LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

De overheid gaat inmiddels uit van 18. Ik schat zo in dat deze koehandel op een jaartje of 30, 35 uit gaat komen. Jonger staan ze nog volop in het leven, ouder, dan komen de eerste kindertjes en hebben ze het toch te druk met hun gezin. Rond die leeftijd is de 'gezinsgroep' groot genoeg om elkaar bezig te houden zonder te vereenzamen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan zijn meteen de pensioenfondsen en de AOW uitbetalingen opgelost.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Kees, als je teksten als 'zou jij ook eens moeten doen' nu eens weglaat, roep je ook minder weerstand op.

De UvA is de volgende in de rij '17 miljoen virologen'. Gelukkig met iets van onderbouwing. Echt overtuigend zou het zijn, wanneer ze alle 53 landen in Europa naast elkaar hadden gelegd.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een hoogleraar marketing die zijn kinderen beloofd dat ze weer naar school mogen?
Serieus?

Radar
Site Admin
Berichten: 5516
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

barabas schreef:
26 apr 2020 15:41
Coronavirus: Trump bleekmiddel in de bloedbaan als behandeling. Waar komt deze gedachte vandaan? De chinezen hebben al sinds 2015 een patent op het intraveneus inspuiten van chloordioxide tegen ebola.

Trump is niet gek: hij praat nu bewust zijn mond voorbij zodat hij straks bij de verkiezingen kan zeggen: ik kwam als eerste met dit idee. Want hiermee gaat hij veel levens redden.
barabas schreef:
26 apr 2020 17:08
Trump is slim. Hij is bewust voorbarig. Zijn minister denkt waarschijnlijk: hou je nog even in Trump. Maar Trump kijkt vooruit richting verkiezingen. Hij weet wat voor een machtig instrument dit geneesmiddel gaat zijn. En door er nu, bewust voorbarig over te praten, trekt hij het toekomstige succes naar zich toe. Hij is de eerste wereldleider die spreekt over deze behandelwijze. Maar de chinezen hebben er al een PATENT op. LEES dat PATENT en verbaas je!!!
Waarom gaan dit soort posts vaak hand in hand met zo'n SCHREEUWERIG toontje met veel HOOFDLETTERS om je eigen GELIJK te BEWIJZEN? LEES gauw onderstaande OPMERKING en VERBAAS JE!

Bij dezen het verzoek om dit soort linkjes niet te posten. Die pagina staat vol met incomplete, slecht lopende zinnen, half Engels copy-pastewerk en volslagen ridicule claims dat het injecteren van chloordioxide zelfs kanker geneest. Dat wordt me allemaal echt even iets te gortig, hoor.

Er is geen enkele wetenschappelijke basis om te stellen dat chloordioxide het coronavirus geneest of überhaupt geneeskrachtige eigenschappen bezit. In dat opzicht hoef ik het promoten van die schreeuwerige, belachelijke, in potentie zelfs gevaarlijke rommel (zeker in de context van suggestieve, ongefundeerde opmerkingen als 'Trump weet wat voor een machtig instrument dit geneesmiddel gaat zijn' en 'Hiermee gaat hij veel levens redden') hier dan ook niet te zien.

Dat zal me wel weer op het verwijt van vooringenomenheid of censuur komen te staan, maar goed, dat is dan maar even zo. Eén blik op die hele website en het is wel min of meer duidelijk in wat voor schimmig complothoekje dit gezocht moet worden.

Nu is het geen overtreding om in dat soort theorieën te geloven, maar het zou toch een beetje jammer zijn als iemand op basis van dat linkje besluit om pardoes een fles bleekmiddel achterover te kieperen, nietwaar..

Groet, Radar^SK

ZeerPrivé
Berichten: 6126
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

maar het zou toch een beetje jammer zijn als iemand op basis van dat linkje besluit om pardoes een fles bleekmiddel achterover te kieperen, nietwaar..

Ik heb het geprobeerd, maar kwam niet verder dan een halve fles. Echt niet te zu*pen dat spul. Voel me wel lekker schoon van binnen. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heerlijke moderatie.

Erthanax
Berichten: 10097
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nee, geen hoogleraar marketing, maar buitengewoon hoogleraar contentmarketing. Zijn leerstoel is ingesteld "vanwege" de Stichting Leerstoel Customer Media. De UvA legt het netjes uit. Hij is zeer deskundig, alleen niet zozeer op het gebied van epidemiologie, crisismanagement:
UvA schreef:Ed Peelen heeft een achtergrond in relatiemarketing, customer intelligence, customer experience en omni-channels, en nieuwe klantgerichte businessmodellen en -proposities. Als bijzonder hoogleraar gaat hij zich richten op de veranderingen in het medialandschap en de daaraan gerelateerde opkomst van content marketing. Met het veranderen van de informatiedragers en de communicatiepatronen wordt het belangrijker aandacht te besteden aan het verhaal, de content, de wijze waarop deze wordt gedeeld, verrijkt en verspreid onder mensen.
Hij lijkt me zeer geschikt om het cironabeleid te verkopen, niet om het te maken.

Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Theotrucker schreef:
27 apr 2020 09:23
Dus het enigste wat er overblijft is wachten op een vaccin. Anders gaan we nu op 1,5 meter, zodra er weer ruimte over is op de IC mogen er weer meer dood gaan, dan doen we 0,5 meter. Drie weken later gaan we weer doodskisten in massagraven leggen, dan maar weer naar 1,5 meter. En immuniteit na enkele maanden lijkt er ook niet te zijn. Dus dat circus blijft totdat er een vaccin is. Vergeet niet dat dit een globaal probleem is. Zo'n grote oorlog hebben we nog niet gehad waarbij elk land betroffen was. Dus laten we ons beperken tot het wezenlijke, de rest ,alles wat luxe is en niet noodzakelijk om te overleven gaat failliet. Het gaat erom om als mensheid te overleven en daarna opnieuw op te bouwen, zoals na de tweede wereldoorlog is gebeurd. Die wederopbouw geeft dan weer ca dertig a veertig jaar voorspoed.
Of we nemen de doden voor lief en gaan als mensheid zo snel mogelijk over op de orde van de dag. Dan overleven we als mensheid namelijk ook gewoon en zijn er naast de nadelen ook vele voordelen, anders dan alleen de economie op orde houden. Zo is er al een stap gezet richting het verhelpen van de overbevolking, het oplossen van het woningtekort, kunnen de pensioenfondsen makkelijker zaken op orde krijgen en zijn de klimaatproblemen (waar ik dan weer geen problemen in zie, maar dat is een andere discussie) makkelijk op te lossen.

Maarja, schijnbaar is het niet populair dat te zeggen, maar ik zeg het toch. Net als dat ik van mening ben dat het geen doel moet zijn om mensen steeds ouder te laten worden. Het summum van welvaart is niet per se ouder worden, maar vooral beter en gelukkiger oud worden. Wat zou ik liever hebben? 90 worden en niets meegemaakt hebben of 60 worden en alles gedaan hebben? Nou, dat is simpel, ik leef alsof ik niet ouder dan 50 word. Ik zoek dus graag de grenzen op van wat kan en mag (en ja, soms ga ik er overheen), geniet van het leven, omdat ik weet hoe vervelend het is als je niet lekker in je vel zit en geen plezier in het leven hebt. Maar genieten van het leven is momenteel niet echt mogelijk meer.

Erthanax
Berichten: 10097
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ben de 50 al voorbij en geniet nog elke dag van het leven -- en van de reacties op het forum.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat u zo’n heel beperkte blik hebt op het leven en wat genieten is.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Voor sommigen staat drank en feesten gelijk aan genieten.. zo jammer dat er zoveel onfortuinlijken zijn die nog wel de leeftijd hebben maar niet meer de fysieke mogelijkheden om hiervan te genieten door de verwoestende werking van een virus.

Genieten van kinderen of kleinkinderen is natuurlijk ook geen echt genieten..

Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Angel1978, even vergeten dat dat ook afgeraden wordt? Ik heb mijn beide oma's al anderhalve maand niet meer gezien, omdat 1 geen bezoek wil en bij de ander is besloten vanuit de familie dat we dat voorlopig beperkt houden, omdat ze echt lak heeft aan de maatregelen.

En nee, zuipen en feesten is lang niet alles in het leven. Maar denk je nu echt dat iemand met een verleden met mentale problemen al deze onzekerheid van nu goed trekt? Nee, echt niet, van binnen ga je kapot. Wat als mijn werkgever omvalt? Wat als ik mijn oma's nooit meer kan zien (ze zijn toch al halverwege de 80)? Wanneer mag ik eindelijk mijn nieuwe appartement betrekken? Wanneer kan ik weer eens ouderwets ouwehoeren over helemaal niets met mensen die niet bij mijn directe vrienden of familie horen? Al die onzekerheden knagen aan me. En ik weet dat die aan heel veel mensen knagen.

En ja, ik kan wel genieten van bepaalde momenten, maar dat wil niet zeggen dat ik gelukkig ben. Ik heb ondertussen lak aan de anderhalve meter maatschappij gekregen en ik houd me er niet aan. Mensen die willen dat ik me eraan houd, die zullen dat moeten aangeven, dan respecteer ik het. Maar aangezien het vooral een manier is om jezelf te beschermen om geen corona te krijgen, ga ik er niet meer over nadenken, maakt het leven een stuk relaxter en aangenamer. Het is natuurlijk niet logisch te denken dat die anderhalve meter maatschappij nog langer dan na 1 juni vol te houden is, mensen houden zich er nu al amper aan.

angel1978
Berichten: 11256
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Het is vrij lastig genieten van die kleinkinderen als je er niet meer bent.. maar ik begrijp dat jouw genot belangrijker is dan de gezondheid van een ander.
Ik ervaar het niet echt als sociaal.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga eens Facetimen met uw oma’s


Nijogeth
Berichten: 10585
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Met de ene doe ik Skypen. De andere wil dat zelf niet, want dan moet ze aan de maatregelen toegeven en dat gaat tegen haar principes in.

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik weet zeker, dat wij heel goed met je oma's overweg kunnen. Lekker eigenwijs :D
Raar alleen, dat in een flink aantal landen de trend een hele andere kant opgaat: het virus is en blijft aanwezig, maar op een laag niveau: Nieuw-Zeeland, Oost-Europa met uitzondering van Servië. (Mening gebaseerd op de cijfers en de berichten t/m vandaag).
Die golven komen er als je niet meegaat met de rest van de wereld en alles laat gebeuren. Daar hoef je niet eens voor gestudeerd te hebben, alleen je gezonde verstand voor aan te zetten.

mh73

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik vind het werkelijk waar belachelijk dat de problemen die iemand ervaart met de huidige maatregelen, waarbij deze persoon aangeeft zich aan de regels te houden want hij heeft zijn oma's al anderhalve maand niet gezien, als zijnde asociaal weggezet worden.

Dat meningen verschillen, prima. Dat voor- en tegenargumenten soms op een pittige wijze uitgewisseld worden, ook goed.

Maar iemand zomaar wegzetten als asociaal, dat zegt in mijn ogen meer over de schrijver dan degene waarover dit gezegd wordt.

Mijn buurvrouw kan ook al een hele tijd niet genieten van haar kleinkinderen. De jongste is net een jaar geworden. Ze hebben de verjaardag gevierd via internet. Volgens de buurvrouw haalt dat het toch echt niet bij het normale contact, maar goed het kan aan haar liggen dat ze daar verdriet van heeft. Ze zal ook wel asociaal zijn, ondanks dat ze zich braaf aan alle regels houdt.

Ik drink niet en ik kan enorm genieten van mijn huisdieren en mijn tuin. Van mooi weer of een leuk programma op TV. Van het bakken van een lekkere cake of boterkoek. Toch voel ik me beperkt, enorm beperkt. Niet eens omdat ikzelf zoveel last van de beperkingen heb want mijn werk gaat gewoon door. Ik zie wel alle drie mijn kinderen en mijn man niet gelukkig zijn met de maatregelen, ieder op zijn/haar manier en daardoor geniet ik momenteel inderdaad niet van mijn kinderen, omdat ik zie dat ze niet lekker in hun vel zitten.

Terwijl ik wandel met de hond of in de supermarkt loop wordt ik links en rechts ingehaald door mensen die het niet zo nauw nemen met de 1,5 meter afstand. Mensen lopen, fietsen vlak langs je heen. In mijn eigen winkel kreeg ik van achteren zelfs een schouderklopje van een klant. En vaak genoeg vraag ik me af wie er zo stoer achter het toetsenbord iedereen veroordeelt die zich niet aan de regels houdt, want in het echt doet volgens mij bijna niemand dat meer.

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt dan de reactie van Nijogeth wel heel selectief gelezen. Ten eerste het verbod van familie op contact met de oma en ten tweede bijvoorbeeld het afstandhouden dat doet hij alleen op verzoek. Hij heeft lak aan de 1,5 meter maatschappij, schrijft hij.

Gesloten