen die in dat schuitje zitten. Je vraag is dus helemaal niet zo gek.

Wat ik je zou adviseren is contact op te nemen met het park. Zij zijn degenen die je vragen exact kunnen beantwoorden. Als je nu al weet dat je op een later tijdstip wel zou willen gaan, dan kun je dat altijd bespreken. Wil je helemaal niet meer, dan zou ik dat niet meteen zeggen, maar me beperken tot het uiten van mijn zorgen. En dan maar eens zien waar het park mee komt. Dat zou zomaar heel erg mee kunnen vallen. :wink:

alfatrion

tttlocke schreef:
25 apr 2020 19:05
Ik rijk slechts een optie aan, die TS wellicht niet kende.

jeff5976

Ongelezen bericht door jeff5976 »

Rienkvannijkerk schreef:
24 apr 2020 20:50
Hallo allemaal,

Het volgende is het geval:

In Maart hebben wij een vakantie geboekt voor een week bij een vakantiepark. De helft van de 1e termijn is betaald. Nu is er veel twijfel ivm het coronavirus over hoe en wat. Wij zouden 6 juli in het huisje gaan. Nu hebben wij eigenlijk besloten dat we niet meer willen omdat we midden in de coronacrisis zitten en de onzekerheid er is hoe lang we er nog in blijven zitten. Bij een annulering moeten we 50% betalen en na 6 mei zelfs 75%. In hoe verre is het nog reëel dat er in deze tijd de parken zich vast blijven houden aan de voorwaarden?
En bij een omboeking later in het jaar voor een weekend moeten we het zelfde betalen? Is dat reëel en juridisch mogelijk?

Vriendelijke groet,

Rienk
indien het een vakantiepark betreft waar je een huisje of stacaravan huurt met eigen santair dan mogen deze volgens de coronavoorschriften gewoon open en is de vakantie waarschijnlijk niet kosteloos te annuleren

tttlocke

alfatrion schreef:
25 apr 2020 19:11
tttlocke schreef:
Zo te zien ga je daarbij voorbij aan de keuze die TS voorlopig heeft gemaakt: niet gaan.
De optie die je aanreikt (en aanprijst?) brengt extra risico met zich mee voor iemand die niet van plan is te gaan. Dat zou je erbij kunnen vertellen.
Daarnaast lijkt het erop dat je de optie aanreikt op basis van de informatie dat het park gesloten zou zijn:
alfatrion schreef:
25 apr 2020 18:59
[...]Als het park dicht blijft dan heb je recht op je aanbetaling. [...]
Dat het park op dit moment dicht is, blijkt echter nergens uit. Maar ook dat is relevant bij de bepaling van het risico dat TS loopt bij een beroep op opschorting en ook daaraan ga je dus voorbij.

alfatrion

tttlocke schreef:
25 apr 2020 19:46
alfatrion schreef:
tttlocke schreef:
Zo te zien ga je daarbij voorbij aan de keuze die TS voorlopig heeft gemaakt: niet gaan.
Ik ga er verder niet op in totdat TS zich hier meld. Als TS dan aangeeft meer over deze optie te willen weten dan voegt een reactie op je schrijven niets toe. Als TS dan aangeeft hoe dan ook niet te willen gaan op dat moment dan voegt een reactie op je schrijven niets toe.

tttlocke

alfatrion schreef:
25 apr 2020 19:56
tttlocke schreef:
25 apr 2020 19:46
alfatrion schreef:

Ik ga er verder niet op in totdat TS zich hier meld. [...]
Ja, zo kan het ook. Goed gevonden.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Een Vakantie park?
Waar in welk land, en welk huisje?

België is alleen via illegale weg op de fiets te bereiken (nog wel!)
In Brabant is verhoogt risico, net als Limburg maar de Wadden eilanden is alleen Texel besmet voor zover ik weet.

Is deze nu open of dicht?
Welkom op de vage vragen Vakantie Loterij!

Zonder aanvullende informatie wat waar bij wie geboekt zul je dus een grote kans lopen op foute adviezen helaas.

alfatrion

tttlocke schreef:
25 apr 2020 20:02
Ja, zo kan het ook. Goed gevonden.
Ik vind oprecht dat deze discussie geen toevoegende waarde heeft.

tttlocke

Dat geloof ik.
Maar staat die opvatting los van het feit dat je jouw advies en genoemde optie gaf op basis van een onbewezen en mogelijk onjuiste aanname en het niet goed gelezen hebben van de informatie in de OP?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat viel mij ook op.. maar dat mag je niet zeggen natuurlijk..

Gesloten