Vordering incassobureau

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Theotrucker

Re: Vordering incassobureau

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan laat die juristu maar gaar worden. Nergens op reageren, niets beantwoorden, verbinding meteen verbreken.
Gewoon doei!

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Dan op de 23 of 24 ste v d maand de periodieke zetten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sylvana83 schreef:
09 mei 2020 17:58
Moneyman schreef:
09 mei 2020 17:23
Sylvana83 schreef:
09 mei 2020 16:25
Ik heb een printscreen van het whats app gesprek. Verder natuurlijk de betaalbewijzen. Tot 2 maanden terug werd dit verrekend met de huur die ze betaald maar ik kan natuurlijk laten zien dat ze al die tijd €150 minder overmaakte. Ik zal dus aangeven dat er al een lange tijd een betaalafspraak is van €150 en deze tot op heden netjes is nagekomen en dat ik de afspraak ook kan aantonen en dus de verdere stappen met vertrouwen tegemoet zie.
Als je dat doet, zit je safe. Ben benieuwd hoe het afloopt, houd je ons op de hoogte? Succes!
Dat zal ik zeker doen! Mocht ik nog een vraag hebben mag ik deze hier stellen? Het zou fijn zijn als de ruis stopt door Kees of Jeff of onder welke naam er ook geplaatst wordt. Dit is erg belangrijk voor mij en ik vraag ook echt alleen om betrouwbaar advies!
Tuurlijk, vragen mag altijd.

En, over Juristu gesproken...
incasso-f36/achterhouden-van-gelden-doo ... 93431.html

Moneyman

Sylvana83 schreef:
09 mei 2020 18:32
Oja nog even 1 vraag misschien stom hoor🙈 ik ga ze natuurlijk op de hoogte stellen dat ik de vordering betwist maar ze zullen mij natuurlijk ook de komende dagen heel veel gaan bellen. Neem ik dan op of reageer ik daar niet op nadat ik duidelijk heb gemaakt de vordering te betwisten? Oja er is trouwens ook nooit een betaaldatum afgesproken maar dit is altijd voor de 25ste overgemaakt iedere maand. Ik weet niet of dit belangrijk is. Sorry voor alle misschien stomme vragen maar aangezien dit om heel veel geld gaat wil ik dit goed aanpakken
Gewoon één keer opnemen, kort de casus aangeven en dat je vervolgens alleen nog schriftelijk communiceert.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Theotrucker schreef:
09 mei 2020 19:06
Dan laat die juristu maar gaar worden. Nergens op reageren, niets beantwoorden, verbinding meteen verbreken.
Gewoon doei!
Slecht advies. Daarmee ontneemt TS zich de kans om zich te verweren. Gewoon doen wat we al schreven, kort en bondig en feitelijk de vordering betwisten.

Kolibrie

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik ben nog niet zo zeker dat u de lening in maandelijkse termijnen van €150 mag blijven aflossen.
Er staat niets op papier, enkel is er bewijs dat er tot nu toe maandelijks €150 afgelost wordt.
Dat whatsapp gesprek zegt ook niets, het kan een vervolg op een telefoongesprek met u geweest zijn waarin uw stiefmoeder eist dat u het nog openstaande bedrag direct terugbetaalt.
Misschien wilde u haar niet meer te woord staan en heeft ze daarom een app gestuurd.
Ze zegt in de app wat er nog open staat en vraagt of u €150 per maand wilt blijven betalen.
U zegt Ja waarop zij zegt OK. Met andere woorden, dan weet ik voldoende en schakel een incassobureau in.
Best mogelijk dat de mondelinge afspraak was dat als de 2de woning verkocht zou worden het openstaande bedrag direct afgelost zou worden.
Ik zeg niet dat het ook zo is, maar het is moeilijk te geloven dat als uw stiefmoeder akkoord gaat met uw maandelijkse aflossing, zij direct daarna een incassobureau inschakelt.
U wilt nu nog 12 jaar door gaan met de €150 per maand aflossen en dat nog zonder rente. dat zou ik ook wel willen.
Best mogelijk als het voor de rechter komt deze zal kijken wat voor u een redelijk bedrag is voor de maandelijkse aflossing of toch eist dat u , gezien er niets op papier staat betreffende aflossen, een termijn stelt waarop het openstaande bedrag terugbetaald moet zijn.
Laatst gewijzigd door Kolibrie op 09 mei 2020 20:04, 2 keer totaal gewijzigd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Sylvana83, jouw serieuze vraag blijft staan hoor. Je krijgt goede reacties.
Jouw topic dient niet ondergesneeuwd te worden, dus ceep calm!

Sylvana83

Ongelezen bericht door Sylvana83 »

Kolibrie schreef:
09 mei 2020 19:46
Ik ben nog niet zo zeker dat u de lening in maandelijkse termijnen van €150 mag blijven aflossen.
Er staat niets op papier, enkel is er bewijs dat er tot nu toe maandelijks €150 afgelost wordt.
Dat whatsapp gesprek zegt ook niets, het kan een vervolg op een telefoongesprek met u geweest zijn waarin uw stiefmoeder eist dat u het nog openstaande bedrag direct terugbetaalt.
Misschien wilde u haar niet meer te woord staan en heeft ze daarom een app gestuurd.
Ze zegt in de app wat er nog open staat en vraagt of u €150 per maand wilt blijven betalen.
U zegt Ja waarop zij zegt OK. Met andere woorden, dan weet ik voldoende en schakel een incassobureau in.
Best mogelijk dat de mondelinge afspraak was dat als de 2de woning verkocht zou worden het openstaande bedrag direct afgelost zou worden.
Ik zeg niet dat het ook zo is, maar het is moeilijk te geloven dat als uw stiefmoeder akkoord gaat met uw maandelijkse aflossing, zij direct daarna een incassobureau inschakelt.
U wilt nu nog 12 jaar door gaan met de €150 per maand aflossen en dat nog zonder rente. dat zou ik ook wel willen.
Best mogelijk als het voor de rechter komt deze zal kijken wat voor u een redelijk bedrag is voor de maandelijkse aflossing of toch eist dat u , gezien er niets op papier staat betreffende aflossen, een termijn stelt waarop het openstaande bedrag terugbetaald moet zijn.

Er is niets anders aan dit verhaal dan dat ik vermeld heb. Er is telefonisch niks gevraagd. En de Ok 👌 werd zo vermeld. Lijkt mij dat ik dan eerst een brief of e-mail had moeten ontvangen met het verzoek tot betaling van een hoger bedrag. Het is moeilijk te geloven maar dit is het verhaal. Zij heeft het maandbedrag ook gewoon erkend door zelf altijd €150 minder huur over te maken. En sinds nu maak ik omdat de woning is verkocht zelf netjes het termijnbedrag over. Dit is nogmaals puur een machtsspel omdat ik het contact heb verbroken maar wel netjes heb vermeld dat ik mij gewoon aan de afspraak houd. Als het anders is dan zal zij dit neem ik aan ook moeten aantonen en dat kan niet want het is niet anders dan hierboven beschreven.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

@Syvana83, yups, stiefmoeder zal moeten aantonen dat er een andere afspraak zou zijn gemaakt.

Moneyman

Kolibrie schreef:
09 mei 2020 19:46
Dat is niet hoe het werkt. Als er drie jaar lang 150 euro per maand betaald wordt, en er is geen bewijs van een andersluidende afspraak, zal de rechter zich baseren op de feitelijkheden. Alles wat jij erbij verzint is irrelevant, omdat het -zelfs als het geen verzinsel van jou zou zijn- niet bewijsbaar is.

Kolibrie

@moneyman
Zonder de versie van de stiefmoeder te kennen is er geen zinnig woord te zeggen hoe de situatie werkelijk is.
De verschuldigde €150 per maand werd verrekend met de huur, aan wie werd de huur betaald, de vader soms en staat dat wel beschreven of is dat ook mondeling afgesproken?
Het huis is verkocht, wie heeft de opbrengst van het huis, mogelijk dat de Ts nu voldoende geld heeft om de lening af te lossen maar er liever nog 12 jaar over doet.
Kan best zijn dat er mondeling afgesproken is dat de lening direct terugbetaald moet worden als de Ts over voldoende geld zou beschikken, het is haar woord tegen dat van de stiefmoeder.
Het enige wat vaststaat is dat er een schuld is die terugbetaald moet worden, wat er werkelijk afgesproken is valt niet te bewijzen.
Zou er dan wel vastgelegd zijn dat de €150 per maand aflossing verrekend werd met de huur?
De relatie van stiefmoeder was verbroken, als er toen op papier gezet is dat de aflossing verrekend zou worden met de huur dan zou er ook vastgelegd zijn dat er nog bijna €27000 te vorderen was van stiefdochter, want hoelang ga je minder huur betalen.
Dat er een lening loopt met een looptijd van 15 jaar zonder betaling van rente zal in familiekring wel voorkomen maar de situatie is nu dat er geen familieband meer is.
Het zal niet de bedoeling van de stiefmoeder zijn geweest dat stiefdochter deze buitengewoon voordelige lening ook buiten de familieband zou kunnen voortzetten.
Daarbij, als er niets vastgelegd is over aflossing is de schuld direct opeisbaar.
Verwacht u dat een rechter maar aanneemt dat er inderdaad een looptijd van 15 jaar is afgesproken zonder betaling van rente en de TS daar nog 12 jaar mee door mag gaan?

tttlocke

Ongelezen bericht door tttlocke »

Verzinsels dus.

Het beantwoorden van vragen op een forum heeft geen enkele zin als niet mag worden uitgegaan van de informatie die in de OP verstrekt wordt.

Wat in ieder geval niet klopt in uw verhaal is de suggestie dat afspraken die over een lening zijn gemaakt met terugwerkende veranderen zodra 'de familieband ophoudt te bestaan' en de suggestie dat de vermeende intenties van de verstrekker van de lening een rol spelen bij de beoordeling van de gang van zaken.
Uw opmerking over het direct opeisbaar zijn van de schuld 'als er niets is vastgelegd' is ook onjuist. Het gaat immers niet om 'vastleggen', maar om 'afspreken'. En alles wijst er op dat die afspraken over terugbetaling gemaakt zijn. Daar moet een rechter het mee doen en eventuele bespiegelingen of het logisch is of voor de hand liggend dat dergelijke afspraken gemaakt zijn, zijn niet relevant als het bij deze feiten blijft.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kolibrie schreef:
10 mei 2020 00:35
Zonder de versie van de stiefmoeder te kennen is er geen zinnig woord te zeggen hoe de situatie werkelijk is.
Als je er niet bij was dan is we geen zinnig woord te zeggen hoe de situatie werkelijk is. Voortaan is het antwoord dus "sorry, we willen graag helpen maar we waren er niet bij".
Kolibrie schreef:
Kan best zijn dat er mondeling afgesproken is dat de lening direct terugbetaald moet worden als de Ts over voldoende geld zou beschikken, het is haar woord tegen dat van de stiefmoeder.
Dat is het probleem van de stiefmoeder.
Kolibrie schreef:
Het enige wat vaststaat is dat er een schuld is die terugbetaald moet worden, wat er werkelijk afgesproken is valt niet te bewijzen.
Dat is altijd zo.
Kolibrie schreef:
Dat er een lening loopt met een looptijd van 15 jaar zonder betaling van rente zal in familiekring wel voorkomen maar de situatie is nu dat er geen familieband meer is.
Het zal niet de bedoeling van de stiefmoeder zijn geweest dat stiefdochter deze buitengewoon voordelige lening ook buiten de familieband zou kunnen voortzetten.
Daarbij, als er niets vastgelegd is over aflossing is de schuld direct opeisbaar.
Onzin. Het gaat om wat er is afgesproken. Er is voldoende bewijs om van een aflossen van 150 euro per maand uit te gaan.

Sylvana83

Kolibrie schreef:
@moneyman
De verschuldigde €150 per maand werd verrekend met de huur, aan wie werd de huur betaald, de vader soms en staat dat wel beschreven of is dat ook mondeling afgesproken?
Het huis is verkocht, wie heeft de opbrengst van het huis, mogelijk dat de Ts nu voldoende geld heeft om de lening af te lossen maar er liever nog 12 jaar over doet.
Zou er dan wel vastgelegd zijn dat de €150 per maand aflossing verrekend werd met de huur?
De relatie van stiefmoeder was verbroken, als er toen op papier gezet is dat de aflossing verrekend zou worden met de huur dan zou er ook vastgelegd zijn dat er nog bijna €27000 te vorderen was van stiefdochter, want hoelang ga je minder huur betalen.
Verwacht u dat een rechter maar aanneemt dat er inderdaad een looptijd van 15 jaar is afgesproken zonder betaling van rente en de TS daar nog 12 jaar mee door mag gaan?

Het feit dat ik er nog 12 jaar over zou doen is toch niet relevant? Dat waren toen de afspraken. Dat er geen familieband meer is kan ik ook weinig aan doen. De huur is altijd aan mij of mijn man overgemaakt. Als je altijd €150 minder overmaakt dan erken je dit en sowieso is het mijn insziens belachelijk dat ik zonder enige waarschuwing of verzoek tot het veranderen van de lening een incassobureau achter mij aan heb. Daarbij vermeld ze duidelijk in het whats app gesprek wat er nog open staat en dit zijn precies de termijnen die betaald zijn.en jouw zin : aan wie werd de huur betaald de vader soms. Waar haal jij dit vandaan?? Dit heb ik nergens vermeld. Oja en aangezien je steeds over de winst van het huis begint: dit is bij lange na niet genoeg om de lening af te lossen. Maar ook dit lijkt mij niet relevant. Al zou ik morgen de loterij winnen dan kan het lijkt mij nog niet zo zijn dat als ik altijd de afspraak netjes ben nagekomen dat ik zomaar een incassobureau op mijn nek heb.

Kolibrie

U heeft het over een relatiebreuk van uw stiefmoeder en dat ze in ONS tweede huis is getrokken.
Was hierdoor in de veronderstelling dat u nog thuis woonde en met ons huis het eigendom van uw familie bedoelde.
Wat ik nu begrijp is dat u en uw man toen twee woningen hadden waarvan er ondertussen één verkocht is en de opbrengst daarvan niet voldoende is om de nog openstaande schuld van €25000 van af te lossen.
Wanneer u alles volgens afspraak gedaan hebt kunt u het incassobureau laten weten dat u niet van plan bent de afgesproken aflossing van €150 per maand te wijzigen.
Veel succes.

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

wie heeft waar geleend?

Die lener is verantwoordelijk voor betalingen.
Als een ander persoon jarenlang voor deze betaalde is dat geen eeuwig durende plicht.

Een incasso moet naar de persoon die leende en of daar iets te halen valt?
Als Topic starter jarenlang deze €150,- overmaakte, ze mag er altijd mee stoppen.

Het voor iemand betalen is nog geen plicht voor blijven betalen.
Incasso bedrijven eisen wel vaker dingen waar ze geen recht op hebben.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sylvana83, houd u aan het advies van o.a. Moneyman. Op andere berichten vol met aannames of bangmakerijen hoeft u niet te letten.

omega19

Ongelezen bericht door omega19 »

Je hebt dus vanaf 2018 helemaal geen 150 euro per maand overgemaakt, maar dit laten verrekenen met de huur.

Heb je een huurcontract op papier waar het normaal te betalen huurbedrag op staat?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Al is er ruzie, dat verandert niets aan de lening. Al is er een financieel geschil, dat verandert niets aan de lening. En als schoonmoeder spijt heeft van de lening, dat kan, maar dat verandert niets aan de lening.

Vanuit de ons bekende informatie is die lening zwart op wit aan te tonen, inclusief de afbetaling daarvan. Niet iedereen die een incassobureau inschakelt, staat in zijn recht. Zeker dit incassobureau, wat me niet zo koosjer lijkt, want een normaal incassobureau zal niet proberen de druk dagelijks op te voeren om betaling af te dwingen. Die gebruiken een paar brieven en bij geen geluk gaat men over op dagvaarding.

Sylvana83, zwicht alstublieft niet voor de druk van een incassobureau, geef netjes kort en feitelijk een uitleg van de situatie, dan zullen ze echt niet gaan dagvaarden.

Sylvana83

omega19 schreef:
10 mei 2020 13:32
Je hebt dus vanaf 2018 helemaal geen 150 euro per maand overgemaakt, maar dit laten verrekenen met de huur.

Heb je een huurcontract op papier waar het normaal te betalen huurbedrag op staat?
Ja dat heb ik

Plaats reactie