LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

barabas
Berichten: 106
Lid geworden op: 06 nov 2010 13:19

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door barabas »

Trump is slim. Hij is bewust voorbarig. Zijn minister denkt waarschijnlijk: hou je nog even in Trump. Maar Trump kijkt vooruit richting verkiezingen. Hij weet wat voor een machtig instrument dit geneesmiddel gaat zijn. En door er nu, bewust voorbarig over te praten, trekt hij het toekomstige succes naar zich toe. Hij is de eerste wereldleider die spreekt over deze behandelwijze. Maar de chinezen hebben er al een PATENT op. LEES dat PATENT en verbaas je!!!

Edit mod: dat linkje gaat me te ver. Verwijderd.
Laatst gewijzigd door Radar op 27 apr 2020 13:34, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Dubieus linkje weggehaald

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

breien schreef:
26 apr 2020 17:02
Men mag echt wel met het openbaar vervoer. Alleen het wordt afgeraden voor pleziertochtjes. Ik heb het nagevraagd.
Ook personen die noodzakelijk met het openbaar vervoer moeten reizen, mogen dat.
Het is inderdaad niet verboden, maar het wordt zo dringend geadviseerd dat je eigenlijk geen kant op kunt. Plus wat vingerwijzertjes er van weten te maken, dat ook nog.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

moederslink schreef:
26 apr 2020 14:42
Daarbij : wanneer je niet verkouden bent , niet proest-hoest en niest is er toch ook niets aan de hand?
Laten alle proestende en verkouden mensen dan gewoon nog binnen blijven.
Straks zetten alle WEL proest-hoest-niesende mensen gewoon een al-dan-niet-verplicht mondkapje op als ze naar buiten gaan, want dat werkt, toch... :roll:

Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De Gelaarsde Kat schreef:
26 apr 2020 17:08
Vroeg of laat komt de geest echt uit de fles, en gaan mensen daadwerkelijk de richtlijnen aan hun laars lappen.
Dan zijn we nog heel wat verder van huis.
En zie dan die geest maar weer in de fles te krijgen. Dat gaat dan zeker niet meer lukken.

Dat zeg ik, hier in de bollenstreek zijn de binnenwegen afgesloten. Maar als je weet hoeveel fietsers er zijn die het tóch proberen, hoeveel 'sport'fietsers er hier rondracen, hoeveel er gewandeld wordt... het is hier toch echt drukker dan op een normale zondag. Met auto's valt het op het ogenblik trouwens nog wel mee.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik hoor net met het honden uitlaten familie bij buren in de tuin gaan: krijg ik een knuffel van je? Nu mag het weer.

Ik heb wat Rutte zei niet zo begrepen.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Mijn excuses, verkeerde knopje gehit.

ZeerPrivé
Berichten: 5662
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De Gelaarsde Kat schreef:
26 apr 2020 17:13
moederslink schreef:
26 apr 2020 14:42
Daarbij : wanneer je niet verkouden bent , niet proest-hoest en niest is er toch ook niets aan de hand?
Laten alle proestende en verkouden mensen dan gewoon nog binnen blijven.
Straks zetten alle WEL proest-hoest-niesende mensen gewoon een al-dan-niet-verplicht mondkapje op als ze naar buiten gaan, want dat werkt, toch... :roll:

Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.

Waarom zou je binnen blijven? Jij bent er toch voorstander van om het maar te laten gebeuren?

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

ZeerPrivé schreef:
26 apr 2020 17:36
De Gelaarsde Kat schreef:
26 apr 2020 17:13
moederslink schreef:
26 apr 2020 14:42
Daarbij : wanneer je niet verkouden bent , niet proest-hoest en niest is er toch ook niets aan de hand?
Laten alle proestende en verkouden mensen dan gewoon nog binnen blijven.
Straks zetten alle WEL proest-hoest-niesende mensen gewoon een al-dan-niet-verplicht mondkapje op als ze naar buiten gaan, want dat werkt, toch... :roll:

Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.

Waarom zou je binnen blijven? Jij bent er toch voorstander van om het maar te laten gebeuren?
Heel simpel omdat zoals al gezegd: schijnveiligheid.

En hoezo zou ik een voorstander zijn van 'het' (wat?) 'maar te laten gebeuren'?
Als er iemand zich aan de richtlijnen van het rivm houdt ben ik het wel. Maar nee, ik laat me niet ophokken, dat klopt.

ZeerPrivé
Berichten: 5662
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Om verspreiding te laten gebeuren, maar dat begreep je vast wel. Je vindt het toch prima als er feestjes worden gehouden? En je laat je niet op hokken, maar blijkbaar alleen dan als je het veilig genoeg is voor je.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

ZeerPrivé schreef:
26 apr 2020 17:46
Om verspreiding te laten gebeuren, maar dat begreep je vast wel. Je vindt het toch prima als er feestjes worden gehouden? En je laat je niet op hokken, maar blijkbaar alleen dan als je het veilig genoeg is voor je.
Ik vrees dat je nog eens een keer goed moet lezen wat ik precies gepost heb.
Wáár precies heb ik gezegd dat ik het 'prima' zou vinden als er feestjes worden gehouden?

Ik heb mijn kritische kanttekeningen gezet bij de bejegening van mensen, dat klopt inderdaad.
En ja, ik ga gewoon naar buiten en hou anderhalve meter afstand. Dat mag ik.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
26 apr 2020 16:56
Dat had ik niet gezien, maar wat ik wel weet is dat mondkapjes op het ogenblik nergens te bestellen zijn. Heb het bij een aantal apotheken geprobeerd, maar niks. Dus, alhoewel ik mondkapjes/mondbedekking zeker wel zie zitten, hier zit nog wel een uitdaging in.
Absoluut. Maar de mondkapjes voor buiten hoeven niet aan de strengste eisen te voldoen, het gaat erom dat een ander niet per ongeluk iets van jou inademt.
Gisteren zag ik iemand met een stofmasker, uit de bouwmarkt. Die zijn redelijk klein, meer Joey Springer dan Calvin Klein. Het zag er benauwd uit en dat wil je ook niet. Dan liever een sjaal of een doe-het-zelf-constructie, hoofdzaak: het zaakje is bedekt.
De Gelaarsde Kat schreef:
26 apr 2020 17:13
Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.
Dat hebben wij hier precies omgekeerd, omdat je ook zonder symptomen besmet kunt zijn. Ergo: je kunt nergens van op aan. Dan is iets beter dan niets en die dingen wennen snel.

16again
Berichten: 16167
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

barabas schreef:
26 apr 2020 17:08
Trump …... Hij is de eerste wereldleider die spreekt over deze behandelwijze. Maar de chinezen hebben er al een PATENT op. LEES dat PATENT en verbaas je!!!
Was er nog niemand die eerder al een patent had aangevraagd op onzin? :D
Het patent betreft behandeling van tumoren
Tumoren zijn plaatselijk in het lichaam, die we al met grof geweld plaatselijk te lijf gaan (snijden , bestralen etc). Dat een beetje niet-giftig bleekmiddel in dat rijtje past , zegt natuurlijk helemaal niets over effectiviteit tegen corona...…Temeer corona overall in het lichaam zit, niet lokaal in een gezwel

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
26 apr 2020 17:57
witte angora schreef:
26 apr 2020 16:56
Dat had ik niet gezien, maar wat ik wel weet is dat mondkapjes op het ogenblik nergens te bestellen zijn. Heb het bij een aantal apotheken geprobeerd, maar niks. Dus, alhoewel ik mondkapjes/mondbedekking zeker wel zie zitten, hier zit nog wel een uitdaging in.
Absoluut. Maar de mondkapjes voor buiten hoeven niet aan de strengste eisen te voldoen, het gaat erom dat een ander niet per ongeluk iets van jou inademt.
Gisteren zag ik iemand met een stofmasker, uit de bouwmarkt. Die zijn redelijk klein, meer Joey Springer dan Calvin Klein. Het zag er benauwd uit en dat wil je ook niet. Dan liever een sjaal of een doe-het-zelf-constructie, hoofdzaak: het zaakje is bedekt.
De Gelaarsde Kat schreef:
26 apr 2020 17:13
Op het moment dat dit soort schijnveilige verplichtingen worden opgedrongen blijf ik dus juist binnen.
Dat hebben wij hier precies omgekeerd, omdat je ook zonder symptomen besmet kunt zijn. Ergo: je kunt nergens van op aan. Dan is iets beter dan niets en die dingen wennen snel.
Ik ga met die kat mee.. als die rotzooi de norm wordt, dan kom ik ook niet meer buiten.

ZeerPrivé
Berichten: 5662
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

als die rotzooi de norm wordt, dan kom ik ook niet meer buiten.

Het is te hopen dat mensen in vitale beroepen er niet hetzelfde over (gaan) denken...

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
26 apr 2020 18:37
als die rotzooi de norm wordt, dan kom ik ook niet meer buiten.

Het is te hopen dat mensen in vitale beroepen er niet hetzelfde over (gaan) denken...
Het is te hopen dat die kunnen worden voorzien van de juiste kwaliteit en gewoon de 1,5 meter afstand bewaren.

ZeerPrivé
Berichten: 5662
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

1,5 meter afstand in de zorgsector lijkt me niet haalbaar. Zelfde telt voor vakkenvullers enz.

angel1978
Berichten: 11080
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
26 apr 2020 18:45
1,5 meter afstand in de zorgsector lijkt me niet haalbaar. Zelfde telt voor vakkenvullers enz.
Die regels zijn al volkomen helder!

ZeerPrivé
Berichten: 5662
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het ging hier niet om wel/niet regeltjes, maar om binnen blijven. Alleen mensen die een uitkering hebben of (altijd al) thuis werken, hebben de keuze binnen te blijven als iedereen met een mondkapje gaat lopen. Denk niet dat een werkgever het accepteert als een werknemer om die reden niet op zijn werk verschijnt.

witte angora
Berichten: 31012
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar je kunt niet bepaalde groepen tot in de eeuwigheid dwingen binnen te blijven vanwege Corona. Vroeg of laat moet er een maatschappij zijn waarin iedereen een bepaalde bewegingsvrijheid heeft.

Sterker nog, als iemand mij blijvend zou verbieden voor de lol naar buiten te gaan of met het OV, gaat gewoon de kop in de wind. Meewerken aan regels prima, beperkingen prima, maar het leven moet wel een beetje de moeite waard zijn.

Ik wil mijn weekend-vrij abonnement best inruilen voor een abbo dat ik maar één keer per week met het OV mag. Dat scheelt al de helft van mijn ritjes. Omdat ik ook wel snap dat iederéén pijn moet lijden. Maar ik zou het onacceptabel vinden dat ik bijvoorbeeld nooit meer naar mijn vader en mijn tante kan omdat ik niet met het OV mag en ook niet met de auto. En ik vermoed zo dat eigenlijk iedereen dergelijke beperkingen onacceptabel zal vinden.

Dat er ministers zijn die dat onzin en flauwekul vinden -

ZeerPrivé
Berichten: 5662
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Al die verboden gaan ook niet werken. "Leuk" voor een maandje, maar dan zijn de meeste Nederlanders er wel klaar mee. Je hoeft alleen maar naar buiten te gaan om te zien dat mensen die ophokplicht nu al goed zat zijn.

Gesloten