LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Google gebruikt ook anonieme bewegingsgegevens voor de file waarschuwingen! Maar daar heeft natuurlijk (bijna) iedereen toestemming voor gegeven.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
07 mei 2020 11:02
angel1978 schreef:
07 mei 2020 10:46

Het zijn alleen maar vragen, ik begrijp er inderdaad niets van.
Zoals ik al zei zal het voor sommige mensen (en daar schaar ik jou ook) lastig zijn dat niet alles tot in de puntjes is uitgeschreven en zo zwart-wit als maar kan.
Maar volgens mij is het nu 7 mei en gaat de verplichting die gisteren is aangekondigd in op 1 juni ( 24 dagen vanaf nu ). Ik denk dat er nog wel tijd is waarin het een en ander duidelijk kan worden ;)
Het blijkt dat ik niet de enige ben die sommige dingen niet begrijpt:

https://nos.nl/artikel/2333064-sportsch ... nhuis.html

Reageer je dus inhoudelijk op mijn bericht, of reageer je meer op de persoon?
Ik reageer inhoudelijk op je bericht, maar ken ook de achtergrond ( voor zover je die gedeeld hebt hier op het forum als WA )..

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus je reageert op de persoon.

Lowieze
Berichten: 6676
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
07 mei 2020 10:08
@lowieze: is het nog in orde gekomen met die vitamine B injecties voor je vriendin?
Ik zou je liever even een PB hierover sturen, maar zie dat je dit niet hebt geactiveerd. Anders wordt mijn bericht misschien te herkenbaar, ik wil niet teveel persoonlijke dingen over iemand anders hier zetten.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

volgens mij ga ik in op je posts, maar als jij dat liever niet hebt, ook goed..
jij reageert ook altijd op een persoon ( mij hier nu ) ;)

ZeerPrivé
Berichten: 5670
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
07 mei 2020 11:12
ZeerPrivé schreef:
07 mei 2020 10:08
@lowieze: is het nog in orde gekomen met die vitamine B injecties voor je vriendin?
Ik zou je liever even een PB hierover sturen, maar zie dat je dit niet hebt geactiveerd. Anders wordt mijn bericht misschien te herkenbaar, ik wil niet teveel persoonlijke dingen over iemand anders hier zetten.
Ik zet PB wel even tijdelijk aan. Begrijpelijk dat je dat niet online wilt gooien.

Lady1234
Berichten: 27295
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar alles kan toch niet op de punt en de komma worden uitgeschreven.

Persoonlijk zou ik, als ik naar een kwetsbaar persoon op bezoek zou gaan, in mijn auto stappen, geen risico om besmet te geraken en daardoor eventueel iemand anders te besmetten.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 mei 2020 11:10
Dus je reageert op de persoon.
Ik den niet dat Angel “ op de persoon speelt”, maar je kunt persoon en boodschap nooit helemaal loskoppelen. Ik begrijp wel waar Angel op doelt, denk ik. Je bent op het forum her en der best open geweest over autisme en wat dat met je denken en reageren doet, en dat speelt natuurlijk ook (juist) bij een kwestie als Corona. Dus vat de reactie van Angel niet verkeerd op, want ik geloof niet dat die zo bedoeld was.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
07 mei 2020 11:17
Maar alles kan toch niet op de punt en de komma worden uitgeschreven.

Persoonlijk zou ik, als ik naar een kwetsbaar persoon op bezoek zou gaan, in mijn auto stappen, geen risico om besmet te geraken en daardoor eventueel iemand anders te besmetten.
Nee, dat lijkt mij ook..
Liever niet zelfs, want dan moet je voor elke beslissing die je moet nemen eerst door een ellenlange lijst heen om te kijken of het wel of niet is toegestaan en zo ja, hoe dan..
Oproep is om zelf na te denken, gezond verstand te gebruiken en zelf verantwoordelijkheid te nemen.

Dat zal soms lastig zijn en niet iedereen zal dit even goed doen.. Maar dat geldt voor strikte richtlijnen en wetten ook, dus ja..

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
07 mei 2020 11:17
Maar alles kan toch niet op de punt en de komma worden uitgeschreven.
Dat klopt, en dat hoeft ook helemaal niet. Maar ook zonder punten en komma's kan er een duidelijke, heldere boodschap liggen. En die boodschap is nu dermate vaag dat iedereen er een eigen invulling aan kan geven. En juist dat gaat weer tot frictie leiden, zoals we de afgelopen maanden ook al gezien hebben. Ook in dit topic. Dat mensen elkaar de maat gaan nemen, elkaar dingen gaan verbieden die niet verboden zijn, enzovoorts. En dáár ben ik dus een beetje klaar mee.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
07 mei 2020 11:21
Lady1234 schreef:
07 mei 2020 11:17
Maar alles kan toch niet op de punt en de komma worden uitgeschreven.
Dat klopt, en dat hoeft ook helemaal niet. Maar ook zonder punten en komma's kan er een duidelijke, heldere boodschap liggen. En die boodschap is nu dermate vaag dat iedereen er een eigen invulling aan kan geven. En juist dat gaat weer tot frictie leiden, zoals we de afgelopen maanden ook al gezien hebben. Ook in dit topic. Dat mensen elkaar de maat gaan nemen, elkaar dingen gaan verbieden die niet verboden zijn, enzovoorts. En dáár ben ik dus een beetje klaar mee.
Maar wat is er nu onduidelijk aan:

mondkapjes in OV wel, alle andere dingen niet?
Dat is toch zo helder als maar kan?

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Mondkapjes mag je dus zelf maken, maar gaat dat dan wel werken? Wat is het verschil tussen een zelf gemaakt mondkapje en een sjaal? Beiden van hetzelfde materiaal? Er is geen verschil... Enkel een hoop extra werk, moet je ook nog met een naaimachine overweg kunnen. Plus dat die sjaal waarschijnlijk een stuk beter afsluit.

Zeg dan gewoon dat geen enkel eigen fabrikaat is toegestaan, gewoon iets uit de winkel of de apotheek, en klaar.

Lowieze
Berichten: 6676
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

ZeerPrivé schreef:
07 mei 2020 11:14

Ik zet PB wel even tijdelijk aan. Begrijpelijk dat je dat niet online wilt gooien.
Ik heb je een berichtje gestuurd.

Moneyman
Berichten: 30343
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
07 mei 2020 11:21
Dat mensen elkaar de maat gaan nemen, elkaar dingen gaan verbieden die niet verboden zijn, enzovoorts. En dáár ben ik dus een beetje klaar mee.
Eens, dat is irritant. Maar het is een illusie dat je alles tot op de bit en de byte uitgeschreven kunt hebben, op een manier die werkbaar en reëel is. Gezond verstand is en blijft de basis. En een beetje verdraagzaamheid en inschikkelijkheid doet de rest ;)

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Mondkapjes mag je dus zelf maken, maar gaat dat dan wel werken?
Volgens mij is het verhaal vanaf het begin al dat mondkapjes in principe niet werken, of als ze al effect hebben, dat het dan echt minimaal zal zijn.
Om nu allemaal uitwassen en tussenvormen te voorkomen is het dus in mijn ogen duidelijk.
Een mondkapje mag wel ( kapje over mond en neus vastgezet achter de oren )
mondkapje.jpg
(9.41 KiB) 1006 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Deze mag je dus ook zelf maken, als ze maar aan een bepaald format voldoen.. Of je koopt ze voor minder dan een euro / stuk.

Een sjaal en alle tussenvormen mogen niet:
sjaal.jpg
(9.55 KiB) 1006 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

witte angora
Berichten: 31022
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Moneyman: Het probleem, althans hier in de omgeving, is dus dat het gezonde verstand, verdraagzaamheid en inschikkelijkheid nogal eens ontbreken. Van de week had ik een hardloper bijna op de motorkap: die rende 'keurig' links, aan zijn linkerkant op de fietsstrook. Hij kon geen kant op, want: geparkeerde auto's. Was het nodig dat hij er liep? Nee, want aan de andere kant van die auto's ligt een voetpad. Aan de overkant trouwens ook. Extra probleem is dat twee auto's elkaar net kunnen passeren, en laat er nu net een tegenligger aan komen. Dus ik kon letterlijk geen kant op, en hij bleef maar doorrennen, want dat moest kunnen, en de tegenligger had ook geen reden om af te remmen.

En dat soort dingen gaat hier dus aan de lopende band, Maar goed, daar heb ik al vaker over geschreven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik schandalig vind is dat ze nu de hoofdprijs vragen voor een doos met bv 50-100 stuks.
In januari had ik met vooruitziende blik😀 een doos met 50 stuks besteld voor +- € 22.
Kijk ...dat zijn andere prijzen en nu vragen ze met gemak minimaal het dubbele.
Gisterenavond zitten googlen , het is overal zo.

666jack666
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 666jack666 »

angel1978 schreef:
07 mei 2020 11:32
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik bedoel. Mondkapjes mag je dus zelf maken, maar gaat dat dan wel werken?
Volgens mij is het verhaal vanaf het begin al dat mondkapjes in principe niet werken, of als ze al effect hebben, dat het dan echt minimaal zal zijn.
Om nu allemaal uitwassen en tussenvormen te voorkomen is het dus in mijn ogen duidelijk.
Een mondkapje mag wel ( kapje over mond en neus vastgezet achter de oren )
mondkapje.jpg
Deze mag je dus ook zelf maken, als ze maar aan een bepaald format voldoen.. Of je koopt ze voor minder dan een euro / stuk.

Een sjaal en alle tussenvormen mogen niet:
sjaal.jpg
is ook weer niet goed over nagedacht door de regering gisteren ongeveer 1 uur na de persconferentie zag je dat de niet medische al vrijwel nergens meer te krijgen waren tenzij je dozen van 500 stuks of meer wil dus mensen gaan toch weer aan zichzelf denken en gewoon wel de medische kopen en straks daar weer tekorten

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

volgens mij zijn ze gewoon prima te krijgen hoor.. gewoon iets beter zoeken

https://www.deonlinedrogist.nl/mondkapjes/

paar voorbeeldjes
Laatst gewijzigd door angel1978 op 07 mei 2020 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
07 mei 2020 11:34
(...) Het probleem, althans hier in de omgeving, is dus dat het gezonde verstand, verdraagzaamheid en inschikkelijkheid nogal eens ontbreken.
Niet alleen daar bij jou WA😠...kijk naar dit forum...wat een gez****....nu.
Het zal wel aan Corona liggen 👎

Gesloten