| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Ok. Eén van die activisten is klimaatwetenschapper Michael Mann. Zo beter?Bob Schurkjens schreef: ↑04 mei 2020 23:05Onjuist. Beter lezen is mijn advies.tttlocke schreef: ↑04 mei 2020 19:58De Volkskrant schrijft slechts dat 'klimaatactivisten' en 'de klimaatbeweging' die opvatting toegedaan zijn.Bob Schurkjens schreef: ↑04 mei 2020 17:48Die film bevat grote feitelijke onjuistheden. Daarom ga ik hem niet bekijken. Wat heb je er aan om op het verkeerde been gezet te worden door desinformatie?
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b06884dc/
In het Volkskrantartikel wordt beschreven wat er in de film beweerd wordt en er is aandacht voor de kritiek erop.
Wat is er dan onjuist aan wat ik eerder schreef?
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9152
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Ahh, dus klimaatwetenschapper Mann is nu ook ineens een activist.
Waar staat dat precies in het artikel? Het wordt steeds gekker. Waar haal je die nonsens vandaan?
Waar staat dat precies in het artikel? Het wordt steeds gekker. Waar haal je die nonsens vandaan?
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Grappig:Bob Schurkjens schreef: ↑05 mei 2020 01:14Ahh, dus klimaatwetenschapper Mann is nu ook ineens een activist.
Waar staat dat precies in het artikel? Het wordt steeds gekker. Waar haal je die nonsens vandaan?
Climategate
In 2009 werden een aantal e-mails van de Climate Research Unit aan de Universiteit van East Anglia openbaar gemaakt, de zogenaamde climategate affaire. De mails bevatten de correspondentie tussen een aantal klimaatwetenschappers, waaronder Mann.
Enkele klimaatsceptici, die ervan overtuigd zijn dat de opwarming een complot is, meenden daar nu bewijs voor te zien: wetenschappers zouden gegevens hebben verborgen of misbruikt om hun theorieën over een warmere aarde naar voren te brengen.
Pennsylvania State University, waar Mann onder meer verbonden is als professor meteorologie, besloot hierop Manns werk tegen het licht te houden. Mann werd vrijgesproken van wetenschappelijke fraude, maar wel op de vingers getikt omdat hij ongepubliceerd materiaal met derden deelde.[2][3]
Het climategate-lek zorgde ervoor dat Ken Cuccinelli, de Vice Attorney (vergelijkbaar met onze Procureur des Konings) van Virginia via de rechtbank probeerde Michael Manns werk te onderzoeken. Dit werd door de wetenschappelijke wereld als een onaanvaardbare politiek gemotiveerde daad gezien.[4] De vraag van Cuccinelli werd in eerste instantie door de rechtbank afgewezen. Cuccinelli ging hiertegen in beroep.
Goeie man, die Mann. Ik denk niet dat je zijn insteek direct als ''geloofwaardig'' moet zien, als hij denkt dat de opwarming van de aarde een complot is.
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
kom op, we hebben het hier over een film
Entertainment, bedoeld om geld mee te verdienen.
Entertainment, bedoeld om geld mee te verdienen.
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
De inkomsten van deze van deze film komen in ieder geval niet van de kaartverkoop.
De film is namelijk GRATIS te bekijken op youtube.
Vanwege de uitbraak van Corona, kom hij niet meer in de bioscoop worden vertoont, wat oorspronkelijk de bedoeling was.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mei 2020 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar video verwijderd, één keer is genoeg.
Reden: Link naar video verwijderd, één keer is genoeg.
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
heb je aandelen op deze film?NoNo123 schreef: ↑05 mei 2020 10:00De inkomsten van deze van deze film komen in ieder geval niet van de kaartverkoop.
De film is namelijk GRATIS te bekijken op youtube.
Vanwege de uitbraak van Corona, kom hij niet meer in de bioscoop worden vertoont, wat oorspronkelijk de bedoeling was.
..link verwijderd..
nogal naief om te denken dat er niet verdiend wordt op films op youtube
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
De bedoeling van de film is iig geslaagd: het aanzetten tot een discussie....
NoNo123
vindt dit leuk
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Ik heb de film niet gezien, maar deel wel de mening dat er teveel mensen zijn en het grootste deel van de klimaatclubs vooral focussen op het behouden van wat we hebben en lucratieve oplossingen. Zoals het proberen om klimaatverandering tegen te houden, terwijl klimaatverandering van alle tijden is. Of de claims dat de uitstoot van CO2 naar 0 kan, terwijl wij mensen maar een klein percentage van de wereldwijde CO2 uitstoot produceren. Iets van 94% komt uit de natuur zelf. We zouden dus moeten proberen de opname te verhogen, want door bomenkap hebben wij mensen die verminderd. Maar extra bomen neerzetten is uiteraard minder lucratief als alle maatregelen om de CO2 uitstoot te verminderen.
-
Geip Suusje
- Berichten: 867
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Heb het meeste van de film gezien.
Wat mij is bijgeblven is niet zo zeer het wel of niet van de klimaatverandering, maar de vernielzuchtige bevolking(-sgroei) die vooral roept om meer consumptie, c.q. daartoe opgeroepen wordt.
Het moderne China doet zijn best om de VS daarin te overtreffen. Eigenlijk elk nu nog armer land wil nog weer hogere skyskrapers en nog hippere voertuigen dan China. De oorspronkelijke bevolkingen zitten eigenlijk helemaal niet zo in elkaar. Die willen een rustig vreedzaam leven waar het gaat om voedsel en onderdak.
Ik zag in de film de vraatzucht van de grote ondernemingen die zijn weerslag heeft op de natuur, onze aardse omgeving. Mega landbouw- en veeteeeltbedrijven, mijnen, oliepalmen en boshakkers.
Binnen een 10-tal jaren willen 10x zoveel Aziaten (China. India, Indonesie,..) en Afrikanen net zo weelderig leven als ons en Amerikanen. Dat trekt onze aarde niet.
Dit leerde ik van de film: niemand, ook de groene energiefans niet, willen gewoon minder. Minder consumptie, verstandiger materiaalgebruik, eigenlijk zijn er te veel vraatzuchtige mensen.
We zijn allemaal ingezeept met heel verderfelijke Amerikaanse waarden van steeds groter, meer en de wegwerpcultuur. Alternatieve energiefans willen dat in juist in stand houden!
Het wachten is op iemand die het ultieme geluk van eenvoud, kleiner en minder uitlegt. Wordt dat misschien Moore's volgende project?
Wat mij is bijgeblven is niet zo zeer het wel of niet van de klimaatverandering, maar de vernielzuchtige bevolking(-sgroei) die vooral roept om meer consumptie, c.q. daartoe opgeroepen wordt.
Het moderne China doet zijn best om de VS daarin te overtreffen. Eigenlijk elk nu nog armer land wil nog weer hogere skyskrapers en nog hippere voertuigen dan China. De oorspronkelijke bevolkingen zitten eigenlijk helemaal niet zo in elkaar. Die willen een rustig vreedzaam leven waar het gaat om voedsel en onderdak.
Ik zag in de film de vraatzucht van de grote ondernemingen die zijn weerslag heeft op de natuur, onze aardse omgeving. Mega landbouw- en veeteeeltbedrijven, mijnen, oliepalmen en boshakkers.
Binnen een 10-tal jaren willen 10x zoveel Aziaten (China. India, Indonesie,..) en Afrikanen net zo weelderig leven als ons en Amerikanen. Dat trekt onze aarde niet.
Dit leerde ik van de film: niemand, ook de groene energiefans niet, willen gewoon minder. Minder consumptie, verstandiger materiaalgebruik, eigenlijk zijn er te veel vraatzuchtige mensen.
We zijn allemaal ingezeept met heel verderfelijke Amerikaanse waarden van steeds groter, meer en de wegwerpcultuur. Alternatieve energiefans willen dat in juist in stand houden!
Het wachten is op iemand die het ultieme geluk van eenvoud, kleiner en minder uitlegt. Wordt dat misschien Moore's volgende project?
Laatst gewijzigd door Geip Suusje op 05 mei 2020 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Dit topic is een leuke knuppel in het hoenderhok dat langs de bekende weg staat. Michael More maakt in ieder geval veel meer en veel leukere films dan Michael Mann.
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
ik kan me toch echt niet herinneren, dat ik ook maar ergens beweerd heb, dat er niets wordt verdiend door de film op Youtube te zetten.
En de reden van het openen van dit topic, is mijn nieuwsgierigheid naar de gedachtegang van andere over dit onderwerp. En nee, ik heb geen aandelen in deze film.
Vraag me ook af, of deze film wel in de categorie entertainment valt?
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
U heeft iets tegen activisten?Bob Schurkjens schreef: ↑05 mei 2020 01:14Ahh, dus klimaatwetenschapper Mann is nu ook ineens een activist.
Waar staat dat precies in het artikel? Het wordt steeds gekker. Waar haal je die nonsens vandaan?
Deze klimaatwetenschapper is inderdaad ook activist. Met die aanduiding heeft hijzelf allerminst problemen. Er zijn ook genoeg publicaties, hem en de zaak van klimaatverandering welgezind, die hem als 'activist' aanduiden. Hier zijn er een paar:
https://envisionvirginracing.com/interv ... hael-mann/ (nota bene geschreven door hemzelf)
https://envisionvirginracing.com/blog/m ... -of-trump/Michael Mann''s blog dat ingeleid wordt met
https://www.wcax.com/content/news/Clima ... 56581.html, waarin hij wordt geïnterviewd en geïntroduceerd wordt als 'schrijver en klimaatactivist' Michael Mann.Climate activist and Race Against Climate Change member Professor Michael E Mann explains why climate denialism has reached a new low point in the United States of America thanks to Donald Trump…
Daarnaast is hij actief in organisaties die zich bezig houden met klimaatactivisme. Zo zit hij onder meer in de adviesraad voor NGO 'The Climate Mobilization' een mileubeschermingsgroep die zich bezig houdt met het bevorderen van politieke actie tegen klimaatverandering.
Dus ja, hij is een activistische klimaatwetenschapper. Feit. En hij lijkt me er trots op.
U ontkent dat Michael E, Mann een activistische klimaatwetenschapper is?
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Wat is het anders? Het is niets anders dan dat. Niet meer en niet minder.NoNo123 schreef: ↑05 mei 2020 12:38ik kan me toch echt niet herinneren, dat ik ook maar ergens beweerd heb, dat er niets wordt verdiend door de film op Youtube te zetten.
En de reden van het openen van dit topic, is mijn nieuwsgierigheid naar de gedachtegang van andere over dit onderwerp. En nee, ik heb geen aandelen in deze film.
Vraag me ook af, of deze film wel in de categorie entertainment valt?
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Dan houden wij er verschillende opvattingen op na wat entertainment is.
Ik hou het bij de betekenis volgens van Dale:
Ik vond de amusementswaarde van deze film zo ongeveer nul...entertainment
1 iets dat amusement biedt, opvoering, uitvoering, show, conference
2 feest, partij, feestmaal
3 gastvrijheid, gastvrij onthaal
4 vermaak, plezier, amusement: greatly (of: much) to our entertainment tot onze grote pret
5 amusementswereld(je), amusementsbedrijf
Na de film gezien te hebben, heb ik overigens ook niet bepaald de indruk dat de hoofdreden van het uitbrengen van deze film, financieel gewin is geweest.
Laatst gewijzigd door NoNo123 op 05 mei 2020 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Ik heb anders de popcorn erbij gepakt toen duidelijk werd hoezeer al die types die eerst alles wat Michael Moore produceerde als zoete koek slikten nu over elkaar buitelen van verontwaardiging. Hun reacties zijn zeer amusant.
-
Bob Schurkjens
- Berichten: 9152
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Het ging toch slechts over het door mij aangehaalde Volkskrantartikel en wat daar precies in te lezen valt? Niets meer en niets minder? Wat wilt u nu bewijzen met uw verhaal? Uw gelijk?tttlocke schreef: ↑05 mei 2020 14:01U heeft iets tegen activisten?Bob Schurkjens schreef: ↑05 mei 2020 01:14Ahh, dus klimaatwetenschapper Mann is nu ook ineens een activist.
Waar staat dat precies in het artikel? Het wordt steeds gekker. Waar haal je die nonsens vandaan?
Deze klimaatwetenschapper is inderdaad ook activist. Met die aanduiding heeft hijzelf allerminst problemen. Er zijn ook genoeg publicaties, hem en de zaak van klimaatverandering welgezind, die hem als 'activist' aanduiden. Hier zijn er een paar:
https://envisionvirginracing.com/interv ... hael-mann/ (nota bene geschreven door hemzelf)
https://envisionvirginracing.com/blog/m ... -of-trump/Michael Mann''s blog dat ingeleid wordt methttps://www.wcax.com/content/news/Clima ... 56581.html, waarin hij wordt geïnterviewd en geïntroduceerd wordt als 'schrijver en klimaatactivist' Michael Mann.Climate activist and Race Against Climate Change member Professor Michael E Mann explains why climate denialism has reached a new low point in the United States of America thanks to Donald Trump…
Daarnaast is hij actief in organisaties die zich bezig houden met klimaatactivisme. Zo zit hij onder meer in de adviesraad voor NGO 'The Climate Mobilization' een mileubeschermingsgroep die zich bezig houdt met het bevorderen van politieke actie tegen klimaatverandering.
Dus ja, hij is een activistische klimaatwetenschapper. Feit. En hij lijkt me er trots op.
U ontkent dat Michael E, Mann een activistische klimaatwetenschapper is?
Re: Groene stroom volgens de documentaire Planet of the Humans
Na al het gekibbel en gekissebis over allerlei niet toedoende zaken, nog even terug naar situatie in Nederland.
Het Nederlandse windpark Gemini is het grootse windpark van Europa.
De aanleg er van heeft toch wel behoorlijk wat grondstoffen en fossielenenergie gekost.
Denk aan:
Schepen:








Kabels,









En natuurlijk de windmolens zelf








Prachtige techniek allemaal, maar wat leveren deze 150 windmolen op zee nu op?

Vanmorgen net niet genoeg om mijn elektrische tandenborstel op te laden.

Het was namelijk windstil. En dan gebeurd er helemaal niets, noppes, nadda.

Hier de plannen voor de toekomstige windparken op zee.

Denk dat ik alvast maar weer zo`n tandenborstel ga kopen...

Maarten
Het Nederlandse windpark Gemini is het grootse windpark van Europa.
De aanleg er van heeft toch wel behoorlijk wat grondstoffen en fossielenenergie gekost.
Denk aan:
Schepen:








Kabels,









En natuurlijk de windmolens zelf








Prachtige techniek allemaal, maar wat leveren deze 150 windmolen op zee nu op?

Vanmorgen net niet genoeg om mijn elektrische tandenborstel op te laden.

Het was namelijk windstil. En dan gebeurd er helemaal niets, noppes, nadda.

Hier de plannen voor de toekomstige windparken op zee.

Denk dat ik alvast maar weer zo`n tandenborstel ga kopen...

Maarten
