LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Ik heb begin januari een update op mijn toestel gehad naar Android 10.
Sindsdien kan ik niet meer gebeld worden met 4G.
Het duurde een week voordat ik daar achter kwam, dus ben een week niet bereikbaar geweest.
Uiteraard eerst contact opgenomen met mijn provider (Tele2) en deze verwezen mij door naar Sony.
Met een medewerker van Sony contact gehad en die verwezen mij weer door naar Tele2, omdat het volgens hun aan Tele2 zou liggen.
Weer contact gehad met Tele2 en die gaven aan dat het probleem toch echt niet bij hun lag, maar dat het probleem bij Sony lag door de nieuwe update van Android, deze schijnt niet samen te werken met de Sony Xperia XZ2 Premium en mijn provider, er moest dus een patch komen om dit probleem te verhelpen.
Wederom contact opgenomen met Sony en nu werd mij verteld dat het probleem bij hun inderdaad bekend was en dat er spoedig een patch zou komen.
We zijn ondertussen al twee maanden verder, heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice die mij constant aan het lijntje houden. Ik krijg constant te horen dat eraan gewerkt wordt, maar heb nog geen enkele keer met iemand gesproken die er ook maar een beetje verstand van heeft.
Als zij een terugbelverzoek maken voor de technische afdeling word ik niet terug gebeld.
Ik heb ondertussen ook al een softwarereparatie moeten doen, wat niets heeft geholpen, maar mocht daarna wel weer heel mijn telefoon opnieuw instellen.
Ik zit nu al twee maanden lang alleen maar op 3G, omdat ik anders niet bereikbaar ben. Wel betaal ik voor 4G,
Ik krijg geen antwoord bij Sony waar ik iets mee kan en ik word constant aan het lijntje gehouden.
Als ik aangeef dat ik er een beetje klaar mee ben krijg ik alleen excuses en daar moet ik het dan maar mee doen.
Als consument zijnde kom ik niet verder met Sony en raak ik alleen maar meer gefrustreerd door de "klantenservice".
Zij kunnen mij met geen enkele afdeling doorverbinden, als ik vraag om met de supervisor van de medewerker te spreken word ik in de wacht gezet en wordt vervolgens de verbinding verbroken.
Bij terugbellen krijg ik dan een andere medewerker aan de lijn en begint alles weer van voor af aan.
Ik kom geen stap verder.
Ik heb een Sim Only abonnement bij Tele2 en heb de telefoon los gekocht.
Ik zou volgens Tele2 niet de enige zijn met dit probleem, maar meer mensen met mijn type telefoon zouden dit probleem moeten hebben, dit gaf Sony de eerste keer dat ik contact met hen had over dit probleem ook aan.
Sindsdien kan ik niet meer gebeld worden met 4G.
Het duurde een week voordat ik daar achter kwam, dus ben een week niet bereikbaar geweest.
Uiteraard eerst contact opgenomen met mijn provider (Tele2) en deze verwezen mij door naar Sony.
Met een medewerker van Sony contact gehad en die verwezen mij weer door naar Tele2, omdat het volgens hun aan Tele2 zou liggen.
Weer contact gehad met Tele2 en die gaven aan dat het probleem toch echt niet bij hun lag, maar dat het probleem bij Sony lag door de nieuwe update van Android, deze schijnt niet samen te werken met de Sony Xperia XZ2 Premium en mijn provider, er moest dus een patch komen om dit probleem te verhelpen.
Wederom contact opgenomen met Sony en nu werd mij verteld dat het probleem bij hun inderdaad bekend was en dat er spoedig een patch zou komen.
We zijn ondertussen al twee maanden verder, heb al meerdere keren contact gehad met de klantenservice die mij constant aan het lijntje houden. Ik krijg constant te horen dat eraan gewerkt wordt, maar heb nog geen enkele keer met iemand gesproken die er ook maar een beetje verstand van heeft.
Als zij een terugbelverzoek maken voor de technische afdeling word ik niet terug gebeld.
Ik heb ondertussen ook al een softwarereparatie moeten doen, wat niets heeft geholpen, maar mocht daarna wel weer heel mijn telefoon opnieuw instellen.
Ik zit nu al twee maanden lang alleen maar op 3G, omdat ik anders niet bereikbaar ben. Wel betaal ik voor 4G,
Ik krijg geen antwoord bij Sony waar ik iets mee kan en ik word constant aan het lijntje gehouden.
Als ik aangeef dat ik er een beetje klaar mee ben krijg ik alleen excuses en daar moet ik het dan maar mee doen.
Als consument zijnde kom ik niet verder met Sony en raak ik alleen maar meer gefrustreerd door de "klantenservice".
Zij kunnen mij met geen enkele afdeling doorverbinden, als ik vraag om met de supervisor van de medewerker te spreken word ik in de wacht gezet en wordt vervolgens de verbinding verbroken.
Bij terugbellen krijg ik dan een andere medewerker aan de lijn en begint alles weer van voor af aan.
Ik kom geen stap verder.
Ik heb een Sim Only abonnement bij Tele2 en heb de telefoon los gekocht.
Ik zou volgens Tele2 niet de enige zijn met dit probleem, maar meer mensen met mijn type telefoon zouden dit probleem moeten hebben, dit gaf Sony de eerste keer dat ik contact met hen had over dit probleem ook aan.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Even voor de hand liggend vragen :
4G Aanzetten voor Android
Wil je 4G inschakelen op je Android? Dit doe je gemakkelijk via de instellingen van je smartphone. Volg deze stappen:
Open ‘Instellingen’ en ga naar ‘Draadloos en netwerken’;
Kies ‘Mobiele netwerken’. Dit kan per Android-toestel verschillen;
Druk op ‘Voorkeursnetwerktype’ en kies voor ‘4G’, ‘LTE’ of ‘2G/3G/4G’ afhankelijk van je telefoon;
4G is nu ingeschakeld op je Android-smartphone.
4G Aanzetten voor Android
Wil je 4G inschakelen op je Android? Dit doe je gemakkelijk via de instellingen van je smartphone. Volg deze stappen:
Open ‘Instellingen’ en ga naar ‘Draadloos en netwerken’;
Kies ‘Mobiele netwerken’. Dit kan per Android-toestel verschillen;
Druk op ‘Voorkeursnetwerktype’ en kies voor ‘4G’, ‘LTE’ of ‘2G/3G/4G’ afhankelijk van je telefoon;
4G is nu ingeschakeld op je Android-smartphone.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Raar. Ik kan op mijn telefoon VoLTE uitschakelen. Als ik dat uitschakel bel ik gewoon via 2G oftewel GSM, maar hiervoor hoef ik niet mijn volledige 4G uit te schakelen, als ik VoLTE uitschakel, dan blijft internet gewoon over 4G lopen. Zelfs als 4G niet snel genoeg is of beschikbaar is, schakelt mijn telefoon automatisch over op 2G voor bellen.
Justmeagain
vindt dit leuk
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Ik kan mijn 4G uitzetten, maar dan kan ik nog steeds niet gebeld worden. Ik moet mijn volledige 4G uitzetten om gebeld te kunnen worden, dus kan ook niet internetten via 4G.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Dus zelfs als u bij instellingen onder "call settings" of "oproepinstellingen" de optie VoLTE uitschakelt, kunt u niet gebeld worden? Normaliter zou dan het bellen niet meer over 4G gaan maar internetten wel.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
@berndy Dat klopt.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 apr 2020 16:54
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Helaas heeft iedereen met een XZ2 en tele2 dit probleem. Sony weigert een update te doen om het te fixen. Ik heb het ook al sinds januari en ben er heel erg klaar mee. Tele 2 doet wel hun best om mij tegemoet te komen, maar ik word horensdol van de Sony klantenservice.. Vraag me af of dit legaal is om te weigeren een anderhalf jaar oude telefoon niet zo te updaten dat er weer mee gebeld kan worden.
https://forum.tele2.nl/smartphones-en-i ... d-10-78806
https://forum.tele2.nl/smartphones-en-i ... d-10-78806
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
adriana.zoutman schreef: ↑01 apr 2020 17:04Helaas heeft iedereen met een XZ2 en tele2 dit probleem. Sony weigert een update te doen om het te fixen. Ik heb het ook al sinds januari en ben er heel erg klaar mee. Tele 2 doet wel hun best om mij tegemoet te komen, maar ik word horensdol van de Sony klantenservice.. Vraag me af of dit legaal is om te weigeren een anderhalf jaar oude telefoon niet zo te updaten dat er weer mee gebeld kan worden.
https://forum.tele2.nl/smartphones-en-i ... d-10-78806
Aan Sony heb je inderdaad helemaal niets, heb nog nooit zo'n slechte "klantenservice" meegemaakt.
Iedere keer niet teruggebeld worden als ze zeggen dat ze dat doen, ze zijn amper verstaanbaar en hebben echt geen idee waar ze het over hebben.
Ik bleef bellen als ik niet teruggebeld was en ze hebben mij nu verzocht niet meer te bellen, omdat ze toch geen nieuwe info hebben en mij dus toch niet terug gaan bellen.... Waarom wordt mij dit dan beloofd?
Komen ze met nutteloze oplossingen zoals mijn telefoon ter reparatie opsturen, terwijl mijn telefoon niet kapot is, maar het aan hun update ligt! Dit probleem speelt nu al 3 maanden en ze hebben er nog geen oplossing voor geboden!
Ik hoor het graag als jij een oplossing hebt gevonden!
Wel fijn om te lezen dat ik in ieder geval niet de enige ben met deze frustraties.....
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Als ik het zo lees dan is Tele2 dus het probleem.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Alleen de combinatie Sony Tele2. De combinatie Huawei Tele2 werkt perfect, ook na update op Android 10 met 2 verschillende types Huawei.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Nee, Sony is het probleem. Sinds de update van Android 10 is dit probleem met de combinatie van het toestel, Android 10 en de providers Tele2 en T-Mobile. De update werkt dus niet naar behoren. Sony geeft zelf ook aan dat het probleem bij de update ligt.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Ik zou dit probleem bij de Consumentenbond voorleggen. Die gaan er meestal mee aan de slag (als je lid bent).
Eerst moet er altijd schriftelijk een klacht ingediend worden (in dit geval bij Sony en/of Tele2) met daarin aangegeven een datum waarop je uiterlijk een reactie van hen verwacht. Als dit negatief uitpakt, komt de Consumentenbond in actie.
Meestal krijg je op die manier sneller resultaten want een bdrijf (Sony) wil zeker geen slechte reclame riskeren.
Eerst moet er altijd schriftelijk een klacht ingediend worden (in dit geval bij Sony en/of Tele2) met daarin aangegeven een datum waarop je uiterlijk een reactie van hen verwacht. Als dit negatief uitpakt, komt de Consumentenbond in actie.
Meestal krijg je op die manier sneller resultaten want een bdrijf (Sony) wil zeker geen slechte reclame riskeren.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Vandaag weer een nieuwe update gedaan. Helaas kan ik nog steeds niet gebeld worden!! Is dit bij jullie ook nog steeds zo. Ik heb een sony xperia xz2 compact.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Vandaag idd ook een update gehad, kan idd nog steeds niet gebeld worden.... Heb dit ook gelijk teruggekoppeld aan Sony en die medewerker zou het doorgeven aan de "hogere afdeling"...... Geloof er geen bal van....
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Hallo allemaal,
Ik heb ook last van dit probleem. Al maanden niet gebeld kunnen worden en heel soms sporadisch een voicemail maar geen gemiste oproepen helemaal niets. Ik dacht dat het aan tele2 lag en heb met hun al alle instellingen doorgenomen en nieuwe simkaarten geprobeerd maar niets hielp. Nu mijn telefoon bij de media markt terug gebracht aangezien ik dacht dat de antenne defect was maar zo te lezen ligt het aan sony..
Ik heb ook last van dit probleem. Al maanden niet gebeld kunnen worden en heel soms sporadisch een voicemail maar geen gemiste oproepen helemaal niets. Ik dacht dat het aan tele2 lag en heb met hun al alle instellingen doorgenomen en nieuwe simkaarten geprobeerd maar niets hielp. Nu mijn telefoon bij de media markt terug gebracht aangezien ik dacht dat de antenne defect was maar zo te lezen ligt het aan sony..
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Het ligt zeker aan Sony!Chiefize schreef: ↑30 apr 2020 11:34Hallo allemaal,
Ik heb ook last van dit probleem. Al maanden niet gebeld kunnen worden en heel soms sporadisch een voicemail maar geen gemiste oproepen helemaal niets. Ik dacht dat het aan tele2 lag en heb met hun al alle instellingen doorgenomen en nieuwe simkaarten geprobeerd maar niets hielp. Nu mijn telefoon bij de media markt terug gebracht aangezien ik dacht dat de antenne defect was maar zo te lezen ligt het aan sony..
Zodra je 4g uitzet kan je gewoon weer gebeld worden. Mag ik vragen wat voor Sony toestel je hebt?
Het zou ook bekend moeten zijn bij tele2, raar dat ze dit niet ter sprake hebben gebracht.
Het is toch niet normaal dat het zo lang moet duren bij Sony voordat er een oplossing geboden wordt...
-
- Berichten: 4399
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
DaanG91 schreef: ↑30 apr 2020 14:12Het ligt zeker aan Sony!Chiefize schreef: ↑30 apr 2020 11:34Hallo allemaal,
Ik heb ook last van dit probleem. Al maanden niet gebeld kunnen worden en heel soms sporadisch een voicemail maar geen gemiste oproepen helemaal niets. Ik dacht dat het aan tele2 lag en heb met hun al alle instellingen doorgenomen en nieuwe simkaarten geprobeerd maar niets hielp. Nu mijn telefoon bij de media markt terug gebracht aangezien ik dacht dat de antenne defect was maar zo te lezen ligt het aan sony..
Zodra je 4g uitzet kan je gewoon weer gebeld worden. Mag ik vragen wat voor Sony toestel je hebt?
Het zou ook bekend moeten zijn bij tele2, raar dat ze dit niet ter sprake hebben gebracht.
Het is toch niet normaal dat het zo lang moet duren bij Sony voordat er een oplossing geboden wordt...
Ik heb een XZ2 compact en geen problemen. Android 10 Build 52.1.A.0.672 provider Hollandse Nieuwe.
Kan via alle mogelijke manieren bellen en gebeld worden.
GSM, WIFI, APP, 4G........alles werkt naar behoren.
Instellingen:
Bellen via WIFi -> AAN
Voorkeur voor bellen -> Bellen via mobiel netwerk
Roaming -> Mobiel
Heb wel met android 9 paar keer gehad dat er een tekentje linksbovenin kwam, geloof rondje met een schuine streep erdoorheen. Sinds android 10 niet meer voorgekomen.
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Het komt ook door de combinatie Android 10, Sony en Tele2/T-Mobile.Teunbosseman schreef: ↑30 apr 2020 14:53DaanG91 schreef: ↑30 apr 2020 14:12Het ligt zeker aan Sony!Chiefize schreef: ↑30 apr 2020 11:34Hallo allemaal,
Ik heb ook last van dit probleem. Al maanden niet gebeld kunnen worden en heel soms sporadisch een voicemail maar geen gemiste oproepen helemaal niets. Ik dacht dat het aan tele2 lag en heb met hun al alle instellingen doorgenomen en nieuwe simkaarten geprobeerd maar niets hielp. Nu mijn telefoon bij de media markt terug gebracht aangezien ik dacht dat de antenne defect was maar zo te lezen ligt het aan sony..
Zodra je 4g uitzet kan je gewoon weer gebeld worden. Mag ik vragen wat voor Sony toestel je hebt?
Het zou ook bekend moeten zijn bij tele2, raar dat ze dit niet ter sprake hebben gebracht.
Het is toch niet normaal dat het zo lang moet duren bij Sony voordat er een oplossing geboden wordt...
Ik heb een XZ2 compact en geen problemen. Android 10 Build 52.1.A.0.672 provider Hollandse Nieuwe.
Kan via alle mogelijke manieren bellen en gebeld worden.
GSM, WIFI, APP, 4G........alles werkt naar behoren.
Instellingen:
Bellen via WIFi -> AAN
Voorkeur voor bellen -> Bellen via mobiel netwerk
Roaming -> Mobiel
Heb wel met android 9 paar keer gehad dat er een tekentje linksbovenin kwam, geloof rondje met een schuine streep erdoorheen. Sinds android 10 niet meer voorgekomen.
Bij andere providers heb je er geen last van.
En dit is sinds Sony de nieuwe Android als update beschikbaar heeft gesteld.
Sony stelt ook dat het probleem daardoor komt en zeggen dat ze ermee bezig zijn.
Vervolgens zeggen ze heel leuk "dat je voor die tijd ook gewoon even een abonnement bij een andere provider kan nemen...."
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Ja erg lullig dit. Sony geeft Tele2 de schuld en Tele2 geeft Sony de schuld. Ergens in de Android 10 software staat een haakje verkeerd waar alleen de combinatie Sony Tele2 last van heeft.
Klanten bedankt: It wasn't me!
Klanten bedankt: It wasn't me!
Re: Sony-telefoon kan na update niet meer via 4G bellen
Ja erg fijn hè..... Fijn dat de klanten altijd weer de dupe zijn....Theotrucker schreef: ↑30 apr 2020 15:27Ja erg lullig dit. Sony geeft Tele2 de schuld en Tele2 geeft Sony de schuld. Ergens in de Android 10 software staat een haakje verkeerd waar alleen de combinatie Sony Tele2 last van heeft.
Klanten bedankt: It wasn't me!