LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een nieuw soort bevrijdingsdag? Men moet zich schamen om die terminologie te gebruiken.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

mh73 schreef:
01 mei 2020 14:24
Zoals er meer gevolgen zijn:
https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl ... doden.html
[...]
Het valt me op dat degenen die erg uitgesproken voor de huidige maatregelen zijn alle negatieve gevolgen van het huidige beleid bagatelliseren of afdoen met korte, botte opmerkingen.

Met de huidige maatregelen hoopt men het aantal coronadoden binnen de perken te houden en overbelasting van de zorg te voorkomen. Dat snap ik.

In het stuk van bovenstaande link staat echter gewoon letterlijk dat men momenteel corona patiënten voorrang geeft. Dat er doden gaan vallen door uitgestelde zorg. Ook door wat ik in mijn vorige link stuurde. Tellen die mensen dan niet mee?
Wat er in dat artikel staat, is momenteel niet zo belangrijk meer.
Het artikel is 5 weken oud en heeft dus betrekking op een heel andere fase in de crisis.
Voor zover er toen sprake was van 'voorrang geven', kun je niet zeggen dat dat nu nog steeds geldt.
ik denk dat je verhaal er niet sterker op wordt door oude artikelen aan te halen alsof het recente artikelen zijn.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Jablan schreef:
01 mei 2020 13:11
moederslink schreef:
01 mei 2020 12:36
Hier ligt een opdracht voor Carola Schouten dunkt mij.
Dan nemen we hem mee in de sleeplijst.
Klink meer als een opdracht voor Kees2850.

Nijogeth
Berichten: 10414
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
01 mei 2020 15:11
Een nieuw soort bevrijdingsdag? Men moet zich schamen om die terminologie te gebruiken.
Niet zo gepikeerd, ik heb die term ook niet verzonnen. Volgens mij heb ik die ergens in een column gelezen.

En ergens snap ik die term ook wel. Ons land is een soort politiestaat geworden waar het recht van vereniging zonder scrupules is opgeheven, met boetes voor de overtreders, bedrijven die ineens te horen kregen dat ze binnen een half uur moeten sluiten zonder enig vooruitzicht wanneer ze weer open mochten. Deze maatregelen komen alleen voor in oorlogstijden en dus lijkt het alsof we een oorlog aan het voeren zijn. We weten alleen niet of de regering die aan het voeren is tegen een virus of dat ze die aan het voeren zijn tegen de Nederlandse bevolking. Ik zeg vooralsnog het laatste, dus in opstand komen en die maatregelen de kop in drukken, zou ik als een bevrijding zien.

Vooralsnog ben ik van mening dat er nooit geen maatregelen nodig zijn geweest. Iemand die het hier niet mee eens is, die mag met feiten en cijfers komen, niet met aannames en verwachtingen. Zijn er die? Nee, helaas.

witte angora
Berichten: 31701
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar, Nijogeth, kun jij jouw mening dan onderbouwen met feiten en cijfers? Nee, ook jouw mening is gebaseerd op aannames en verwachtingen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Nooit geen maatregelen. Ja
Is toch maar allemaal fake.
In de USA kun je met wapengekletter protesteren. Vindt Trump geweldig. Verdient hij veel geld mee.

angel1978
Berichten: 11239
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
01 mei 2020 17:33
Maar, Nijogeth, kun jij jouw mening dan onderbouwen met feiten en cijfers? Nee, ook jouw mening is gebaseerd op aannames en verwachtingen.
Ssst dat mag je niet zeggen..

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth.

Volgens mij schreef u dit.


“Toch later dan verwacht, IK ging toch uit dat ze na de meivakantie volle bak open zouden gaan of zelfs op 5 mei een soort nieuwe bevrijdingsdag hadden georganiseerd.” Ik door mij met hoofdletters en dik.

Politiestaat? U weet niet waar u het over heeft. En ja, er wordt een “oorlog” gevoerd tegen een onbekend virus, maar niet tegen de bevolking.

En als u daartegen in opstand wilt komen, zou ik zeggen ga uw gang, en dan hoop ik dat die opstandelingen flink gestraft worden, de bajes is toch al half leeg.

witte angora
Berichten: 31701
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij moeten mensen niet in opstand komen tegen de overheid, of tegen overheidsmaatregelen. We moeten met zijn allen in opstand komen tegen dat Corona-virus. Dat is onze tegenstander, en die moeten we verslaan.

Lady1234
Berichten: 27377
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och ja, die paar dooien meer, als de horeca maar weer open kan, is het super. :evil: :shock: :twisted:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Kees2850 schreef:
01 mei 2020 18:13



Mijn steun hebben ze.
De mijne niet, je speelt niet met mensenlevens vanwege de horeca.

angel1978
Berichten: 11239
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je maar een biertje kan drinken..

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ga jullie gang maar. Teken een verklaring dat je geen gebruik maakt van de IC en zorg voor een goede begrafenisverzekering.

witte angora
Berichten: 31701
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Eéntje? Ik schat zo in dat er toch een behoorlijke groep is die zich direct, om de 'bevrijding' te vieren, een stuk in de kraag drinkt om zichzelf en anderen vervolgens te pletter te rijden.

Is de IC gelijk weer gevuld.

Gewoon, omdat het kan. Omdat het moet kunnen. Ja toch?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Onverantwoord! Jongeren worden dan misschien minder ernstig ziek, maar ze besmetten links en rechts iedereen, ook 50 en 60 en 70 plussers.
Ik zou dat niet op mijn geweten willen hebben.😩

Jablan
Berichten: 6200
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Censor schreef:
01 mei 2020 14:45
Ik vraag mij ook af of het vaccin straks de oplossing is. Misschien wel voor dit virus , maar er zullen meerdere komen door de manier van leven in het westen. Opvallend vind ik dat mensen die zelfvoorzienend en veel gezonder leven zo te zien nergens last van hebben.
Ik zou geen verband leggen tussen 'het westen' en dit virus. Internationale reizigers hebben het snel over de wereld verspreid en in landen waar de bevolking minder mobiel is, verloopt de verspreiding langzamer.
Op basis van onze contacten met de artsen, is leefstijl niet zo relevant. Het enige logische verband lijkt mij tussen leefstijl en opleidingsniveau en in het verlengde daarvan iets meer discipline bij de beperkingen.
Nijogeth schreef:
01 mei 2020 14:37
Overigens was de reactie van minister de Jonge 'het virus is op 1 juni nog niet weg'. Maar wanneer wel? Aan zo'n uitspraak hebben mensen niets, in de horeca is heel duidelijk dat anderhalve daar niet gaat werken. Wil je ze langer dicht houden, dan zul je moeten zeggen wanneer ze weer normaal open kunnen en dat vertikt iedere politicus, want ze weten het niet. Hoe willen ze mensen zich nu achter hun extreme maatregelen houden als ze zelf niet eens weten wat het allemaal gaat inhouden?
Overigens verwacht KHN, Koninklijke Horeca Nederland, dat tweederde van de horecabedrijven 1 juli niet gaat halen. 35% zou 1 juni niet gaan halen. Dus de roep op versoepeling wordt vanuit die kant heel erg groot en steun vanuit de regering is er amper.
De getallen verschillen van land tot land, maar overal worden veel faillissementen in toerisme en horeca verwacht, tot 50% van het aantal bedrijven. Daarom heeft in Oostenrijk de bondsregering zoveel haast om de horeca zo snel mogelijk weer open te laten gaan, voorlopig wel met een sluitingstijd om 23 uur. Dat heeft de bondskanselier al voor Pasen aangekondigd en die duidelijkheid missen we in Nederland. Helaas.

Terug naar bovenaan pagina 216: horeca wordt wel als aparte groep genoemd. Daar gaat het om opening per 20 mei of 20 juli. Midden mei lijkt mij wel haalbaar.
Laatst gewijzigd door Jablan op 01 mei 2020 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1874
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

ik kom zelden in een horeca bedrijf,maar ik begrijp de frustratie van de ondernemers wel.
Denk ook niet dat het nu verstandig is om in een keer alles open te gooien,maar op termijn zal dit toch wel moeten/moeten kunnen anders gaan er heel veel omvallen.
Begrijp ook de tegengestelde meningen maar de discussie is m.i. wel een beetje grof geworden.
Zoals menigeen al constateerde; we weten met zijn allen te weinig om er een oordeel over te kunnen vellen.
Veel wijsheid gewenst.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Reken maar dat er tegen het einde van dit jaar 80 % van de horeca is verdwenen. Net zols alles met reizen, met luxe. Wat noodzakelijk is blijft, net zoals tijdens de oorlog. Daarna hard werken om weer iets op te bouwen. Ben maar blij dat we hier leven en niet in de USA. Geen werk meer, geen geld, geen ziekteverzekering, geen woning, geen eten. Daar komt een echte opstand. Wapens zijn er daar genoeg.

Nijogeth
Berichten: 10414
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
01 mei 2020 17:33
Maar, Nijogeth, kun jij jouw mening dan onderbouwen met feiten en cijfers? Nee, ook jouw mening is gebaseerd op aannames en verwachtingen.
Nee, maar als ik commentaar op de huidige gang van zaken heb, zijn er hier continue personen die erop springen dat alles moet worden onderbouwd met feiten en cijfers. Nu poneer ik een stelling en laat deze mensen er nu maar commentaar op geven en onderbouwen met feiten en cijfers.

Nijogeth
Berichten: 10414
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
01 mei 2020 18:35
Och ja, die paar dooien meer, als de horeca maar weer open kan, is het super. :evil: :shock: :twisted:
Volgens mij heeft u een vastloper. Dat ik continue de horeca erbij haal, dat komt omdat ik daar voor mijn werk constant mee in aanraking kom. Er zijn hier mensen die die paar dooien voor lief nemen als dat betekent dat dit land niet in meerdere diepere crisissen terecht komt. En daar is niets mis mee, meningsverschillen mogen, maar het veroordelen van mensen met een afwijkende mening wordt altijd gedaan door mensen die zich aangevallen voelen. Voelt u zich aangevallen?

Gesloten