LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ben blij dat mijn masseur weer aan de slag mag. Afspraak was al bij voorbaat, op de goede afloop, gemaakt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
06 mei 2020 19:36
Aanvulling: OV alleen voor noodzakelijk gebruik.
Alleen: wie controleert dat? En wat is noodzakelijk?

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
06 mei 2020 20:29
ZeerPrivé schreef:
Alleen: wie controleert dat? En wat is noodzakelijk?
Niemand, is een verzoek en advies.
Iedereen wordt aangesproken op zijn gezond verstand.. lastig voor sommigen 😉

ZeerPrivé

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
06 mei 2020 20:29
ZeerPrivé schreef:
Alleen: wie controleert dat?

Er wordt een beroep gedaan op eigen verantwoordelijkheid. Er wordt ook niet voor niets aan de werkende mens gevraagd zoveel mogelijk thuis te blijven werken.

Je hebt je vraag aangepast zie ik: uitstapjes zijn voor OV gebruik NIET noodzakelijk.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

30 personen in musea e.d. Ik zie, ik zeg eens wat, een Naturalis of Rijksmuseum nog niet open gaan. Niet echt rendabel.

Maar goed, het is een stap vooruit.

Maar autorijles mag wel en de sportschool niet? Terwijl je in die auto nooit afstand kan houden.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Autorijles valt onder een contactberoep met bijbehorende regels.
Heb ook zelden meer dan 30 mensen een rijles zien krijgen of badend in het zweet zien werken.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

angel1978 schreef:
06 mei 2020 20:41
Autorijles valt onder een contactberoep met bijbehorende regels.
Wat wil dat zeggen? Als ik het goed opgezocht heb is er geen verplichting om mondkapjes te dragen. In een auto zit je toch vrij dicht op elkaar. Als ik het mis heb, hoor ik het wel.

Diverse sportscholen hadden al weken geleden hun ruimtes op de anderhalve meter ingericht. Dat is wel zuur voor hen.

witte angora

ZeerPrivé schreef:
06 mei 2020 20:32
Je hebt je vraag aangepast zie ik: uitstapjes zijn voor OV gebruik NIET noodzakelijk.
Waar heb ik een vraag aangepast? :shock:

ZeerPrivé

witte angora schreef:
06 mei 2020 20:58
ZeerPrivé schreef:
06 mei 2020 20:32
Waar heb ik een vraag aangepast? :shock:

Kijk naar de quote. Eerst stond er: Alleen wie controleert dat. De woorden: en wat is noodzakelijk heb je toegevoegd nadat ik je tekst al gequote had.

witte angora

Ok ja, dat klopt, nu weet ik het weer. Was het even kwijt, sorry. Maar ik had het dus niet over uitstapjes, ik vroeg enkel: wat is noodzakelijk. Bezoek aan mijn vader bijvoorbeeld, ook al ben ik geen mantelzorger. Wel of niet noodzakelijk? Ik vind van wel.

ZeerPrivé

witte angora schreef:
06 mei 2020 21:05
Ok ja, dat klopt, nu weet ik het weer. Was het even kwijt, sorry. Maar ik had het dus niet over uitstapjes, ik vroeg enkel: wat is noodzakelijk. Bezoek aan mijn vader bijvoorbeeld, ook al ben ik geen mantelzorger. Wel of niet noodzakelijk? Ik vind van wel.

Maar de vraag is, moet dat persé met het OV? Je hebt een auto, en dat is voor een bezoek aan je vader op leeftijd echt veel veiliger dan het OV. Want niet-medische mondkapjes beschermen alleen de anderen, niet jou.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

De Belgen hebben eigengemaakte kapjes met opdruk, print de strijkfolie en of we dat leuk vinden?

Die humor zou hier een Ban kunnen opleveren.

ZeerPrivé

UTRECHT - De NS staat vanaf volgende week dinsdag geen fietsen meer toe in de trein. Ook stopt het openbaarvervoerbedrijf met de verkoop van de Fietskaart Dal en is reizen met samenreiskorting niet meer mogelijk.

De NS wil op die manier de trein zoveel mogelijk beschikbaar houden voor noodzakelijke reizen. De maatregelen zijn tijdelijk vanwege het coronavirus. Reizigers die een (aangepaste) fiets gebruiken als hulpmiddel, bijvoorbeeld mindervaliden, mogen nog wel gewoon mee met de trein. De NS wijst de rest op alternatieven, zoals het lenen van een ov-fiets of het meenemen van een vouwfiets.

Het vervoersbedrijf roept mensen op om zoveel mogelijk alleen de trein te pakken. „De trein is even geen uitje.”

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1771110 ... ting-stopt

ZeerPrivé

breien schreef:
06 mei 2020 21:24
In het vooruitzicht. Een all inclusive vakantie op kosten van de zorgverzekering.. Daarvoor moet ik 25km reizen. Het is niet echt plezant
Ik heb een stevige rugzak, goede wandelschoenen en de benenwagen.
Toch heeft het OV mijn voorkeur.
Terugreis zou ik niet eens met de benenwagen mogen, want dan mag ik niet zwaar tillen.

Jouw trip is duidelijk geen uitje. Waarom koop je geen trolley? Zo'n rugzak is toch veel te zwaar, ook al reis je met het OV?

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

angel1978 schreef:
06 mei 2020 20:01
Veel eenvoudiger: link naar het RIVM ipv deze popijopi teksten
Forumregel: niet eindeloos quoten en met 1 zin reageren. Forum ervaring: grote quote wordt altijd gevolgd door een negatief commentaar. Probeer het eens anders, Angel.
Theotrucker schreef:
06 mei 2020 20:21
Speeltuinen ook 1 juni? Ik zou het erg prettig vinden. Mijn beste buren! Ik mis echt die geluiden, dat geroezemoes!
Officieel zijn ze dicht en tegelijk wordt er volop gebruik van gemaakt.
mh73 schreef:
06 mei 2020 20:35
30 personen in musea e.d. Ik zie, ik zeg eens wat, een Naturalis of Rijksmuseum nog niet open gaan. Niet echt rendabel. Maar goed, het is een stap vooruit. Maar autorijles mag wel en de sportschool niet? Terwijl je in die auto nooit afstand kan houden.
Ik verwacht, dat het rijles met spatscherm en mondkapje zal worden. Die dertig personen-grens komt willekeurig over en geen woord over bezoek thuis, met hoeveel dat zal mogen zonder kliklijnbellende buren.
breien schreef:
06 mei 2020 21:09
De sportschool huurt de weide van een boer en zet daar de apparatuur neer. Nog een leuk terrasje erbij om de sportdrankjes en proteine-snacks te verorberen. Buiten mag men weer sporten, zo lang het geen contactsporten zijn. Heerlijk in het zonnetje en een verfrissend briesje voorkomt zweetlucht. 🎯🏖️🥑🍎⛳
Perfect!
Komkommertijd schreef:
06 mei 2020 21:16
De Belgen hebben eigengemaakte kapjes met opdruk, print de strijkfolie en of we dat leuk vinden? Die humor zou hier een Ban kunnen opleveren.
Gaat wel. We hebben hier al mondkapjes liggen met 'F*** the virus', 'Beugelbescherming', 'Omdat het kan' als tekst erop. Verder smileys, tralies en tekeningen van wat je allemaal achter zo'n masker kunt verbergen of verwachten. Skeletten zijn ook populair.

ZeerPrivé

breien schreef:
06 mei 2020 21:39
Ik heb wel een trolley. Het was meer dat ik wandelen als alternatief voor het OV zou hebben.

Maar mensen die naar arts, ziekenhuis e.d. moeten, mogen zondermeer gebruik maken van het OV. Tenzij je liever zelf de benenwagen neemt natuurlijk. Maar waarschijnlijk moet je je al heel vroeg melden op de opnamedag?

ZeerPrivé

mh73 schreef:
06 mei 2020 20:35
30 personen in musea e.d. Ik zie, ik zeg eens wat, een Naturalis of Rijksmuseum nog niet open gaan. Niet echt rendabel.

Maar goed, het is een stap vooruit.

Maar autorijles mag wel en de sportschool niet? Terwijl je in die auto nooit afstand kan houden.

Ik zou zelf liever naar de sportschool gaan, dan pal naast de instructeur zitten in een kleine ruimte.

De branche overweegt actie https://www.telegraaf.nl/nieuws/1042304 ... or-kabinet

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Miljaar! Sekswerkers mogen pas vanaf 1 september weer aan het werk, de andere contactberoepen al volgende week.

ZeerPrivé

Erthanax schreef:
06 mei 2020 21:49
Miljaar! Sekswerkers mogen pas vanaf 1 september weer aan het werk, de andere contactberoepen al volgende week.

Ze zijn nooit gestopt met werken, net als coffeeshops nooit gestopt zijn.

witte angora

Dat hoeft inderdaad niet persé met het OV, maar het OV vind ik toch wel prettiger. Zeker de 1e klas, want daar zit geen hond. Letterlijk sowieso al niet, maar ook niet in de zin dat er zoveel mensen zitten.

Gesloten