| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Karwei verplicht bezoek aan winkel ivm garantie?
-
bitterbal2
Karwei verplicht bezoek aan winkel ivm garantie?
Ik heb vorig jaar een black&decker heggenschaar gekocht. Mooi ding, maar nu na een maand of 10 gebruik komt er een soort lichtgroene smurrie uit de accu. Het zit inmiddels op de accu, de lader en de heggenschaar.
Ik heb het apparaat online op karwei.nl gekocht. Zojuist heb ik melding bij karwei gemaakt en zij verplichten mij om bij de winkel langs te gaan om te beoordelen wat er aan de hand is.
Hier ben ik het niet mee eens: ik heb een online aankoop gedaan en wil dat dit online wordt afgehandeld. Daarnaast heb ik eigenlijk niet zoveel trek aan een bezoek aan de bouwmarkt ivm corona.
Ze geven mij aan dat dit in hun voorwaarden staat en dat dit de enige manier is. Er zijn geen andere manieren volgens hen.
Klopt het wel wat ze hier doen?
Ik heb het apparaat online op karwei.nl gekocht. Zojuist heb ik melding bij karwei gemaakt en zij verplichten mij om bij de winkel langs te gaan om te beoordelen wat er aan de hand is.
Hier ben ik het niet mee eens: ik heb een online aankoop gedaan en wil dat dit online wordt afgehandeld. Daarnaast heb ik eigenlijk niet zoveel trek aan een bezoek aan de bouwmarkt ivm corona.
Ze geven mij aan dat dit in hun voorwaarden staat en dat dit de enige manier is. Er zijn geen andere manieren volgens hen.
Klopt het wel wat ze hier doen?
Re: Karwei verplicht bezoek aan winkel ivm garantie?
Het is wel de snelste manier. Aan de balie gaat het sneller, wanneer jij het apparaat erop legt en dan weer op ruime afstand gaat staan, zodat de medewerker naar je apparaat kan kijken.
-
witte angora
Mocht hij voor reparatie opgestuurd worden, dan ligt de verantwoording voor het transport ook bij Karwei. Je maakt het jezelf er alleen maar makkelijker mee, volgens mij.
Voor Corona hoef je bij Karwei niet zo heel bang te zijn, in mijn beleving. Hier worden regels goed in acht genomen, ook de anderhalve meter afstand wordt goed nageleefd. Is het bij jullie anders?
Voor Corona hoef je bij Karwei niet zo heel bang te zijn, in mijn beleving. Hier worden regels goed in acht genomen, ook de anderhalve meter afstand wordt goed nageleefd. Is het bij jullie anders?
Cornelis7
vindt dit leuk
Voor hetzelfde geld krijg je meteen een nieuwe mee ......... je weet maar nooit ......... Moeilijk doen is ook een vak.
witte angora
, Komkommertijd
en sjohie
vinden dit leuk
-
witte angora
Als ik de omschrijving lees en goed interpreteer, dan lijkt het oxidatie te zijn bij de accu. Dat is niet te repareren. Als het nog onder garantie valt, krijg je inderdaad direct een nieuwe mee. Maar ook als het geen garantiekwestie is, dan kunnen ze het je goed uitleggen. Face-to-face gaat makkelijker dan online.
Komkommertijd
en mahadma
vinden dit leuk
-
bitterbal2
Bedankt iedereen voor de reacties. Ik snap dat het "makkelijker" kan zijn, maar ik ben op zoek naar een antwoord op mijn vraag: is dit wel rechtmatig wat ze doen?
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
moederslink
Dat weet ik niet exact, het lijkt mij wel.bitterbal2 schreef: ↑10 mei 2020 13:21Bedankt iedereen voor de reacties. Ik snap dat het "makkelijker" kan zijn, maar ik ben op zoek naar een antwoord op mijn vraag: is dit wel rechtmatig wat ze doen?
Dit zijn bijzondere tijden met mogelijk wat extra voorwaarden.
Een elektrische heggenschaar is ook niet zomaar goed ingepakt.
Dan daarbij : misschien raakt ie wel zoek en dan moet er weer gebeld en/of gemaild worden.
De kortste klap is n.m.m dat ding daar laten beoordelen en hopelijk gelijk een nieuwe meekrijgen.
Zet een mondkapje op , ga alleen en houdt afstand en ga niet in een rij staan , maar klop bij het kantoortje aan.
Denken in mogelijkheden lost zaken veel sneller op dan denken in onmogelijkheden. Ga, met inachtneming van voorzorgsmaatregelen, langs en los het ter plekke op.
Hoe stel je je eigen idee eigenlijk voor, “het online oplossen”?
En vergeet het spreekwoord over de toon van de muziek niet...
Hoe stel je je eigen idee eigenlijk voor, “het online oplossen”?
En vergeet het spreekwoord over de toon van de muziek niet...
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
witte angora
Wat zeggen de voorwaarden precies? Daar draait het dus om, omdat ze ernaar verwijzen. Staat er alleen in hoe Karwei het wil, of is er ook een verwijzing naar wettelijke regels? In geval van het laatste vind je het antwoord op je vraag dus daar al.bitterbal2 schreef: ↑10 mei 2020 13:21Bedankt iedereen voor de reacties. Ik snap dat het "makkelijker" kan zijn, maar ik ben op zoek naar een antwoord op mijn vraag: is dit wel rechtmatig wat ze doen?
Je kunt je ook afvragen of het redelijk is. Niet iedereen heeft een Karwei om de hoek zitten. En niet iedereen heeft een auto. Moet je met het OV naar de winkel? Dat is geen optie, want: niet noodzakelijk. Een en ander hangt denk ik ook van je persoonlijke situatie af.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Ik zie hier niet direct een probleem mee, rechtmatig gezien dan.
Als coronavrees voor u de doorslaggevende factor is om nu niet terug te gaan dan kunt u wellicht wachten tot betere tijden alvorens met het apparaat naar de winkel te gaan. Leg vast wat er mis is met het ding op dit moment (foto's) en laat het Karwei weten en vraag eventueel dat ze bevestigen dat u garantieclaim zal worden bekeken op basis van de wetenschap dat het probleem al op 10 mei aanwezig was.
Volledig ontladen, volledig geladen en lekkende accu's moeten in een speciale verpakking worden verzonden over land. Groene smurrie uit het accupack is ook nog eens giftig. En zeer desastreus als het in de natuur terecht komt.
In plastic zak, je auto in en hòp naar de bouwmarkt. Snelste manier èn de goedkoopste manier.
In plastic zak, je auto in en hòp naar de bouwmarkt. Snelste manier èn de goedkoopste manier.
Als u het perse wilt weten .......
Voor online aankopen bij KARWEI gelden de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.
U kunt dan gebruik maken van de geschillencommissie .
Voor online aankopen bij KARWEI gelden de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel.
U kunt dan gebruik maken van de geschillencommissie .
Een apparaat met een lekkende accu waar groene smurrie uit komt, mag dat eigenlijk wel verzonden worden? Gevaarlijk of giftige stoffen mag je toch niet als gewoon pakketje versturen?
Zelf langsgaan bij de servicebalie in het dichtstbijzijnde filiaal lijkt mij de gemakkelijkste, snelste, veiligste en goedkoopste oplossing.
Zelf langsgaan bij de servicebalie in het dichtstbijzijnde filiaal lijkt mij de gemakkelijkste, snelste, veiligste en goedkoopste oplossing.
Komkommertijd
vindt dit leuk
Welke weg/route er ook door de TS gekozen wordt, op de een of andere manier zal er altijd een verzender of een balie medewerker aan te pas komen. Benieuwd hoe TS dit oplost.
Inderdaad. Vandaar al mijn eerder, onbeantwoorde vraag:
-
Komkommertijd
Dit product lost gewoon zichzelf op met die Accu... post mag dat niet nu deze lekte!
-
Theotrucker
Een lekke accu met de post versturen kan heel duur worden.
Komkommertijd
vindt dit leuk