| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Coronavirus - algemeen topic
-
Komkommertijd
Re: Coronavirus - algemeen topic
19,5 minuten op E bike! Conditie is als rollator type,
maar met sport stand verspil ik graag dure stroom, Tesla is nog veel duurdere...
maar met sport stand verspil ik graag dure stroom, Tesla is nog veel duurdere...
-
De Gelaarsde Kat
Soms gaan familiebezoek en mantelzorg - tot op zekere hoogte - samen.witte angora schreef: ↑26 apr 2020 13:57Familiebezoek en dergelijke valt wat mij betreft onder recreatie. Mantelzorg (goedgekeurd dan) valt wat mij betreft onder noodzakelijke reizen. Meer dan twee reserveringsperiodes (noodzakelijk vs niet-noodzakelijk) aanbieden gaat niet werken, vermoed ik zo.
Mijn schoonmoeder - kerngezond! - wordt knettergek van de ophokplicht, en mijn man en ik gaan haar dus morgen gewoon bezoeken.
Ik zal daar ook wat schoonmaakwerkzaamheden gaan verrichten, wat ik dus normaal ook iedere week deed. Schoonmoeder ziet niet zo best meer, stond op de wachtlijst voor een staaroperatie maar die heeft natuurlijk geen doorgang kunnen vinden. Dus vandaar, want het huis is een beetje vies aan het worden. Ook niet best voor de gezondheid.
Voor de goede orde: wij houden ons strikt aan de richtlijnen van het rivm.
witte angora
en moederslink
vinden dit leuk
-
mh73
Met alle respect, mij beschuldigen van niet meedenken is natuurlijk geen argument.witte angora schreef: ↑26 apr 2020 13:57@mh73: je kunt ook gewoon meedenken in plaats van alles af te schieten zonder aanvulling/alternatief/betere opties. Familiebezoek en dergelijke valt wat mij betreft onder recreatie. Mantelzorg (goedgekeurd dan) valt wat mij betreft onder noodzakelijke reizen. Meer dan twee reserveringsperiodes (noodzakelijk vs niet-noodzakelijk) aanbieden gaat niet werken, vermoed ik zo.
Dat ene witte angora het handig vindt om reizen onder te delen in noodzakelijk vs niet-noodzakelijk (en wat daar dan onder zou vallen) doet niet ter zake.
De minister heeft gezegd: voorrang voor de vitale beroepen. Dat is iets heel anders dan wat u of ik wel of niet noodzakelijk vinden.
Want daarin zijn we het zeker eens: familiebezoek en recreatie zijn wat mij betreft zeker noodzakelijk voor het welzijn van de mens.
-
witte angora
Wat de minister nu zegt geldt voor nu. Hoe de anderhalve meter maatschappij er uit gaat zien is nog onderwerp van studie. En dan kunnen dingen toch een slagje anders worden.
-
moederslink
Die 1,5 meter ga ik zo langzamerhand toch wat onzin en niet werkbaar vinden.
Wanneer ik in de supermarkt producten pak of een koeling open maak, heeft daar mogelijk een besmet iemand of een besmette vakkenvuller ook aan gezeten.
Dan kan ik thuiskomen en mijn handen wassen, maar al mijn boodschappen zijn wellicht al aangeraakt.
Ik kan moeilijk alle boodschappen poetsen.
Het virus schijnt toch nog wel even te overleven, toch?
Daarbij : wanneer je niet verkouden bent , niet proest-hoest en niest is er toch ook niets aan de hand?
Laten alle proestende en verkouden mensen dan gewoon nog binnen blijven.
Wanneer ik in de supermarkt producten pak of een koeling open maak, heeft daar mogelijk een besmet iemand of een besmette vakkenvuller ook aan gezeten.
Dan kan ik thuiskomen en mijn handen wassen, maar al mijn boodschappen zijn wellicht al aangeraakt.
Ik kan moeilijk alle boodschappen poetsen.
Het virus schijnt toch nog wel even te overleven, toch?
Daarbij : wanneer je niet verkouden bent , niet proest-hoest en niest is er toch ook niets aan de hand?
-
mh73
Dat is niet waar. Dit gaat wel degelijk over de anderhalve meter maatschappij. Lees het artikel van de link maar na. Zoals ik al zei, ze overwegen het, maar er zullen linksom of rechtsom zeker beperkingen blijven in het OV met een anderhalve meter maatschappij.witte angora schreef: ↑26 apr 2020 14:34Wat de minister nu zegt geldt voor nu. Hoe de anderhalve meter maatschappij er uit gaat zien is nog onderwerp van studie. En dan kunnen dingen toch een slagje anders worden.
Wees gerust, er zullen nog genoeg doden bijkomen door corona.Kees2850 schreef: ↑26 apr 2020 12:44Geen regering zal het toegeven, maar inmiddels zijn de gevolgen voor de maatschappij veel te hoog opgelopen in vergelijking met de gevolgen van het coronavirus.
En de meeste burgers gehoorzamen (nog) braaf omdat ze angst hebben.
Maar dit virus is een ramp die geaccepteerd zal moeten worden. Het is niet anders.
Virtuele werkelijkheid.moederslink schreef: ↑26 apr 2020 14:42Die 1,5 meter ga ik zo langzamerhand toch wat onzin en niet werkbaar vinden.
Gelukkig zag ik de directeur van NS vrijdag in het nieuws met een opmerking over mondkapjes. Je zal zien, dat die verplichting er komt, is het niet vanuit de regering, dan vanuit een veiligheidsregio of een vervoerder. In de internationale treinen (als die weer vaker gaan rijden), heb je al maskers nodig.
1,5 meter is niet werkbaar, zal buiten de Randstad tot het grootschalig opheffen van lijnen leiden, want je kunt niet eindeloos met lege bussen blijven rijden.
Net zo goed als sinds midden maart de buurtbussen al niet meer rijden, want daar kun je geen afstand houden en veel chauffeurs vallen in de risicogroep. Deze service komt alleen terug met mondkapjesplicht.
Eh ... daar zit het probleem. Ook zonder symptomen kun je een ander besmetten. Dat is de belangrijkste reden waarom in Midden-/Oost-Europa mondkapjes verplicht zijn gesteld.moederslink schreef: ↑26 apr 2020 14:42Daarbij : wanneer je niet verkouden bent , niet proest-hoest en niest is er toch ook niets aan de hand?
Kijk evt. Nieuwsuur van gisteravond terug.
Coronavirus: Trump bleekmiddel in de bloedbaan als behandeling. Waar komt deze gedachte vandaan? De chinezen hebben al sinds 2015 een patent op het intraveneus inspuiten van chloordioxide tegen ebola.
Trump is niet gek: hij praat nu bewust zijn mond voorbij zodat hij straks bij de verkiezingen kan zeggen: ik kwam als eerste met dit idee. Want hiermee gaat hij veel levens redden.
Trump is niet gek: hij praat nu bewust zijn mond voorbij zodat hij straks bij de verkiezingen kan zeggen: ik kwam als eerste met dit idee. Want hiermee gaat hij veel levens redden.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2020 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubieus linkje weggehaald
Ik houd het nog even bij wiki pagina:
https://en.wikipedia.org/wiki/Chlorine_dioxide
The compound has been fraudulently marketed as a cure for a wide range of diseases, including childhood autism[5] and COVID-19.[6][7][8]
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2020 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Erthanax
vindt dit leuk
Als ik dat verlinkte artikel bekijk, is er een presentatie geweest, waarvan deze president niets heeft begrepen. Maakt niet uit, deze 'behandeling' krijgt zijn plek op de lange, heel erg lange lijst met experimenten. Voor de rest graag houden waar het thuishoort: kwakzalverij.
Theotrucker
vindt dit leuk
Trump zei natuurlijk niet wat hem bloedserieus in media wordt aangewreven, maar hij brabbelde er, weliswaar volgend op, en in de context van, een serieuze ter zake doende presentatie, weer lustig op los, onsamenhangend, zinnen niet afmakend, niet gehinderd door kennis van zaken, over dingen waarover hij er sowieso beter het zwijgen toe zou doen.barabas schreef: ↑26 apr 2020 15:41Coronavirus: Trump bleekmiddel in de bloedbaan als behandeling. Waar komt deze gedachte vandaan? De chinezen hebben al sinds 2015 een patent op het intraveneus inspuiten van chloordioxide tegen ebola.
Mocht later blijken dat hij met zijn uitlatingen zijn tijd ver vooruit was, dan berust dat op één ding: toeval.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2020 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jablan
vindt dit leuk
Tactiek van Trump is om zoveel mogelijk te schieten met hagel in de hoop ooit ergens iets te raken ( al was het eigenlijk een complete misser ) zodat ie achteraf dan kan claimen dat ie het altijd al gezegd heeft. Totaal niet interesserend wat er allemaal voor nevenschade ontstaat en welk flater figuur hij op deze manier slaat. Als er kritische vragen komen of commentaar, dan doe je dat toch gewoon af als fake news of je probeert de verslaggevers en journalisten belachelijk te maken ( wat in zijn ogen ongetwijfeld werkt ) 
-
witte angora
Dat had ik niet gezien, maar wat ik wel weet is dat mondkapjes op het ogenblik nergens te bestellen zijn. Heb het bij een aantal apotheken geprobeerd, maar niks. Dus, alhoewel ik mondkapjes/mondbedekking zeker wel zie zitten, hier zit nog wel een uitdaging in.Jablan schreef: ↑26 apr 2020 15:35Virtuele werkelijkheid.moederslink schreef: ↑26 apr 2020 14:42Die 1,5 meter ga ik zo langzamerhand toch wat onzin en niet werkbaar vinden.
Gelukkig zag ik de directeur van NS vrijdag in het nieuws met een opmerking over mondkapjes. Je zal zien, dat die verplichting er komt, is het niet vanuit de regering, dan vanuit een veiligheidsregio of een vervoerder. In de internationale treinen (als die weer vaker gaan rijden), heb je al maskers nodig.
-
De Gelaarsde Kat
Niet alleen ministers... wat te denken van deze: https://www.telegraaf.nl/nieuws/7056665 ... un-je-zijnwitte angora schreef: ↑26 apr 2020 13:57Overigens denk ik dat bepaalde ministers toch even op hun taalgebruik moeten letten.
Het is maar de vraag of deze feestgangers daadwerkelijk zo 'dom' waren. Waarschijnlijk ging het hier om gezonde jongeren (dat vermeldt de historie natuurlijk niet, wat dacht je dan, De Telegraaf
Juist door het bezigen van dit soort terminologie - 'dom' 'onzin' en dergelijke - wekt de indruk dat dit soort 'prominenten' een groot deel van de samenleving - jongeren en/of gezonde actieve mensen die gewoon hun leven weer willen oppakken - volstrekt niet serieus nemen. Vroeg of laat komt de geest echt uit de fles, en gaan mensen daadwerkelijk de richtlijnen aan hun laars lappen.
Dan zijn we nog heel wat verder van huis.
Laatst gewijzigd door De Gelaarsde Kat op 26 apr 2020 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Trump is slim. Hij is bewust voorbarig. Zijn minister denkt waarschijnlijk: hou je nog even in Trump. Maar Trump kijkt vooruit richting verkiezingen. Hij weet wat voor een machtig instrument dit geneesmiddel gaat zijn. En door er nu, bewust voorbarig over te praten, trekt hij het toekomstige succes naar zich toe. Hij is de eerste wereldleider die spreekt over deze behandelwijze. Maar de chinezen hebben er al een PATENT op. LEES dat PATENT en verbaas je!!!
Edit mod: dat linkje gaat me te ver. Verwijderd.
Edit mod: dat linkje gaat me te ver. Verwijderd.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2020 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Het is inderdaad niet verboden, maar het wordt zo dringend geadviseerd dat je eigenlijk geen kant op kunt. Plus wat vingerwijzertjes er van weten te maken, dat ook nog.
-
De Gelaarsde Kat
Straks zetten alle WEL proest-hoest-niesende mensen gewoon een al-dan-niet-verplicht mondkapje op als ze naar buiten gaan, want dat werkt, toch...moederslink schreef: ↑26 apr 2020 14:42Daarbij : wanneer je niet verkouden bent , niet proest-hoest en niest is er toch ook niets aan de hand?
Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
witte angora
En zie dan die geest maar weer in de fles te krijgen. Dat gaat dan zeker niet meer lukken.De Gelaarsde Kat schreef: ↑26 apr 2020 17:08Vroeg of laat komt de geest echt uit de fles, en gaan mensen daadwerkelijk de richtlijnen aan hun laars lappen.
Dan zijn we nog heel wat verder van huis.
Dat zeg ik, hier in de bollenstreek zijn de binnenwegen afgesloten. Maar als je weet hoeveel fietsers er zijn die het tóch proberen, hoeveel 'sport'fietsers er hier rondracen, hoeveel er gewandeld wordt... het is hier toch echt drukker dan op een normale zondag. Met auto's valt het op het ogenblik trouwens nog wel mee.
De Gelaarsde Kat
en Komkommertijd
vinden dit leuk
-
mh73
Ik hoor net met het honden uitlaten familie bij buren in de tuin gaan: krijg ik een knuffel van je? Nu mag het weer.
Ik heb wat Rutte zei niet zo begrepen.
Ik heb wat Rutte zei niet zo begrepen.
Komkommertijd
vindt dit leuk